Na het landen alvast aanzetten zal misschien al een hoop tijd schelen.
Overigens heb ik zelf met mijn Garmin weinig wachttijd voordat hij weet waar hij is.
Afdrukvoorbeeld
Na het landen alvast aanzetten zal misschien al een hoop tijd schelen.
Overigens heb ik zelf met mijn Garmin weinig wachttijd voordat hij weet waar hij is.
@ verwijderd.
Zodra we de koffers hebben en buiten de gebouwen van de luchthaven zijn gaat hij aan maar dan nog hebben we meestal al de auto in bezit en nog geen "contact".
Maar om dit probleem op te lossen nemen we een auto met navigatie en kunnen de twee navigatie-dames onderweg gezellig "ruzie"maken.:razz:
Tomtom heeft meestal de kortste route maar de Neverlost is een kei in het vinden van adressen.
Ik wil een tomtom 950 kopen via tomtom deze is refurbised is dit een verstandige keuze (ivm nieuwe kaarten) of moet ik er 75 euro bijleggen en een nieuw model kopen. Wat kunnen de nadelen zijn van een dergelijk exemplaar, graag jullie advies.
Tips over een ander model (incl usa kaart) zijn ook welkom, moet wel een mega duidelijke rijbaan optie op zitten :-\",.....
Alvast bedankt
De tomtom 950 werkt prima, maar af en toe is hij ook wel eens de weg kwijt. Is achteraf ook wel leuk, kom je nog eens in straatjes waar je anders niet komt.
Ik kijk vantevoren altijd even op de kaart waar de bestemming ongeveer is. Als de tomtom dan de weg kwijt is rijden we op goed geluk die kant op. De tomtom corrigeert dan vanzelf weer. Is bij ons iedere keer weer goed gekomen. De rijbanen worden op de 950 goed aangegeven als je op de snelweg zit. Op kleinere wegen werkt de rijbaanfunctie niet altijd. Ik persoonlijk zou het nieuwste type van dit moment nemen. Weet je zeker dat je de nieuwste kaart hebt. Als je een ouder type koopt en je wilt een nieuwe kaart dan moet je ook 60 euro bijleggen. Let wel op: een nieuwe kaart downloaden duurt ongeveer 3 tot 4 uur. Bij ons duurde het een paar minuten voordat we verbinding hadden met de sateliet. We nemen de tomtom dit jaar weer mee met de oude kaart erop. Als er dan ergens een nieuwe weg is vinden we de weg terug ook wel weer. We zijn op vakantie en hebben (meestal) geen haast om ergens te komen.
Rondom de luchthaven met al die gebouwen krijg je heel lastig tot geen fix. Bovendien moet hij de andere satellieten vinden die een baan hebben boven Amerika ipv Europa. Vaak hadden we pas na een 10 minuten pas signaal. Beste om te doen is een korte routebeschrijving maken hoe je in elk geval weg komt van het vliegveld en dan pakt ie vanzelf halverwege wel op. Of zoals jullie doen, auto met navigatie. :-D
Voordeel van navigatie meenemen van huis is dat je al je favorites erin kan zetten thuis.
Heb via Tomtom toch de tomtom 950 world live refurbised gekocht.
na telefonisch overleg met laatste kaart garantie en 10 euro korting (aanmeld korting) dus in totaal 189.95 volgens mij een nette prijs.
TomTom kan je meestal gewoon in Nederlands instellen. En als de gesproken taal er niet standaard bij zit dan kun je die er achteraf bij downloaden met TomTom Home.
Als je een iphone of Android hebt kan je voor 20 euro Navigon downloaden. Scheelt ook weer een apart apperaat meenemen.
De TomTom die ik in 2010 gekocht heb had wel Nederlandse teksten, maar niet stemmen. Pas na installatie via TomTom Home sprak hij (sorry de zij gekozen) Nederlands. Alleen als de TomTom ook straatnamen 'moet' uitspreken wil je dat eigenlijk niet, hele rare uitspraken krijg je dan:
Neem afslag 38 ja
(38A dus).
Een TomTom is ideaal in Florida, maar print je eerste route ook uit op papier.
Onze TomTom had best wel even tijd nodig voor zijn eerste ritje.
Toen wij van het vliegveld Miami afreden, kon de Tomtom in eerste instantie geen GPS signaal vinden, dat is heel lastig als je verreist bent, geen idee hebt welke kant je op moet en het drukke Miami verkeer inmoet. Dus wees voorbereid.
groet Christa
Voordat je weg gaat de TomTom QuickGPSfix™ inladen met TomTom Home kan ook schelen..Citaat:
Your TomTom device uses the signals of at least 4 satellites to find out where you are. To start navigating, it needs to know exactly where each satellite is. So start your journey faster with TomTom QuickGPSfix™. This clever service speeds up the time it takes to fix your GPS position, helping you to set off within 30 seconds - even when the GPS signal is weak or partially blocked.
http://www.tomtom.com/lib/img/servic...3158528bcd.gif
Ik ga in april een 16 dagen naar Florida en als ik een GPS wil huren bij mijn wagen vind ik persoonlijk dat ze daar overdreven veel geld voor vragen...dus nu zou ik liever eentje willen aanschaffen...
