Voip telefoneren is niets anders dan via het internet (bv. Skype) telefoneren.
Je hebt dus zowieso een internetverbinding nodig.
Ook heb je een apart nummer, dus niet je gewone huistelefoonnummer.
Eric
Afdrukvoorbeeld
Voip telefoneren is niets anders dan via het internet (bv. Skype) telefoneren.
Je hebt dus zowieso een internetverbinding nodig.
Ook heb je een apart nummer, dus niet je gewone huistelefoonnummer.
Eric
Met elke voiptelefoon kun je overal ter wereld bellen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. skipe en voipbuster bieden je een programma aan waarmee je gratis naar andere skipe of Voipbuster gebruikers kunt bellen. Wil je echter je eigen nummer behouden dan gaat het geld kosten. Ook kost het geld om naar vaste nummers te bellen. Programma’s als skipe en voipbuster worden veel gebruikt om vanuit het buitenland met elkaar te praten en is geheel gratis als je via het internet van skipe naar skipe belt. Bel je naar vaste nummers dan zal je moeten betalen.
Wel moet je een continu verbinding hebben met het internet en moet je pc zijn voorzien van een microfoon en koptelefoon of moet er een voiptelefoon zijn aangesloten.
hallo floridagangers,
weten jullie of je je nederlandse mobieltje gewoon in florida kan gebruiken? En kan je een amerikaans simkaartje in je hollandse telefoon stoppen?
Ben benieuwd naar jullie antwoord,
pauline
Hoi Pauline,
Als je een triple-band mobieltje hebt kun je die gewoon gebruiken in Florida. Je moet ff informeren bij je provider of je eventuele beltegoed ook gebruikt kan worden in het buitenland.
Maar waarom zou je een amerikaanse sim-kaart nemen ?
Groetjes,
Pieter
Ligt aan een aantal factoren:
- Is je mobieltje geschikt voor het amerikaanse GSM netwerk (kijk of je een Triband/Quadband telefoon hebt)
- Is je telefoon simlock-vrij
Pieter,
ik zou een amerikaans simkaartje willen gebruiken om met elkaar tegen lokaal tarief te kunnen belen als we opsplitsen. En misschien is het goedkoper om van Florida naar holland te bellen met een amerikaans nummer dan met een nederlands nummer.
Ik zal mijn nokia 6021 checken op triband enzo, ik hoop dat dat ergens in het boekje staat.
groet,
Pauline
Als je voor de lokale telefoontjes je GSM wilt gebruiken kan een amerikaanse Sim handig zijn. Volgens mij werken daar niet alle providers met simkaarten. Je kan overigens ook voor 10 dollar prepaid gsm kopen bij de K-mart zag ik tijdens deze vakantie. Het bereik met je Nederlandse telefoon is goed te noemen hangt wel af van je provider welke roaming overeenkomsten ze hebben. Zelf kies ik er toch voor om gewoon via een pay phone of de hotel te bellen via een 1-800 nummer dan kost het rond de 35 cent per minuut om naar NL te bellen. Via GSM is dit een veelvoud.
ik heb tellfort prepaid en kon niet zelf bellen van uit florida. wel kon ik gebeld worden, ook vanuit nederland.
sms versturen en ontvangen ging ook goed.
Losse simkaarten zijn moeilijk te vinden in de VS, gewoon een prepaid toestelletje kopen werkt veel beter.
En om naar Nederland te bellen is via Skype (als je een laptop bij je hebt) het goedkoopst, anders (BV bij de eerder genoemde WallMart) een prepaid telefoonkaart. Werkt prima.
Eric
Met www.voipbuster.nl, bel je met de laptop gratis naar Nederland! 1x installeren op je laptop, opwaarderen voor € 10,00 en je kunt gratis bellen!
Ook in Nederland bel je gratis naar alle vaste nummers. Jolanda