Even hier kijken, staat alles:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e1s1
Exact zo invullen als het in je paspoort staat.
Afdrukvoorbeeld
Even hier kijken, staat alles:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e1s1
Exact zo invullen als het in je paspoort staat.
Hallo allemaal,
Gisteren wilde we onze esta aanvragen doen en we liepen al tegen een probleem. Namelijk het paspoort nummer!!! Mijn excuses als het wat dom overkomt maar welk nummer wordt er bedoelt?
Dat onwijs lange nummer onderaan je paspoort of dat nummer wat bovenaan staat (wat ook in gaatjes in je paspoort is gemaakt)
Ik ben zo bang dat het fout gaat dat ik ineens overal over ga twijfelen.
Alvast heel erg bedankt!
Hi Mirretje, het ene is je BSN nummer oftewel je sofi nummer, die is het niet.
Het is het nummer wat doorgaans bovenaan staat.
en let op!1
In het paspoortnummer komt geen OooooooH voor alleen een 0 (nul)
Hier staat het paspoortnummer:
http://s25.postimg.org/5ukqas07j/image_1884611_2.jpg
(dit is geen echt paspoort!)
Super! Jullie zijn top!!
We gaan het morgen gelijk regelen
Heel erg bedankt!
Mijn Esta is tijdens ons aanstaande vertrek nog geldig, alleen de geldigheidsduur loopt wel af tijdens onze reis. Feitelijk zijn we met de terugreis dus aan het reizen op een verlopen Esta, kan dat?
Van de officiële site: https://help.cbp.gov/app/answers/det...ited-states%3F
Citaat:
Do travelers need to update their travel authorization if it will expire before they depart from the United States?
No, An ESTA is only required to be valid on the day you enter the United States. The ESTA does not need to be valid for the entire time a traveler is in the U.S.. If the ESTA expires while you are in the U.S., it will not affect your admissibility or the amount of time you are permitted to remain in the U.S. If an ESTA travel authorization expires before the traveler leaves the United States, the traveler is not required to apply for another. The traveler will need to apply for a new travel authorization through ESTA, however, for future travel.
Oftewel geen probleem. ESTA is je toestemming om naar Amerika te reizen en als je er eenmaal bent is de ESTA nutteloos. Tenzij je tijdens je vakantie Amerika weer verlaat/de grens over gaat dan heb je hem wel weer opnieuw nodig.
Dank jullie wel !
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag. Wij hebben een achternaam met puntjes op de o ( Ö staat er in het paspoort) Nu heb ik de tickets zoals wij altijd doen geboekt gewoon met een O. Een O met puntjes kan namelijk niet op een ticket. Voor de zekerheid ook nog contact opgenomen met British Airways en die gaven aan de het in orde is zo.
Nu alleen het volgende. Op de Esta kan je ook geen Ö invullen. Ik dacht dus op de Esta ook gewoon de O zonder puntjes in te vullen ( de dame bij British airways gaf dit ook aan, ik had alleen het gevoel dat ze het eigenlijk niet wist). Nu ben ik eens op het internet gaan zoeken en nu heb ik gelezen dat het onderste deel op je paspoort ( schijnt het elektronische deel te zijn) dat daar dan de naam staat zoals het op de Esta moet. Daar staat de Ö aangepast naar OE zie ik nu. Ik wil op de Esta dus wel OE invullen, maar dat komt dan niet overeen met de naam op onze tickets. Wat is nu wijsheid? Ik heb zelf het Amerikaanse consulaat gebeld, maar geen gehoor.
Krijg net een mail van het consulaat: Please follow the machine readable zone at the base of your passport.
Dat zal ik dan gaan doen, maar kan ik bij het inchecken geen problemen krijgen dat mijn naam op de Esta niet het zelfde is als de naam op het ticket? Bij het inchecken controleren ze toch alleen of je toestemming hebt gekregen?
Ik verwacht hier weinig problemen mee. Je ticket en je ESTA zijn twee verschillende systemen. Wat betreft de speciale tekens staat het inderdaad ook zo op de ESTA site. Het consulaat geeft dit ook aan. Waarom dan nog de twijfels?
Citaat:
he system WILL NOT accept special characters such as ~ or accent marks - even in a name. Use only the English letters, with no special punctuation. Please enter the name as it appears in the machine readable zone (MRZ) of your passport. This is the two lines of text with numbers and chevrons (<<<) at the bottom of the personal information page with the passport bearer's picture.
https://help.cbp.gov/app/answers/det...ta-application
Vanaf 3 november dienen er extra vragen beantwoord te worden bij de aanvraag van een ESTA. Zie http://www.cbp.gov/travel/internatio...s-to-esta-faqs
Voor bestaande ESTA goedkeuringen veranderd er niks.Citaat:
What are the additional ESTA questions that are being added to the ESTA application?
The additional questions are:
• Other Names/Aliases or Other Citizenships
• Parents name(s)
• National Identification Number (if applicable)
• Contact information (email, phone, points of contact)
• Employment information (if applicable)
• City of Birth
Citaat:
I have a valid, approved ESTA application. Do I need to update my application or submit a new one?
