Dus misschien is het toch beter in april te gaan .We gaan er ook een paar dagen strand aan plakken om uit te rusten .
Afdrukvoorbeeld
Dus misschien is het toch beter in april te gaan .We gaan er ook een paar dagen strand aan plakken om uit te rusten .
Wij zijn net terug en zijn dus de eerste 2 weken van november geweest en we hebben perfect weer gehad! Temperatuur tussen de 25 en 27 graden, een paar wolken aan de lucht. Soms wat warm inlands, maar aan de kust heerlijk vanwege de zeebries. Prima weer om dingen te ondernemen dus.
Qua toeristisch seizoen ook prima. Het komt net allemaal op gang, de meeste dingen zijn vanaf 1 november open. Maar het is nog wel lekker rustig qua publiek. We konden op elke camping terecht op de bonnefooi, zonder dat het er weer uitgestorven was.
Ik weet niet of we nu met alles geluk hebben gehad, maar voor ons was het de perfecte periode. :)
Hallo allemaal, ik ga einde maart 2008, tijdens het hoogseizoen, de Disney parken (MK, Epcot, AK, MGM) en SeaWorld bezoeken (ben 6 dagen in Orlando).
Had gedacht aan een 4 dagenticket voor de Disney parken (maar krijg een 5 dagenticket) en een dagticket voor SeaWorld (waar een 2e dagbezoek gratis is).
Weet er iemand welk park of welke parken je het best tijdens de drukste (vakantie)dagen kunt doen, waar je dus op 1 dag toch nog rond komt in een zeer drukke periode ?
Ik zou deze dan eerst doen.
Enkele dagen later is de Paasweek namelijk voorbij en dan hoop ik dat het wat rustiger wordt in de parken zodat ik dan de parken ga doen waar je de dag volledig nodig hebt om rond te komen.
Bijkomende vraag: ik neem GEEN "park hopper" maar is het toegelaten om tijdens de dag het park te verlaten (om even te gaan shoppen bvb) en dezelfde dag terug te komen met hetzelfde "gewoon" ticket ? Zo ja, moet er dan opnieuw parkeergeld betaald worden ?
Alvast bedankt!
Onze ervaring is dat rond de dagen dat de amerikamen ook vrij zijn de parken niet rustiger worden.
Wat betreft de kaarten, het hoppen is wel makkelijk zo kan je leuke atracties in verschillende parken op eendag doen. Je kan de parken met eigen transport (auto) of met bv Disney transport. Wij kiezen bijna altijd voor de laatste en parkeren meestal in Epcot of Magic vraag niet waarom maar zo komt het meestal volgens onze planning uit. Het parkeren moet maar 1 keer per dag worden betaald.
Groeten,
Seca
Ik heb door tips van medeforummers me aangemeld bij de site van TourguideMike. Tourguide mike geeft goede adviezen met staatjes wanneer welke parken wel en niet te bezoeken. Ook in drukke tijden. Het kost $ 21,95, maar zn adviezen zijn wel heel handig en tips waar van je denkt goh zo had ik het nog niet bekeken.
In de meivakantie gaan wij zelf, dus daarna kan ik uit eigen ervaring spreken. Maar via het forum kwam ik wel veel positieve reakties tegen.
Succes
Mariëlle
http://www.tourguidemike.com/
Yep, Tourguide Mike is een aanrader. Hij deelt de Disney parken per dagdeel in in rood (niet gaan), oranje (misschien gaan) en groen (gaan!). Ideaal. Vorig jaar één keer op een oranje dag geweest en toen was het aanzienlijk drukker dan op de groene dagen!
Wij willen sept okt of nov naar Orlando.
Wat is de beste tijd om te gaan? En dan rekening houdende met de volgende factoren:
1. drukte
2. weer
3. kosten
Hopenlijk kan iemand mij een antwoord geven!
Alvast bedankt!
Groetjes Molly!
Hier alvast wat info:
FAQ: Het weer in Florida
Wat is nu de beste periode voor te gaan
Wat betreft de kosten: in het hoogseizoen zijn de vliegtickets een stuk duurder. Dus als je daar buiten kunt gaan dan scheelt dat enorm.
Wat betreft de drukte. Hier info over wanneer het in Disneyworld druk is.
Citaat:
MOST CROWDED TIME OF THE YEAR
Christmas through New Year's
EXTREMELY CROWDED
Easter Week (Before and After)
REALLY CROWDED
Fourth of July Week
CROWDED
Spring Break (first week of March until mid April)
Memorial Day Weekend
Summer Break (second week of June until second week of August)
President's Day until the end of February
A GOOD TIME TO GO
End of April
Early February
Labor Day Weekend
First two weeks of December
THE NEXT BEST TIME TO VISIT
Beginning of October until Thanksgiving
Week before Christmas
BEST TIME TO VISIT2008 United States Holidays:
January
September
What days are historically the busiest at the Parks?
Walt Disney World parks tend to be the busiest on the following days:
Magic Kingdom: Monday, Saturday & Sunday
Epcot: Wednesday & Friday
Disney-MGM Studios: Tuesday, Wednesday & Saturday
Animal Kingdom: Monday, Tuesday & Friday
Extra Magic Hour will have an impact on the crowds. You can find more details and information on those specific days by clicking here.
United States Holidays
United States holidays will often have an affect on the daily attendance levels at the Parks. Monday holidays will add to the weekend numbers. Also increasing the crowds on that given day.
January
New Years Day - January 1
Martin Luther King Birthday - January 21
February
President's Day - February 18
March
Easter Sunday – March 23
May
Memorial Day - May 26
July
Independence Day - July 4
September
Labor Day - September 1
October
Columbus Day - October 13
November
Veterans Day - November 11
Thanksgiving - November 27
December
Christmas - December 25
Wij gaan 15 maart t/m 07 april naar Florida voor een rondreis.
Pasen zit in deze periode maar in Amerika hebben ze dan toch geen week vrij ofzo.
Want ik zie staan:
EXTREMELY CROWDED
Easter Week (Before and After)
Groetjes
Diana
Wij zitten nu van 12 feb tot 29 feb in Orlando en het verbaast ons hoe rustig het is. In MK en AK werd het 's middags wat drukker maar we hadden voor de lunch al alles kunnen doen vanwege het ontbreken van wachtrijen. Soms konden we in coasters gewoon blijven zitten. SUPER!
Volgens alles zou echter de afgelopen week vanwege President's Week druk zijn, dus niet. We gaan over 2 jaar weer deze periode en nu weet ik in elk geval dat ik me geen zorgen hoef te maken. De belangrijkste regel is echter wel: aanwezig zijn bij opening van een park.
BTW Discovery Coven was GEWELDIG!!!
En eindelijk even 1 nacht in een hotel zodat ik internet heb...
We gaan nog even de laatste week genieten hoor. Doei!