-
Re: Vliegen van/naar/via Detroit
Bedankt voor de info.
Wilde gewoon ff de procedure weten want dat was me niet helemaal duidelijk.
Formulieren krijg je ruim op tijd in het vliegtuig neem ik aan.
Ga online inchecken en goed kijken of we voorin vliegtuig kunnen zitten.
Economy comfort zit er niet meer in.
-
Welke formulieren?? Je bedoelt misschien de douane verklaring (blauw-wit)??
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Belle1974
Formulieren krijg je ruim op tijd in het vliegtuig neem ik aan.
Vaak krijg je het Customs Declaration (wit/blauwe) formulier al aan de balie op Schiphol.
Citaat:
Belle1974
Ga online inchecken en goed kijken of we voorin vliegtuig kunnen zitten.
Economy comfort zit er niet meer in.
Dan blijft alleen nog Business of First over, als je voorin wil zitten :mrgreen:
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Dan blijft alleen nog Business of First over, als je voorin wil zitten :mrgreen:
Ik zeg niets... 8-[
-
Citaat:
Ebelix
Alles hangt natuurlijk af van wat je korte overstaptijd is. 1,5 uur moet genoeg zijn voor Detroit.
Wij hadden in Januari de KLM vlucht van 8.00 uur ,en toen we aankwamen op Detroit mochten we mooi in een lange rij gaan staan....
Dat was nog niet het grote probleem,maar de rij voor de douane leek wel een atractie in Disney World.....
Wij misten dus mooi onze aansluiting.
Gelukkig kan je dan een paar uur later de volgende vlucht nemen.
Onze overstap tijd was iets meer dan 1.5 uur geworden.
-
Tja. We gaan t zien. maak me er maar niet al te druk over want we kunnen er toch niets aan doen.....Behalve zorgen dat we redelijk voorin zitten in het vliegtuig, de formulieren goed invullen en zo snel mogelijk het vliegtuig verlaten om in de rij bij customs te gaan staan. We komen er wel. Hoop alleen wel dat we de aansluiting halen.
Heen moet je je koffers ophalen en weer inchecken. Is dat op de terugweg ook zo?
-
Nee op de terugweg hoef je de koffers niet tussendoor op te halen, en ook niet langs customs.
-
Even terug komen op dit onderwerp:
heen ging alles goed
Terug zagen we in orlando al dat de vlucht naar Detroit vertraging had zodat we de aansluiting naar Amsterdam niet zouden halen.
Delta heeft ons op verzoek omgeboekt. Nu zijn we via New York JFK teruggevlogen. Vanaf New York hadden we een KLM toestel en nooduitgang plaatsen dus ruimte genoeg om de benen te strekken. Enneh omdat ik jarig was kreeg ik ook nog een KLM huisje. PRIMA geregeld dus.
-
Re: Vliegen van/naar/via Detroit (Michigan)
Zijn er nog recente ervaringen met "vliegen via Detroit" en dan AMS-DTW-MCO ?
-
Overstaptijd Detroit
We zijn ons aan het oriënteren op vliegtickets voor de zomervakantie. Onze regio heeft als laatste zomervakantie dus we moeten nog even geduld hebben om te kunnen boeken. We willen tickets Delta/KLM gaan boeken. Ik heb al even zitten neuzen op de site van KLM en ik denk dat we willen gaan voor een overstap op Detroit (vliegen naar Tampa of Orlando). Nu zag ik dat je bij de ochtendvluchten kan kiezen tussen een overstaptijd van 2.25 uur of 4.55 uur op Detroit. Wat zou wijsheid zijn te kiezen?
2.25 uur lijkt me vrij krap als je eventueel vertrekt met vertraging....maar is ruim 4 uur niet te lang.....??
We vliegen met 2 kids van 2 en 6 jaar.
-
Een overstaptijd van 2 u 25 is goed te doen dit is een kleinere luchthaven .
-
Detroit een kleinere luchthaven?
Ik meende dat het een van de grootste hubs (Na Atlanta)van Delta Airlines was. Alleen al vanaf Schiphol vliegt Delta er 4x per dag heen (meer als ieder ander veld). Ben er nooit geweest hoor dus kan me vergissen.....
-
-
Geen super goot vliegveld, wel mooi en modern, van de aankomst gate naar de volgende vertrek gate rechtdoor lopen :-), echt een van de makkelijkste vliegvelden die ik ken om over te stappen, je loopt langs winkels en restaurantjes naar je gate toe, wil je niet lopen kun je een soort monorail nemen die boven de winkels rijdt.
-
Als je met Delta vliegt en ook doorvliegt blijf je in dezelfde terminal.
De grootste afstand in de terminal is 1 mijl en er rijdt nog een trammetje.
Ik ben er in 2010 geweest en alles ging super vlot.
Over 3 weken hoop ik er weer over te stappen.
