Wij zijn bij deze Walmart geweest 3183 W Vine St
Kissimmee.
Afdrukvoorbeeld
Wij zijn bij deze Walmart geweest 3183 W Vine St
Kissimmee.
Wij zijn in verschillende Walmarts (FL en GA)geweest en bij geen 1 de code gebruikt.
De gehele vakantie trouwens niet.
Wel heb ik een aantal maal de laatste 4 cijfers moeten intypen, of 3/4 kleine cijfers van achterzijde of de voorzijde.
Elke keer ging het goed, dus het zal wel. Maar pincode is ons nooit gevraagd.
Gisteren in de Walmart op de 27 met Visa creditcard betaald, de apparatuur is hetzelfde als die In Nederland, pas onder insteken en je moet nu ook je pin ingeven, gelukkig wist ik die.
Gisteren bij de walmart op de 192 in st cloud idem dito. Onderinsteken, pincode en... betaald!
Wel een stuk veiliger!
Het is inderdaad bij de ene Walmart nog niet en bij de andere wel.
Is zeker veiliger, een handtekening kan iedereen maken, maar je pin niet!
Ik heb onderhand zelf moeite met een handtekening zetten.
Er gaan weken voorbij, dat ik er geen meer zet met alle mails, pinpassen en creditcards.
2 jaar terug een groot probleem gehad met een bank, daar werd mijn handtekening niet geaccepteerd, kwam niet overeen met die in hun bestand.
Het bleek mijn handtekening van zo'n 25 jaar geleden te zijn, leek van geen kant meer.
Ook wel een beetje naief van de bank :)
Gaat dan wel niet over de creditcard, maar wel over Walmart, en de oude vertrouwde pinpas (debitcard). Wij deden in eerste instantie gewoon de vertrouwde swip-actie, maar daar gaf hij geen kik op. Die moet je tegenwoordig ook onder in de swipekast douwen, zei de kassière en word dan vervolgens NIET geaccepteerd. Wij dachten aan een schoonheidsfoutje ter plekke en hebben toen maar met de CC betaald, gewoon swipen, niks pincode, alleen tekenen. Voor ruim 100 dollar.
De keer erop weer met de debit onder in de kast, en weer een NO. Daarna met dezelfde kaart door de swipe, pincode intoetsen en zelfs cashbacken. Om uit te sluiten dat het een toevalstreffer was hebben we de proef nog een paar keer (en nu nog) uitgevoerd; pinpas onderin steken, wordt niet geaccepteerd, er uit halen en gelijk door de sleuf swipen en het vertrouwde schermpje verschijnt. ATM debit indrukken, indien gewenst "cashback" met bedrag, pincode intoetsen en klaar is klara.
Mooi dat je dat ff hebt uitgetest. Weten we dat ook weer!
Bedankt voor de tip, vandaag bij de wallmart deed ik mijn pinpas onder in de kast, NO, daarna swipe en ik kon mijn pincode intoetsen en extra cashback opnemen. Dank voor de tip, Ta2 Gerrit..
Even (een domme) vraag: moet je bij betaling met de creditcard tegenwoordig altijd je pin gebruiken? Of gaat het nog met alleen een handtekening ?
Wij hebben nl. maar 1 creditcard die wel gekoppeld is aan onze gezamenlijke rekening maar op naam van mijn man staat. Als ik dus een keertje alleen wil gaan shoppen heb ik een probleem als je alleen maar een handtekening moet zetten.
En om voor die ene keer dat ik alleen ga shoppen een creditcard op mijn naam aan te schaffen vind ik ook weer zonde geld :-)
Een probleem heb je sowieso al.
Een creditcard mag alleen gebruikt worden door degene wiens naam erop staat.
Zelfs als je hem met pincode gebruikt ben je dus al in overtreding.
@knaapje;
Bedankt voor je bezorgdheid maar is geen antwoord op mijn vraag :-)
Dat is per winkel verschillend .
ik heb in amerika nog nooit mn pincode hoeven te gebruiken met mn creditcard.
Nou ja ach, voor die extra kosten hoef je het toch niet te laten? Ik meen 1 euro per maand extra, dus 12 euro per jaar? Heb je wel mooi een eigen kaart waarmee jij kan doen en laten wat je wilt - ofja... zo ongeveer dan ;)
Afgelopen vakantie dagelijks de CC gebruikt, maar nog nooit de pincode hoeven geven. Alleen tekenen, en soms zelfs dat niet (kleine bedragen, Potbelly en zo).
