Re: Welk pretpark meest geschikt als je zwanger bent
Het kraanwater smaakt (en ruikt) naar chloor. Ik vond het echt ontzettend smerig, al ergens in een ander topic neergezet. Dus ik zou sowieso lekker flessen water kopen, of het nou wel of niet beter is voor de zwangerschap ; niet interessant. Als het maar goed smaakt :)
Overigens smaakt het water in Miami wat meer naar wat we gewend zijn in NL. In Kissimmee en die regio vond ik het echt niet lekker, dus wie weet is het in Virginia waar Petra/VS woont best goed te drinken.... per regio verschillend dus.
Ok. Orlando water heeft nu éénmaal niet de beste smaak ter wereld...
Maar je kunt het gewoon drinken... no problem...
In de zomer smaakt het meer naar chloor dan in de winter...
Wij zetten er geen koffie mee, vanwege die smaak, maar tanden poetsen, medicijnen innemen,o.i.d. hebben we helemaal geen probleem mee...
Of zelfs een glas vol om even snel van de dorst af te komen...
Bovendien maakt de koelkast ook geen ijsblokjes van mineraalwater... :mrgreen:
Citaat:
3 Universal studio's veel shows.
In Universal Studios zijn er inderdaad veel shows. maar sommige shows gaan er wild aan toe. Disaster! is niet echt een show maar lijkt er wel een beetje op. TIP: het is een metro in een aardbeving. dus het gaat erg trillen. ik zou het dus niet doen. Jaws kan denk ik wel. Universal's Islands of Adventure is een stuk wilder.
Wij zijn in WDW geweest toen mijn vrouw 12-14 weken zwanger was. Tevoren geïnformeerd bij verloskundige en gyneacoloog of we bepaalde attracties moesten mijden. Er werd aangegeven dat zolang er geen rechtstreekse stomp in je buik komt, er niets aan de hand is. Mijn vrouw is dus gewoon en zonder problemen in attracties als Splash Mountain, Rock 'n Roller Coaster, Expedition Everest, Tower of Terror en Mission Space geweest.
Er zijn geen officiele regels over welke attracties je wel en niet in mag als je zwanger bent. De een stapt dan ook rustig een achtbaan in, een ander niet....zelf heb ik het ook niet gedaan. Uit ervaring weet ik wel dat alle parken van Disney, maar ook Universal Studios en Sea World allemaal hartstikke groot zijn en vertier voor jong en oud bieden. In Disney World zijn bijv. maar een handjevol attracties waar je niet in mag. Verder zou ik geen speciale maatregelen in acht nemen. Als de mensen in Florida hun eigen kraanwater drinken zou ik dit ook gewoon doen. Verder: drink veel en ga niet in je blote buik in de felle zon liggen. Dit vind je baby niet fijn
:-). Verder...kijk of er ergens een dokter/ziekenhuis bij je in de buurt zit en neem je eigen kussen mee van thuis (=tip voor de zwangeren die 't al langer zijn en last van hun rug hebben).
Welke parken bezoeken als je zwanger bent?
Hallo,
Wij gaan 22 maart richting orlando, en willen natuurlijk wel wat parken bezoeken. We hoeven echt niet alle parken te bezoeken maar gewoon een leuke selectie.
Nou ben ik zwanger en wil daarom graag weten wat het meest geschikt is. Parken met vele grote achtbanen hoef ik dus niet te bezoeken denk ik zo??
Ook graag info over de andere attractieparken dan WDW.
gr. laura
Re: Welke parken bezoeken als je zwanger bent?
De volgende attracties zou ik overslaan met de baby:
Magic Kingdom:
Epcot:
Disney's Hollywood Studios:
Animal Kingdom:
En wat betreft Universal:
Universal Studios:
Jimmy Neutron
Men In Black
The Mummy
The Simpsons
Shrek - je zou kunnen overwegen om in een niet-actieve stoel te zitten
Islands of Adventure:
Alle achtbanen
Spiderman
Jurassic Park
Dudley Do-Right
Storm Force Acceletron
High in the Sky Seuss trolley rit (de lapbars kunnen krap sluiten)
Popeye is een twijfelgeval
------------
Bekijk sites van de parken eens. Vaak zie je dan al snel genoeg wat je wel en wat je niet kunt doen. De meeste shows zijn veilig. Bij Simulators kun je vaak ook een niet-bewegende stoel krijgen.
Tja, je hebt zwanger en zwanger. Mijn vrouw is zwanger terug gekomen uit Disney World (gelukkig was ik er ook... ;) ) en is 15 weken zwanger in Expedition Everest, Tower of Terror en Rock 'n Roller Coaster gegaan, mét voorafgaand medisch advies en zonder problemen.
