Heb ff op tickettracker gegeken, kwam op €2150 (inclusief alle toeslagen), vind ik eigenlijk ook nog altijd veel te veel. Wel irritant dat je eigenlijk niet weet wanneer je het goedkoopste tarief kunt krijgen!
Afdrukvoorbeeld
Heb ff op tickettracker gegeken, kwam op €2150 (inclusief alle toeslagen), vind ik eigenlijk ook nog altijd veel te veel. Wel irritant dat je eigenlijk niet weet wanneer je het goedkoopste tarief kunt krijgen!
Bij Webholidays kun je al een voorboeking doen voor €469,- voor komende zomer!! Zonder toeslagen. Dit zijn, heb ik me laten vertellen, tickets uit Belgie.
Misschien helpt het ook om andere (vertrek/aankomst)dagen in te typen, dat schilt vaak ook heel veel in de prijs. Ook de brandstoftoeslag verschilt vaak heel erg, en deze wordt vaak niet bij de extra kosten weergeven (de echte prijs dan, er staat vaak wel dat het er nog bij komt).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heufje
Aanbieding van webholidays is niet verkeerd, is geldig tot 30 november. Kan alleen niet ontdekken hoeveel er aan toeslagen bijkomt.
Als ik trouwens een maand eerder kijk (juni ipv juli) kom ik op ongeveer €1400, inclusief uit. Juni is blijkbaar een veel goedkopere maand om naar Florida te vliegen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heufje
Dat is natuurlijk logisch, juli is hoogseizoen vooral in Europa.
Ik ben in het verleden nog wel eens goedkoop naar Florida geweest met bij elkaar gespaarde airmiles.
Ik weet niet of er nog forumleden zijn, die minimaal 5000 airmiles hebben, maar dan moet je maar eens kijken op de site van airmiles, of op die van de KLM en dan zoeken bij miles + money
Eric
Bedankt Eric, rond de €2100 is dus gewoon de gangbare prijs voor juli.
Misschien toch maar snel gebruik maken van de aanbieding van webholidays
Ik denk dat je nu minimaal 50.000 airmiles moet hebben, aangezien een tijdje terug alle Airmiles met 10 zijn vermenigvuldigd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric
Dan moet ik nog ff flink tanken bij de shell :lol: :lol:
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt met die airmiles x 10, maar dat klopt niet.
Net opgezocht:
Met Martinair via airmiles: Heen 20 december, retour 12 januari (gewoon voorbeeld)
kosten pp 5000 airmiles + € 371,00 + alle toeslagen
Eric
Zoeken op www.klm --------> speciale aanbiedingen -----> klm airmiles.
http://airmiles.klm.com/airmiles/kies_k.asp
Ik dacht dat je bedoelde dat je voor 5000 airmiles het complete ticket gratis kreeg. Het voorbeeld hierboven geeft een korting van slechts een paar tientjes.
Daar heb je gelijk in, maar ik heb een jaar geleden meegemaakt, dat ik via KLM of Martinair geen goedkope tickets meer kon krijgen (waren rond de 600) maar nog wel op deze manier. en dat was notabene voor juli.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
Dus toen bespaarde ik wel ruim 200 euro pp.
Eric
Nou, dat schiet niet op.....net even gekeken, en we hebben maar 1024 airmiles!!!
Eh....veel tanken bij Shell, doe het zelven met Praxis, boodschappen halen bij AH, bankieren bij ABN-Amro, enz.
Eric
Ik tank niet bij Shell, veel te duur, de rest doe ik wel, oh nee, ik 'doe-het-zelf' niet! Pfft, bij de ABN-AMRO krijg je ook een habbekrats voor al die verzekeringen.......Dus, als we willen vliegen, wordt het toch een 'gewoon' ticket. :roll:
Hoi allemaal,
Vraagje: Wanneer zijn de goedkoopste maanden om te vliegen naar Orlando??
De goedkoopste maanden?
Alle maanden behalve de zomerperiode: vanaf eind juni t/m 15 augustus en de kerstperiode 16 t/m 24 (soms zelfs 31) december.
De periode rond Thanksgiving (4e do in noverber) is ook behoorlijk prijzig -in ieder geval binnen de US.
groet
Trainspotters
Volgens mij heb de de goedkope tarieven al gemist. De echte aanbiedingen dien je echt ruim voor het nieuwe jaar te boeken. Het Zomerseizoen is het gedeelte waar de goedkope stoeken zo volgeboekt zijn..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Zie hier de tarief-structuur van de KLM:
http://img269.imageshack.us/img269/8628/klm8ed.png
Dit is bij andere maatschappijen vergelijkbaar.