Maar een extra kaart is zowiezo wel handig, voor als de enige die je hebt geblokkeerd word (ervaring ), dan heb je i.i.g. nog backup. En zoveel hoeft dat niet te kosten. lijkt mij.
Ook wij hebben de cc dubbel puur voor back-up! Gelukkig nog niet voorgekomen, maar wel een prettig idee!
wij hebben ieder ook een kaart van visa, mijn man heeft de hoofdkaart, ik op mijn naam de extrakaart en betaal hier 16€ per jaar voor
en nog een back-up mastercard, die ik eigenlijk nog nooit heb moeten gebruiken
Gelukkig hebben wij ook allebei een eigen cc (1rekening) want die van me man was meteen de eerste dag al onbruikbaar.
Ik heb er nog eens over nagedacht en toch maar een card op mijn naam aangevraagd. Gaat zo helemaal goed komen met shoppen :D
Ik heb de vakantie doorgebracht met alleen contant, pinnen met Maestro is bij veel ATM's mogelijk. Vooral tankstations hebben een ATM die het met de nederlandse passen doet en de wisselkoers is stukke beter dan die bij je eigen bank.
Contact nemen ze overal aan, niemand doet er moeilijk over. Soms lijkt het zelfs of ze het liever hebben.
Alleen ATM's vragen vaak nog een extra bijdrage voor het gebruik (bijv. $1,50-3,00). Beter koop je bij de Wal-Mart een pakje kauwgom met je pinpas en doe je $100,- cashback erbij. Doe je dat elke keer ipv bij ATM's geld halen, dan heb je aan het eind van de week er wel een maaltijd uit. :)
Wij hadden de laatste keer bij Racetrack geld gepind (ATM buiten in de muur) en daar werden geen extra kosten berekend.
Onlangs even aan ICS-cards mijn reisplannen doorgegeven i.v.m. eventuele blokkade van creditcard.
Ik kreeg een bevestigingsmail waar o.a. dit in voorkomt:Netjes dat ze waarschuwen en gelijk een telefoonnummer vermelden voor calamiteiten.Citaat:
...........Hartelijkdank voor Uw email.
Op Uwrekeningen bij InternationalCard Services (ICS) zijn Uw aankomende reisplannen genoteerd.
Desalnietteminkan het voorkomen dat ondanks de notitie op Uw rekening een veiligheidsblokkadeeen betaling in Amerika tegenhoudt,
metname gezien de pincode in Amerika vrijwel niet gebruikt wordt.
Mochtzich dit in oktober voordoen ;
Wijzijn 24 uur per dag bereikbaar op nummer +31 (0)20 – 6 600 648. U kunt ookcontact met ons opnemen via de Servicedesk. Het telefoonnummer hiervan vindt uop de achterzijde van uw Card.
...................
Tevens geven ze aan, dat de pincode in de USA weinig gebruikt wordt.
Aangezien wij in mei naar Florida vertrekken, ben ik aan het kijken voor een creditcard.
Ik heb totaal geen ervaring met een creditcard.
Welke creditcard gebruiken jullie? mijn collega raad de visa kaart van de ANWB aan.
Wij hebben een creditcard van onze eigen bank (Mastercard) en er later een Visa van de ANWB (ICS) bijgenomen omdat op een keer de mastercard een (voor de bank) onduidelijke transactie waargenomen had en gelijk geblokkeerd werd. Zekerheid voor alles, want een CC is bijna onmisbaar in de US, vooral met autohuur, hotelreserveringen etc.
Maar als je het er bij één wil houden is die van de ANWB een goed keus.
Ik heb ook al heel wat jaar een creditcard van mijn eigen bank (is ook Mastercard). Nooit problemen mee gehad en gebruik 'm regelmatig, ook in Nederland. Mijn ouders hebben van dezelfde bank een creditcard en zijn ook tevreden. Zij hebben een aantal keer gehad dat hun kaart (nummer dus) door anderen is gebruikt. Voordat ze daar zelf achter waren, kregen ze al een telefoontje van Mastercard en was eigenlijk alles al geregeld. Het enige wat zij moesten doen, was hun oude kaart doorknippen en wachten op de nieuwe. Dat is natuurlijk wel vervelend maar ook wel goed om te weten dat ze er dus bovenop zitten en je zelf verder geen schade er van hebt. De fraude was trouwens nooit na een Amerika vakantie maar na gebruik in een anders land. Voor Amerika vakanties is een creditcard wel aan te raden zoals Ta2 Gerrit ook al schreef.
