Aantal ergenissen en vragen over het verkeer in Florida
Tot nu toe ben ik nog geen tolwegen tegengekomen waar ik niet met cash kon betalen. Had even nagevraagd bij een aantal mensen waaronder de informatiebalie van Publix (toen ik op het punt stond een sunpass mini te kopen). Allemaal zeiden ze niet te weten van een toll waar niet met cash betaald kan worden en raadde mij ook aan altijd op die manier te betalen. Erg vreemd aangezien ik zelf heb gelezen op meerdere plekken dat steeds vaker niet meer met cash betaald kan worden. Nu vermoed ik dat deze mensen zelf niet vaak op een tolweg rijden en heb dit zelf ook niet meer gedaan sinds ik van het vliegveld ben gekomen. Heb tot nu toe de tolwegen vermeden.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Re: Aantal ergenissen en vragen over het verkeer in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
vaporizor
Had even nagevraagd bij een aantal mensen waaronder de informatiebalie van Publix (toen ik op het punt stond een sunpass mini te kopen). Allemaal zeiden ze niet te weten van een toll waar niet met cash betaald kan worden en raadde mij ook aan altijd op die manier te betalen.
Ik zou me voor informatie over de tolwegen in eerste instantie maar niet bij de medewerkers van de Publix melden....De juiste info vind je in het topic over de tolwegen . Hierin vind je ook de links naar de sites met de actuele informatie; electronic tolling wordt immers langzaam maar zeker vanuit het zuiden uitgebreid.
Of een minitransponder de juiste oplossing voor jullie is, hangt overigens af van welke verhuurder jullie auto is. Veel verhuurders hebben een prima regeling waar je niets voor hoeft te doen. Zij brengen voor deze dienst een kleine fee in rekening.
Holiday Cars (holidaycars.com) failliet & doorstart
Bron telegraaf
Citaat:
Faillissement Holiday Cars
door Paul Eldering SASSENHEIM, donderdag
De Nederlandse autoverhuurder Holiday Cars International vraagt vandaag faillissement aan na grote financiële problemen. De 38 medewerkers worden ontslagen.
Duizenden vakantiegangers die een huurauto op Holidaycars.com hebben geboekt en betaald, komen in de problemen als ze hun auto willen ophalen op de reisbestemmingen. Alleen al deze kerstvakantie gaat het om zo’n 4000 stellen en gezinnen.
Velen krijgen ter plekke geen auto meer mee en zijn hun geld kwijt. Wie de huurauto via reisbureaus of vliegmaatschappijen heeft besteld, kan proberen de extra betaling daar te claimen. Holiday Cars is zelf niet gedekt door het garantiefonds SGR.
Holiday Cars is een grote bemiddelaar met 30 miljoen euro omzet. Schuldeisers zouden nog miljoenen van Holiday Cars tegoed hebben. Oprichter Robbert Jan Meerpoel wilde een doorstart maken, maar dat is mislukt. „Ik sta open voor investeerders.”
Re: holiday cars failliet
Let er op dat de site nog steeds actief is op http://www.holidaycars.com/nl/ . Daar dus geen auto meer boeken anders ben je gewoon je geld kwijt!
Re: Holiday Cars (holidaycars.com) failliet