Is op zich goed te doen, maar houdt rekening met uitval van treinen. De Hispeed treinen (nieuwe naam voor de internationale trein naar Brussel) zijn niet meest betrouwbare en vallen om de haverklap uit.
Afdrukvoorbeeld
Ik las ook over behoorlijke vertragingen op Antwerpen Centraal, schijnt tijdelijk te zijn, maar ze lopen kennelijk op tot twintig minuten wachttijd. De Belze forumleden weten hier vast meer van, dus hou ons op de hoogte.
Om geen risico te lopen, vertrekken wij zelf (zoals gebruikelijk, want voor Schiphol geldt voor ons hetzelfde risico) een dagje eerder naar Brussel en verblijven de nacht voor vertrek in het Novotel Brussels Airport. De kosten dezes bedragen 79 euro en voor dat geld mogen we ook nog gebruik maken van het ontbijtbuffet.......:-\"
Hoewel de bereikbaarheid van Brussel per trein op zich goed te doen is, zeker als er geen tijdsdruk op staat, hebben wij, die wegens kleine lichamelijke ongemakken de overstappen over de trimbanen op de stations in Roosendaal en Brussel ontzien, gekozen voor airportvervoer, hetgeen voor een heen en weertje vanuit West-Brabant op totaal 125 euro voor 2 personen komt. Voor dat geld kon ik iig geen maand parkeren.
Voor ons zelf is het al weer een tijdje geleden dat we van Brussel vertrokken, maar in de naaste familie- en kennissenkring wordt er tot volle tevredenheid veel gebruik van dit vliegveld. Het is er overzichtelijk en over het algemeen rustiger dan op Schiphol. Vooral als je wat langer gaat, valt parkeren meestal wat duurder uit en de files tussen Antwerpen en Brussel zijn in de ochtend minstens zo berucht als die van "ons" op de A4. De beruchte Bostax speelde geen rol bij onze beslissing want nooit kostte een ticket vanaf Brussel precies 45 euro minder dan vanuit Amsterdam.
Alle forumleden die de volgende weken via Zaventem vertrekken en die langst de A16/E19 rijden, het volgende bericht.
Er zijn werken aan de rijweg tussen Brecht en Loenhout en in een later stadium zelfs vanaf St. Job In't Goor.
Slechts één rijstrook zal beschikbaar zijn in beide richtingen.
Vermoedelijke duur; tot einde mei.
E19 ter hoogte van Kontich zijn ze de rijweg aan het heraanleggen, slechts 2 van de 3 baanvakken in elke richting beschilbaar.
Vermoedelijke duur; tot begin juli.
Hou rekening met minimaal 1,5 tot 2 uur langer in reistijd anders zou je wel eens de pineut kunnen zijn!
Is de vraag of het uitsparen van de vliegtax in Schiphol het sop de kool waard was...
...of, misschien nog beter ga helemaal niet via Breda naar Belgenland. Neem de A17 richting Bergen op Zoom en volg daarna de A58 richting Vlissingen tot de afslag Antwerpen via de A4. 't Zijn misschien wat meer kilometers, maar je kunt via deze weg vrijwel zeker doorrijden. Fijne route!
Dan heb je Kontich nog hé Ton.
Is de vraag of het uitsparen van de vliegtax in Schiphol het sop de kool waard was...[/quote]
Iedereen die via connections geboekt heeft spaart wel meer uit dan alleen de vliegtax!
via connections kan je ook vanuit Schiphol vliegen hoor!:-o
LOL!!! Ton.
Vlieg gelukkig vanaf Schiphol, maar voor alle Zaventem-vliegers hoop ik op een rustige toestand op de weg. Zou eeuwig zonde zijn als je je vliegtuig mist! :(
Zo is dat! Wij vliegen voor 313 euro pp en krijgen er nog een prachtige rit door het Vlaamse landschap bij cadeau. En dan vinden wij het leuk van de Belgen dat ze de weg bij Kontich wat smaller maken, zodat we nog beter van de prachtige omgeving daar kunnen genieten...:-D.
En.. om nog meer van de Belgische gastvrijheid te genieten, hebben wij zelf een nachtje in het Novotel geboekt, waardoor we al een dag voor de vlucht van huis vertrekken.\\:D/
Zonder gekheid, ik heb een jaar of tien een 'Beneluxfunctie' gehad dus ik ken de problemen van het wegennet rond de grote steden in Belgie nog wel een beetje. Het is ook heel goed dat de Nederlanders die vanaf Zaventhem vertrekken, voor de extra lange files worden gewaarschuwd. De tax opmerking zien we als een goedmoedig plagerijtje van Disney-Golf. Wij weten wel beter. Toch?
"De tax opmerking zien we als een goedmoedig plagerijtje van Disney-Golf"
Tuurlijk Ton, je hebt me door;-)
Dit is misschien een alternatief.
Over Eindhoven richting Maastricht (A2) rijden.
En in Geleen de E314 richting Brussel te nemen.
O.K. het is om maar je blijft tenminste rijden!