Ik heb er 1 van mijn eigen bank, Rabobank, is ook een Mastercard. Nooit problemen mee gehad, ook niet in de US.
Een keer was een verdenking van frauderen bij een webshop (hackers bij Lush.co.uk) en werd de kaart automatisch geblokkeerd, wat Mushu ook beschrijft: doorknippen en wachten op een nieuwe, was zo geregeld.
Bij ANWB hebben ze nu een leuke actie http://www.anwb.nl/creditcard/anwb-v...pla_lookalikes
1e jaar gratis, en EUR 25,= tegoed. Daarna EUR 12,= per jaar.
Heb er 1 aangevraagd, toch handig om een 2e kaart te hebben, vooral omdat ik in mijn eentje reis. Dan heb ik altijd een back up, mocht de Rabo creditcard om een of andere reden het niet doen.
Bedankt voor de tip Cindy, ga meteen even kijken.
Ik gebruik al jaren de visacard van de ANWB, nog nooit geen problemen gehad.
ik ga hem ook aanvragen.... Die 25,- kan ik vast ergens besteden en dan na een jaar opzeggen is toch 25 euro verdient :)
(iets leuks bestellen in de VS :) )
Hier hetzelfde, nooit geen weigering of blokkade.
Wel een keer gewaarschuwd voor een dubieuze transactie. Ik was in Nl en er werd met mijn Visa kaart in de USA iets geprobeerd.
Het was gelukkig loos alarm. Dollar car rental had een check uitgevoerd n.a.v. een reservering.
Heel verstandig om meerdere kaarten te hebben.
Ik heb een keer gehad dat mijn kaart werd geblokkeerd omdat men een verdenking had dat er een frauduleuze handeling mee was gepleegd.
Maar ze hebben een nieuwe kaart gestuurd.
Dus toen ik thuiskwam lagen er vier brieven.
Brief 1, Werd verteld dat mijn kaart was geblokkeerd.
Brief 2, Daar zat een nieuwe kaart in en werd verteld dat de pincode apart zou worden verstuurd.
Brief 3, Mijnheer hier is uw activatiecode en een uitleg hoe te actieveren
Brief 4, Hier is uw nieuwe pincode. Wees er voorzichtig mee en schrijf hem niet op.
Was toch een leuk stapeltje brieven geweest voor een inbreker.:(
Oh nou zeg... Inderdaad, alles kant en klaar aangereikt :D
En daarom deze besteld van de ANWB, ben als de dood dat ie een keer geblokkeerd wordt. En daar sta je dan, in je uppie in de US. Heb altijd pinpas ook mee, die gebruik ik ook vaak, maar toch.
Gezien de problemen de laatste tijd met de pinpassen, die soms in winkels worden geblokkeerd, is een credit-card, (eigenlijk meerdere cards), onmisbaar. Of je moet het zelf niet erg vinden om in de automaat te pinnen en met veel cash op zak te lopen.
Ik heb het in het verleden vrij regelmatig meegemaakt dat de CC tijdens afrekenen werd geblokkeerd. Bijvoorbeeld bij betaling van een aankoop bij Tommy H: Visa kaart wordt geweigerd, Mastercard lukt wel. Direct daarna binnen 5 minuten een telefoontje van International Card Services met de vraag of alles in orde was en de mededeling dat ze de transactie verdacht vonden en daarom hadden geblokkeerd. Dit al een aantal keren meegemaakt. Tegenwoordig bellen we vooraf met ICS om door gegeven in welke periode we in de VS zijn. Sindsdien bijna geen problemen meer, hoewel ook na vooraf doorgeven we nog wel een keer tegen dit probleem aanliepen. Gelukkig hebben we tegenwoordig ook een VS credit-card, dus wij hebben genoeg alternatieven, maar het is heel verstandig om meerdere betaalmogelijkheden bij je te hebben.