Re: Huis kopen in Florida
Die makelaar zal ik zeker nodig hebben! Het probleem is er ene te vinden, die wil antwoorden. (ik heb er 3 kleintjes op dit ogenblik). De reden dat ze zo weinig antwoorden is volgens mij dat de "sales agent" de premie moet delen met de "buying agent" en op minder dan $50,000 property, valt er niet zoveel te delen. Ik denk dat ik ter plaatse zal gaan om een bijkomende premie te geven aan een echt zoekende "buying agent"
En wat ik ook lees is dat er heel weinig geclosed wordt. Want dat het als Short Sale staat wil niet zeggen dat het ook voor die prijs weg gaat. Want de bank moet er ook mee akkoord gaan. Dat jij een buitenlandse partij bent maakt het ook nog een stuk lastiger.
Bedankt Njit, Dat was interessant leesvoer over die "short sales". ik besluit er uit dat het moeilijker is, maar niet onmogelijk. Naar het schijnt zouden banken ook meer geneigd te zijn, toe te geven als er contant betaald wordt (zonder lening). Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
estatelover
De reden dat ze zo weinig antwoorden is volgens mij dat de "sales agent" de premie moet delen met de "buying agent" en op minder dan $50,000 property, valt er niet zoveel te delen. Ik denk dat ik ter plaatse zal gaan om een bijkomende premie te geven aan een echt zoekende "buying agent"
Daar zat ik ook al aan te denken. Toen wij op zoek waren naar een huurhuis in de VS waren de makelaars ook niet zo happig. In ons geval bestond de premie uit 50% van maandhuur, hetgeen neerkwam op een commisie van ruim $2000. Dacht zelf dat dit redelijk was voor de tijd die de makelaar er aan moest besteden, maar blijkbaar leven de makelaars in de VS nog steeds op een andere planeet.
Ik weet niet precies hoeveel commisie gebruikelijk is bij het kopen van een huis in de VS. Via Google kom ik uit op 2-3% van de aankoopsom. Ik weet niet of dit klopt, maar als dat echt zo is dan is dat in jouw geval natuurlijk erg weinig.
Zijn er in Nederland geen makelaars die ,,buitenlandse huizenaankoop'' begeleiden. Ik herinner me van de Amerika Beurs in Houten dat daar een makelaar (volgens mij Florivida) stond die e.e.a. voor je kan begeleiden. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn....
wij hebben een huis gekocht in davenport waar geen short term verhuur mag zijn, ze hebben aangegeven dat het wel aan vrienden en familie kort verhuurd mag worden, is in een gated community met bewaakte ingang. Heeft iemand hiermee ervaring, volgens ons als je een pasje hebt van de automatische ingang kan niemand zien of vragen of je familie en/of vrienden bent.
Zo gaan wij al jaren naar een huis, is van Amerikaanse vrienden en wij kunnen ieder jaar het huis 6 weken gebruiken als zij in het noorden zitten,
ook andere vrienden van hun doen dat en wij betalen niet echt huur, het enige is dat iedereen achterlaat is $ 300,00 voor elec. (ook een comm. waar short lease verboden is, in Vero Beach)
Dit is ook een gated comm. maar zij laten een klikker voor het hek achter die je dan in je huurauto doet en gebruikt als je naar binnen wilt. (hier zit ook een portier voor als je geen klikker/pasje hebt maar na 3x zwaaien gaat hij vanzelf al zwaaien als je aan komt rijden hahaha)
Als er door vrienden en familie niet wordt gepraat met buren over huur, maar dat zij het huis kunnen gebruiken omdat jullie er niet zijn,zal het niet veel problemen geven, hoewel veel vaste bewonens er behoorlijk moeilijk kunnen doen over wisselende bewoners, dat is ook de reden dat zij een huis kopen in een comm. zonder short lease, maar ach er is overal een mouw aan te passen.
En geloof me als je er een paar weken ben, geef eens een Nederlandse borrel, met Nederlandse hapjes en drankjes dat helpt goed om de buren te leren kennen, worden ze vaak veel gemoederlijke van.
Succes de foto van je huis ziet er geweldig uit.
Grtjes Toos
Op Bellalago, bewaakt en met algemene zwembaden,tennisbanen en andere voorzieningen is het mogelijk om familie en vrienden te laten overnachten enkel na inschrijving en verkrijging van legitimatie kan men gebruik maken van de algemene voorzieningen, hier wordt streng op toegezien wat ook onze voorkeur heeft. Dat is ook een van de redenen dat wij voor Bellalago gekozen hebben.
Groetjes Henke.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
No worries. Behalve natuurlijk over het feit dat je fraude pleegt :mrgreen:
Ach waar praten we over... :lol:
Een paar kleine dingetjes... :-P
Het werken zonder hotelvergunning... :D
Ontduiking van de belastingwet... :D :D
Het laten logeren zonder de passende verzekering... :D :D :D
Dan hebben we het niet eens over het feit dat,
indien er brand in de villa komt terwijl je gasten hebt... :-k
Alles bij elkaar genomen kan dit goed zijn voor zo'n kleine 20 jaar fun... :-\"
Als ik mijn familie toelaat om twee weekjes in mijn huis te verblijven, maak ik mij daar dan allemaal schuldig aan??? Goh.