Dat is meestal zo omdat de verhuurmaatschappijen op de vliegveldlokaties een hoop meer geld kwijt zijn. Bijvoorbeeld de parkeerkosten die zij daar moeten betalen.
Afdrukvoorbeeld
Dat is meestal zo omdat de verhuurmaatschappijen op de vliegveldlokaties een hoop meer geld kwijt zijn. Bijvoorbeeld de parkeerkosten die zij daar moeten betalen.
Zit er bij die "goedkopere prijzen" wel alle verzekeringen die wij als Europeanen nodig hebben in Amerika ??
Rechtstreeks bij de verhuurder in Amerika boeken lijkt ook altijd goedkoper echter zit daar geen verzekering bij inbegrepen en dan ben je uiteindelijk dus veel duurder uit.
Vreemd. Als ik op USAReisen zoek op Miami bij bijv. Alamo dan maakt het voor de prijs niet uit welk verhuurstation ik kies..
Ik heb gekeken bij Enterprise omdat zij in de buurt zitten van ons hotel.
Je betaalt bij hen meer als je op 't vliegveld (Miami) huurt dan op de andere lokatie.
Dit was volgens mij een kleine week geleden, voor een SUV.
Ik zal 't in het weekend nog 'ns opnieuw invoeren!
Ben nu net thuis van m'n werk en heb er nu ff geen zin in ;)
Heb 't toch even opgezocht want ik was benieuwd of ik me vergist had.
Het gaat om een verhuurperiode van 2 weken in maart voor een SUV Intermediate.
Enterprise: lokatie Doral = 671, 88 Dollar
Enterprise: lokatie vliegveld = 1025,35 Dollar
Een verschil van 353,47 Dollar en volgens de huidige koers is dat zo'n 241 Euro - althans volgens de website van 't GWK.
Ik zie nu wel dat er inderdaad verschil zit in het pakket van het ene verhuurstation en het andere, wat deze verschillen precies inhouden is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk en ook niet waarom ze er zijn!
Op 't vliegveld betaal je bv "Florida surcharge" maar op lokatie in Doral wordt dit nergens genoemd.
Wat echter wel opvalt is dat het basis verhuurbedrag in Doral 589,98 Dollar is en op Miami Airport 778,00 Dollar.
Verschil puur op het basis-tarief is dan`180,02 Dollar.
En da's zo'n 120 Euro ...
Maar kijk je dan op de .com site, want daar zitten de verzekeringen (volgens mij) niet bij.
Maar ik zie ook inderdaad verschil per afhaal locatie.
Ja, ik ben gewoon naar de officiële site van Enterprise gegaan, twee windows naast elkaar geopend en alles hetzelfde ingevuld behalve dan het verhuurstation.
Ik vroeg me vooral af of mensen hier ervaring mee hebben of het wisten, wat er eventueel voor nadelen aan zouden (kunnen) zitten enz.
...niet meer doen, zou ik zeggen. Ga naar de officiele site van een verhuurbedrijf dat pakketten verhuurt voor de europese klanten, dus inclusief alle kosten en verzekeringen.
Zoals Jeroen al schreef, deze tarieven zijn voor Amerikanen je zult een rare pijp roken als je bij aankomst een flinke schep geld bij moet betalen, wil je niet onverzekerd rondrijden.
De tarieven die Enterprise zijn onvergelijkbaar met die voor de europese markten.
http://img821.imageshack.us/img821/5205/enterprise.png
Uploaded with ImageShack.us
Teleton (ea) , dankjewel voor je uitleg!! Het was ook bijna te mooi om waar te zijn en als ik ergens geen zin in heb is het om onvoldoende verzekerd rond te rijden. Nee dank u!
Ik zou liever een prijsvergelijking maken bij alle aanbieders. Je kunt namelijk helemaal niet zeggen dat een aanbieder de goedkoopste is. Prijzen varieren per periode, per type auto en per aanbieder. Soms komt usareisen.de goed uit de bus, soms e-autohuur en dan ben je als je direct bij de verhuurmaatschappij boekt, weer voordeliger uit.
Ik maak ook even een zij-sprongetje want ik zou 't zo fijn vinden als je een compleet pakket kunt boeken en dat 't dan ook echt compleet is. Niet dat je thuis denkt alles op orde te hebben en dat ze bij de balie dan toch nog vragen of je niet "dit of dat" wilt afsluiten.
Kijk, ik ben gewoon een leek in dit soort dingen. Ik wil 't goed geregeld hebben, op alle fronten. En ja, daar betaal je dan voor maar dat vind ik niet erg.
Ik zou bijna extra willen betalen voor een balie waar iemand zegt "wat fijn dat u 'n goed pakket heeft afgesloten, u bent overal klaar mee en voor, hier zijn de sleutels en 'n heel fijne vakantie!"
In het verleden dacht ik ook een compleet pakket te hebben ... kom je bij de balie en dan blijk je niet verzekerd te zijn voor een lekke band of verkeerde brandstof tanken.
