Hanneke,
Juli is een van de drukste en warmste maanden om naar Orlando te gaan. Veel Amerikanen nemen in deze maand vakantie.
Afdrukvoorbeeld
Hanneke,
Juli is een van de drukste en warmste maanden om naar Orlando te gaan. Veel Amerikanen nemen in deze maand vakantie.
Hier is een positieve reactie op Quality Inn Plaza:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanneke
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=217
Het is in juli inderdaad druk, maar het is ons altijd gelukt om alles te zien wat we wilden zien en dat was heel veel. Laat je dus niet afschikken door de drukte. Daarnaast vind ik persoonlijk Orlando en de parken veel leuker als het druk is. Alles wordt dan namelijk uit de kast getrokken om mensen te entertainen. Dit mis ik toch een beetje in de rustige periodes. Mijn advies is dus: gewoon gaan in juli.
Inderdaad, het is druk en het is (heel) warm. Maar het went allemaal vrij snel. Ook wij hebben alles gedaan wat we wilden. De parken zijn allemaal heel lang open, er zijn heleboel shows, juist omdat het zo druk is.
Wij gaan dit jaar ook weer de hele maand juli, en we weten wat ons te wachten staat.
Voor hotels zou je ook eens Priceline moeten bekijken :lol: !
Wij gaan ook altijd in juli/augustus. De drukte valt wel mee, je moet niet vergeten dat de parken e.d. nogal wat groter zijn dan wij hier in europa gewend zijn.En de warmte, je gaat toch ook voor goed weer ! Waar je een hotel pakt maakt vind ik niet zoveel uit je moet toch de auto pakken als je iets wild gaan doen. Het belanrijkste is dat je een goed hotel hebt.
Hoi Hanneke,
Wij gaan ook dit jaar in juli naar Orlando (in combinatie met Miami)
Ruim een jaar geleden zijn we geweest (alleen in Orlando) en hebben we het hotel Best Western Movieland gehad met nog een hotel. Dit jaar hebben we dus bij voorbaat al het movieland hotel geboekt. Zeer zeker aan te raden, goed hotel, goede service, goed restaurant en prima locatie. :D
Over het weer in juli weet ik dus nog niks te zeggen, ik denk maar zo, als het hier 30 graden is, is het ook warm, toch ? Nou misschien zie ik je daar wel. :oops:
Groeten Tosca
P.s. vandaag deze site ondekt en me gelijk ingeschreven, super zeg ! Kan ik ook nog wat info uithalen !
Hallo Hanneke,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanneke
Ik ken het Quality Inn Plaza van een paar jaar geleden. Ik ben er 2 keer geweest.
Het ligt zo'n beetje aan het einde van het drukke gedeelte van I-Drive.
Genoeg restaurants en winkeltjes in de buurt.
Kwalitatief?? Wat verwacht je? Het is een motel idee, giganties groot, galerijen aan de buitenzijde. Hangt een beetje van het gebouw af of je relatief rustig zit (I-Drive zijde) of met meer geluid aan de I-4 met 24 uur verkeer.
Heeft goede parkeermogelijkheden en je kan direct buiten door naar je kamer zonder langs receptie of wat dan ook te gaan, is dus vrij onpersoonlijk en heeft verder ook niet veel voorzieningen.
Als je iets zoekt om hoofdzakelijk te slapen: doen. Als je een groot mooi zwembad e.d. zoekt: wat anders nemen. Bijv. het Wyndham resort op I-Drive, maar dat heeft meestal een ander prijsplaatje.
Je kan het QIP dikwijls direct boeken voor een redelijke prijs en ze hebben voor ong. $ 10 meer betere kamers. Prijs hangt mede af van de conventies in het naast gelegen conventiecentrum.
Zelf zou ik er best weer naar terug gaan.
Goede reis
Knaapje
In mei gaan we naar Orlando.
Ik ben al een x in Florida geweest en ben helemaal gek van Disney dus nu even een tripje naar Disney.
Kunnen jullie mij bepaalde hotels aanraden?
En ik heb wel een beetje een idee wat te gaan doen, Disney, KSC, Sea World ect ect.
Maar zijn er ook nog dingen waarvan jullie zeggen, dat moet je eens gaan doen of bekijken??
Zijn er ook mensen geweest die al met de nieuwe Disneypassen hebben gewerkt??
En zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe Disney Quest is??
We gaan ook naar Washington DC (en 1 nachtje Chicago), waar kan ik nu beter kleding en schoenen enz enz kopen ivm tax enzo??