De parken in WDW zijn niet afgeladen met achtbanen, dus daar heb je alle keuze. Wel zijn de loopafstanden in sommige parken aanzienlijk groter, maar ik weet niet in hoeverre lopen al een probleem voor je is. Disney Hollywood Studios is redelijk compact en Epcot is enorm groot. Qua oppervlak is Animal Kingdom het grootst, maar een groot deel daarvan is het safari-gebied en daar loop je niet doorheen.
Buiten Disney vind je de meeste achtbanen in Islands of Adventure (bij Universal) en Bush Gardens (bij Tampa).
Als we richting orlando gaan dan ben ik 11 weken zwanger, vrij pril dus.
Lopen e.d. geen problemen, ben altijd aardig sportief.
Als we 3 parken kiezen welke 3 zouden jullie dan aanraden?
En wat zijn de ideeen over de waterparken??
3 parken zou ik gaan voor
Epcot
Magic Kingdom
seaworld
Waterparken:
Typhoon Lagoon.
Groet,
Pascal
Ik zou bijna hetzelfde als pascalbrouwers doen alleen epcot verruilen voor hollywood studios omdat daar meer shows zijn.....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
De volgende attracties zou ik overslaan met de baby:
Bovendien staan bij alle rides die niet geschikt zijn voor zwangere vrouwen héle duidelijke waarschuwingsborden.
Dit betekent waarschuwingbord? :shock: Lezen en opvolgen. 8-)
Lees onderstaande ook maar eens...
http://allears.net/pl/pregnant.htm
.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Corrine
Ik zou bijna hetzelfde als pascalbrouwers doen alleen epcot verruilen voor hollywood studios omdat daar meer shows zijn.....
Hallo Epcot is toch veeeel leuker \\:D/ \\:D/
en ook heel veel shows, sávonds lekker eten in 1 vd de vele restaurantjes.
maar goed mgm uh hollywood studios is ook leuk :wink:
pascal
hahahahahah:razz::razz:
Wat fijn dat iedereen hier toch zn eigen voorkeur kan delen.........en inderdaad mgm uh Epcot is ook leuk ;)
Ik ga in Mei naar Orlando en ben dan 22 weken zwanger omdat ik erg nieuwschierig was waar ik allemaal in mocht en waarin niet heb ik een mailtje gestuurt naar universal studios omdat ik het op de site niet kon vinden.
Vandaag heb ik een reactie terug gehad namelijk:
Citaat:
Due to the intense nature of the attractions at Universal’s Islands of Adventure®, expectant mothers are recommended to avoid riding Storm Force Accelatron®, The Incredible Hulk Coaster®, The Amazing Adventures of Spider-Man®, Doctor Doom’s Fearfall®, Dueling Dragons®, Jurassic Park River Adventure®, Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls®, Pteranodon Flyers®, The Cat in the Hat™, and Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges®. We have provided comfortable areas at each of these attractions where you may wait for your party. Please ask a team member at each attraction to direct you to the Family Room.
(Hier blijft geloof ik alleen maar de kinderspeeltuin over)
If you plan to visit Universal Studios Florida®, we also recommend that you avoid riding Revenge of the MummySM, Men in Black™ Alien Attack™, Woody Woodpecker’s Nuthouse Coaster®, Disaster!™, The Simpsons Ride™, and JAWS®. We have provided comfortable areas at each of these attractions where you may wait for your party. Please ask a team member at each attraction to direct you to the Family Room.
Nu is mijn vraag aan de mensen die er al zijn geweest is dit erg overdreven of zijn al deze attracties echt te wild want als dat zo is dan hoef ik niet naar island of adventures te gaan!!
groetjes Laura
Los van het feit dat er genoeg artsen zijn die stellen dat je als zwangere prima in een achtbaan kunt gaan, zolang er maar geen stompe beugel rechtstreeks op je buik drukt, lijkt me de lijst van Islands of Adventure niet overdrevenl; dat zijn inderdaad allemaal attracties waar sprake is van g-krachten. Bij de Universal lijst vraag ik me alleen af waarom Jaws er tussen staat.
Ik vind het ook heel logisch dat achtbanen met een stang voor je buik afgeraden worden en dit zal ik ook zeker niet doen maar BV splash mountain in magic kingdom heeft als ik het me goed herinner geen stang maar word toch afgeraden. Ik snap niet helemaal waarom want echt heftig is hij ook niet.
Iemand enig idee?
Groetjes Laura
Ik denk dat dat wordt afgeraden ivm de laatste hoge afdaling...???? Je hebt wel geen stang in je buik maar deze is toch wel lekker stijl.