Graag jullie mening en eventueel tips van plaatsen of winkels waar je die dingen goedkoop kan aanschaffen (liefst in de buurt van Miami omdat we daar aankomen)
thanks!
Gewoon bij de Walmart. Daar koop je een TomTom voor rond de $80 (refurbished). Die kun je ook gewoon op Nederlands instellen. Mogelijk dat je de Nederlandse gesproken taal het apparaat even aan de computer moet hangen (TomTom Home).
http://www.walmart.com/search/search...h_constraint=0
Wij hebben vorig jaar de volgende navigatie aangeschaft bij Pixmania....(op dit moment is deze nu in de opruiming voor een stuk goedkoper.) Hij heeft ons flink op weg geholpen en sprak nederlands...Hij heeft tevens rijbaanbegeleiding...Op dit moment gebruiken we hem nu gewoon hier in Nederland.
GARMIN NÜVI 275T GPS-ONTVANGER EUROPA + NOORD AMERIKA
@ JEANNETJE
heb je die zo kant en klaar gekocht,compleet met kaarten voor europa en usa. ik heb namelijk verschillende gps gezien waar standaard europa op zit en waar je dan usa op kunt uitbreiden
dus als ik deze gps koop, ben ik gelijk klaar voor vertrek (want heb net even mijn gerefurbischte tomtom getjekt en die wil niet meer:evil:, die vond blijkbaar 1 vakantie florida meer dan genoeg) vind het eigenlijk wel prettig om er gelijk 1 bij te hebben anders word het op dag 1 ,maar even voor vertrek van ORL naar WPB shoppen
Ik heb zelf deze ook gehad, helaas in oktober bij Florida mall gestolen.
Nu heb ik de 1490.
Beide waren standaard met Europa kaarten (met gratis lifetime updates). Af en toe is er een aanbieding van Garmin voor bepaalde modellen met USA.
De Sd kaartje met de USA heb ik beide keren via Ebay.com gekocht bij een Canadese shop. Hij staat er regelmatig op je betaalt dan zo'n EUR 35 a 40 voor een originele kaart inclusief opsturen. Is goedkoper dan hier bij Garmin
Knaapje
Ik heb onlangs de tomtom 950 gekocht via tomtom(met usa en canada), ik heb wel een refurbised model genomen, normaal gesproken heb je dan geen recht op de nieuwste kaarten maar met wat mailverkeer heb ik dit er toch bijgekregen! volgens mij heb ik er 189 voor betaald want er ging nog 10 euro af (door aanmelden nieuwsbrief op de site).
Kijk op de walmart side.
Tom Tom XL voor $69.00 en bij Target $129.00
Dus gewoon kopen bij de walmart en laten afleveren op je villa addres
Of met Free Shipping via "Site to Store" naar de dichtstbijzijnde Wal*Mart laten sturen.
kan ik iets doen met een Tom-Tom die 6 jaar geleden is gekocht met kaart van Amerika erop?
@Illy misschien de kaart updaten of een nieuwe kaart erop.
Weet het verder ook niet en anders op de website van tomtom kijken misschien dat je daar nog iets vind waar je een losse kaart op sdkaart of zo er in kan zetten.
Ik zelf heb een tomtom 950 Live met heel europa en ook amerika erop kan wisselen van kaart werkte er goed vorig jaar in Orlando.
Zolang je niet in nieuwbouw wijken terecht komt zal hij best nog goed te gebruiken zijn voorzover het de kaarten betreft.
Wat anders is de staat van de Tomtom zelf en met name de accu en het scherm.
Na 6 jaar hebben de meeste accu's niet veel capaciteit meer en zal je hem of voortdurend aangesloten moeten laten via de sigarettenaansteker of als je handig bent er een nieuwe accu in zetten.
Het hangt dus van de prijs af.
Vergeet niet dat je in de US vanaf zo'n $ 70 een spiksplinternieuwe hebt.
Knaapje
wil je hem toch al hebben voor je op vakantie gaat: op eBay staan er genoeg nieuwe TomTom's vanaf $100 incl shipping naar Nederland.
Kan je hem ook gewoon in Walmart kopen voor $69?