Thanx alvast.
ik zou zeggen, lees eens wat reisverslagen door.. Misschien doe je wat tips op :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvet
Hier is zelfs een heel subforum aan gewijd.. Zie ::hier::
best leuk! Maar ik weet niet of ik er heen zou gaan als ik er voor had moeten betalen (zat nu bij de Fun in the Sun)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvet
Misschien een domme vraag :oops: maar wat is de international drive? Autoweg ofzo?
International Drive is inderdaad een autoweg met daaraan allemaal winkels, hotels, restaurants en diverse uitgaansgelegenheden. Hier kun je een kaart vinden van International Drive: http://www.internationaldriveorlando...ectory/map.htm en hier kun je een paar foto's van I-Drive zien: http://www.internationaldriveorlando...ry/gallery.htm
Daniel
Mellie,
Er bestaan geen domme vragen.
International Drive is een weg die dwars door Orlando loopt. Aan deze weg zitten de meeste bezienswaardigheden, restaurants, shopping malls, outlet centers, attracties, enz van Orlando. Alleen Disney zit met zijn parken ergens anders maar niet ver ervandaan.
Klinkt leuk! We gaan een 3 dagen naar Orlando. Voornamelijk naar Disney, Seaworld en Universal. Ligt dit in de buurt van de international drive? Lijkt me wel leuk om daar ook eens een kijkje te nemen.
Je ziet zelfs de borden van de International Drive staan als je in de buurt van Disney komt.....je kan het niet missen!
Oke! Hopelijk hebben we tijd om daar ook eens 'n kijkje te nemen. Ligt daar ook de Florida Mall?
Sorry voor al de vragen, of ja sorry.. Ik vind het wel een beetje raar over komen, maar ik ben nog nooit in Florida geweest, dus alle tips en weetjes zijn van harte welkom. Vandaar
He Mellie,
De Florida Mall ligt aan de South Orange Blossom Trail. Dit is overigens wel redelijk in de buurt van de International drive.....Als je richting Seaworld rijdt vanuit Kissimmee is het nog maar een klein stukje verder de I-4 volgen en je bent bij de Florida Mall.
Groetjes,
Danny
De Florida Mall ligt één straatje :wink: verderop aan OBT (Orange Blossom Trail). Dus op I-Drive ter hoogte van Sand Lake Road rechtsaf (vanuit zuid), een paar kilometertjes verderop zie je donkergroene :mrgreen: staalconstructies met verkeerslichten (typisch voor OBT), recht oversteken en aan de rechterhand zit de Florida Mall. Of kijk even hier.
Hallo
Wij gaan in april / mei een rondreis maken door de VS. We starten in Orlando. Nu zoek ik een hotel near Disney (geschikt voor kinderen). Wie weet wat de beste locatie is? We willen vanuit dit hotel ook de andere parken bezoeken. Wat is dan de beste plek?
En wie weet hoe dat gaat op de luchthaven van Orlando? Rijden daar pendelbussen naar de hotels?
Groetjes,
Edwin
Edwin,
Een erg open vraag.
Ik zou zeggen gebruik eerst op dit en het Orlando forum eens de "zoek" functie en je hebt een avondje lezen voor je.
Alles hangt af van je budget en je wensen.
Bedenk wel, dat Disney hotels in het algemeen duurder zijn en dat dichtbij en veraf in Orlando hooguit 1/2 uur verschil in reistijd is.
Vooral als je ook naar andere parken wilt.
Zeker ook omdat je van kinderen spreekt: huur als het enigszins kan een auto.
De shuttles van de luchthaven naar de hotels en verder rijden meestal ook niet voor niks en kennen een relatief lange reistijd.
Het autorijden in en om Orlando is heel goed te doen en voor onze begrippen rustig en hoffelijk.
Goede reis
Knaapje
Hallo,
Ik wil graag met 1 misschien met 2 kinderen onder de 8 jaat naar disney world, sea world en door het moeras, ik geloof dat dat de everglades zijn.
nu ben ik geen autorij held, en helemaal niet in een ander land, dus wie kan mij vertellen, als ik aan kom op het vliegveld, hoe ik precies naar disney world kom, hotelletje (aub niet te duur), en daarna verder..
Hoe pak ik dit aan, het liefst heb ik een georganiseerde reis, maar ik heb begrepen dat dit erg kostbaar is.
graag tips
Tips:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinkywinky
Je eerst beter orienteren en dan langs een reisbureau gaan.
