Ja vond ik ook al, anders had ik USAREISEN gedaan want daar ben ik verder erg tevreden over.
Afdrukvoorbeeld
Ja vond ik ook al, anders had ik USAREISEN gedaan want daar ben ik verder erg tevreden over.
Wij hebben ook zeker goede ervaring met usareisen maar 1335 voor een minivan Alamo (26 dagen) met gratis* tankvulling, of zonder gratis* tank met de britse link voor 578 is toch een een verschil van 757 euro! Ik vind dit verschil wel heel erg groot het hangt echt van het type auto en de periode af.
wat is de link van usareisen?
of als je Duits niet zo goed is: http://www.drive-usa.de/rental-cars/
weet iemand dit? op http://www.uscarhire.com staat bij silver inclusive:1 or 2 drivers depending on the car hire company you choose (contact us for details). weet iemand dus of bij alamo er een 2e bestuurder inbegrepen is, ik weet dat ik hun kan contacteren ,maar dacht misschien weet iemand het hier:)
Wij huren meestal via hun. Laatste keer hadden we Alamo. Wel de Gold optie en extra bestuurder was standaard inbegrepen.
Bekijk dit eens:
http://www.uscarhire.com/supplier-comparison.aspx
Ze bieden een super service en reageren zeer snel op e-mails.
Hi Weet iemand of Alamo Miami je de optie geeft om de auto weer vol in te leveren en alleen wat ze moeten bijtanken te betalen?
Of ben je verplicht een volle tank af te rekenen en dan leeg in te leveren?
Elke keer is shoppen op het internet echt de moeite waard. We willen graag een minivan met een Goldpakketje (extra chauffeur en een tank benzine). Ophalen en inleveren op Pensacola Airport dit keer voor de duur van 3 weken.
USAreisen.de Alamo € 1002
Eautohuur.nl Alamo € 883
Uscarhire.com Alamo € 772
Bij de laatste gelijk geboekt en voor $52,50 voor 21 dagen de Enhanced Roadside Assistance er maar bij geboekt, scheelt een berg en kost een beetje!!
wij hebben vorig jaar in Memphis de auto zo in mogen leveren (maar dat was omdat we maar een dag huurde van 17.30 tot 16.00 de andere dag)
ze hebben hem daar zelf afgetankt en wij hebben uitsluitend de liters betaald die er in gingen
maar dit was niet gebruikelijk zei de man, maar hij vond het niet nodig dat we een volle tank zouden betalen
dus we mochten maar zien of we vlak voor de rental cars hem nog zelf aftankte en vol in leverde
of dat we hem aflieten aftanken door hun zelf bij inlevering,wat we dus gedaan hebben
al met al koste het dagje Memphis ons rond de 10$ benzine
Als ik zie hoe het bijv. in Miami en Orlando toegaat bij het inleveren van de auto, haast, haast, mijlstand opnemen en sleutels op het dak, wegwezen, kan ik mij nauwelijks voorstellen, dat er gelegenheid en tijd is om alle auto's daar af te tanken. Ik heb wel meegemaakt dat ik de auto achterna moest lopen om de bagage die op de achterbank stond er nog uit te halen. Bovendien lijkt mij dat uit veiligheidsoverwegingen er al geen benzine getankt mag worden in de parkeergarages.
haha, ja zo herken ik het in Orlando en bv Atlanta ook
maar in Memphis is het maar een kleine parking ,vergeleken met de parkeerplaats van de albert heijn hier ....
de auto`s staan daar buiten ,en als je de parking daarop rijd ,sta je vrijwel direct aan de pomp..
er werd ook gezegt dat het niet gebruikelijk is, maar voor een dag vond hij het zonde van het geld zei de man aan de bali...dus vandaar
Hi Knaapje,
Thanx voor je antwoord, tja die optie zou ik prima vinden maar de laatste keren dat ik niet de GOLD package had genomen mocht ik niet eens kiezen, moest ik per se een volle tank vooraf betalen.
Weet iemand wat ze bij Alamo tegenwoordig voor een volle tank (gemiddeld) bij een midsize rekenen?
In een andere topic staat dat een internationaal rijbewijs niet meer nodig is vanaf 1 januari 2013. In de voorwaarde van Alamo staat dan je het nog wel nodig hebt. Wordt hier bij het afhalen van de auto naar gevraagd? Wat is jullie ervaring?
