Dat is een knappe prijs en fijn voor jullie dat het toch nog gelukt is met de "last-minute"!
Afdrukvoorbeeld
Dat is een knappe prijs en fijn voor jullie dat het toch nog gelukt is met de "last-minute"!
Nou het perfecte topic om deze vraag te stellen, binnenkort zal ik met ArkeFly naar Orlando-Sanford reizen en heb een reis geboekt volgens het "Seat Only arrangement" Het is nog heel ver weg en ik wil er liever ook niet aandenken, maar het lijkt me wel slim om andere ervaren ArkeFly vliegers hier over te raadplegen.
Zoals ik al heb gemeld heb ik alleen een vlucht geboekt bij ArkeFly en heb auto en verblijf zelf geregeld. Sinds vandaag kon ik mijn E-tickets raadplegen met daar in stond een kollom: Herbevestigen Seat Only Bestemmingen Zonder Reisleiding. Misschien wel bekend is dat de reiziger binnen 48 uur voor de reis terug naar Nederland. Deze reis dient te herbevestigen, dus moet je naar een Nederlands nummer bellen om dit te doen. Wat ik ook zeker doe, aan de andere kant zou ik het niet erg vinden om langer te blijven.
Maar waarom vraagt ArkeFly om dit te doen en wat voor nut heeft het?
Herbevestigen hebben wij nog nooit gedaan, ook niet in de tijd dat wij nog met Martin Air vlogen, en er nooit problemen mee gehad/gekregen...
Ik kan me niets anders voorstellen dan dat zij bijtijds willen weten of er misschien bij een volle vlucht alsnog nog stoelen onbezet zullen gaan blijven zodat zij lastminute passagiers op een 'standby-list' kunnen zetten...
Normaal is dat ook niet (meer) nodig vandaag de dag, maar ik meen ergens in de vorige 750+ berichten gelezen te hebben dat dit bij Arkefly nog wel standaard verlangd word. Maar dat zal een ervaringsdeskundige zeker nog wel bevestigen (of ontkennen :D)
De vraag is al eerder gesteld en ook al beantwoord. Net zoals je in het hele forum kunt zoeken is het ook mogelijk om in een topic te zoeken.
Klik bovenaan het topic op 'Zoek' en vul je zoekterm in:
http://i.imgur.com/fq3Qm.jpg
Excuses voor de "dubbele vraag", ik wist niet dat er zo'n link bestond.
Toch bedankt voor jullie antwoord en natuurlijk de tip over het opzoeken.
Of er een onderwerp als is besproken ja of nee.
Mijn antwoord was meer in antwoord op Gerrit die het idee had dat er in de 750 berichten over geschreven was :)
Voel je niet bezwaard dat je een "dubbele" vraag hebt gesteld. Dat gebeurd zo vaak hier :D
Hallo ik vlieg 29 augustus naar Orlando en ik zit op op rij 8 bij het linker raam.
Maar wat ik wilde vragen hoe lang duurt het wachten in Miami voordat je weer kan instappen?
Groetjes Robert
Ca 30-45 minuten..
@bontkes;
De vlucht van Amsterdam naar Orlando is toch rechtstreeks :confused:
Volgens mij kent Arkyfly toch alleen de vluchtnummers OR317 en OR318
OR317 Gaat van Schiphol naar Orlando en vervolgens naar Miami
OR318 Gaat van Orlando naar Miami en vervolgens naar Schiphol
Je hoeft alleen over te stappen in Miami op de terugreis dan.
sorry,
Ik bedoelde op te terugvlucht van Orlando naar Amsterdam OR318.
Ik vroeg me af hoe lang ik moest wachten met overstappen in Miami
Groetjes Robert
Herbevestigen hebben wij wel gedaan, eigenlijk is het gewoon om te horen te krijgen of er wijzigingen zijn in de vertrektijd..
Uitstappen en opnieuw boarden op Miami is zo rond de 45/60 minuten. was tenminste in juni wel zo..
Herbevestigen is niet verplicht, alleen als de airline de vluchttijden van deze vlucht wijzigt en je mist daardoor je vlucht en hebt niet herbevestiged heb je geen recht op compensatie.
