Ik heb zelf geen kleintje maar ik weet wel dat het belangrijk is om in ieder geval voor in het vliegtuig te zorgen voor voldoende speelgoed en dergelijken om je kind te vermaken.
Afdrukvoorbeeld
Ik heb zelf geen kleintje maar ik weet wel dat het belangrijk is om in ieder geval voor in het vliegtuig te zorgen voor voldoende speelgoed en dergelijken om je kind te vermaken.
Mijn dochter was 3 toen we deze reis maakten:
http://www.rickenpetra.blogspot.com/
Misschien heb je er wat aan?
Onze dochter was 2.5 bij onze eerste florida reis, 3.5 bij de 2e keer.
http://delelystadamerikalijn.web-log..._orlando_2006/
http://delelystadamerikalijn.web-log...007/index.html
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
Ik heb het allemaal even aandacht gelezen! THANKS a lot!
Wij zitten in het zelfde schuitje. Onze dochter is ook ongeveer 2 jaar en 9 maanden in December als we naar Disney World gaan.
Wat voor ons een goede oplossing leek was zo'n Disney Ultimate ticket gehaald zodat we makkelijker voor korte periodes naar de parken kunnen gaan en wat meer rust kunnen bieden voor onze dochter.
Ik ben ook erg benieuwd wat wel en wat niet kan qua eng. Er wordt namelijk al geroepen dat Sneeuwwitje en Peter Pan te eng zijn voor kleintjes, maar ik denk dat dat aan het kind ligt. Mijn dochtertje vond de boze heks uit sneeuwwitje in de Efteling al niet eng (en die vond ik zelf behoorlijk heftig) dus ik denk dat de plastic heks uit Amerika wel helemaal mee zal vallen. Die dino rit heb ik idd mijn twijfels over om eerlijk te zeggen, dus ik denk dat we die wel zullen mijden.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen na September! Ik maak me persoonlijk vooral zorgen om de reis. Wij hebben een kind die moeilijk stil kan zitten :S
Ik vind persoonlijk sneeuwwitje in disney echt wel eng vor kleintjes mijn zus haar dochtertje schrok zich dood en zij is ook niet bang aangelegd. Peter pan vond zij geweldig en pinokkio ook maar sneeuwwitje vond ze eng . Dinosar schrik je je dood daar moet je geen bepaald jaar of lengte voor hebben hoor .
Vorig jaar was onze Savannah 1 jaar toen we gingen. Dit jaar gaan we weer en dan is ze net 2 als we gaan. Vorig sliep ze gewoon halverwege de dag in de buggy. Wij deden s'morgens eerst de attracties voor haar en als ze dan sliep de attracties voor ons. Sneeuwwitje en Peter Pan is ze toen gewoon ingeweest hoewel ze op 1-jarige leeftijd nog niet echt angst hebben.
Dit jaar nemen we haar mee in Peter Pan,haunted mansion en sneeuwwitje. Dinosaur,its tough to be a bug,Twister en Jaws zeker niet.
Je kunt zelf wel een beetje nagaan of het eng is of niet.
In het vliegtuig nemen we genoeg spullen mee voor haar zoals elk uur een klein kadootje. De buggy mag je tot halverwege de slurf meenemen en dan daar laten staan.
Wij hebben speciaal een 'dora laptop' gekocht voor het vliegtuig. Die kan de goedheiligman ons kind dan nog mooi even toestoppen voor we weg gaan. Eigenlijk vond ik mijn dochter nog wat jong voor een 'compijuter' zoals ze er zelf zo eigenwijs naar verwijst, maar om nou 8 uur lang op actieve mommy-duty te zitten.. *pffft* soms is even rust toch wel lekker. Ik ben al naar het hele goden pantheon aan het bidden dat ze ook even slaapt in de vliegtuig (iets wat ze in de auto nauwelijks doet, hoe lang we ook rijden... en hoe langer de rit, hoe vermoeider ze is en hoe valser en luidruchtiger de liedjes worden die ze eruit blaat.... en je wil toch niet je medemens 8 uur lang gek maken met nonstop luidruchtige versies van 'the alphabet song')
Verder liggen de kleurboekjes, stickerboekjes en makkelijke puzzeltjes al ingepakt klaar om haar om de zoveel tijd even met iets nieuws te verrassen en zoet te houden. Het wordt immers een lange reis voor ons. We moeten niet alleen 8 1/2 van London naar Orlando vliegen, maar ook nog eens een hele dag in London doorbrengen. Het wordt spannend en ik ben benieuwd hoe het zal gaan met de reis!
