-
Je kunt zelfs met je pinpas in de 7-eleven geld opnemen, hotels, Walmart, Bij de attractieparken , Mall's je kunt het zo gek niet bedenken.
Wij pinnen meestal genoeg voor een paar dagen en stoppen de rest in de kluis in het hotel. Zodat je niet vaak extra voor je transacties hoeft te betalen.
Groeten Marisca :D
-
Heb je een rabobank rekening, dan pin je in Florida bij een bank die niets rekent, bv Bank of America, Orion etc.
De geldautomaten zeggen het als er bv $1.50 wordt gerekend, maar vele banken rekenen niets.
Dan heb je je dollars tegen de actuele koers en beter kun je het niet krijgen, mijn rabo bank rekent niets extra for het pinnen hier.
Dit is mijn ervaring en ik weet dus niet hoe het zit als je een andere Nederlandse bank hebt dan Rabo.
-
Nou, Dat dachten wij vorig jaar ook al dat wij niets extra's hoefden te betalen! :shock:
Maar nu jij het ook zegt weet ik het zeker, Het viel ons ook al op dat er op de ATM's 1,50 extra stond maar thuis konden we er niets van terug zien. :D
Wij dachten dat het er al in verekend was. :oops:
Viva de Rabobank!! 8)
Houden die bank! :lol:
-
Wij hebben vorig jaar ook regelmatig geld uit de muur getrokken, zonder extra kosten. Met het postbank pasje.
Als ik op vakantie ga zorg ik altijd wel dat ik minimaal wat valuta bij me heb om de 1e dag door te komen. stel dat een restaurant nou net een visa storing heeft :roll: We gaan gewoon "double-dutch". Daarnaast doe ik bijna alle aankopen met visa, omdat daarmee ook je aankoop 150 dagen verzekerd is. En de kleine aankopen bij bv de 7/11 doe ik gewoon met contant geld.
off-topic: ik vind het wel goed om te zien dat in amerika de CC goed ingeburgerd is. Hier kijken ze je nog dikwijls raar aan als je met CC wilt betalen voor een cdtje of een boek.
-
Jullie hebben het allemaal over "zonder extra kosten", nou heb ikzelf een rekening bij een Belgische bank (KBC) omdat ik in België woon en die rekent 1,4% wisselprovisie aan dus dan zie je gewoon een wisselkoers zonder extra kosten vermeld op de afrekening. Maar op die wisselkoers hebben ze dan wel gewoon wat winst gepakt. Ik weet niet of jullie daar ook rekening mee houden?
-
Re: Betaling
Hoe zit het met de borg van de huurauto eigenlijk, schrijven ze direct wat af van je creditcard en krijg je het dan na afloop weer terug ofzo?
-
Volgens mij wordt het bedrag tijdelijk (voor de duur van de huur) geblokkeerd op je rekening. Als het goed wordt er niets afgeschreven, dat is bij mij tenminste nog nooit gebeurd.
-
Ok, maar wat moet dan het limiet van je cc zijn?
-
Die "borg" is volgens mij zoiets tussen de 250-500 dollar maar als je dit bedrag precies wilt weten zou ik even contact opnemen met het verhuurbedrijf. Ik weet ook niet of elk verhuurbedrijf hetzelfde bedrag hanteerd.
Meestal is je limiet van je creditcard wel hoger dan dit geblokkeerde bedrag maar het is goed te weten dat er een bedrag geblokkeerd wordt zodat je niet voor verrassingen komt te staan als je na je autohuur nog meer uitgave's gaat doen met dezelfde creditcard.
-
Ja, da's de hamvraag.
Met een limiet van €2000 kom je een heel eind, €5000 is beter, €10.000 is bijna onbereikbaar ....
Ga ervan uit dat je autoverhuur $250-350 "blokkeert", en bapaal dan zelf wat je verder aan uitgaven hebt.
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat m'n limiet onvoldoende as, en ook nog nooit van anderen gehoord dat dat zo was. Bij medische problemen knnen de kosten wel aanzienlijk oplopen, maar ok dan is in overleg met je reis- en ziektekostenverzekering alles te regelen.
Vergeet niet dat de VS gewoon ook een ontwikkeld land is zoals Nederland! Wel ver, maar ook zo dichtbij!!
-
Wat Mickey 99 zegt klopt helemaal.
Bij het boeken wordt een bedrag (verschillend per mij, rond € 500) op je CC geblokkeerd.
Het verdient dan ook aanbeveling om voor je vakantie je limiet te verhogen.
Eric
-
hmmm ik heb maar een vrij standaard ABN cctje met een limiet van 1250 euro :-k
-
Tja, da's niet zo hoog vooral als je hem naast de autohuur nog wil gaan gebruiken voor bijvoorbeeld hotel, boodschappen en dat soort dingen. Misschien is het dan verstandig om je limiet (tijdelijk) te verhogen.
