Re: Villa - welke community
Windsor Hills ligt het dichtst bij Disney en is gedeeltelijk nog in aanbouw (fase 4). Van de bouwwerkzaamheden heb je echter geen last, want er wordt naar achteren toe bijgebouwd. Het is een schitterende gated community met een mooi clubhuis en groot zwembad.
Wij hebben daar vorige maand (met z'n 2-en) in een townhouse gezeten en het ziet er allemaal picobello uit. Dezelfde mensen hebben daar, buiten nog 3 townhouses, ook een villa voor de verhuur.
Rolling Hills, Formosa Gardens, Oak Island en Indian Creek liggen daar direct achter gebouwd en dus 5 minuten verder van Disney. Ook dit zijn gated communitys, maar dan zonder slagboom zoals bij Windsor Hills en ook minder clubhouse faciliteiten. Maar daarom niiet minder mooi.
Wij hebben inmiddels al 2 keer in Indian Creek gezeten en gaan er volgend jaar Maart voor de derde keer hier naartoe.
De huizen op al deze communitys zijn redelijk inwisselbaar, met als verschil het aantal slaapkamers en natuurlijk de extra's (game room, jacuzzi, internet, lanai enz. enz.) Ze zien er nagenoeg allemaal perfect uit.
Op korte afstand (zie kaartje) zit het Formosa Gardens Shopping Centre met diverse winkels, een grote(ik dacht Goodings) supermarkt en diverse restaurants van de bekende ketens a.i. Fridays, Outback, Cracker Barrel, Carrabas and then some.
Aan restaurants zowiezo geen gebrek op dit stuk US192 en iets verderop (vanaf WDW gezien) zit ook nog een mega Publix en (voor wie dat belangrijk vindt ;)) een Liquor Store. Nog een eindje verder, rechtsaf de 27 op, zit een Wal*Mart Supercentre.
Een belangrijk criterium voor ons bij huur via VRBO (bijvoorbeeld) is dat de betaling en de eventuele deposit via CC of Paypal verloopt. Geen money order of personal cheque dus. Voor ons idee heb je met CC of PP nog enige verbinding op papier met de verhuurder en maak je minder kans om op je vakantie adres een braakliggend stuk land met "For Rent" aan te treffen. Maar dat is zuiver gevoelsmatig, voor ons althans.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, en als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Mijn favoriete locatie is nog steeds vlak achter de Walmart aan de 192. Richting Disney vind ik dat een prettige rit en ook naar de andere attracties en winkelcentra rond Orlando vind ik dit een zeer goed bereikbare plaats.
Een vrij nieuwe community vlak achter de Walmart (aan Poinciana Boulavard) is Cumbrian Lakes. Ik ben er zelf (nog) niet geweest, maar wta ik er van gezien heb zijn het zeer ruime en mooie villa's met "uitgebreide" zwembaden.
Misschien iets voor jou?
Ik woon in de Santa Cruz subdivision hier is een link http://www.vrbo.com/vacation-rentals...davenport#2518
Santa Cruz ligt ongeveer 2 mijl ten noorden van I4 aan US27 en als je 192 west uit rijdt en dan riching US 27 zuid ongeveer 4 mijl.
Rustige Subdivisie, een hoop vakantie huizen (ik ben 1 van de weiningen die er vast woont) kinderen kunnen op straat spelen (maar met een zwembad in de tuin komt dat er vaak niet van :) )
Wat is het verschil tussen en Condo of een townhouse??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Nicole
Wat is het verschil tussen en Condo of een townhouse??
Condo = appartement (in NL ook wel "flat" genoemd)
Townhouse = meestal een "rijtjeshuis". Geen "eigen" zwembad zoals de meeste "villa's", maar meestal wel een gemeenschappelijk zwembad.
Deze townhouses staan in Lake Berkley, Kissimmee:
http://img215.imageshack.us/img215/4...20resorit1.jpg
Het townhouse wat wij hadden in Windsor Hills had wel een eigen zwembad(je), maar dat is echt een uitzondering.
Het was wel klein (±5x4m), maar toch. De volgende keer weer gewoon een villa. :-)
Probeersel niet geslaagd, dus.