Groeten
Knaapje.
je kan maar beter over je angst heen stappen je kan echt niet zonder auto in florida je moet zelfs met de auto naar de winkels zo erg is het.
maar om in het verkeer deel te nemen valt heel erg mee. ik heb nog nooit zo lekker gereden als in florida.
het openbaar vervoer is er wel maar dat is echt zoeken.
en als je door het moeras wilt moet je naar boggy creek is in orlando daar ga je met een airboot door het moeras dus dan hoef je niet zover.
http://www.bcairboats.com/ride.html kijk hier maar eens.
Hallo allemaal,
Wij vliegen donderdag 16 Juni naar Orlando (eerste keer) met Martinair, we komen aan om 17.00 s'middags, eerdat we door de douna zijn, onze bagage hebben, onze huurauto hebben zijn we denk ik alweer een paar uur verder!
Weet iemand waar je s'avonds nog boodschappen kan doen? Bij voorkeur in Kissimmee omdat ons hotel daar is!
Tot hoelaat zijn bijv. de supermarkten daar open?
Groetjes,Maureen.
Geen probleem. de meeste supermarkten zijn sávonds gewoon open, vaak tot 12 uur, en er is altijd wel eentje in de buurt die 24 uur per dag open is (de meeste WalMarkts)
In Amerika zit je noooit zonder !!
Eric
De meeste supermarkten, Publix, Walmart, zijn 24 uur per dag open, dus dat moet geen probleem zijn. Op de US 192 zit ter hoogte van de SR535 / Vineland Road een grote Publix (met sinds kort ook weer een liquorstore :wink: ) en even verderop richting Kissimmee (herkenbaar aan de opgebroken weg) zit een grote Walmart.
Om meteen het Florida=gevoel te krijgen ga je het beste meteen maar naar de Walmart. Elke dag 24 uur per dag open, en altijd verse producten. Gewoon doen!!
Oke, dat is dan super!
Maar ik dacht dat de Walmart een groot warenhuis was??? :?
En als we van Orlando airport naar Kissimmee rijden komen we er dus vast 1 tegen?
Groetjes,Maureen.
Warenhuis, super-super-supermarkt, auto-onderdelen, mcdonalds, apotheek, videotheek, opticien, speelhal, tuincentrum, scrapbookwinkel, kledingdiscounter, reisbureau, bijouterie, speelgoedwinkel, bouwmarkt, bakker, schoenenwinkel, disneystore, electraspul, fotospeciaalzaak, .... wil je nog meer? Walmart!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maureen
Het ligt er een beetje aan waar je zit in Kissimmee. Vanuit Kissimmee, het dorp, loopt de US192 richting o.a. Disney en deze is vrij lang. Het is heel waarschijnlijk dat je hier ergens verblijft, dat wordt niet helemaal duidelijk. Maar als je deze 192 een keer heen en weer rijdt, kom je hem, en de andere supers, vanzelf tegen :wink:
Bij de Walmart kun je van alles kopen, van autoband tot speelgoed, en er is ook een supermarktgedeelte en ook vaak een Mac of Taco Bell. En alles is er goedkoop !
Als je wil weten waar je zit en ook waar de Walmart zit moet je even naar http://www.kissimmee-us192.com/ en voor het assortiment kun je naar http://www.walmart.com/ .
Maar het lijkt me op de dag van aankomst wel wat veel om meteen naar de WalMarkt te gaan, die zijn zo ontzettend groot, daar heb je een paar uur voor nodig om een goede indruk te krijgen.
Nee, ik zou de dag van aankomst lekker naar de Publix gaan, dat is een prima supermarkt, overal te vinden in Florida, met een prima afdeling voor verse waar (veel beter dan de WalMarkt) lekkere verse fruitsalades,
Vers gebakken brood en een overheerlijke Deli, waar je sandwiches kunt laten maken.
Publix verhoudt zich tot WalMarkt als Albert Heijn tot Hema.
Eric
Publix was één van de weinige supermarkten waar we aanvaardbaar brood konden kopen, vond ik, dus wel een aanrader. Verder verkochten ze hele kleine pakjes koffie, waar je 1 potvan kunt zetten, en dat smaakt echt naar koffie, dat in tegenstelling tot die rommel die ze in sachets voor je klaarzetten op je hotelkamer. Je moet dan wel 1x een diepte-investering in filterzakjes doen, maar die 89 cent kom je wel overheen.