-
Ik stort vanavond wel ff wat extra op die cc. Duurt alleen wel ff een tijdje voordat het erop staat. Naja maar hopen dat Dollar volgende week dinsdag niet te veel blocked op die cc :-o
-
Een telefoontje naar de klantenservice, even vertellen dat je naar de VS gaat en je kan hem bv. op 2000 zetten.
Een nog beter oplossing is eigenlijk nog een creditcard erbij, voorkomt ook problemen als je CC ineens niet blijkt te werken. (Is mij ook wel eens overkomen)
Ben je lid van de ANWB ? Dan kun je een Visa kaart erbij krijgen, die je pas hoeft te betalen als je hem daadwerkelijk gebruikt.
Zo zijn er wel meer mogelijkheden (bv een Bijenkorfkaart aanvragen).
Eric
-
..................Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat m'n limiet onvoldoende as, en ook nog nooit van anderen gehoord dat dat zo was.............
Ik helaas wel.
Had er even niet bij stilgestaan, maar had 2 tickets en 10 hotelovernachtingen lastminute en via Priceline geboekt. 1 Week van tevoren dus.
Keek vreemd op toen, na een ontbijtje op een terras in Miami mijn card geweigerd werd. Gelukkig had ik genoeg cash.
Even een telefoontje naar het thuisfront en vandaar naar de bank en binnen 2 uur was mijn limiet verhoogd.
Heb sindsdien altijd de ANWB cc bij me voor noodgevallen.
Let wel op dat de card een limiet van zo'n EUR 1100 heeft.
Knaapje
-
Het aanvragen van een extra cc duurt volgens mij wel nog wel een aantal weken. Het ophogen van het limiet kon alleen via een formulier en zou ruim een week duren. Het snelste was om zelf een bedrag naar de cc te storten via een overboeking richting ABN amsterdam die het dan weer naar je cc rekening sluizen. Dit zou echter ook max. 8 dagen duren.
-
Geld, hoe doen jullie dat?
Ik zou graag willen weten hoe jullie e.e.a. regelen mbt het wel/niet meenemen van geld/creditcard.
Ik ben van plan om in ieder geval iets van $ 200 contant mee te nemen als we naar Amerika gaan en de rest aldaar te pinnen uit een automaat of te betalen met de creditcard (of MOET je een bepaald minimaal bedrag kunnen overleggen als je in Amerika aankomt zodat ze weten dat je in ieder geval aldaar kunt "leven" ?).
Wat ik me verder afvraag is, is de autosnelweg naar Miami Beach vanuit Miami Airport een normale weg of betreft dit een tolweg? En, als het een tolweg betreft, zit er dan iemand waar je het bedrag aan moet betalen of moet je kleingeld ergens ingooien om verder te kunnen?
Ik vraag me derhalve ook af of het verstandig is om, als we in Amerika aankomen, zo snel mogelijk te zorgen voor kleingeld?
Verder zou ik graag willen weten of, als je met de creditcard betaald, je alleen de creditcard hoeft te geven of moet je ook je pin ergens intoetsen als je betaald met je creditcard?
Het zijn veel vragen, maar hoop dat iemand hier antwoord op heeft......
-
Re: Geld, hoe doen jullie dat???
Hou er rekening mee dat je voor creditcard betalingen in het algemeen een gunstigere koers krijgt als dat je geld pint, tevens zijn er aan pinnen vaak extra kosten verbonden. Ik betaal bijna alles met de cc en alleen als het echt niet kan contant, fooi bv :-o
-
ik neem geen dollars mee.
ik ga altijd naar de eerste beste pin op de luchthaven, en trek daar wat geld uit de muur.
Zorg wel dat ik meteen voldoende klein geld heb.
Om eventuele tolwegen te kunnen betalen.
Heb 1 keer meegemaakt dat ik niet voldoende klein geld bij mij had.
Dan sta je daar bij een onbemande tol doorgang :-(
Toen maar heeeel veel gas gegeven en met het rood tot achter de oren verder gereden in de hoop dat ik niet betrapt was....
Pascal
-
Bedankt voor jullie reacties, ik had inderdaad ook al de zoekfunctie gebruikt voor het geld maar was zo druk aan het typen geslagen dat ik niet meer had gezocht op creditcard :-$
Iemand die op de hoogte is of de weg van de Airport naar Miami Beach een tolweg is?
-
Wij nemen $400 cash mee (gekocht van de €255 die ik van VGZ terugkreeg) en de rest pinnen we terplekke. De creditcard gaat wel mee, maar die hebben we vorig jaar amper gebruikt, alleen bij de autohuur en op de laatste dag, omdat we toen niet wisten hoeveel geld we nog moesten pinnen.