De volgorde is eigenlijk dat je het best eerst kunt bepalen welke parken je zult bezoeken. Doordat er nog al wat mogelijkheden zijn, kan je dan pas zien welke tickets het best uit komen.
Een 7 daags Magic Your way ticket met waterpark, Fun & more kost bijvoorbeeld voor volwassen 224 en voor kids 196 euro. Je kunt dan binnen twee weken iedere dag naar een park voor respectievelijk 16 en 14 euro per dag. Kijk voor alle aanbieders in het topic over de prijsvergelijking.
Flextickets zijn relatief duur, ze worden pas aantrekkelijk als je niet alleen naar Universal en Seaworld, maar ook naar Aquatica, Wet and Wild en Busch Gardens wilt. Je kunt voordeliger uit zijn als je e-tickets voor Universal en Seaworld koopt. Een dagje Universal kost $ 79 / 69, (excl tax) koop je een meerdaagse kaart, dan wordt dit voordeliger. Meerdaagse tickets zijn 14 dagen geldig. Een dagje Seaworld kost $ 68,95 (excl tax) en dan mag je ook nog binnen 7 dagen een extra dag gratis terugkomen.
De prijsoverzichten op de verschillende sites spreken voor zich. Toch komen veel 'beginners' er soms niet lekker uit. Niet erg; gewoon nog eens even vragen als je planning rond is.
Ik stel je even in jouw plaats. 2 weken Orlando, ik zou zoals hierboven al staat een 4 of 7-daags Disney's Magic Your Way ticket (prijsverschil minimaal) aanschaffen, met water&fun optie. (in feite zijn je vakantiedagen dan al gevuld)
Is je kind doodop, kan je gerust even naar je hotel om vervolgens weer naar hetzelfde park terug te keren voor een avondshow.
Verder zou ik SeaWorld niet overslaan. 2de dag is idd gratis maar je moet met je ticket vd eerste dag, voor de 2de dag wel even afhalen bij een loket aan het begin vh park. (of is dit intussen veranderd?)
Eventueel nog Kennedy Space Center en/of Gatorland en je 2 weken zitten overvol.
Kunde het nog een beetje volgen? #-o
Onze dochter gaat al sinds ze 2,5 is mee naar de parken. Zowel bij Disney als Universal is er van alles te doen voor kids, van welke leeftijd dan ook. Bij Disney en Universal heb je leuke kinderattracties en lopen er veel characters. De waterparken hebben ook hun kids plekken en is er voldoende te doen. Discovery Cove is alleen 6 jaar als je je kind met dolfijnen wilt laten zwemmen. Heeft verder zeer mooie watergedeeltes en een mooi zandstrand. Ik zou niet weten waarom je een park niet vanwege kids hoeft te bezoeken.
We zijn verleden jaar geweest met onze dochter van toen 8 en onze zoon van toen 3, als ik nu vraag waar we in augustus weer naartoe moeten roepen ze beiden meteen EPCOT. Veder is SeaWorld en Aquatica heel goed bevallen. Dit jaar slaan we de Disney parken over en kopen we een kaart voor 2 weken onbeperk Seaworld, Aquatica en Busch Gardens, kosten $99,95 pp. Niet te duur dus.
Onze kindjes, toen 5 en 3 vonden Epcot ook het beste. We waren er tijdens het 'flower and gardenfestival'. Er was een tuintje aangelegd van de elfjes, ze mochten meedoen aan dansjes en er was een wedstrijd van tekeningen en glittertjes...
verder deden ze ook mee aan de kidcot activiteiten waar ze in elk land iets moesten doen en ook iets kregen om aan hun maskertje te hangen. We hebben gaan kijken naar verschillende optredens, ook naar de snoepkunstenares Miyuki in Japan Ze stonden versteld van de mooie dingen die die maakte, en werden nog beloond met zo'n prachtig snoepje ook. Ze vonden alles geweldig. We hadden toen wel een dubbele buggy gehuurd zodat ze konden zitten als ze moe waren. we eindigden met in Frankrijk te eten, daar kwam een garcon met een sprekende Ratatouille onder een stolp te voorschijn... ja, toen kon het helemaal niet meer op.
Voor de rest vonden ze natuurlijk ook animal, magic kingdom, MGM en Seaworld meer dan leuk.
Nou Belske,
Mijn dochter vind dit park ook heel leuk.
