Dat dacht ik ook. Tot ik er achter kwam dat niet bij alle gates na de security-check aan de gate een toilet aanwezig is. Laat staan een frisdrankautomaat.
Afdrukvoorbeeld
Dat heb ik zelf nog niet (bewust) meegemaakt. Ik dacht dat er altijd een WC zat, oops.
Hierdoor ben ik even op zoek gegaan naar een plattegrond, maar in tegenstelling tot veel ander airports, kon ik niet echt een gedetaileerde plategrond (met alle winkels, WC's etc) van Schiphol vinden.
Wat ik wel tegenkwam was een grote plattegrond van heel Schiphol. Erg leuk om te zien, en je komt er gelijk achter hoe groot het wel niet is.
Kun je mooi zien wat voor toeristische route je neemt als je op de polderbaan landt :-)
http://www.dutchfs.com/files/maps/splmap.pdf
Mijn ervaring is dat als er al een frisdrankautomaat staat, deze 99 van de 100 keer leeg is. Zal wel policy van Schiphol zijn. Als je echt niet zonder drinken kunt dan bestaat natuurlijk altijd nog de optie om kleine 100ml flesjes te vullen met wat water of frisdrank. Op zich kan men daar niets van zeggen. Het is niet veel, maar iets is beter dan niets.
Heb er weer een.
Mijn jongste die meegaat is 16 maar een lastige eter,nu eet hij graag een bordje Bambix ha ja heb ze maar groot zitten ze nog aan de voeding van kindjes van 6 maanden, maar zou ik zo'n pak Bambix gewoon de koffer in kunnen gooien en moet dat dan eventueel wel of niet op dat douane formulier vermeld worden.
Moet je vooral doen niet aangeven als ze je dan eruit halen voor controle kunnen ze je tenminste meteen een boete geven en weigeren!
Er staat toch duidelijk op elke formulier en website van de Amerikaanse immigratie dienst dat ALLE voedsel aangegeven moet worden. dus waarom dan ook niet doen om problemen te voorkomen?????
Ik geef elk jaar aan dat ik voedsel mee heb en heb er nooit problemen mee gehad, ben inderdaad ook al eens gecontroleerd en dus omdat alles goed ingevuld was geen probleem terwijl er naast je Hollanders staan die het dus dan niet ingevuld hebben en daar zitten te klagen dat ze een boete krijgen.
Dit soort advies snap ik dan ook niet, waarom zou je het niet aangegeven???
en waarom word mij dan geadviseerd door usafunvacations, koffie en hagelslag ook niet an te geven. hagelslag lijkt mij toch ook eten.
Dat kun je het beste aan USAFV vragen. Zij zullen daar wel een reden voor hebben.
Het gaat er uiteindelijk niet om dat ze al je etenswaren af willen pakken of je een preek wiillen geven, ze willen voorkomen dat er zaken het land in komen die ziektes kunnen bevatten die de volksgezondheid, landbouw of wat dan ook kunnen aantasten.
Als gast in het land wil ik niet verantwoordelijk zijn voor zoiets, dus geef ik gewoon op wat ik bij me heb, met uitzondering van de zaken waar ik absoluut zeker van ben dat het geen probleem oplevert. En bij twijfel zet ik het er wel op, of neem ik het gewoon helemaal niet mee. Kwestie van je verantwoordleijkheid nemen denk ik.
Zo doe ik het:
Wel op formulier: vacuum verpakte nederlandse kaas, evt. babyvoeding (inmiddels niet meer:lol:), stroopwafels.
Niet op formulier: harde koekjes, chocola, snoep,
Niet meeneemen: Brood (evt. resten laat ik in het vliegtuig achter), vleeswaren (ook geen gedrooogde worsten e.d.), zachte kaassoorten, fruit, alles wat je in het vliegtuig krijgt, open verpakkingen koek/chips, bederflijke etenswaren, planten/bloemen, zaden/stekjes (wel: bloembollen met certificaat).
NB: Patentbloem, aardappelmeel, maizena, pannenkoeken mix, griesmeel, polenta, puddingpoeders, custard, etc., maar ook allerlei peulvruchten zoals, gedroogde erwten, bonen, spliterwten, capucijners, kikkererwten etc. en ook pasta's kunnen ook gaan "leven" (kleine beestjes erin, soort wormpjes). Let daar op, die willen ze ook niet echt de VS in hebben. Als het niet persé nodig is zou ik het niet meenemen.
Inderdaad vraag dat maar eens aan USAFV, maar als jij denkt dat je de reisorganisator beter kunt vertrouwen dan de US Customs Border Protection of de US ambassade dan moet je het zeker doen.
BTW dit staat er op de website van US Customs Border Protection;
Failure to declare food products can result in a $10,000 fine.
Failure to declare all food products can result in civil penalties.
Dus wil je dat risico nemen???
Gewoon invullen als je iets van voedsel bij je hebt wat maakt het nu uit. Better safe then sorry!
De supermarkten in Amerika barsten uit hun voegen van de produkten, zoveel keuze heb je in Nederland niet. Er is vast wel een alternatief Bambix produkt te vinden enne... je Hollandse bakkie, de koffie is echt goed te drinken hoor. ;)