http://img351.imageshack.us/img351/6...florida9wn.jpg
Zoals te zien in het schema'tje van Njit, is er bij de terugvlucht nog wel wat te schuiven qua prijs, maar de heenvlucht wordt toch echt aan de duurdere kant :(
Van mij mag je gelijk hebben maar mi was dit een vraag naar de goedkoopste tickets. Me dunkt is/was DL niet de goedkoopste oplossing.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephanie
Niet dat ik hier het wiel uitvindt maar na wat zoekwerk is het volgende gevonden op: http://extern.straus.nl/index.php?we...phtml/ssr33346
Het goedkoopste ticket:
http://img482.imageshack.us/img482/7...s10juli3va.jpg
Een goed alternatief:
http://img482.imageshack.us/img482/2...s10juli0qy.jpg
Goedkoopste mogelijkheid via Brussel:
http://img482.imageshack.us/img482/7...t10juli1mw.jpg
prijs:
http://img482.imageshack.us/img482/8...s10juli3mc.jpg
groet
Trainspotters[/url]
Hallo Trainspotters,
Vliegtarieven is (marginaal) goedkoper dan de site van Straus en ze bieden de mogelijkheid om voor 4 euro per ticket je te verzekeren tegen faillissement van de luchtvaartmij. Tevens hebben ze nog plek op de 9e en op de 10e!
MVG
A3
ZIE ONDER:
Alstublieft!
Dit zijn de beschikbare vliegtarieven. Genoemde tijden zijn lokale tijden.
Selecteer een heen- en terugvlucht en maak zelf een reservering (Tarief 1 tot 5 van 6 tarieven)
Volwassenen 357,00 EUR + 135,93 EUR tax / toeslagen = 492,93 EUR pp Economy
Kinderen 240,00 EUR + 128,68 EUR tax / toeslagen = 368,68 EUR
Selecteer Vertrek Aankomst Vluchtnummer Vertrek Aankomst
Amsterdam Milan, Malpensa AZ 115 09/07 07:20 09:05
Milan, Malpensa Miami, fl AZ 636 09/07 10:00 14:50
Amsterdam Milan, Malpensa AZ 115 09/07 07:20 09:05
Milan, Malpensa Miami, fl AZ 636 09/07 10:00 14:50
Miami, fl Milan, Malpensa AZ 637 31/07 16:35 08:15 (01/08)
Milan, Malpensa Amsterdam AZ 114 01/08 09:15 11:10 (01/08)
Miami, fl Milan, Malpensa AZ 637 31/07 16:35 08:15 (01/08)
Milan, Malpensa Amsterdam AZ 7720 01/08 12:25 14:25 (01/08)
Hoi A3,
Bedankt voor deze nog iets goedkopere oplossing.
Overigens geeft de Alitalia site op de 9e deze prijs als zijnde uitverkocht.
Bij Alitalia komen de kosten nog fractioneel lager uit (€1715,84) als je van de "weekend" promocode gebruik maakt. Maar nu praten we over zulke marginale bedragen .......
groet
Trainspotters
Waarschijnlijk geeft Alitalia op de 9e uitverkocht omdat ik de laatste plaatsen heb geboekt.... besloten om toch maar niet te wachten, we vliegen nu heen op de 9de juli en terug de 29ste, voor 1933 euro inclusief annuleringsverzekering en boekingskosten via vliegtarieven... Ft Lauderdale, here we come !
United Airlines... Bij vertrek op 13 juli 2006 Retour op 3 augustus
2 volwassenen, 2 kinderen (2t/m11jaar) totaal incl. alles 3324,- EUR
Is dat wat?? Ik roep ook maar wat... :D
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fotoed
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A3
Hallo Fotoed,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fotoed
Verklaring: Sommige zoekmachines kijken niet verder dan de neus lang is. Soms moet je dan ook nogmaals op availability klikken voordat je zeker weet dat een prijs beschikbaar is.
Ik neem aan dat jij hebt gekeken naar de AMS-MIA 'aanbieding' met Alitalia. Ik kan je geruststellen, je kan voor deze prijs de 24e juli weg en 14 augustus terugkomen. Het is zelfs mogelijk om zowel op de heen als de terugreis 1 dag naar voor als ook 1 dag naar achteren te schuiven. Hé nog mooier jullie kunnen de vakantie met 2 dagen verlengen zonder extra ticketkosten. :)
groet
Trainspotters
Hoi allemaal,
afgelopen zomer zijn wij naar orlando geweest, 2 volwassenen en 1 kind. We zijn 2 weken geweest en hadden een huurauto voor de hele periode, geboekt via Hotelplan. de kosten waren ong 2250. (hoogseizoen,schoolvakantie Nederland)
Deze zomer willen we graag weer maar de prijzen van de ticktes zijn veel hoger! Nu ong 2200 euro voor alleen de tickets! Willen ong half augustus tm begin september gaan.
ligt het nu aan mij dat het zoveel duurder is of hebben anderen dit ook opgemerkt?