-
Als je met je cc (visa) betaald zijn goederen verzekerd bv tegen diefstal ed. kan toch wel handig zijn. Wij komen wel vol geladen terrug.
-
Het beste is als de een de auto gaat halen (in de rij staan) dat de andere even naar buiten loopt en de Tom Tom alvast aan zet,dan kan die de satelieten alvast oppikken in de heldere blauwe lucht.:-\"
-
Wij hebben iedere reis steeds alles cash meegehad -> één keer misbruik van Visa meegemaakt door zwendel -> neen, dank u, één keer is genoeg!
De Visa kaart gaat overigens wel mee om in geval van uiterste nood te betalen.
Wel geen al te grote coupures meenemen -> wordt snel opgemerkt dat je met Big money betaald!
Op hoeveel rekenen jullie per dag aan uitgaven? (food,bezienswaardigheden,benzine,kadootjes inbegrepen)
Utah
-
Wij hebben van onze vakantie in november nog zo'n $250 over, dus dat gaat mee.
Verder maken we veel gebruik van de credit card. Kleine bedragen betaal ik toch liever contant, dus we zullen ook nog wel geld pinnen daar.
En eerlijk gezegd heb ik geen idee van wat wij uitgeven per dag. Ik geloof dat het rond de 80 euro gemiddeld per dag is geweest.
-
Ik gebruik eigenlijk zoveel mogelijk de credit card. Daarmee weet ik namelijk thuis precies wat ik heb uitgegeven :) Bedoel, ik kan ook wel elke dat 100 dollar pinnen, maar dan weet ik niet precies waaraan ik het heb uitgegeven. Met de credit card krijgen we later thuis alles mooi gespecificeerd waardoor ik precies weet wat ik aan etentjes, benzine, entree etc heb uitgegeven.
Het eerste jaar had ik de bonnetjes bewaard, maar de helft was bij thuiskomst niet meer te lezen en het feit dat ik gek werd van de aantal bonnen. Ik wist niet meer waar ik het moest zoeken :)
Of ik nou de credit card gebruik of pin, ik houd me toch niet in qua uitgeven. Als m'n portomonnee leeg is, pin ik gewoon bij (met geen weet hoeveel ik eigenlijk gepind heb. Zolang dat apparaat me geld geeft, zal het wel goed zijn :lol: ) Dus vandaar wat mij betreft liever de credit card.
-
Contant, creditcard, pin of traveller cheque's??
Hai beste mensen,
Ik ga in september, voor het eerst, naar Florida. Hardstikke leuk natuurlijk!! maar ik vraag me af wat nou het handigst is in amerika om te betalen; ik heb gehoord dat een creditcard heel handig is, maar dat je met je pin ook veel kan doen...maar verder dacht ik zelf ook aan traveller cheques, omdat deze verzekerd zijn. Misschien kunnen jullie mij, jullie ervaringen en/of tips geven.
Alvast bedankt, groetjessO:)
-
Quenda, creditcards hebben ook standaard 90 dagen verzekering (of was het nou 180?) op artikelen die je aanschaft, ik zou gaan met pinpas en creditcard, maar dat heb je vast al gelezen in het topic. :)
Met mijn creditcard kon ik bij de Wal*Mart namelijk niet extra geld pinnen, kon alleen met mn pinpas. Bij een ATM zal het wel anders zijn, maar bij een aankoop kost het extra geld je niets extra.
Zorg er wel voor dat je een pinpas hebt die ook in het buitenland werkt... of bestaat dat tegenwoordig niet meer.. geloof dat je nu altijd moet betalen voor je pasje en je standaard ook in het buitenland ermee kan pinnen...
-
Via het forum de goede tip gehad van Mafo om een pas en rekening van DSB aan te schaffen...nee geen reclame.....
Deze rekenen niets voor het pinnen in de VS....
Kon er in Disney gewoon geld mee uit de ATM halen, en inderdaad er zijn geen extra kosten voor het pinnen gerekend.
Voor de rest hadden wij cash bij ons, en de rest bij gepind......nix geen creditcard gemist...maar wij hebben ook geen auto gehuurd ofzo.
-
Ik heb een speciaal klein notitieblokje waarin ik elke cash uitgave opschrijf. Leuk om te doen vind ik en leuk om jaren later terug te lezen.
Ik bewaar de bonnetjes en als we dan ergens koffie gaan drinken of zo dan schrijf ik het bij en gooi de bonnetjes dan weg.
Wij hadden voor elke dag "huishoudgeld" cash meegenomen en ook het hele budget van de kinderen. Elke dag aanvullen in de beurs en per dag weet ik dan wat we over hadden of teveel hadden uitgegeven. Het is een hobby zal ik maar zeggen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Saskiac1977
nix geen creditcard gemist...maar wij hebben ook geen auto gehuurd ofzo.
