-
Re: Playstation 3
Hoi Dejo,
Makkelijke vraag, lastig antwoord!
Duss hier komt ie!
De PS3 is voor spellen (bijna altijd) Regiovrij.
Voor DVD's en BluRay Films is een Amerikaanse PS3 gelocked op Regio 1
Dat wil zeggen dat hij dan alleen amerikaanse DVD's afspeelt.
BluRay disc's zijn vaak (maar niet altijd) Regiovrij.
Je moet ook controleren of de voeding geschikt is voor 220v(NL netspanning) ipv 110v(USA netspanning). Een hoop eerste modellen waren geschikt, maar er zijn inmiddels al een aantal verschillende modellen dus ik weet niet of ze allemaal geschikt zijn voor 220V.
Vaak is het zelf importeren van een gameconsole alleen interresant bij de introductie van een nieuw type. De gameconsole is dan vaak alleen in Japan en USA te koop. Je bent dan de "eerste" in nederland.
Ik vraag me af of het prijs verschil groot genoeg is om deze ongemakken en beperkte garantie op de koop toe te nemen.
Ik zie bij BestBuy ps3 slim 120GB voor 299$ + 6% tax= 317$ = 214€
Ik zie bij www.redcoon.nl dezelfde ps3 voor 269€
Bij Redcoon heb je 2 jaar garantie en hij speelt alle NL DVD's en BluRays.
Met andere woorden ik zou 'm in Nederland bestellen.
Je kan natuurlijk tegen een koopje aanlopen in Florida (goedkoper dan BestBuy). Ik heb bij mijn berekening geen rekening gehouden met het maximum aan in te voeren goederen. Dit is namelijk 430€ dus als er ook nog sneakers/spijkerbroeken/ipods/games etc meegenomen worden....
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
-
en dat bakbeest ondanks dat die kleiner is geworden zal toch ook mee terug moeten.
Ben je dan niet bang voor beschadeging of zo.
-
Ik zou 'm in Nederland kopen ivm garantie. Daarnaast zit je inderdaad nog met 220/110 verhaal. De spellen kan je wel goedkoop in Amerika kopen. Voor zover bekend zijn alle games regiovrij, ik kan me geen titel in mn hoofd halen die niet zou werken op een Europese PS3. Bij de XBOX360 is het wel anders, daar werkt niet elk spel ivm regiocodering.
Een PS3 is ook niet vrij van fouten, dus een hardware probleem kan altijd optreden. Lekker in Nederland kopen en koop gewoon wat games in Amerika. De enige blurays die uit Amerika werken zijn de Regio 0 blurays. Deze zijn regiovrij. Ik moet thuis eens in de kast kijken of er echt 'regio 0' op staat of wat anders. Ik geloof dat het met A,B en C was ofzo. Heb er wel een paar gekocht bij de Walmart, dus zal dit weekend even kijken.
-
Hartelijk dank allemaal. Het wordt dus nog ff doorsparen.
-
Maar wel een leuk vooruitzicht voor hem als hij al het geld bij mekaar heeft en dan de PS3 kopen, zal een goed gevoel geven.
-
hallo,
ik kan er dus vanuit gaan dat ik ps3 spellen die ik in florida koop gewoon op mijn(in nederland gekochte) ps3 kan afspelen??
-
Yep. Totaal geen probleem, alle spellen werken. Het enige wat zou kunnen gebeuren, is dat je bij online play op de Amerikaanse servers terecht komt ipv Europese servers (mocht je een vriend hebben met een Europese versie van het spel), maar dit is mij nog nooit overkomen... al speel ik eigenlijk zelden tot nooit online.
Bluray films werken meestal niet. Dan moet je echt een regiovrije bluray-film hebben en die verkopen ze niet zo heel erg veel.
De goedkoopste spellen koop je bij de Wal-Mart, Gamestop is verschrikkelijk duur.
-
wii
ik weet niet waar ik het moet plaatsen, maar weet iemand of ik in amerika dingen voor de wii kan kopen. Ik weet dat het volltage anders is, dus kan je de wii zelf niet kopen, maar kan je wel de attributen kopen die je eraan koppelt en de spelletjes?
-
Re: wii
Nee dat is niet mogelijk, het t.v. systeem is anders.
De technische uitleg kan ik je helaas niet geven.
Groetjes Henke.
-
Re: wii
spelletjes hebben een regiocode. Daarom kun je een US spel officieel niet op een EU systeem afspelen.