Vliegen: Alleen met 1 kind
hallo allemaal,
zoals al bij het voorstellen verteld ga ik eind aug. met mijn zoon van 2 naar florida. ik maak me alleen zorgen om de vlucht.
hoe ga ik hem in mijn eentje vermaken.
zal ik hem uitputten de dag ervoor zadat hij tijdens de vlucht slaapt
we vliegen via martinair hoe zijn hun met kinderen
de laatste keer dat ik heb gevlogen was ik 15 dus heb ik niet echt gelet op
plekker om je kinderen te verschonen en heb ik ook niet echt opgelet hoe moeder het daar deden met kindere tijdens een vlucht
welke moeders hebben er tips of misschien vaders.
welke dingen zijn erg handig om mee te nemen voor de kleine als handbagage (ik neem zijn autostoel mee zodat hij er tijdens de vlucht in kan zitten en ook tijdens de vakantie in de auto)
en weet iemand of kindere vee last hebben van het aanpassen andere omgeving. taal en tijd. we verblijven bij vrienden die vee dingen aanpassen in huis aan de kleine bedje enzo. maar wie weet krijgt hij toch last van het tijdsverschil heeft ieman daar tips over?
al vast bedank sorry voor de vele vragen ik vindt het alemaal gewoon heel spannend om te doen
groetjes mamalief
Korting vliegticket voor een kind
Weet er iemand of er enige korting wordt gegeven voor een 3 jarig kind.
Ik heb zelf bij de grote online reisorganisaties gekeken en vaak kun je daar opgeven hoeveel kinderen en de leeftijd, tot nu toe geen prijsverschil gevonden.
Je zult dus waarschijnlijk gewoon de stoel kopen.
Ik vraag dit toch even omdat ik niet later wil vernemen dat als ik bv Martinair had gebeld dat ik dan een fikse korting had gehad.
Re: Korting vliegticket voor een kind
De meesten geven 25% op de kale ticketprijs. (dus ex taxes en fees)
Soms komt het voor dat bij bepaalde vluchten en/of bepaalde seizoenen helemaal geen kinderkorting gegeven wordt... KLM en US Airways hebben daar nog weleens een handje van.
Virgin Atlantic geeft in de regel 33% korting op de kale ticketprijs.
That's it.
OK duidelijk, betekend dit tevens dat ik rechtstreeks tickets moet kopen bij de betreffende vlieg maatschappijen of zou dat ook moeten werken via Expedia en dat soort organisaties?
Da's moeilijk te beantwoorden. Gewoon even zelf testen, dan weet je zelf snel genoeg wat de gunstigste optie is.
Mijn ervaring is dat je tijdens het boeken op een gegeven moment gewoon de prijs van een kind apart te zien krijgt......
Ik heb steeds gekeken op vliegwinkel en cheaptickets en uiteindelijk gaf vliegwinkel het goedkoopste tarief met duidelijk in beeld de korting. Het viel me op dat de ene maatschappij 30 % korting geeft en de andere 25 %.
Re: Rechtstreekse vlucht naar Florida?
Nou hopelijk hebben we net zo mazzel als jullie greeneyes
Wij gaan half februari vliegen met martinair. Ons dochtertje is dan nog net geen 2 dus moet[gaat]op schoot
Hoe verloopt zo`n dag nou met een kind het is de eerste keer datwe zolang vliegen en ben best benieuwd hoe het aanboord gaat met vermaak eten en drinken enz.We vliegen om 13.00 dat is opzicht een goede tijd,na de lunch.
grt linda
Re: Rechtstreekse vlucht naar Florida?
Hoi Linda,
Tja hoe het zal gaan is voor ons ook steeds spannend met die kleine. Eerste vlucht (zoontje 11 maanden) was 3 uur naar Frankrijk, DRAMA! Een grote huilpartij. Toen gingen we in december 2007 naar Curacao, ook een flinke vlucht. Onze zoon was toen 2jr. 3 mnd. Ging prima. Ook de afgelopen vlucht naar Miami ging super. Hij wist al helemaal wat er ging gebeuren want dat hadden we ongeveer 20x ;) besproken . "beetje eten, filmpjes kijken, boekje lezen, slapen, weer eten, weer filmpje kijken en weer slapen en dan zijn we er". Kortom, leesvoer mee, wij hadden de PSP mee met filmpjes, kleurboek en potloden, knuffel, eigen dekentje. Verder beetje laten lopen als de stewardessen niet al te druk zijn. En natuurlijk hopen dat je net zo'n lege vlucht hebt als wij. Dat scheelt heel veel, kan je haar lekker naastje neerleggen of in ieder geval op een eigen stoel. Heen hadden wij ook 13:00 (heel de vlucht wakker geweest) en terug 18:00 dus een nachtvlucht en heeft de kleine heerlijk uuuuuren geslapen! Stewardessen zijn meestal erg aardig. Ze hebben appelsap en jus (helaas geen roosvicee) en kindermenu's. Zelf Liga of wat snoepjes enzo meenemen is wel een aanrader. Wij mochten gelukkig van de strenge mevrouw bij de boarding controle nog 200ml roosvicee in een drinkbeker gieten en meenemen ...