Volgens de site wel : http://www.walmart.com/ip/TomTom-XL-...ystem/15173175
Maar de prijs kan per filiaal verschillen dus het loont altijd de moeite om ook nog ff te gaan vergelijken bij BestBuy
@ Teleton ; je was me net voor :wink:
Groetjes,
Pieter
beter gewoon via walmart bestellen via site to store en dan bij aankomst even ophalen als je toch boodschappen gaat doen ik heb er ook 1 besteld en die haal ik meteen op bij aankomst in orlando
Of bij Best Buy , al voor $29,99
Da's geen TomTom maar een wat verouderd model van een Insignia...
Uitsluitend compatibel met zichzelf...
Maar ja, wél goedkoop...
http://images.bestbuy.com/BestBuy_US...9351603_ra.jpg
Voor $30 kun je er geen buil aan vallen denk ik. POI database is klein vergeleken met TomTom/Garmin. Je kan er eventueel ook andere software op installeren (Miopocket/iGo 8).
tom tom XL 335 se kost nu $99 in Walmart. Ben hem net wezen kopen. 2 weken geleden was hij $69 in promotie.
die tomtom 335se heb ik besteld via de walmart site 69 $ en hij ligt van de week klaar om op te halen als ik aankom in Orlando :D
Voor de iphone bezitters is er ook een tomtom usa verkrijgbaar.
Deze heb ik ook onlangs gedownload euh.....gekocht... :) en werkt echt prima.
Gr Stefan
Die XL335SE heb ik vorig jaar bij Best Buy voor 99 dollar gekocht. Best fijn apparaatje, maar wel erg eenvoudig. Je kan geloof ik niet vooraf berekenen hoe lang een route duurt. Heb 'm alleen na de vakantie verkocht, kon USA kaartje kopen voor m'n Garmin Nuvi die ik toch ook thuis had liggen, maar even niet had gedacht om die ook te gebruiken... die gaat de komende keer wél mee. :)
Wij hebben afgelopen vakantie voor de Iphone van Navigion gebruikt en die heeft ons geen moment in de steek gelaten. Werkt erg fijn en goed.
Gewoon bestellen bij de walmart en ophalen bij aankomst is de goedkoopste oplossing
Ik heb een Tomtom Go 950 met USA map. Ik ben van plan om voor de Floridareis een jaartje LIVE services aan te schaffen. Werkt dit in Florida? Wat voor een voordeel naast filemeldingen en google search heb je nog meer? In Nederland kon ik, dacht ik, er ook mee bellen.
In Europa werkt het in sommige andere landen wel:
Maar in de USA werkt dit nog niet. Je hebt een SIM kaart die de data ophaalt. En die werkt daar dus niet..Citaat:
Tot nu toe konden x40-eigenaren de LIVE-services (waaronder HD Traffic) alleen gebruiken in het land waar de dienst werd afgenomen. Maar daar is nu, zoals TomTom in mei al aankondigde, verandering in gekomen: Nederlandse LIVE-abonnementen werken vanaf dit moment ook in de andere landen waar de dienst actief is. Het gaat daarbij nu om Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Zwitserland; binnenkort wordt ook België aan dit rijtje toegevoegd. En dat zonder enige extra kosten ten opzichte van de huidige LIVE-tarieven.
Goh, ze hebben naar je geluisterd:
Citaat:
TomTom HD Traffic in VS gelanceerd
http://i.fokzine.net/fp/fp2009/i/rsssmall.png - door Redactie op 12-05-2011 @ 14:44
TomTom maakt donderdag bekend dat zijn verkeersinformatiedienst HD Traffic per direct beschikbaar is op alle daarvoor geschikte navigatieapparaten in de Verenigde Staten. Het is samen met Europa de belangrijkste markt voor het bedrijf.
TomTom verzamelt voor de dienst anonieme reisgegevens van eigen gebruikers en Vodafone klanten om actuele verkeersinformatie aan te bieden. Een jaarabonnement kost in de VS 59,95 dollar.
TomTom mikt op groei van de omzet uit diensten omdat de verkoop van losse navigatiekastjes onder druk staat, onder andere door navigatie-applicaties op smartphones. De omzet uit diensten is bovendien interessant omdat het terugkerende omzet betreft en de marge hoger is dan op de verkoop van hardware.
In het eerste kwartaal van 2011 haalde het bedrijf 36 procent van zijn omzet uit content en services, een toename van 20 procent op jaarbasis.
TomTom verkoopt zijn data ook aan overheden. Onlangs kwam het bedrijf daardoor in opspraak. toen bekend werd dat gegevens van TomTom door de Nederlandse politie gebruikt worden om de locatie van snelheidscamera's te bepalen. TomTom zei toen maatregelen te treffen om dergelijk gebruik in de toekomst te voorkomen.