Re: Hurricane season 2008
Lekker druk bezig geweest met het wegbrengen van van spullen naar hogere grond, volgens mij allemaal voor niets, de wind pakt af en toe op, nauwelijks enige regen tot nu toe, dit klinkt raar maar we vervelen ons hier, Key West is dead.
Dit is zeker niet goed voor de volgende storm, er zijn veel mensen vertrokken, en dan dat kost ze toch geld, dan zie je altijd dat ze tijdens de vogende storm niet gaan en dan kan het wel eens nodig zijn.
Ik maak altijd mijn beslisiing op het laatste moment, dat werkt perfect voor ons, als we evacueren is de US 1 leeg en rijden we zo door.
Hetzelfde met de benzine run, vrijdag ging iedereen naar de benzine pomp en staan dan 1 1/2 uur te wachten met de kans dat de benzine op is.
De nieuwe lading benzine komt dan nog, dus ik ging pas zondag avond en er was niemand te bekennen bij de pompen en dan gaat het nog sneller dan op een normale dag.
Nou ja we zien het verder wel, tot nu toe niets aan de hand en het ziet er ook niet naar uit dat dat veranderd.
Ik heb wel wat beelden gezien van Cuba en dat was niet mis, een cat 3/4 orkaan is zeker niet om uit te zitten, veel te veel risico's.
Het eiland Turks nog wat, is ook behoorlijk destroyed en Haiti heeft ook weer een enorme klapper gehad met meer dan 50 doden.
Je voelt je toch naar als je dat ziet, zeker omdat je beseft dat als het niet voor Cuba was dan had het er voor ons zelf heel anders uitgezien en had ik dit waarschijnlijk nu niet zitten te typen.
Dat zit er ook weer op, langdurige tropische wind, regen en een paar keer het stroom uit.
Als het goed is krijgen wij in ieder geval voorlopig mooi weer, ziet er dus ook goed uit voor degene die
op vakantie komen.
Smathers Beach
http://img440.imageshack.us/img440/6077/img0014tw1.jpg
White Street pier.
http://img440.imageshack.us/img440/7885/img0022qn0.jpg
Heel eerlijk gezegd was dit helemaal niets en denk ik dat jullie in Nederland hardere stormen hebben en vaker. Het is pas echt hier als je de boten in de straten terug vind. Gelukkig niet dit keer, na een paar keer wordt dat een vervelende ervaring omdat je dan zoveel moet opruimen en of vernieuwen.
Gemiste inkomsten voor KW $3.500.000,00 Je kunt je niet voorstellen hoe hard het sommige bedrijven raakt, denk dus helemaal niet aan 3 x per jaar, we zitten nu op 2x. Ik heb hier gelukkig geen last van in mijn werk, wat ik vandaag niet repareer blijft toch stuk tot morgen en repareer ik na de storm wel weer.
Het vervelende is dat je dus in een paar dagen heel veel werk moet doen door dat het opgehoopt is.
Dan maar wat minder op het forum, daar ben ik de laatste dagen toch al genoeg op geweest.
Ik doe verschillende dingen, het belangrijkste voor mij is mijn jetski en jetboat onderhoud en reparatie bedrijf.
Dit doen wij mobiel wat betekend dat we het meeste bij de mensen thuis doen.
In pricipe hoeft men dus alleen maar te bellen en wij verzorgen de rest.
We are on the road to keep you on the water!
Ik weet niet of jullie Ike nog verder volgen sinds het voor Florida voorbij is, helaas is Ike uitgegroeid tot een ongelooflijk grote storm, je krijgt hier altijd te horen wat er word verwacht, dat is normaal, de windkracht, stormsurge etc.
Vandaag is er een verwachting die ik nog nooit heb gehoord en dat is "Death"
Ze verwachten dus dat er doden gaan vallen, dit is ongehoord voor mij.
Ike kan wel eens meer schade brengen dan Kathrina, ik ben benieuwd en hoop het beste voor iedereen in Texas en omgeving.
Er is tevens een olie tanker gestrand op de golf van mexico, zo'n 200 mtr lang met 22 mensen aan boord, ze kunnen de mensen niet meer van boord halen en moeten wchten tot Ike er overheen is, dit loopt hopelijk ook goed af.
Re: Annulering hotel ivm orkaan (waarschuwing)
Even heel goed met naar de policies van je accomodatie kijken, er komen meer en meer gelegenheden waar je je geld niet meer terug krijgt, er zijn hier allerlij verzekeringen voor zo als ik ook al eerder iets van $18.00/dag zag.
Kijk goed of het in je reis of annulerings verzekering zit.
Het zou allemaal zonde geld zijn.
Het is over de jaren veranderd en steeds minder accomodaties geven geld terug.
Veel mensen zeggen, ik kan er toch niets aan doen dat er zo'n orkaan komt of is.
HMmmmmmmm je kiest er toch voor om in het orkaan seizoen daar naar toe te gaan.
Wie heeft er gelijk? Maakt niets uit, nogmaals gewoon goed jezelf voorbereiden en zorgen dat je niet te veel geld verliest mocht er een storm komen.
Ook even voor alle duidelijkheid, het hoeft geen orkaan te zijn, ze evacueren Key West ook voor een zware tropische storm.
Lijkt wel even rustiger ja, volgens is er wel e.e.a. aanwezig wat iets kan worden. Maar heel veel verstand heb ik er niet van.
Er zijn er meedere sites beschikbaar. Ik kijk meestal op deze:
http://www.tampabay.com/specials/200...hurricane-map/ of http://www.nhc.noaa.gov/
Re: Hurricane Season 2009
Wij gaan dit jaar pas op 18 augustus tot en met 2 september. Kans dus dat we een hurricane meemaken. Hoe gaat dat dan daar? Is het verstandig om een bepaalde site in de gaten te houden. Of wordt je gewaarschuwd via de televisie? Of zijn er andere manieren waarop toeristen gewaarschuwd worden?
groetjes Monique
Re: Hurricane Season 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
marcelis10
Is het verstandig om een bepaalde site in de gaten te houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Michael66
Een heleboel info over de hurricanes is te vinden op de website van
NOAA (National Oceanic and Athmospheric Administration).
Die dus, genoemd in het/mijn eerste bericht. Afhankelijk van waar je zit kun je ook de websites van de plaatselijke media raadplegen.
Op TV kun je alles volgen via The Weather Channel en de plaatselijke nieuwszenders.