Re: Betalen met CC: € of $
Dat was bij ons alleen in de abercrombie en hollister winkels . Ik neem altijd de dollar .
Ik neem ook de dollar. Heb het idee als ik euro kies dat ik dan een slechtere koers krijg.
Weet niet of dat idee ergens op gebaseerd is hoor:D
De wisselkoers van dollar naar euro is niet erg gunstig ten opzichte van de koers die je bij de bank betaald. Als je toch in euros wilt betalen vraag dan op voorhand om de wisselkoers.
Deze vraag kwam bij mij op de cc als ik wilde betalen ook een paar keer voorbij... ik weet nooit wat ik moet kiezen??? Als je $$ kiest, krijg je dan niet ook nog een extra fee? Ik zal zelf eens op mijn afschrift kijken.
ik heb het toevallig deze vakantie voor het eerst gehad bij tommy hillfinger
ik heb voor dollars gekozen ...waarom geen idee
had er een beter gevoel over ivm wisselkoers
je betaald perslot van rekening in Amerika, naar mijn idee zou het ongunstig zijn met euros
maar of dat ook zo is...
ik weet wel zeker dat het ongunstiger is. Dus lekker betalen in Dollars.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ebelix
...................Als je toch in euros wilt betalen vraag dan op voorhand om de wisselkoers.
Ik vraag me af of je dat gelijk 100% kan zien. Je zal dan toch de betaling op het scherm en in $$ en in Euro's moeten zien en dan narekenen. Nog afgezien van evt. latere koerscorrecties door de cc-mij en kosten. Als je over honderden $$ praat misschien de moeite, voor de gemiddelde betaling van hooguit een paar tientjes zullen ze bij de kassa niet blij zijn met jou en je rekenmachientje.:)
Hier bestaat al een topic over: http://www.floridaforum.nl/showthrea...l=1#post184351
Altijd betalen in het lokale valuta, de wisselkoers die een winkel hanteert is niet gunstig. Koen benoemd daar zelfs dat een winkel bijna 10% extra paktop deze "service".
Totaal niet interessant om in Euro's te betalen met je CC in Amerika.
Heb bij mijn Guess aakopen gecontroleerd, want hier kon het, of het goedkoper of duurder zou uitkomen.
Mijn bevindingen zijn dat je op een bedrag van $90, bijna 8€ meer betaald als je in Euro's zal betalen!
Helemaal mee eens. De prijs in Euro's staat er bij en is daarna goed te vergelijken met het afschrift van de CC. Dollars kiezen is een directe besparing!
Ik had het dit keer bij Ralph Lauren, de jongen die me hielp adviseerde om voor dollars te kiezen.
Ik heb deze vraag ook gekregen bij Tommy Hilfiger. Gekozen voor dollars. Koers is gunstiger. Betalen in Euro's doe ik in Nederland wel weer.
Vorig jaar zag ik het alleen bij Loft maar dit jaar kon je in meerdere winkels in euro's betalen. Soms keken ze me wel vreemd aan als ik toch gewoon voor de dollar koos. Was trouwens gewaarschuwd door dat andere topic op dit forum. Daarom wist ik dat dollar voordeliger is.
Problemen met credit card?
vroeg me af of er mensen zijn die nu in Florida zijn en met credit card betalen problemen ondervinden.
Een collega van mij is juist terug uit de USA en die vertelde mij dat beiden credit cards van hem niet geaccepteerd werden en dat zelfs de bank hiervan op de hoogte was.
Naar het schijnt zijn de voorwaarde veranderd en neemt men de pin code die op de CC staat niet aan. dit zou volgens zijn bank nog tot oktober volgend jaar dus 2015 zo zijn.
Zelf heb ik er nog niks van gehoord en ga dus navraag doen hierover maar was benieuwd of degene die er nu zijn hier al iets van gemerkt hebben?
Re: Problemen met credit card?
Om welke credit kaarten ging het? Was het enkel bij betaling met de credit card of ook bij het opnemen van geld via een atm? Nederlandse credit kaart of Belgische? Ik vertrek over 14 dagen naar Florida en mijn bank heeft hier toch niets van gemeld.
Familie van mij is op het moment in Florida en die laten hun creditcards behoorlijk wapperen. Hebben dus nergens last van. (ING en VSA Worldcard)
Ook hier geen probleem hoor! Wij melden wel altijd even bij de Visa dat we in Amerika zitten, helpt altijd!
Wij kregen donderdag te horen dat Walmart een nieuw systeem hanteert. Zij hebben een bepaalde fraude gehad en daardoor de regels aangepast tot 50 dollar met je handtekening en boven de 50 met je pincode als je CC een datachip heeft. (je weet wel dat vierkantje op de voorkant van je CC)
We konden gelukkig nog aan de ATM geld halen want ik had de juiste pincode niet bij me :)
Wij zijn net terug en hebben ook bovenstaande bij Walmart ervaren. Ik had gelukkig wel mijn pincode van de CC bij me. Op dat moment deed mn debitcard het niet bij Walmart. Heb het helaas niet nog een keer kunnen proberen bij Walmart of dat vd debitcard een eenmalig iets was. De week ervoor kon ik nl wel met de debitcard betalen. Misschien kan iemand ff de proef op de som nemen met de debitcard bij de Walmart?
Wij hebben in de periode van 2 april t/m 24 april j.l. regelmatig met debitcard betaald bij o.a. Walmart, Publix en diverse gasstations en hebben geen problemen ondervonden ;)
Bij de publix in championsgate de hele vakantie geen probleem gehad in tampa wel
Citaat:
Usatraveler
Om welke credit kaarten ging het? Was het enkel bij betaling met de credit card of ook bij het opnemen van geld via een atm? Nederlandse credit kaart of Belgische? Ik vertrek over 14 dagen naar Florida en mijn bank heeft hier toch niets van gemeld.
Het waren Nederlandse Credit kaarten van Visa en Master. ging zich voornamelijkobver betalen ermee dus iet cash geld opnemen.
Citaat:
Bosevents
Wij kregen donderdag te horen dat Walmart een nieuw systeem hanteert. Zij hebben een bepaalde fraude gehad en daardoor de regels aangepast tot 50 dollar met je handtekening en boven de 50 met je pincode als je CC een datachip heeft. (je weet wel dat vierkantje op de voorkant van je CC
We konden gelukkig nog aan de ATM geld halen want ik had de juiste pincode niet bij me :)
Gisteren voor een flink bedrag mijn creditcard gebruikt bij de Walmart maar heb geen pincode gebruikt alleen mijn handtekening gezet.