Dus ja, dan sluit je dat toch maar weer apart af.
Road Service Plus zit er nooit standaard bij. Ze moeten tenslotte nog iets hebben om je te kunnen verkopen/"aan te smeren" :)
Lees deze topics ook eens:
Autohuur: "aansmeren" van allerlei extra's
Autohuur: Bekentenissen van een Alamo Baliemedewerker
Autohuur: TIPS voor dat je wegrijdt
Dankjewel voor de topics, Njit. Veel leesvoer erbij :)
Sowieso 'moet' ik me nog gaan verdiepen in het tolwegen- gebeuren.
In 2010 waren we alleen in de omgeving van Orlando en hebben we cash betaald, heeft ook wel wat. Maar ik begrijp dat we rondom Miami en naar the Keys toch
beter van te voren iets kunnen regelen?
Afijn, dat is dan weer leesvoer voor uh, zondag bv ... ?!
Eh.... was er net met jullie hulp uit dat ik voor Alamo ga, het Gold pakket. Nu lees ik iets over Roadservice, aan te raden om erbij te nemen ?
Dat is toch de wegenwacht ? Haalt de verhuurder je niet op als je onverhoopt met pech komt te staan ?
Nog even een tipje: had van de week een kortingscode gevonden voor Alamo, op Facebook.
FB11LIKE geeft EUR 10.= korting.
Roadside Plus is voor de volgende zaken:
Citaat:
Roadside Plus
- KEY REPLACEMENT - Lost keys? No worries, we will send replacement keys or a locksmith.
- FLAT TIRE - If the vehicle's spare tire is inflated and serviceable, it will be installed to replace a flat tire. If no inflated spare is available, the vehicle will be towed in accordance with the towing provision.
- TOWING - If the vehicle is rendered inoperable (unrelated to an accident) towing charges will be covered at no additional charge.
- JUMP START - A battery boost will be provided in an attempt to start the vehicle.
- LOCKOUT SERVICE - If the keys are locked inside the vehicle, service will be sent to gain entrance.
- FUEL DELIVERY* - A limited supply of gasoline will be delivered to the vehicle to enable you to reach the nearest open service station.
Een ieder mag voor zichzelf uitmaken of hij/zij het de moeite waard vind om het erbij te nemen.
Ik zou het je niet aanraden, want wij nemen dat er zelf ook nooit bij. Ik vind er iets teveel onzinnige dingen in zitten, in die service (Roadside Plus aka Roadside Service Plan).
https://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=ROA
Een bandje wisselen kan ik zelf wel, net zoals een jumpstart en wat benzine regelen. En ik raak hier thuis ook niet direct mijn sleutels kwijt, dus ook dat zit wel goed.
Wel wordt het vaak verward met de (bij de prijs inbegrepen) Roadside Assistance, waar je altijd recht op hebt bij pech, motorisch of electronisch, aan de auto.
Meer het blijft natuurlijk ieder zijn keus, ik vind het zonde van die $5,- per dag.
Inderdaad, ik zal het er ook niet bijnemen.
Ik heb al zoveel auto's gehuurd in de wereld en nog nooit ergens zo'n Roadside Service Plan erbij genomen.
De enige auto die ooit raar ging doen was in de 90er jaren in Mexico, dat was een VW kever. Na even naar de verhuurder gereden te zijn werd deze gerepareerd en konden we onze weg vervolgen.
In de VS heb ik nog nooit problemen gehad, de auto's zijn relatief nieuw en ik ben niet zo vergeetachtig dat ik de sleutels laat zitten of vergeet te tanken.
Maar goed, iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik neem het er iig niet bij.
Ik heb 't er ook nooit bijgenomen... totdat ik vorig jaar een steentje door het voorruit vloog... (die is niet gedekt in de standaard verzekering)
En mocht je toch kiezen voor de roadside assistance dan is dit een goedkopere optie ($ 2,50 pd):
http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx
Kan je deze dus, los van mijn autohuur van Alamo, afsluiten ?
Aan de ene kant heb ik zoiets van: doen, want ik ben a-technisch, en kan bv geen band verwisselen.
Aan de andere kant: hoe groot is de kans dat je een lekke band krijgt, of een steentje door de ruit ? Huur de auto 8 dagen.
Huidige auto heb ik nu 4 jaar, en nog nooit iets dergelijks mee gehad
(voor de zekerheid wel lid van de wegenwacht :mrgreen:)
Ik overweeg dit toch wel te doen; online de aparte roadside ass. zelf af te sluiten.
Net zoals Cindy1969 ben ik a-technisch en vind ik 't "gewoon" een geruststellende gedachte, zeker omdat er dit keer geen man mee gaat op vakantie ;)
35 Dollar voor twee weken is geen geld, das 12 Euro p/p.
Dankjewel voor de tip!!