Wij zijn altijd tijdens het flower and garden festival geweest.
Zij vind Soarin en testtrack geweldig.
Verder het slenteren in het landen gedeelte, de vlindertuin, snuffelen, tekenen, verzamelen van stempelsen foto's van al die charaters etc etc.
Het = gewoon een heel ander park, met een aparte sfeer.
vergeet ook niet het vuurwerk dat er s'avonds gegeven wordt.
Greetz,
Pascal
Maar als je kinderen vraagt : 'naar welk Disneypark willen jullie absoluut terug?', dan denk ik toch niet dat EPCOT op de eerste plaats komt hen.
Moet eerlijk bekennen Belgske dat ik dit ook niet verwacht had, maar in het eerste deel hebben ze zelf vanalles kunnen doen zoals het Piggy Bank spel, we hebben ze beiden een paspoort gekocht waarin ze in ieder land een stempel kregen en een inwoner iets schrijft in de eigen taal en verder was de Kidcot Funstop een succes, knutselen. Je moet als ouders een beetje geduld hebben maar het loont. Bij onze dochter is het Kim Possible Avontuur waarbij je opdrachten via en mobieltje krijgt erg in de smaak gevallen. Zie zie je maar weer dat kids je toch kunnen verrassen.
Blijkbaar.
Ik moet wel toegeven dat bij ons bezoek aan Epcot het ontzettend druk was en dat mijn vrouw de ganse dag last had van een irritante hoofdpijn. Dit kan dus wel eens beinvloedbaar geweest zijn voor onze beoordeling.
Ik heb alle reacties doorgelezen en weet nu wat meer. En we zijn eruit. We gaan zo'n combiticket nemen voor Seaworld en Aquatica en kopen daar wel een Magic Your Way ticket voor Disney. Zoveel scheelt dat blijkbaar toch niet.
Dat zou ik maar niet te hard roepen, die van ons wil daar toch echt altijd heen. Zodra wij het over Disney hebben heeft hij het over Epcot, daar mogen de kleinste maskers kleuren en allerlei dingetjes die eraan gehangen worden verzamelen en ook kan je daar een paspoort kopen waar ze dan van alle landen stempels in krijgen.
Tevens is Epcot, Soarin en Future world (in de bol) toch echt favoriet bij hem en hij is pas 5 geworden.
Vorig jaar hebben wij Epcot overgeslagen omdat de kids heel graag nog een keer naar Animal Kingdom wilden maar dit jaar gaan we zeker Epcot doen (ze zijn 6 en 7 nu). Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan vinden!
Ik hoor zoveel verschillende verhalen over Epcot dat het denk ik toch aan de interesse van je kind ligt. Dat is ook niet zo raar natuurlijk :-)
Wij hebben besloten om Epcot over te slaan, er zijn genoeg andere dingen te bekijken.
Nu willen wij in Jan. met onze kinderen van 2 en 4 jaar naar Disney. Nu krijg ik van sommige te horen de ze daar nog veel te klein voor zijn en ze in veel dingen niet in kunnen.
IN parijs zijn we nu al tig keer geweest en okay in de grote dingen kunnen ze niet maar er zijn nog genoeg andere attracties.
Ik zou graag jullie ervaringen horen, klopt het wat ze zeggen of is bullsh..!!
<<Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp over WDW met kleine kinderen.>>
Er is genoeg te doen en vooral zien in WDW voor de allerkleinsten! Laat de leeftijd van je kids absoluut geen struikelblok (of excuus?) zijn om er niet heen te gaan.
Kijk eens op de website van de verschillende thema- en zwemparken in WDW, daar staan namelijk per attractie de beperkingen qua lichaamslengte op, en eventuele andere beperkingen en/of voorwaarden.
Ik zie dat jullie in januari gaan, dan is de temperatuur geen grote factor. In de zomermaanden als het slopend heet met een hoge vochtigheidsgraad is, dan is het aan te raden om met de allerkleinsten niet al te lange dagen buiten in de themaparken door te brengen.
Veel plezier in Florida.
Wij zitten met hetzelfde "probleem". Onze kids zijn bijna 4, bijna 6, en 3 maanden oud. We gaan 3 wkn naar Orlando. We twijfelen over de volgende opties:
10 daagse disney base/hopper ticket + Universal 14 daagse pas
of
21 ultimate disney ticket.
Onze valkuil is dat we een baby bij ons hebben en we dus geen goed gebruik kunnen maken van de waterparken omdat 1 van de 2 volwassen bij de baby moet blijven buiten het zwembad..