-
ik vind het ,het fijnste en makkelijkste vliegveld om over te stappen op de heen weg
op de terugweg maakt het me niet zo veel uit
de kortste overstap (heen weg) op detroit was 1u.25m, en daar hadden we er 40 min. van nodig gehad om bij de andere gate te staan..
eigenlijk is het in detroit altijd nog binnen het uur gelukt zonder rennen en vliegen
(voor bv Atlanta boek ik alleen als ik minimaal 2u.30m heb om over te stappen op de heenweg)
-
-
Wij hebben zowel afgelopen kerst als in de meivakantie een overstap gehad in Detroit. Beide keren met Delta gevlogen. We dachten met de meivakantie een krappe overstap te hebben van 1.40 uur, maar binnen 20 minuten waren we bij de andere gate. Ging echt supersnel. Ook met de kerstvakantie was het erg rustig. Detroit is zeer overzichtelijk. Ervaringen zullen uiteraard verschillen (bijvoorbeeld of je voor of achter in het vliegtuig zit bijvoorbeeld) maar zou er zo weer voor kiezen.
-
Pff ik moet zeggen dat ik hem wel aan het knijpen was voor de overstap. Wij hebben 1.35 uur om over te stappen in Detroit naar Miami (we vliegen in oktober met Delta). Maar ik geloof dat we er redelijk door heen kunnen komen. Op de terugweg hebben we 45min, maar zo te lezen ook wel haalbaar.
Ik vind het plaatje van Michael66 wel handig! Dan weet ik in ieder geval een beetje hoe het vliegveld eruit ziet :P
-
Op beide vluchten AMS-DTW en MIA-DTW proberen zover mogelijk naar voren te zitten.
-
Probleem opgelost door het reisbureau... we vliegen nu via Houston met zeeën van overstaptijd (2 uur op Houston) en terug bijna 6 uur...
-
Ik zou niet zo blij zijn met deze oplossing. Via Houston vlieg je een flink eind om en een overstap van 6 uur is ook heeeeeel lang!
-
Tja, er zijn mensen die daar zelfs speciaal voor kiezen
-
Wij vliegen in december terug van Orlando via Detroit naar Amsterdam met Delta,nu zijn de vluchttijden al een paar keer veranderd en hebben we nog een uur voor de overstap.
Iemand mee bekend of dat genoeg is ,het is voor ons de eertste keer via Detroit.
-
@theovg;
Ik had hetzelfde op de heenvlucht. Eerst de heenvlucht naar Detroit vanaf AMS die een uur eerder werd, en van de week werd de aansluitende vlucht naar Orlando ineens geannuleerd door Delta en gingen we 1,5 uur later pas door. Ik heb even KLM gebeld en die vertelden dat Delta dat vaker doet: een vlucht annuleren en met een ander vluchtnummer toch weer terugzetten. Het systeem zet je dan wel ineens op een latere aansluiting terwijl je oorspronkelijke vlucht er dus nog wel is maar dan met een ander nummer.
Een uur overstaptijd op de terugweg lijkt me voldoende, je hoeft dan immers niet meer door immigratie.
-
@Hannie: Nopes, hier zijn we zeker niet blij mee. Maargoed... We kunnen toch weinig veranderen
-
? je hebt het toch zelf laten wijzigen?
-
jahoor Theovg, op de terugweg is dat makkelijk haalbaar
waarschijnlijk hoef je maar een paar gates verder te lopen
dus op 5 min.. sta je er
-
Gisteren (3 okt) AMS-DTW-MCO gevlogen met Delta.
Aankomst op DTW rond 13.30 uur, dit zou de drukte tijd zo'n beetje moeten zijn.
Tussen uitstappen vliegtuig en aankomst bij de gate voor aansluitende vlucht 45 minuten.
Dus uitstappen, lopen, door immigration, door douane, bagage afgeven en weer door veiligheidscontrole en lopen naar gate.
Ondanks of dankzij de "shutdown"?
Aanvulling:
Vandaag (13 okt) op de terugweg 53 minuten om over te stappen.
Helaas vanaf MCO 10 minuten vertraging en het "geluk" dat de aankomst- en vertrekgates nogal uit elkaar lagen (78 en 40). Met wat doorlopen ruimschoots gehaald, ze waren nog volop aan het boarden.
-
Donderdag 8 okt weer via Detroit weer naar MCO gevlogen met Delta.
Had volgens planning 1.22 uur om over te stappen.
Weer als boven in 45 minuten van gate tot gate.
Zat wel op de eerste rij, was dus zo uit het vliegtuig.
De APC weigerde dus moest ik voor de hele procedure naar de beambte, er stonden zo'n 10 wachtenden voor mij.
Had "geluk" dat het vliegtuig naar MCO helemaal aan het einde stond (A4) stevig doorlopen, ze waren al aan het inchecken.
Op tijd van de gate, maar vertrok uiteindelijk met 45 min vertraging.
Al met al nu een paar keer een goede ervaring met overstap uit NL op DTW, het loopt er vlot.
-
Je weet dat er op Detroit 2 mooie metro's rijden boven in het gebouw, met halte's in het midden en aan beide einden van de hal. :D
Wij vinden het ook een erg lekkere luchthaven om via te vliegen en zeker heen omdat we het nog nooit druk hebben gezien bij de immigratie. Lekker snel door de controles heen en op naar de volgende vlucht.
-
Hierbij onze positieve ervaring met een transit op Detroit (19/12/2015).
Binnen een half uurtje na uitstappen hadden we onze koffers dat geeft al aan hoe relaxed we door de douane gingen (waren zelfs vriendelijk:)). Stukje lopen en konden ze weer afgeven. Moesten toen even in een rij om door de security check te komen. Daar doorheen in de "metro" naar de vertrekhal. Al met al een uur tussen uitstappen en de vertrekgate.