Na het uitstappen te Miami mag ej na 45 minuten weer instappen. De totale stop duurt circa 1h15m aldaar.
Bedankt voor de de berichten van het herbevestigen, is me nu helemaal duidelijk.
De tussenstop in Miami had ik al begrepen en ook deze extra informatie erbij is wel handig..
Wel grappig om te zien dat ArkeFly 2 uur uittrekt voor de vlucht van Orlando - Sanford naar Miami
(van 19:00 t/m 20:55). Terwijl de daadwerkelijke vlucht hooguit 50 minuten (in geval bij gunstig
vliegverkeer) is. Maar het vertrek vanuit Miami is dan wel weer om 21:30. Dus in dat geval klopt
het bij elkaar opgeteld wel weer. (Dus vliegreis (Orlando > Miami) en wachttijd in Miami.)
ArkeFly rekent voor de vlucht SFB-MIA slechts 1h15 min.
vertrektijd 1900, aankomst 2015. Zie daarvoor www.vliegschemas.nl
Vertrektijd vanaf Miami is 2130, de grondtijd aldaar is 1h15m. (35minuten omdraaitijd is met een B767 niet te halen)
Dan heb je een betere bron van mij, ik zocht het op via vliegwinkel.nl
Maar dit zal wel correct zijn. Ik dacht al 1 uur 55 minuten voor dat kleine stukje is een beetje te veel van het goede.
1 uur en 15 minuten klinkt veel realistischer. Dankje b767-300er
Weet iemand misschien of de stoelreservering exact drie weken van te voren opent? Ik probeer nu namelijk stoelen vast te leggen voor vrijdag 14 september, maar de verkoop is nog gesloten staat er. Zou dit dan zo zijn omdat de vlucht pas om 13.00 uur vertrekt?
Flufjuh, dat hebben wij ook gehad toen we naar Jamaica gingen met Arke. Toen konden we pas 's avonds laat reserveren, terwijl onze vluchttijden ook 's morgens waren. Dus het is eerder later dan eerder...
Dan nog maar even geduld hebben. :) Bedankt voor de info!
Je kunt nu reserveren, heb ik ook net gedaan!
Soms kan het sneller dan 3 weken van te voren. Bij onze vlucht vorig jaar naar de Dominicaanse kon ik al 3,5 weken van te voren reserveren :)en betalen :(.
Zou de informatica van ARKE het niet laten afhangen van de totale duur van de reis?
Jammer genoeg was ik de hele dag niet meer thuis, maar zojuist toch gereserveerd. Rij 8, dus nog wel redelijk vooraan en hopelijk vrij snel het vliegtuig uit. :)
Inmiddels ook de stoelen voor de terugreis vastgelegd. Iets meer betaald, maar dan zitten we wel riant (hopelijk), namelijk bij de nooduitgang.
Hoe is het eigenlijk op Orlando Sanford geregeld met de auto huur.
Is het net al MCO naar beneden lopen je melden aan de balie en dan de straat oversteken en een auto uitzoeken???
groet
De bekende verhuurders van auto's zitten in de hal vlak voor de uitgang van het vliegveld. Meestal is het lekker rustig en wordt je vrij snel geholpen. Van de autoverhuur tot de geparkeerde auto's is het nog geen 2 minuten lopen. Allemaal lekker ontspannen dus.
oke bedankt voor je snelle reactie.
tja arke blijft inderdaad nog steeds het overweg waard. groot voordeel is toch het rechtstreeks vliegen (heen althans)
en ja als de prijs nu ook nog zo aantrekkelijk blijft als dit jaar. moet zeggen dat de overige hun prijzen wel erg omhoog
gegooid hebben. wel een nadeel is dat de prijzen voorlopig nog niet bekend zijn.
hi allen,
Volgende week vertrekken wij ook naar florida voor zo,n 16 dgn. de vertrektijd naar sanford is 1300 Lt vanaf schiphol
Ik heb nog even een vraagje met betrekking op het eten bij Arky Fly.
