ze zeggen toch dat een mooi ezelsbruggetje is 'double the tax'. 2 x de tax uitrekenen lukt iedereen wel.
Afdrukvoorbeeld
ze zeggen toch dat een mooi ezelsbruggetje is 'double the tax'. 2 x de tax uitrekenen lukt iedereen wel.
Fooien geven bij counter restaurants?
Dit soort eetgelegenheden wordt steeds populairder. Dus de vraag over "tips" ook.
Een mooi artikel hierover: http://www.orlandosentinel.com/busin...0,754335.story
Ikzelf tip hier eigenlijk zelden. Meestal gaat wel het kleingeld / wisselgeld dat ik terugkrijg in de "Tips welcome"-pot naastde kassa.
Maar geen vast percentage of bedrag.
Hoe doen jullie dat?
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...25316710_n.jpg
Ja doen we eigenlijk ook wel geen vast percentage of zo maar er gaat altijd wel wat in de pot, kleine moeite denk ik dan maar.
Eigenlijk nooit of ik moet klein geld terugkrijgen. Dat verdwijnt in de pot. Als ik wat doe is het 1 of 2 dollar. Dat is vaak bij de starbucks omdat je daar een betere service krijgt dan in een gemiddeld Fast Food joint. Bij sweet Tomatos laat ik altijd een kleine fooi op tafel liggen voor degene die de tafels afruimen.
In service restaurants zijn we altijd zeer royaal met de fooi, tenzij de service echt slecht is, maar wij tippen eigenlijk ook nooit bij een fastfood restaurant. Als we hier naar de MacDo gaan dan gaat automatisch al het kleingeld uit de beurs in de pot voor het Ronald MacDonald huis.
Eh... Starbucks betere service??? Dat is een van de redenen dat wij er totaal niet graag heen gaan: de slome en slechte service. Bovendien is de koffie er ook niet lekker. Vorige week toch nog eens geprobeerd in Londen... tja, weer dezelfde ellende.
Maar dat zou weer een ander topic zijn.
Smaken verschillen en dat zal altijd het geval zijn. Over het algemeen is de service bij starbucks niet slecht. Zeker niet in de gebieden waar veel toeristen komen. In Kissimmee is de service van het Target personeel dat de Starbucks counters in beide Super centers bemannen erg vriendelijk en behulpzaam.
Hoe zit het met Valet parking, wat is daar normaal bij? hoeveel geef je, en wanneer, bij zowel halen van de auto als het wegzetten? of alleen bij halen?
Ik geef bij afleveren en in ontvangst nemen 2 tot 3 dollar.
wij ook zo iets, een paar dollar per keer