Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Aankomende december ga ik waarschijnlijk voor een 1,5 week naar Florida.. Nu ben ik afgelopen zomer ook geweest en heb me ESTA formulier ingevuld.. Nu weet ik dat hij voor 2 jaar geldig is, maar betekend dat dat ik niets hoef in te vullen ?? Als ik dat wel moet doen, dan kan ik dit tijdig regelen..
Hopelijk kan iemand mij op deze vraag ff verder helpen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lizzel
Nu weet ik dat hij voor 2 jaar geldig is, ..
Tenzij je in die periode een nieuw paspoort hebt gekregen. In dat geval moet je een nieuwe aanvraag in dienen.
Toegevoegd.:In alle andere gevallen hoef je niets te doen. Het aanpassen van je vluchten en de adresgegevens wordt op prijs gesteld maar is niet verplicht
Ik kreeg vandaag een mailtje van Martinair over reizen naar de VS, met daarin een link naar Esta-informatie en een link naar Esta direct online aanvragen. Het zullen wel dezelfde links zijn die op de KLM site staan, maar ik vind het netjes dat zij mij dat ruim voor aanvang van mijn vlucht mailen !
Hoi,
Inderdaad voor iedereen die reist moet je het invullen, dus ook voor kinderen met een eigen pas.
Wij hebben het esta nummer ( wat je na afloop van het invullen via internet ) krijgt, opgeschreven en in het paspoort geplakt..toch horen wij van heel veel mensen dat je evengoed in het vliegtuig weer een formulier moet invullen als ze " lastig " doen.
Als er bij de douane dan weer gevraagd wordt om het formulier schijn je je nummer te kunnen doorgeven.
Groetjes
Het formulier waar jij het over hebt, is het Visum Waiver dat moet door iedereen worden ingevuld... Dat heeft dan ook voorlopig helemaal niets met ESTA te maken...
Bovendien is het helemaal niet toegestaan dat je dingen in je paspoort plakt...
Maar het is wel handig ..... :-$
Ik heb zelf ook een labeltje geprint met het ESTA nummer erop en dat op de kaft van het paspoort geplakt. En op alle paspoorten zit ook al een naamlabeltje, en op de achterkant allerlei gekleurde stickertjes die de beveiligingsmensen op schiphol erop plakken als bewijs dat je hun "screening":| bent doorgekomen. Een kleurrijk geheel wordt het zo.
Ach, als het maar werkt. Toch?
Voor een stickertje meer of minder wordt je gelukkig niet verbannen.
ik heb en week of 2 geleden het estaformulier ingevuld voor ons
en niet uitgeprint, nu leek het me toch makkelijker om het even te printen voor mijn administratie, dus heb ik ìngelogd`
maar ik heb blijkbaar het nummer van mijn man verkeerd opgeschreven want ik krijg de melding dat de aanvraag niet gevonden word
kan ik nu gewoon nogmaals een aanvraag doen?
of kunnen ze dat via zijn paspoortnummer tjekken
*er zijn geen gegevens gewijzigd ofzo,nog steeds het zelfde paspoort nummer...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
kan ik nu gewoon nogmaals een aanvraag doen?
Als je echt een uitdraai wil maken, zit er niks anders op dan de aanvraag opnieuw in te vullen. En dan nu gelijk printen, he......;).
Een uitdraai is echter niet nodig, dus je kunt het ook zo laten.
Goede tip om het op het paspoort te plakken met een klein stickertje! Kon zelf ook geen print meer maken maken van de Esta welke ik vorig jaar heb aangevraagd en voor dit jaar heb aangepast. Ga ik dus doen, dank!
Hoi Corrus,
Het reistoestemmings -formulier vul je in op de site van Esta:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.h...1-C802DB7FDD1E
dit is de tekst die erbij staat :
"Reizigers uit het buitenland die voornemens zijn om onder het Visa Waiver Programma naar de Verenigde Staten te reizen, zijn nu onderworpen aan aangescherpte veiligheidsverplichtingen. Alle in aanmerking komende reizigers die onder het Visa Waiver Programma wensen te reizen moeten toestemming aanvragen, waarbij de volgende procedure wordt gehanteerd:...."
Dus ik snap niet helemaal wat je met je tekst bedoeld, over dat het niks met elkaar te maken heeft ?
Het gaat om een Reistoestemming, niet direct om een visum, dat is weer iets anders en dat zal via een andere weg moeten gaan lijkt mij.
Dat stickertje in mijn paspoort is een post-it, lol...lijkt mij niet dat ze je daar het land niet mee inlaten, lol.