Kosten voor 2 weken florida
Hallo,
Wij (man, vrouw en 1 kind van dan 14 jaar) willen in de meivakantie van 2010 voor 2 weken naar florida.
Nou heb ik geen idee wat je ongeveer moet rekenen qua kosten (vliegtickets, hotel/bungalow, huurauto, entree disneyparken, eten enz.)
Kan iemand mij een beetje een richtlijn geven qua uitgaven. Het is voor ons de 1e keer dat we zo ver weggaan en ik snap verder ook wel dat de 1 daar veel meer uitgeef dan de ander maar de vaste kosten lijken mij toch voor iedereen een beetje hetzelfde.
Alvast bedankt voor deze lastige ;) vraag.
Groetjes Bianca
Re: Kosten voor 2 weken florida
Op de site van american estates kun je zelf een online berekening maken dan kun je globaal zien wat het allemaal kost, vlucht, auto, villa ( van american estates).
Misschien een idee om is op de site te kijken.
Ben zelf voor de komende vakantie (2 weken) +/- 950 euro p.p kwijt voor de vlucht, een week een huis en nog een week wat hotels (3-3.5 sterren) verspreid over Zuid-Florida en een compact auto (zal wel mid of fullsize worden, uit ervaring kennende).
Dit is dus excl. eten en entree van van alles en nog wat. Ik vermoed op zo'n 1500-1750 uit te komen per persoon (al hebben we geen limiet, dus we geven gewoon uit wat we uit willen geven). We gaan met z'n 3en. Maargoed, het is maar net welk hotel je neemt, wat voor soort auto, waar je gaat eten, wat je allemaal gaat doen.... ik zelf houd altijd met eten ongeveer 50 dollar per dag aan (excl. tips). De ander red het blijkbaar met 20 dollar en een ander heeft aan 80-100 dollar misschien net genoeg.
Lastig topic dit... :)
Zet eerst een op een rijtje wat je wil.
Hotel / Villa / Appartement
Vliegen
Auto (soort)
Vraag op basis van de bovenstaande gegevens bij een aantal organisaties een offerte aan. Je krijg dan een goede kijk op de kosten. De entree van de parken kan je ook snel via Internet bekijken. Verder zal je voor jezelf (zoals JKG) al aangeeft een inschatting moeten maken voor het eten (aantal dagen X aantal personen X bedrag wat je wil eten per dag). Verder schat je een bedrag in voor de boodschappen (als je in een Villa of Appartement zit kan dit dan eventueel weer van het eten afgehaald worden als je zelf wil gaan koken). Wel zonde van de tijd . :wink: Wil je gaan shoppen (kleren kopen etc.) neem een bedrag pp daarvoor. Neem ook een bedrag voor onvoorziene uitgave en tel dit bij elkaar op. Je zal waarschijnlijk te hoog zitten t.o.v. de werkelijkheid. Maar dat is niet erg.
Succes met het berekenen
Grz
Ton
Voor eten ed is het echt niet te beoordelen.
Wat willen jullie, iedere dag ergens ontbijten en lunchen en avondeten?? Of ga je thuis ontbijten en lunch je in een park en eet je avondeten in een park of daarbuiten.....
Dit zijn allemaal dingen die de kosten heel erg beinvloeden.
Voor een villa zit je zo ongeveer op de €400 per week, ligt er aan wat voor villa je wilt hebben en waar/hoe je boekt.
Voor een vliegticket moet je rekenen tussen de €450 en €550 dus ikzelf zeg altijd maar gewoon €500 in mijn eigen berekening. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is of je moet lang genoeg wachten op de touroperatorsprijzen en hopen dat die gunstig zijn.
Voor de prijzen van een auto zou ik kijken op usareisen daar zijn nu de zomerprijzen nog in hun berekening dus als je willekeurig nu de aantal dagen kiest dat jullie zouden willen boeken in totaal dan zou ik een €25 extra rekenen als prijsverhoging voor 2010 en dan zit aardig goed qua schatting.
Entree Disneyparken enz is helemaal niet te zeggen, wat willen jullie voor passen, welke soort, hoeveel dagen.
Welke parken wil je allemaal aandoen (Universal, Disney, Bush Gardens, Sea World enz enz).
Mijn tip hier is, kijk op de betreffende websites naar ticket prijzen voor dit jaar voor welk park jullie willen bezoeken en voor welk soort ticket je wilt hebben.
Tuurlijk de prijzen zullen voor 2010 iets hoger liggen maar je hebt dan wel een goede indicatie.
Het is dus heel moeilijk te zeggen zeker omdat we niet alle (gedetaileerde) info hebben over wat je precies wilt gaan doen.
Maar hopelijk heb je wel iets aan de info.
Re: Gemiddelde kosten 2 weken Florida
Wij zijn vorig jaar September geweest, 16 dagen.. 1 week villa de rest hotels, autohuur voor alle dagen, 2 vliegtickets, 2 disney magic your way 10 daagse pas, Buschgarden/ Seaworld tickets, Universal/Island tickets, 2 x naar dragraces geweest,elke dag uit eten, lekker geshopt, blabla, zo een 3200 euro in totaal..
Wij (2volwassenen en onze zoon van 9 jaar) vertrekken op 1 juli voor 17 dagen naar Florida. De eerste week verblijven wij in een villa nadien gaan we rondtrekken en verblijven in verschillende hotels. Wij komen op 4.200 euro. Dit is inclusief de Orlando Flex tickets, toegang kennedy spacecenter up-close tour, de wagen, reis- en annuleringsverzekering voor een gans jaar.
2 weken meivakantie 2009 voor 2 volw + 2 kinderen
vliegtickets: 2250
14 nachten Disney hotel (Pop century) + 14 dagen unlimited toegang tot Disney (incl waterparken & quest) + 14 dgn diningplan (1x counterservice + 1xsnack + 1x tafelbedieningrestaurant pp): 2200
14 dgn auto midsize SUV: 320
totaal: 4770
Hierbij zit niet de cruise en shopping.
Wij gingen ook in de meivakantie 2009 (2 volwassenen en 2 kids):
tickets 2 volw + 2 kids 1800 euro
townhouse Windsor Hills (10 nachten) 800 euro
10 dagen auto (USA Reisen Equinox) 230 euro
eten: ca. 400 euro (boodschappen/uit eten).
Shoppen en entree (Discovery Cove/Disney) heb ik maar niet meegerekend :)