No, individuals with a current and valid ESTA do not need to reapply. However, upon the expiration of that ESTA or expiration of the passport a new ESTA with the new data fields will be required for any future travel under the VWP.
Nou, we zullen het zien, moet nog een nieuwe aanvragen maar doe dat natuurlijk pas als ik mijn nieuwe paspoort heb, die loopt af in januari.
Terecht Cindy, als ik het mij goed herinner kon je vroeger je paspoortnummer aanpassen.
Maar nu gaat dat zeker niet meer.
Wel prettig natuurlijk dat je paspoort nu 10 jaar geldig is. :cool:
Ik neem aan dat het National Identification Number het BSN nummer is?
Ja ik denk het het wel. Maar als ik het ga aanvragen zet ik de taal toch op Nederlands, dus er zal wel een soort van toelichting bij komen.
Vandaag nieuw formulier ingevuld. Inderdaad meer vragen (naam ouders, naam werkgever en adres, wie bij nood te contacteren, ...) Maar vond het raar dat bij mijn man de goedkeuring maar 1 jaar geldig is en bij de zoon 2 jaar ...
Misschien vanwege het verlopen van zijn paspoort volgend jaar ?
Tot 27/10/2015 ..... nu begrijp ik het! Dank dat jullie mij het licht hebben gebracht :)
Wat is de prijs tegenwoordig voor de ESTA? En kan je de hele familie gelijktijdig aanmelden of moet je voor iedereen appart betalen?
De kosten zijn 14dollar per persoon. Je kunt iedereen te gelijk aanmelden en betalen. Moet je een groep aanmaken. Wijst eigenlijk voor zich als je de aanvraag doet ;-)
Vragen jullie al lang van te voren zo'n esta aan?
als het nodig is voor een nieuwe altijd een maand ong. voor vertrek
wij waren toe aan een nieuwe Esta, hij was verlopen afgelopen september
ik heb gisteren de nieuwe estas aangevraagd (gelijk met nieuw paspoort),voor ons vertrek op 14 febr.
Wij vertrekken 1 mei, denk dat ik het dan in maart gaat aanvragen
Voordeel van laat aanvragen is dat ie nog lekker lang geldig is en je hem wellicht nog een keer kan gebruiken. Nadeel is dat wanneer om wat voor reden dan ook de ESTA niet wordt goedgekeurd, je geen/ te weinig tijd hebt om alsnog een visum te regelen... Ik zou het altijd een maand of 3 van te voren aanvragen, dan kun je evt. nog voor een visum gaan.
Wij gaan 4 mei en vorige week al geregeld.
Ik moet eerst nog een creditcard aanvragen, ga het deze week even regelen. Moet je ook je paspoort gegevens doorgeven om die esta te krijgen? Moet voor de kinderen namelijk nog een paspoort aanvragen
Inderdaad, alle paspoortgegevens moet je invullen bij ESTA.
Oké, dan weet ik wat mij eerst te doen staat.
Ik kreeg gisteren een mailje met onderstaande tekst. Op zich een goede service om te meden dat je ESTA vervalt over 30 dagen. Maar .... maar .... mijn ESTA is toch 2 jaar geldig, dus tot 4-5-2015? Da's nog ruim 3 maanden, zo'n 100 dagen. Dat staat ook op de ESTA bevestiging die ik heb geprint.
Aangezien ik over 6 weken (dus vóór 4-5-2015) nog een keer naar de USA ga, ging ik er toch even over twijfelen.
Ik ga dus maar gewoon op mijn "oude" ESTA naar Florida. Zal wel een foutje zijn. Of niet? Is er wat veranderd?
Citaat:
ATTENTION! The travel authorization submitted on May 4, 2013 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar is je paspoort ook nog geldig?
Ik kreeg nl. keurig een waarschuwingsmail omdat mijn paspoort verliep en daarmee de ESTA.
Yep, paspoort geldig tot feb 2018. Nog even bij ESTA nagekeken en daar staat ook feb 2018 in.
Ik zou het risico niet nemen voor die 10 dollar.
Ik zou gewoon die 30 dagen afwachten. Als hij dan expired dan kun je altijd nog een nieuwe indienen.
Je dient hem uiterlijk 72 uur van te voren aan te vragen (okay, een iets ruime marge kan handig zijn).
vraagje... we vertrekken 14 februari naar NYC vanuit Zaventem... maar op onze ESTA staan nog de gegevens van onze vorige USA reis (van Dusseldorf-Miami) , nu vinden we geen van beide hoe je je 'city where you are boarding' kan aanpassen... HELUP :confused:
ESTA is nog geldig tot eind maart 2015, paspoorten zijn ook nog dik ok!
*moeten we echt een nieuwe ESTA indienen voor dat ene zinnetje? Of heeft die city where you are boarding niet zoveel belang?*
THANK YOU!!!
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar op de officiële ESTA site zou je dat kunnen aanpassen, inloggen met ESTA nummer of naam en paspoortnummer, en je kunt wijzigen.
Ik dacht trouwens dat dat optioneel was, dus niet belangrijk. Wij hebben dat nog nooit aangepast.
Nee, die gegevens kun je inderdaad niet aanpassen. Alleen het adres waar je verblijft.
Gewoon reizen op de huidige / oude ESTA.