Re: Combineren Universal Studios en Islands of Adventure op 1 dag
We zijn een week in Orlando, en we willen naar Disney Magic Kingdom, Seaworld, Kennedy Space center en naar Universal Studios. Daarnaast natuurlijk winkelen. Dus het worden 1-daagse bezoekjes aan de parken.
Wat is een 'klein' park? Waar moeten we dat in hollandse begrippen mee vergelijken? :p
Kan je de express pas maar 1 maal per attractie gebruiken? Ik vraag me sowieso ook af of september een rustigere maand is? In alle drukte lijkt het me niet zo handig om 2 parken te combineren op 1 dag?
Bekijk de attracties eens op de site van Universal. En maak een selectie van wat je zou willen doen. En maak daarna de afweging of je er 1 of 2 dagen wilt doorbrengen.
Parken in Orlando vergelijken met die in Nederland is een onbegonnen zaak. Iets dergelijks heb je hier gewoon niet. Als je al een vergelijking zou willen maken dan komt Port Aventura of Parque Warner (beide in Spanje) het dichtste in de buurt van Universal Orlando.
Dat het mogelijk is om 2 parken op 1 dag te doen wil overigens niet zeggen dat ik het wil aanraden. Zeker de eerste keer is er veel te veel te zien...
De express pas is echt ideaal.Je kunt in 1 dag 2 parken bezichtigen.Heb dit vorig jaar ook gedaan. De maximale wachttijd is dan 15 min. per attractie.
Enige nadeel is dat je officieel maar 1 x in elke attractie mag, maar als ze je kaart niet aftekenen(doen ze niet bij alle attracties) kun je er zovaak in als je wilt.Vind het het extra geld zeker waard.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Sil_22
De maximale wachttijd is dan 15 min. per attractie.
..is dat jouw ervaring of staat dat in de voorwaarden? Ik kan dat nergens terugvinden.
In de stillere periode, zoals september, heeft de express pass overigens weinig zin, er zijn dan nauwelijks wachtrijen. Je kunt altijd nog ter plekke een express pass kopen.
Wij hebben deze 2 parken ook in 1 dag gedaan en dit was best te doen:p
Citaat:
Teleton
..is dat jouw ervaring of staat dat in de voorwaarden? Ik kan dat nergens terugvinden.
Staat er inderdaad ook niet. Er staat het volgende:
Citaat:
Express Access is a separate line with a shorter wait time at each valid attraction.
De rij is inderdaad korter maar op een warme dag loop je nog steeds kans te moeten wachten voor de water-attracties is mijn ervaring.
Citaat:
Teleton
In de stillere periode, zoals september, heeft de express pass overigens weinig zin, er zijn dan nauwelijks wachtrijen. Je kunt altijd nog ter plekke een express pass kopen.
Sterker nog: ik heb een tijdje geleden gekeken of ik dit voor september aan kon schaffen en wat de prijs dan zou zijn (meer uit interesse...) en toen zag ik op de site dat er op bepaalde dagen in september helemaal geen expresspass uitgegeven wordt dus... ;-)
groetjes
Wij hebben het vandaag precies gedaan zoals jij beschrijft! Met de expresspas beide parken bezocht. Het is inderdaad met die pas prima te doen. Alleen bij The Mummy heb ik met mijn expresspas nog 20 minuten moeten wachten, maar dat kan ook gewoon pech zijn geweest. Verder ben je in alle attracties met maximaal 15 minuten weer buiten. Een prima systeem, wat de enige oplossing lijkt te zijn voor een bezoek aan beide parken op 1 dag. Het weer was vandaag niet zo heel erg heet, dus ideaal voor een bezoek aan parken. Neem regelmatig pauzes en drink veel water! Overigens liggen de prijzen qua eten en drinken net iets hoger dan bij Disney. Dat was voor ons nog best een verrassing. Groet en veel plezier, Leonie