Thanx,
meisje
Het is dit jaar inderdaad een stuk duurder geworden, niet alleen de tickets maar ook de toeslagen.
Verder ben ik nu bezig met een hotel voor 10 dagen , en ik merk dat alle hotels ook een stuk duurder zijn, scheelt vaak wel $ 10,00 per dag, met als uitschieter het hotel waar ik al 4 jaar achter elkaar kom, het Country Inns & Suites Buena Vista, wat 20 dollar per dag meer vraagt.
Ben me dan ook aan het oriënteren op andere hotels, maar alles is gewoon duurder.
Eric
Ja!!,
je wordt er niet echt blij van... :cry: :cry:
Je moet tenslotte nog iets overhouden om daar uit te geven, nietwaar :D
Iemand nog een gouden tip?
vliegen vanuit Duitsland of Belgie
Kunnen natuurlijk ook een jaar overslaan, maar....liever niet!! [-X
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meisje
Hoogseizoen is uiteraard altijd duur, maar kijk bijvoorbeeld eens op www.vliegtarieven.nl Wij gaan ook in het hoogseizoen (2 volwassenen en 2 kids) en zijn 1800 euri kwijt voor de vlucht incl. alle belastingen, toeslagen, verzekeringen etc. We vliegen dan wel op Miami en via Milaan (met Alitalia), maar het scheelt wel.......
Succes met zoeken.
MVG
A3
Hoi, Hoi Mijn gouden tip is om eens een kijkje te nemen in Duitsland, daar hebben wij vorige week onze reis naar Orlando geboekt.Het scheelt echt enorm. Het reisbureau in kleve , Grosse strasse 24. Reisbureau DER_PART . Wij waren voor juli/aug periode 420 pp kwijt, en kinderen krijgen korting. Je vertrekt vanuit dusseldorf rechtstreeks naar Orlando. En je vliegt met LTU, een duitse vliegtuigmaatschappij. Dit is incl extra toeslagen. De hotels zijn ook stukken goedkoper als dat je ze in ne derland boekt. Scheelt soms wel 10 euro pncht p kamer. :D Groetjes marisca.
he, A3, wij gaan precies hetzelfde als jullie, ben wel benieuwd hoe het zal lopen in milaan met 1 uur overstap tijd
Vorig jaar in Madrid vertrokken we 10 minuten te laat uit Miami en was er geen trap op madrid om uit te stappen, daardoor mistte we de terugvlucht naar Schiphol en moesten 5 uur wachten, werd al met al toch een lange dag voordat we thuis waren
Ik merk ook dat alles veel duurder is geworden, gelukkig heb ik via het werk een korting van 7 procent bij jetair.
Ga nu wel eens een prijs laten maken in een reisbureau in Nederland. (woon in Belgie)
In nederland kan je ook rechtstreeks vliegen via martinair. dat scheelt wel wat denk ik. Is er veel minder comfort bij martinair dan bij delta of american airways?
Christophe,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christophe
Over Martinair zijn al zoveel topics gestart en berichten geschreven.
De een vindt M'air prima vanwege de rechtstreekse verbinding de ander kraakt af vanwege de slechte service en comfort. Geen personal entertainment en te weinig ruimte zijn de grootste klachten. Voor een indicatie kan je kijken op http://www.airlinequality.com/Forum/martinair.htm of anders hiero de zoekfunctie gebruiken.
groet
Trainspotters
bedankt, heb alles eens bekeken en ga toch kiezen voor wat meer comfort denk ik, ik wil niet uitgeput aankomen in orlando. En een filmpje, wat eten, service op de vlieger vin dik best aangenaam.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trainspotters
Voor wie dacht niet meer goedkoop te kunnen reizen, kijk op www.wrc.nl, daar bieden ze 3 weken vlucht en autohuur met British Airways aan voor 386 euro pp....
Hallo,
Even voor wat betreft het boeken van een vlucht met tussen stop, bv als je met Ali vliegt via milaan, ik zag dat de scheduled omstap tijd 50 minuten is... dit is errug krap!!
Ik kan echt aanbevelen om minimaal 2 uur te nemen voor het overstappen. En anders bespaar je de stress en boek een non-stop.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een Ali vlucht om 07:20 vanaf AMS nooit op tijd vertrekt. Reken maar zeker op 20 minuten omstappen ipv 50. Zelf kom je dan nog wel mee met de aansluit vlucht, ze organiseren dan een zgn. direct transfer, maar je koffers kun je vergeten, voor dat die uitgeladen, gesorteerd en weer ingeladen zijn ... al wel eens geprobeerd met de Italiaanse lost and found te telefoneren....??
Verder wordt een ICA vlucht nooit delayed als er pax of bag. ontbreekt.