Let wel op dat er een maximum zit aan het bedrag wat je kunt claimen. Maar de kans dat je dat maximum bedrag nodig hebt is erg klein :)
Citaat:
What Is the Maximum Claim?
A maximum of 2 items per rental can be claimed but must not exceed $500.00 in total (to include all taxes and charges) and including an excess $50 for mis-fuelling. We do not cover loss of time, or anything other than the items included.
Citaat:
Is there a limit to the amount I can claim back if we make a call-out, or to the number of call-outs I can make?
You can make up to 2 call-outs with a combined total of $500 refunded. It would be very unlikely for a call out to cost over $500. You can make more than 2 call-outs so you still have the peace of mind that you will not be stranded, but we will not reimburse costs for the additional call-outs.
Yep! Vooruit betalen... de hoogte van het bedrag hangt af van het soort auto en type... (in ons geval een flinke S.U.V.) met een huge voorruit...
In februari gebeurde het met de eigen auto in Nederland (maar ja... goed verzekerd)
Nu gebeurde het ons afgelopen november in de US bijna wéér. Na veel opspattend grit hebben we toen maar besloten om naar Car Care te rijden en de passende verzekering hiervoor af te sluiten...
Ik zeg dit niet om de boel op te schrikken, maar het was meer een soort (nieuwe term) onderbuikgevoel...
En je raadt het al... toen gebeurde er uiteraard verder niets... :lol:
Dank je wel Trails, ga het toch maar doen voor die paar centen.
Just to be sure :)
Hoe langer je gaat, hoe minder aantrekkelijk deze aanvullende verzekering is: Voor zes weken betaal je zo'n $ 250 dollar exc. tax. als je via je verhuurder bijverzekert.
Als je van de mogelijkheid die trails noemt, gebruik maakt, kost het je ca 125 dollar, maar de maximimclaim is 500 dollar. Toch? Ieder moet zelf de rekensom maar maken, maar ik weet het wel.
Eigenlijk is dit een voorziening die je, ingegeven door angst en onwetendheid treft. Als je het risico echt niet kunt dragen, dan moet je natuurlijk zo'n verzekering zeker afsluiten. Je kunt je echter ook afvragen of het niet veel voordeliger is, het risico zelf te dragen.
Stel dat Corrus bij al zijn bezoeken zo'n verzekering had afgesloten. Dan was hij veel duurder uitgeweest dan nu met een eenmalige strop.
Bedenk, voor je zo'n voorziening treft, hoe het komt dat juist op deze verzekeringen het meest wordt verdiend en er relatief zulke hoge provisies op worden gegeven.
Moeilijk, moeilijk......
Teleton, je hebt gelijk maar is 't niet "altijd" zo met (extra) verzekeringen?
Ik betaal ook extra voor tandartskosten, gewoon hier in Nederland, maar ik heb nooit wat.
Je maakt een keuze die gebaseerd is op ... mhh tja, zoals jij omschrijft angst en onwetendheid. Helemaal waar. Je hebt 't goed omschreven!
@Michael66:
De link, die je hierboven geeft gaat alleen over de FFAR klasse.
Weet je ook waar de volledige lijst van alle klassen staat?
Knaapje
Nee, helaas niet.
Iemand anders van de forummers wellicht?
Knaapje
Volgens mij ging het niet om de SIPP codes maar om de lijst van auto's.
ps, Over ACRISS staat hier ook een mooie lijst: http://en.wikipedia.org/wiki/ACRISS_...ification_Code
Ik vraag me alleen af welke waarde dit heeft voor de doorsnee huurder... :D
Afgelopen oktober, vrachtwagen rijd voorbij en ik tich sterren in de voorruit eerstvolgende Alamo steunpunt daar aangekomen word de sticker afgelezen en meteen "Hello mister Janssen take everything out of the Car and choose another Car and have a nice trip en dat alles met de gewone autohuur van Eautohuur en geen extra verzekering
Hier even een overzicht : http://www.uscarhire.com/quoteresult...FN7FSS8s14E%3d ( openen site gaat niet echt snel )
En ook filmpjes vd auto's :http://www.uscarhire.com/cartypes.aspx
...........Overigens betaal je linksom of rechtsom, altijd voor de brandstof. Dit is standaard in alle contracten opgenomen, het 'met een volle tank' inleveren van een auto om aan de relatief hoge brandstofprijs die een autoverhuurder rekent te ontkomen, is niet meer mogelijk met het 'europese' pakket......................
Goede en duidelijke posting voor de twijfelaars.
Je laatste opmerking weet ik niet of helemaal klopt.
Oktober 2010 via Expedia bij Dollar gehuurd met 1 chauffeur en toen kon ik zelf aftanken voor inleveren.
Volgens het contract moest ik wel laten zien dat ik binnen 10(?) mijl van de luchthaven getankt had.
Er werd overigens alleen naar de stand van de brandstofmeter gekeken en verder niets gevraagd.
Knaapje