Ja dat is een goede vraag want wij waren in eerste instantie blij dat we hem niet nodig hadden.
Een Internationaal rijbewijs was voor januari 2013 ook niet nodig. Alleen was er een wet ingegaan die daarna direct weer ongedaan is gemaakt.
De voorwaarden van Alamo zijn als volgt:
Het is dus enkel recommended (advies), niet required (verplichting). In toeristische staten zoals Florida zien ze dagelijks rijbewijzen van diverse Europese landen dus daar is het geen enkel probleem.Citaat:
In order to rent an Alamo vehicle:
- A valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental.
- The driver's license must be valid for the entire rental period.
- Expired Driver's Licenses are not accepted. The only exception to this practice is a renter that is Active Military, with an Active Military ID and a Driver's License issued from a state with a Military Extension Policy.
- Temporary licenses are not accepted.
- International renters must present a valid license from their country of residence. If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
- If the driver's license is in a language other than English, but the characters are in English (i.e. alphabet is an extended Latin-based alphabet like German, Spanish, etc.), an International Driver's Permit is recommended but not required.
- If the driver's license is in a language other than English and the characters are not in the English language (i.e. Russian, Chinese, etc.) an International Driver's Permit is required.
Note: Customers are not allowed to rent a vehicle with only an International Driver's Permit. An International Driver's Permit is a translation of the individual's home country driver's license and is not an indication of the status, restrictions or type of license the individual holds.
Dank je wel voor het snelle antwoord. Wat is je bron van de tekst? Op https://www.alamo.nl/av/getCountryTermsPDF.php?landID=1 lees ik: In addition, for rentals in the State of Florida an International Drivers Permit is also required for each driver of the vehicle.
Iemand die ervaring heeft met de self service kiosk van Alamo? Waar moet je op letten, ik begreep dat zelfs de kiosk je Roadside Assistence (automatisch) aansmeert...?
Ga dit voor de zeker heid toch even uitprinten en meenemen in me mapje:) Heel erg bedankt voor je snelle antwoord.
Die regel is inmiddels dus weer afgeschaft. En mijn bron was de algemene Help pagina van Alamo: https://alamo.custhelp.com/app/home
Heb de kiosk afgelopen november voor het eerst gebruikt.
gewoon goed lezen en alles invullen.
ik ben niks tegengekomen mbt het "Aansmeren" van extra's.
(ook op de afrekening vond ik niks terug)
Ook wij hebben een jaar geleden tot tevredenheid de kiosk gebruikt. We waren zo klaar, er werd niks aangesmeerd en we waren er blij mee.
Ook wij kregen een special offer aangeboden vorig jaar bij Dollar..An upgrade from a midsize SUV to a ?? For only x dollars a day. Toekeek de balie medewerkster op, keek mijn toen nog .11 jarige dochter aan en zij enigszins beschaamd... Its just the two of you? A midsize will do I guess? Ik hoefde alleen nog maar te knikken...
Dank je wel voor je antwoord. Ondanks het afgeschaft is lees ik zulke tegenstrijdige berichten op internet. Vandaar dat ik vroeg naar de persoonlijke ervaring. Personen die bijv. net terugkomen uit florida.
@Njit: Hoe vreemd is dit. Ik heb afgelopen week de rentals voor eind van het jaar geboekt en in mijn rental documents (confirmations) staat bij de voorwaarden dit:
A valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental. The driver's license must be valid for the entire rental period.
If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required along with the driver's license.
Exceptions:
- Japanese travelers may use the Japanese Driver's License Translation Service, which replaces the need for an International Driver's Permit.
- At all Nevada and Phoenix-area airports and rental locations, renters with driver's licenses issued outside of the United States or its territories must produce a valid Passport. US Territories include American Samoa, Guam, the U.S. Virgin Islands, Puerto Rico, the Federated States of Micronesia, and the Midway Islands.
Met persoonlijke ervaringen wordt het lastig discussiëren als het er op aankomt. Mijn persoonlijke ervaring is bijvoorbeeld dat je gerust eens te hard kunt rijden zonder een bekeuring te krijgen. Maar of het jou ook lukt is maar de vraag .....