Nu we het toch over supermarkten hebben: het viel me op dat gewone dingen zoals melk, koffie, brood, wijn, bier, enz., zo ontzettend duur waren in Florida. Ook mijn zus uit Connecticut vond alles aardig aan de prijs daar. Ik had me verheugd op goed en goedkoop fruit, wijn en groente, maar dat was allemaal duurder dan thuis, ondanks de goedkope dollar. Waren we in de verkeerde tijd?
We hebben zowel bij Walmart als bij Publix als bij Albertson geshopt, voor alle duidelijkheid.
Nog een tip: koop bij Publix 1 of 2 van die gecoate koeltassen, gooi er van huis meegenomen of daar gekochte koelelementen in, en je hebt prima tassen om je lunch en/of drankjes koel te houden, zonder dat je met zo'n enorme cooler hoeft te sjouwen. Hebben we 2 weken heel veel plezier van gehad!
Bai,
Maartje
Aanvaardbaar brood? Tsja, wat is aanvaardbaar? Jarenlang heb ik gezocht naar lekker bruinbrood, maar "Rye" was het enige dat we vonden. Uiteindelijk overstag gegaan en witbrood gezocht en het enige dat wij eetbaar vonden was "french" stokbrood en de "chicago hard rolls". Als je dat laatste hard noemt wordt je in Nederland uitgelachen :P .
Ach, het is vakantie ...
Misschien een stupid question :oops: , maar als ik het goed begrijp kan je gewoon tot s'nachts shoppen (kleding, boodschappen etc.)???
Ik sta perplex.....
Ik wist wel dat er van die 24 h shops waren maar ik dacht dat dat alleen supermarktjes waren!
Het is dus letterlijk:Shop till you drop!
Groetjes,Maureen.
Ja en het gekke is, dat je daar heel snel aan went en dat gaat doen. Zo gingen wij de tweede avond in Miami uit eten, lekkere koffie drinken bij Starbucks, en aansluitend nog ff een uurtje kleding shoppen en waren we om 22 uur weer thuis! En toen we in Key West om 2230 zagen dat Publix al dicht was waren we stomverbaasd. So it goes.
Bai,
Maartje
Ja Maartje, jullie hadden natuurlijk zoiets van:Hé wat is hier aan de hand, waarom is alles dicht het is pas 22.30 :lol: !!!!
Echt grappig, wist echt niet dat de Walmart 24 uur open is, had er wel al veel over gelezen, dat je er lekker kan shoppen enzo.
Weet iemand of je ook van die Shops in Miami heb die 24 uur open zijn?
Maureen.
Ja hoor, no problem. In Miami gingen we naar Winn-Dixie, was een supermarkt (die trouwens ook lekker brood had: vierkant met kruiden erdoorheen) en die was ook nonstop open. Geen idee of ze er om 3 uur 's nachts ook klanten hebben, lijkt me absurd om dan te winkelen, maar, zoals ik al zei, je verlegt je grenzen erg snel op vakantie. Heeft volgens mij ook met het weer te maken: als het 's avonds ook nog gewoon 25 graden is (zoals wij de afgelopen 2 weken meemaakten) heb je niet de neiging om gauw naar je kamertje te hoeven om op te warmen.
Bai,
Maartje
Dat is waar, maar aangezien de kleine het denk ik ook niet meer trekt zo laat zie ik ons ook niet s'nachts in de supermarkt lopen.
Maar het is wel lekker dat je s'avonds nog boodschappen kan doen als je aankomt, dan heb je in iedergeval voor de volgende ochtend een ontbijtje(we hebben n.l. geen ontijt erbij in het hotel).
Wat me opvalt is dat in veel hotels er geen ontbijt bijzit, wij hebben van de 6 hotels waar we zitten maar bij 2 ontbijt erbij (waarvan er 1 op de Bahamas is).
Dit is de eerste keer voor ons, ik denk dat we als we weer gaan(wat er waarschijnlijk wel inzit) we een appartement nemen, is wel makkelijker met de kleine.
Maureen.
In de US had je vroeger nergens een ontbijt erbij, dat ontbijt haalde je ergens bij een diner oid. Tegenwoordig zie je steeds meer dat hotels onder druk van de europese toeristen een continental breakfast geven. Stel je daar niet al te veel van voor. Dat kan zijn van een koffie en een donut tot wat uitgebreider maar het is nauwelijks te vergelijken met een europees ontbijt.
Gezien de jetlag is het nog niet zo verkeerd om bij aankomst de kleine zo lang mogelijk wakker te houden, anders zijn ze rond 2 uur 's nachts wakker.