Groeten,
Leander
Hoi Leander,
De mensen niet angstiger maken dan ze al zijn joh. AZ heeft hier al een slechte naam. Is het niet door de nick dan is het wel door de 125 mln die KLM afhandig is gemaakt. :lol:
Transfer tijd op Malpensa is scheduled 60 minuten, dat scheelt 20%.
Volgens NOS teletekst en SPL vertrek info zijn sommige AZ115 vluchten vertraagd vertrokken maar nooit is sterk overtrokken. In de tijd dat ik deze vlucht controleer is de maximale SPL vertraging 20 minuten en de vertraagde MIL aankomst 5 (volgens AZ dus dat zal wel touchdown tijd zijn). En wacht een ICA nooit ook niet bij voldoende feeders? Slottijden zijn toch gering variabel en verder is het dan toch een simpele kosten/baten analyse. Tenminste zo opereert KLM.
Overigens let wel: jouw know-how wordt door mij niet in twijfel getrokken.
groet
Trainspotters
Hoi Trainspotters,
Wil niemand bang maken hoor :wink:
maar zelf zou ik zo'n vlucht nooit boeken, alleen al vanwege de stress bij evt. vertraging. En dan maakt het niet uit of je nu met Ali, BA of Iberia vliegt. Beter zou dan zijn, denk ik, om dan met een USA carrier te vliegen, mocht je dan te laat zijn voor je aansluit gaat er waarschijnlijk een paar uur later weer een vlucht richting FL.
De statistieken van Ali vluchten 's morgens naar Milaan ken ik niet, maar in de zomer/vakantie periode en in de 'ochtendspits richting het zuiden' met alle low-cost vakantie maatschappijtjes, is de kans zeer groot op departure vertraging. En een half uur heb je dan zo te pakken.
Ik ken alleen maar de Lufthansa policy natuurlijk vwb het wachten op passagiers voor een ICA vlucht. Het is natuurlijk zo dat wel even gewacht wordt op transfer passagiers, 10 a 15 minuten. Zodra die er dan zijn gaat de deur dicht, zoals ik al zei kun je dan je bagage gewoon vergeten, dat duurt minstens 45 minuten, en zeker im MXP :?
Het ergste is dan dat je denkt, .. PFFF we hebben het gehaald en dat je vervolgens 10 uur later geen schone kleren hebt, er is echt niemand die je dat verteld....
Slotttijden zijn idd variabel. Verkeersleiding in brussel verstrekt deze tijden aan al het verkeer in bijna heel Europa. Krijgt Ali een slot om bv. 07:20, dan MOET hij in de lucht hangen tussen 07:15 en 07:30. (altijd 5 min. voor en 10 min. na) Dit geldt ook voor ICA vluchten, en het halen van een slottijd gaat altijd boven het wachten op passagiers, omdat het missen van een slot een minimale vertraging oplevert van een uur. En dat kost pas echt geld.
Stel je voor. Zit je lekker en optijd in je Ali vlucht naar Milaan, wordt er omgeroepen 'we wachten nog even op een passagier' en vervolgens missen ze hun slot, omdat de passagier toch niet komt opdagen en zijn/haar bagage weer uitgeladen moet worden....
Anyway, neem lekker 2 uur de tijd, .. bakkie koffie.. geen stress
of boek een non-stop.
Zo, .. nu heb ik wel genoeg getypt voor deze week
Groeten,
Hoe is het toch mogenlijk dat ik in duitsland voor de exacte zelfde vlucht veel minder betaal dan bijv. bij aireka ? Het is echt de zelfde vlucht , Zelfde dagen Etc Etc. Het scheelde 2800,00 in het totaal! Daar kun je in ons geval 3 x van naar orlando vliegen. Het was ook nog eens een overstap in Dusseldorf v.a amsterdam, Terwijl wij v.a Dusseldorf rechtreeks vliegen! Wie heeft hier een verklaring voor ? Groetjes van marisca. p.s Kan het ook zijn dat het vliegtuig waar wij in zitten al gevuld is met schiphol gasten ? Nou, dan is mij dat reisje naar dusseldorf het wel waard! BY. :shock: :D
Als je de prijsverschillen van de verschillende maatschappijen kan verklaren, moet je meteen een boek schrijven, want er is nig steeds niemand op deze wereld die dat kan doorgronden.
Voorbeeldjes?
* Retour veel goedkoper dan enkele reis,
* Vertrekken vanuit het buitenland
* Amsterdam - Milaan - New York voor minder dan Amsterdam - Milaan
* Brussel - Amsterdam - Brussel ---> Madrid voor minder dan gewoon Brussel ---> Madrid, waarbij je de eerste twee vluchten gewoon alleen theoretisch aflegt,
* Je buurman in het vliegtuig die 250 euro minder heeft betaald voor exact dezelfde stoel.
Zo ken ik er nog wel meer.
Eric