Voor wat betreft de voorwaarden die Alamo stelt kan je je alleen beroepen op wat er precies in je contract vermeld staat. Hoe aantrekkelijk de teksten op internet ook zijn, je kunt je echt alleen maar op de voorwaarden beroepen. En die vind je in de overeenkomst die je aangaat met de verhuurder. De confirmation, zoals Sonja die benoemt, maakt deel uit van de voorwaarden. En ook in mijn confirmation van Alamo voor de huurperiodes t/m 2014 staat de tekst zoals Sonja die in haar bericht vermeld. Net als in al die andere contracten die ik in de afgelopen bij Alamo heb afgesloten overigens, want er is niets nieuws onder de zon. Dat het bevoegd gezag niet naar een Internationaal Rijbewijs vraagt, zegt niets over het beleid van verhuurmaatschappijen. En die stellen het formeel kennelijk nog steeds als eis. Dat ze mij er slechts één keer in een grijs verleden naar hebben gevraagd, doet niet ter zake. Dat ik in de jaren daarna nooit meer een cent aan dat vodje papier heb uitgegeven zonder dat er een haan naar kraaide, ook niet.
Het is al vaak gezegd op dit forum, lees dit bericht er op na, you need to know hoe het formeel geregeld is, it is nice to know hoe het in de praktijk kan uitpakken. Wat je vervolgens met die kennis doet, mag iedereen zelf bepalen.
Heb net een booking gedaan voor een huurauto bij www.alamo.co.uk/brits ,nu heb ik,de optie ;pay on arrival gekozen, is dit goede optie en betaal je dan wel in $ ??
En dames en heren van dit geweldige forum, weer bedankt voor de tip om hier te boeken, normaal doen we dit bij AE, maar scheelde toch een paar honderd euro!
Zelf heb ik ervoor gekozen om het direct te betalen. Geen idee wat de betere optie is. Maar ik denk dat het niet voor niks 'Pay now & save' heet.
Ter plaatse betaal je in $$$
Ik denk dat 'Pay now & save' een betere keuze had geweest, nu wordt je cc bij aankomst behalve voor de borg, ook voor het huurbedrag gereserveerd en dat zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de bestedingslimiet van je cc...
plus je weet hoeveel je auto je gaat kosten...Nu zit je in de onzekerheid(??) over wat de $$$ gaat doen, wat in je voor- of nadeel kan zijn.
Ook wij hebben gekozen voor "pay now". Je weet wat je dan kwijt bent en je hebt een beetje korting.
Wij hebben ook gekozen voor Pay Now.
Je weet nu wat je kwijt bent en kan het niet meer tegenvallen.
Hmm,
Toch nog even nagekeken of ik een international drivers permit moet hebben (zou je maar overkomen daar) maar volgens mij zit ik safe:
Dit staat in mijn contract:
Citaat:
Driving License requirement
Full and Valid Driver’s Licence from country of origin, Passport and credit card in renters name.
For rentals in the State of Florida an International Drivers Permit is also recommended for each driver of the vehicle. The
International Drivers Permit must be issued by the driver’s country of residence
Dus niet verplicht alleen recommended, heb trouwens maar een keer zon ding gekocht 20 jaar terug, weggegooid geld was het want niemand vroeg erom.
Alle andere 7 keren in de US nooit zon ding genomen.
Trouwens een vraag die ik hier eerder had gesteld staat ook netjes in mijn contract beantwoord.
Moet die maar eens beter gaan lezen, gaat een wereld voor je open. :)Citaat:
Fuel PolicyThe fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the Rate Product*, Renter may return the vehicle
with a full tank of fuel or pre-pay for a full tank of fuel at the time of rental at the rate provided at the renting location. If the Renter
selects the pre-paid fuel option, no refunds will be given for unused fuel. If the Renter does not return the vehicle with a full tank
of fuel or select the pre-paid fuel option, the Renter will be charged to return the fuel tank to full at a rate provided at the location to
which the vehicle is returned.
Bedankt. Ik zat nog steeds te twijfelen of ik een international drivers permit zou gaan halen.
Ik ga ook even de regels goed lezen als ik een auto huur bij Alamo later deze week.
weet iemand van deze fee "concession recoup fee", deze werd apart berekend, was niet veel maar wat houd dit in?