Succes iedereen en toch een prettige vakantie gewenst!\\:D/
Ik heb nog een alternatief..
rij door tot maastricht, dan luik en zo naar Brussel hahahahahaha ;):lol::lol::lol:
Pascal
Alle parkeerplaatsen op de luchthaven van Zaventem staan op dit moment vol. Oorzaak is waarschijnlijk het verlengde weekend dat voor de deur staat.
Tot en met donderdagavond zal parkeren op en rond de luchthaven vrijwel onmogelijk zijn. En ook vrijdag en tijdens het weekend worden er problemen verwacht.
Wie de volgende dagen op de luchthaven moet zijn, houdt dus best rekening met lange wachttijden om een parkeerplaatsje te vinden. Wie een vliegtuig moet halen, zoekt dan ook best zijn toevlucht tot het openbaar vervoer of tot een taxi.
T'is maar dat je het weet!
oei, en ik die dacht dat het niet al te druk zou zijn.
Gelukkig is mijn broertje zo lief om ons te brengen zodat we ons geen zorgen hoeven te maken over parkeren. Maar mss toch best op tijd vertrekken :-)
TIP:
Houd rekening met de wegwerkzaamheden op de E19 ter hoogte van Brecht (B) !!
Vakantie reis stresssss.
Vertrek gelukkig vanaf schiphol en wordt netjes gebracht en gehaald.
Lijkt me vreselijk om aan te komen en niet te kunnen parkeren, levert een hoop ellende op aan het begin van je vakantie.
Fijn dat dit bericht in ieder geval even gepost wordt voor de mensen die van Zaventem vertrekken. Top!
Mensen, succes en neem voldoende tijd om op tijdig bij de incheckbalie te komen.
jullie kunnen ook parkeren rond de luchthaven in het carhotel, ziehier de link naar hun website http://www.carhotel.be/
Op 29 april (de dag dat wij naar NY vlogen) waren Front Park 3, 2 en 1 alledrie vol ! Ook Carhotel en airparking waren een dag van te voren niet meer te boeken, vol. Hebben derhalve noodgedwongen moeten uitwijken naar de VIP parking. Het ging gelukkig maar om 6 dagen, maar voor onze zomervakantie heb ik bij thuiskomst meteen het carhotel geboekt. Dus geen stress of er wel plaats is op Front Park 3. ( maar 2400 plaatsen)
Hoi,
Wij vertrekken eind juli voor 3 weken naar Orlando en nu zoeken we een hotel rond vliegveld Brussel waar we de eerste nacht slapen en dan onze auto kunnen laten staan.
Heeft iemand een idee.
Er zijn een aantal betaalbare hotels in de buurt die een busje hebben naar de luchthaven. Een lijstje is hier hier te vinden.
Interessant is bv. het hotel Express By Holiday Inn Brussels Airport in Diegem dat een "arrangement" aanbied waarbij 1 overnachting inbegrepen is en je je wagen daarna 2 weken kan laten staan aan het hotel.
't Is eigenlijk een hoop gedoe zeg. Ik vond voor €515 een vlucht vanaf Brussel met Jet Air naar Toronto en aansluitend met American naar Miami. Niet gek voor het hoofdseizoen en met 3 personen een fikse besparing t.o.v. vluchten vanf Schiphol. Belt een paar dagen later het internet reisburo me op, kan niet meer want ze hebben de vlucht vanaf Brussel anderhalf uur later gepland, dan kan ik niet meer overstappen. Bieden ze me voor 100 euro pp meer met Iberia vanaf Brussel via Madrid naar Miami. Vertrek in BRU om 8 uur - en natuurlijk op tijd inchecken, dat is akelig vroeg. Park-sleep-fly's vallen af omdat shuttlebusjes vanaf 7 uur gaan rijden. Ik heb maar niet gevraagd wat de derde week parkeren kost... Met de trein direct er naar toe is ook al geen optie want de eerste trein vertrekt vanaf Den Haag een uur nadat we moet inchecken.
Dit lijkt me nog de meest voordelige en bruikbare optie:
- daags ervoor met de trein naar brussel centraal, €28,80 p.p.
- daar een hotelletje om de hoek (koffers!) triple room ca. €75 op orangesmile.com
- In alle vroegte het hotel uit, taxi bij het station nemen naar Zaventem, ca €30
- Terug is iets makkelijker - met de trein vanaf Zaventem naar Hollands Spoor.
Volgende keer maar weer Schiphol...
Ik zou voorstellen kom bij ons slapen ( in belgie )maar het is nog een uurtje rijden naar brussel en met het verkeer is het 1 hoop ellende s morgens
Ik zou voorstellen dat een taxi reserveerd die je bij het hotel komt ophalen.
Het kost niets meer en rond half zes 's ochtends een taxi vinden bij het station zal je niet lukken.
De éérste treinen rijden rond 6 uur waarom zou een taxi dan om half zes
daar staan???
Goedkoper?:???: Als ik kijk zie ik dat je daar gemiddeld 10 euro per nacht kwijt bent. Dan kom je toch een aardig endje over de 200! Bij p3 of een hotel ben je dan toch minder kwijt?
