Re: drukte vermijden 2008
Ik ben lid van een betaalsite, Tourguidemike, die heeft heel goede indicaties hoe druk het is in bepaalde periodes. Hij heeft ook lijstjes met welke dagen je het beste kunt gebruiken om bepaalde parken te bezoeken, heel handig!
Het lidmaatschap kost $21.95 en ik vond het dat absoluut waard. Ik ben nu weer lid voor onze volgende reis.
http://tourguidemike.com
Ik mag helaas geen informatie van zijn site openbaar maken, maar via een PM valt er wellicht nog wat te regelen ;)
Wat is nu de beste periode voor te gaan
Wij zijn al een paar keer in mei geweest 2 maal hebben we prachtig weer gehad en 1 keer bewolkt en regen namiddag . In julie ook bewolkt en namiddag regen in augustus hetzelfde en september ook . Nu zijn we van plan in oktober te gaan is dit beter of niet . Zoniet willen we in maart gaan . Wie kan me hierbij helpen?
Re: wat is nu de beste periode voor te gaan
Hoi Cindy,
Als je buiten het hoogseizoen kan zijn sept/okt en apr/mei vaak de betere periode's.
Gr Edward
Je kunt het beste gaan als het goed weer is.
Een dooddoener, ik weet het. Feit is nu eenmaal dat je naar alerlei voorspellingen, klimaatregistraties en weet ik wat meer kunt kijken en dan ... blijkt het net als jij er bent net helemaal anders te zijn, toevallig.
Garanties worden niet gegeven, dus zoek op de diverse weer-sites naar de gemiddelden die jou het meest aanspreken en beslis dan zelf wat voor jou het beste past. Maar weet dat net als bij beleggingen bij al die informatie geldt: "Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garatie voor de toekomst".
Succes met je keuze. En hoe het ook uitpakt: Have fun!! Dat kan altijd, hoe het weer ook is, zolang je instelling maar goed is.
Ik ga eigenlijk altijd eind mei / begin juni en begin december.
Het weer is dan over het algemeen redelijk stabiel, in December is het overdag toch wel minimaal tussen de 20 en 30 graden. 's Avonds kan het redelijk afkoelen en heb je een jas nodig. Overigens zorg ik er in december altijd wel voor dat ik zeker niet hoger ga dan Orlando, hoe lager je gaat (Miami / Keys) des te behaaglijker de temperatuur is.
In november en december is gemiddeld genomen de regenkans het kleinst.
In oktober zijn de waterparken gewoon open.
Deze gaan altijd in januari/februari dicht (niet tegelijk).
Ik ben nu 5x in Florida geweest en hiervan 3x in maart en 2x in januari.
Voor mij de perfecte tijd want in die 5x heb ik 1 x regen meegemaakt. Een flinke bui van 2 uur vroeg in de ochtend. Verder altijd stralend weer, altijd zon (+/- 25 graden) en altijd kunnen zwemmen. Nooit te heet en alleen s avonds een vest of trui aan.
We vertrekken over 5 weken en 3 dagen voor 3 weken :p:p:p weer naar Orlando maar vanaf 1 februari is mijn zoontje leerplichting dus dan zitten we ook aan de schoolvakanties vast. :sad:
Jackie
Wij zijn van 19 t/m 30 oktober geweest en ik kan je zeggen, dat we een paar flinke buien hebben gehad en over het algemeen een hele hoge temperatuur, alleen was bijna alle dagen bewolkt! Je gaat toch voor het kleurtje en dat hadden we nou net niet!! In de waterparken zijn we zelf niet geweest, maar ik heb wel van anderen gehoord dat zij daarheen waren geweest. Alle andere disneyparken waren gewoon open en een stuk rustiger dan in het hoogseizoen.
Jolanda
Het kan ook koud zijn en vriezen in januari hoor.
Een kennis van mij heeft dit zelf meegemaakt. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat dit een hele hoge uitzondering zal zijn maar we hebben nog steeds veel lachplezier aan de foto's van Florilanders die beteuterd naar de sneeuw staan te kijken met sokken aan hun handen voor de kou.
:D :D :D
Ja inderdaad, afgelopen jaar is er inderdaad sneeuw gevallen ergens in februari. Ik heb daar toen ergens fotos van gezien.
Wij hebben gelukkig tot nu toe mooi weer gehad. Nu maar hopen dat het deze keer weer zo is. Uiteindelijk heb ik nog steeds liever een blauwe lucht met een zonnetje en 1 graad dan bloedheet met elke dag stortbuien.;)
Jackie