We vragen ons ook af of Universal wel leuk is voor ze omdat ze wel houden van de achtbanen maar er niet inmogen..
Ben ik niet met je eens. Je kunt best een heleboel, alleen met beperkingen en verdeling van de aandacht voor de kleinste.
Er is voor de kleinsten in alle parken wel een deel waar ze zich kunnen vermaken. Maar ja, met een plasje water waat dan ook vermaken ze zich al :-)
Je kunt met de kleinste in het zand zitten, aan de rand van de baden, een rondje in een band dobberen in de lazy river, gewoon genieten van alles om je heen etc. Zoek wel regelmatig de schaduw en wat verkoeling op. Florida kan ook slopend zijn.Universal hebben wij uitgesteld tot onze zoon 7-8 was, dan is er wat meer herkenning. En nu hij 10-11 is vraagt hij er ook naar, wil alle wat wildere rides daar doen.Citaat:
We vragen ons ook af of Universal wel leuk is voor ze omdat ze wel houden van de achtbanen maar er niet inmogen..
Voor kids in de jongere leeftijd vind ik dat er meer te doen en zien is in de Disney-parken, en natuurlijk ook SeaWorld.
Ik hoor dit soort verhalen ook altijd van mensen.....als je doorvraagt zijn ze zelf nog nooit in een Disney park geweest. Kunnen zer dus ook niet over oordelen.
Bedank dat Walt Disney een park voor ogen had waar je met de hele familie naar toe kon gaan. Een park dat voor jong en oud geweldig is.
We zijn verleden jaar geweest toen ons zoontje 3 was. Heb hem niet horen klagen, hij heeft het nu nog bijna iedere dag over "zijn parken" waarbij vooral EPCOT heel erg goed bevallen is. Lekker doen en genieten!! Wij gaan in augustus weer, kunnen niet wachten.
Gr. Saskia
Yep inderdaad disney is geweldig voor kleine kinderen . Ik heb een zoon van 10 maar ik heb hem al van baby overal meegenomen naar pretparken en dit is nooit tegengevallen .
Onze dochter is als wij in Florida zijn net 3 jaar geworden. Veel parken (ook Disney) hebben tarieven voor kinderen tot 2 jaar en dan vanaf 3 jaar weer andere (lees duurdere) tarieven.
Weten jullie of er wordt gecontroleerd hoe oud je kind is als je een kaartje bij de ingang van een park koopt ?
Misschien wel slecht hoor van mij...en ik weet niet of ik het "liegen om haar leeftijd" durf hoor als ik daar eenmaal sta :oops:
nee hoor, daar vraagt niemand naar....
Remco
Vrienden van ons hadden onlangs in Disney braaf een kaartje gekocht voor hun 3 jarige dochter en niemand die naar de leeftijd vroeg of wat dan ook. In Universal hebben ze het erop gewaagd en gezegd dat ze in november 3 zou worden. Werd meteen geloofd en niemand die naar een leg. bewijs vroeg.
Is dit ook wanneer een kind 9 of 10 is? (Wanneer je in Disney een volwassen kaartje moet kopen?)
Ik denk vast vooruit; onze zoon is nu 7 en is echt ieniemienie. Morgen opnieuw langs bij de arts voor groeicontrole
Disney vertrouwd inderdaad op de eerlijkheid en integriteit van de ouders.
Het enige wat er bereikt wordt met liegen is dat uiteindelijk alle kaartjes duurder worden voor iedereen.
Das waar maar mijn zoon heeft dwerggroei waardoor hij nu 11 nog altijd niet in een heleboel dingen kan gaan als je dan toch het volledige bedrag moet betalen is ook niet echt eerlijk. Ik heb wel nog nooit gelogen over zijn leefdtijd dat zou zowel ik als hijzelf niet leuk vinden .
M.a.w. ik zit in een rolstoel en kan helemaal niet lopen... dan hoef ik toch helemaal niets te betalen want ik kan helemaal nergens in... :-(
Komop nou zeg...:roll:
Volgens mij vroeg iemand hier alleen of de leeftijd gecontroleerd wordt..... Verdere discussie lijkt me vrij overbodig. :)
Je hebt nog gelijk ook...
Maar goed, Disney conroleert niet zo snel op leeftijden...
Das mijn persoonlijke mening corrus. Mijn zoon lijkt 6 maar is wel 11 ik zou dus makkelijk kunnen liegen maar doe het niet .