Er is nu een aanbieding bij het ibis hotel. 60 euro voor een tweepersoonskamer inclusief 7 dagen parkeren. Vervolgdagen parkeren voor € 1,00 per nacht. Goedkoper dan drie weken airparking of P3.
Bij het Ibishotel heb ik nagevraagd, de shuttlebussen rijden niet voor 7 uur 's morgens en dan moet ik al lang en breed ingecheckt zijn. De P3 is inderdaad een stuk goedkoper dan de airparking, ik had eerder op een site veel hogere tarieven gezien. Maar geen reserveringsmogelijkheden. Is het verstandig om hartje hoogseizoen op de bonnefooi daar te parkeren?
Lijkt mij niet, wij wonen in Belgie en vliegen regelmatig vanaf Brussel en kennen het probleem parkeren, heeft U er wel eens aangedacht U te laten wegbrengen en halen, er is een mogelijkheid met eigen wagen door een gehuurde chauffeur via:car-drivers.nl tegen uurvergoeding.
Groetjes Henke.
hebben jullie al eens gedacht om met de trein te gaan.
Wij hebben een hotelletje nabij brusseld geboekt en gaan de dag vooraf met de trein 4 personen retour 89 euro all in.. daar kun je volgens mij niet eens voor rijden laat staan parkeren....
.. jawel zie post #44 op de vorige pagina...
Uhm ... da's niet voor iedereen hetzelfde.. Je kunt namlijk bij je persoonlijke foruminstellingen aangeven hoeveel posts je per pagina wilt zien. En ik heb dat bijv. op het max. van 40 ingesteld, terwijl het standaard (bij jou dus waarschijnlijk ook) op 15 staat.
Maar het postnr. vermelden is altijd juist.
Ik heb ook het Ibis geboekt vandaag. Zestig euro per kamer, parkeren 1 euro per dag. Max 2 personen op een kamer, ontbijt is niet verplicht.
Je kunt op je gemak naar het vliegveld rijden, geen stress of je wel op tijd voor je vlucht bent (files e.d.). Lekker slapen en de volgende ochtend met de shuttle naar het vliegveld. Dat is toch heerlijk relaxt? Je vakantie begint gewoon een dagje eerder.
Hallo Babblz,
Een geweldige aanbieding van het Ibis. Aangezien wij ook vanaf Brussel vertrekken, is dit ook iets voor ons.
Toch een vraagje aan je. Ik kan de kamer wel boeken, tot en met de persoonlijke gegevens. Maar ik zie nergens de aktie van het parkeren staan. Komt die na het boeken of zie ik iets over het hoofd ?
Als ik de gegevens van het parkeren opvraag op de site, zie ik geen bedragen... Ik zal toch ook ergens aan moeten geven dat onze auto een kleine 2 weken daar blijft logeren.
Ik heb een paar dagen geleden ook al op deze site gekeken en toen zag ik deze aanbieding nergens staan... Ook dit wijzigt dus, naar gelang het vraag- en- aanbod spel...
De aanbieding staat inderdaad niet op de site. Wij hebben het zo gedaan: Eerst gebeld, afspraak over parkeren voor 1 euro per nacht gemaakt, naam van de manager genoteerd. Dan geboekt via internet en vervolgens een mail naar Ibis gestuurd waarin de boeking met de afspraak over het parkeertarief is vastgelegd.
Wij vonden het ook een mooie aanbieding en nemen graag voor lief om een nachtje bij Ibis opgebaard te liggen.........:-#
Hallo Simone en Ton,
Ik heb het wel op de website gevonden. Het heet Park & Fly. Je zoekt inderdaad eerst een datum uit en als je dan naar beneden scrollt, zie je Park & Fly. De tarieven voor het parkeren staan er niet bij. Ik heb gebeld en toen werd mij verteld dat het parkeren 1 euro per dag is ipv de normale 9 euro. Het is een onbewaakte parkeerplaats, dat wel. Maar de parkeerplaats ligt voor het hotel en is afgesloten met een slagboom. Lijkt mij wel redelijk veilig.
Dank je wel voor de info.
Ik denk dat ze inderdaad niet te koop lopen met de "1 euro parkeren-aanbieding"...
Gelukkig hebben we altijd het Florida Forum nog om ons, zuinige Hollanders, hier op te wijzen...\\:D/
We denken er steeds harder over na om onze vakantie, zo met een nacht te verlengen.
Zijn er ook nog bijzonderheden met de shuttle?
Ik bedoel, op de heenweg zijkt het me geen probleem. Maar hoe zit het met de terugweg? Kun je dan toch ook met de shuttle naar het hotel en melden dat je je auto uit de opvang komt halen?
ps.. enne dat opgebaard liggen bij het Ibis... ach, er zijn ergere plekken :-$
Misschien val ik in herhaling, maar mijn ouders hebben bij Thon gelogeerd, was incl 2 weken gratis parkeren. Dacht ook iets van EUR 60 per nacht ... Maar weet het niet meer precies, misschien de moeite van proberen waard. Hadden ook shuttle naar vliegveld (alleen heen volgens mij, maar misschien ook terug).