Weet iemand hoe laat je je maaltijd krijgt aan boord ( ik begreep dat je 1 maaltijd krijgt , en een vervolg maaltijd moet je zelf betalen )
Waarom vraag ik dit, ivm mijn diabetes kan ik mijzelf daar nl. wat beter op instellen.
Wie kan ons wat wegwijs maken hoe men de aangeboden maaltijden en evt koop versnaperingen verzorgd ed.
alvast dank voor de antwoorden.
Gerard.
Hoi Gerard
dat is heel erg verschillend. Dat word altijd tijdens de briefing gezegt wat en hoe de service gaat voor die vlucht.
Ik zou even aan de crew vragen hoe laat de maaltijd geserveerd word als u het exacte tijdstip wilt weten. Meestal is het zo 1'5 tot 2 uur na opstijgen.
Goede vlucht!
wij hebben overigns de stoelen gereserveerd voor heen en terug en een digiplayer voor beide.
74euro alstublieft... *au
Je kunt altijd zelf wat broodjes meenemen, dan ben je ook niet afhankelijk van Arke. Scheelt tevens weer paar euro ;-)
Prijzen zomer 2013 bekend??? Als ik nu op Arkefly kijk kan ik inmiddels een vlucht in juli/aug. boeken.
Helaas zijn de prijzen giga gestegen. Als ik nu kijk voor 5 juli heen en 2 aug terug dan betaal ik 1089 p.p.
Dat is nou jammer! Prijzen waren aantrekkelijk, maar voor dit geld kan je net zo goed een andere maatschappij nemen.:(
Ik heb even op US airways gekeken en daar kom je voor deze data op vrijwel hetzelfde bedrag.
Misschien je even op Kayak.com aanmelden en je trip erin zetten.
Je kunt dan dagelijks of wekelijks de actuele prijzen krijgen of een alert als de prijs wijzigt.
bedankt voor de tip. Mijn datum is eigenlijk iets laner. Ik wil zo rond 6 juli weg en dan 5 weken later terug, dus zo rond 10 augustus.
Ik zal me inderdaad even bij kayak aanmelden en even kijken hoe het werkt.
want de prijzen van Arke vallen me vies tegen voor wat ze bieden.
Afgelopen jaar waren de ,,beginprijzen'' ook zo waanzinnig hoog. Als je kunt wachten, dan in de gaten houden. Zo rond januari komen de bekende ,,wereldweken'' weer en acties om de vliegtuigen vol te krijgen met soms onbegrijpelijke kortingen. Je zult zien dat je weer uitkomt op zo'n 700 euro p.p. of zoals afgelopen jaar zelfs nog iets later.
Wij willen volgend jaar zomer ook met arke vliegen.Maar de prijzen zijn inderdaad heel hoog.
Wij komen op zo'n 6800 euro voor 6 personen.Heenweg dan wel premium en terugweg comfort.
Nou wil ik best even wachten tot januari als dat echt veel scheelt.Maar hoe zeker is het dat ik dan
nog premium kan boeken?En is er dan nog echt zoveel plek over in het vliegtuig?Want vindt het ook wel
griezelig om zolang te wachten.En onze villa is al geboekt, dus van datum kunnen we niet veranderen :)
En andere vliegmaatschappij is ook geen optie, want overstappen willen we echt nooit meer.
Met Arke moet je toch ook overstappen? Het is wel terug in hetzelfde vliegtuig maar het blijft een tussenstop.
Ja klopt.Maar ik noem dat niet echt een overstap.Je stopt maar even.Bij mij gaat het erom
dat ik niet 3 uur hoeft te wachten voor de volgende vlucht, wat we andere keren wel hebben gehad.
En wat echt een ellende is...Vinden wij dan he. ;)
3 uur valt mee. De ideale tijd is 2,5 uur. Rustig door immigrations, customs en de volgende controle. Even wat eten en drinken en dan door naar je volgende gate om te boarden. Geen gehaast en geen stress.
Het is hier inderdaad al vaker gemeld, dat een tussenstop helemaal niet zo lastig hoeft te zijn. Even de benen strekken en alvast door immigrations gaan. Je ben dan n.l. op je eindbestemming veel sneller het vliegveld uit, want je hoeft daar dan niet meer door immigrations.