Nee dan is het misschien niet nodig, maar als je een villa en een auto wilt, is een creditcard heel handig voor de borg.
Wel schreven we elke keer ook in een boekje onze uitgaven van de cc's (ja we hadden er 2 mee, een VISA en een Mastercard, niet alles wordt overal geaccepteerd, al hebben we dat niet meegemaakt hoor), zodat we bij thuiskomst wisten wat we konden verwachten om terug te betalen.
Heb er ook mee getankt. Ideaal.... creditcard erin en tanken maar. Hoef je ook niet naar binnen, scheelt tijd.
-
Re: Geld, hoe doen jullie dat?
Wij nemen ook contant geld mee. heb afgelopen maanden veel goedkope dollars gekocht. auto huren we via de creditcard. Mijn kaarten voor de Mickeys Merry Chrismass Party heb ik al in huis. (telefonisch via mijn creditcard gekocht)
-
Re: Betalen in Florida
Bij de grote ketens als WalMart, Target, Walgreens enz. kun je gewoon pinnen met je bankpasje. Je kunt dan ook net zoals hier extra geld bijpinnen (cash-back, bij WalMart bv. tot $100,-). Scheelt weer in kosten, want bij een gewone pinautomaat moet je vaak ca. $2,- transactiekosten betalen.
-
Kijk wel altijd even na wat je betaald! want er is een nieuw fenomeen in Orlando bij tankstation om de prijs wat op te drijven. Ze adverteren met een goedkope prijs maar betaal je met credit card dan komt er nog wat bovenop!
Lees dit verhaal maar eens of kijk naar de video
Beware of sneaky gas prices when paying with credit cards
-
Citaat:
calypso
Ze adverteren met een goedkope prijs maar betaal je met credit card dan komt er nog wat bovenop!
Er is al heel lang verschil tussen cash en cc prijzen aan de pomp in Amerika. Vond het altijd vreemd, maar heb jarenlang cash of tc betaald. Stond, zelfs voor toeristen, duidelijk aangegeven: Cash Prices. De gemiddelde Amerikaan betaalt niet graag met cash, en de benzine kostte toch geen drol, dus, wie gaf er om? Nu de benzineprijzen daar het gesprek van de dag zijn, "ontdekken' ze dit verschil plotseling.
Het is niet anders dan bij ons in Nederland; marketing heet dat geloof ik. Vroeger kon je op een kilometer afstand de prijzen bij ieder tankstation duidelijk zien en vergelijken. Nu moet je op de pomp kijken, of staat er een groot bord: 6 cent korting! Waarop, dat weet je niet!
-
Re: Cash- of alternatief?
Of gewoon nu heel veel dollars kopen en in een ouwe sok stoppen ;)
Wie weet zakt de dollar nog wel verder.. als je dan nu dollars zou kopen, terwijl in 2009 de dollar nog minder waard is, dan baal je ook wel denk ik...
-
Als je nu al dollars koopt moet je toch wel wisselkoerskosten betalen....tenzij je meteen heel veel geld wisselt bij GWK betaal je max €7, 50 per wisseling.
-
Het idee op zich is niet slecht alleen de tijd waarop je het doet. Als je nu een bankrekening in Amerika opent er geld op stort en een paar weken later het er weer af haalt is je verdiensten nihil. Je had voordat de $ in elkaar zakte dit idee uit moeten voeren dan had je echt wat verdiend.
Nu kan je alleen maar profiteren van de lage $ door als je in Amerika bent zoveel mogelijk spullen te kopen. Die zijn dan nl een stuk goedkoper dan in Nederland.
-
Citaat:
nicole-onno
Als je nu al dollars koopt moet je toch wel wisselkoerskosten betalen....tenzij je meteen heel veel geld wisselt bij GWK betaal je max €7, 50 per wisseling.
Even naar Amsterdam..
Citaat:
Pott Change is een gerenommeerd geldwisselkantoor in het centrum van Amsterdam. Al ruim 20 jaar zijn wij actief in het wisselen van valuta’ s en travellers cheques. Als agent van Western Union verzorgen wij eveneens geldtransfers van- en naar het buitenland.
De voordelen voor u ten opzichte van banken en andere wisselkantoren:
- Geen commissie, administratie of transactiekosten bij aankoop- en verkoop van valuta
- Scherpe wisselkoersen (voordeliger dan bij de grote banken)
- De meest gangbare valuta’ s op voorraad
- Centrale ligging in Amsterdam, uitstekend te bereiken
- Snelle, professionele en vriendelijke service
- 7 dagen per week geopend tot 20.30 uur!