Jongens, één ding is zeker, ik zal jullie t.z.t. helemaal inlichten, voor nu w8en we het allemaal maar af.
Bedankt voor het meedenken en als jullie nog wat te binnen schiet, hoor ik het graag,
Thx. Arie. \\:D/
Afdrukvoorbeeld
Jongens, één ding is zeker, ik zal jullie t.z.t. helemaal inlichten, voor nu w8en we het allemaal maar af.
Bedankt voor het meedenken en als jullie nog wat te binnen schiet, hoor ik het graag,
Thx. Arie. \\:D/
@Tinkerbell:
Als je de tekst op de site wat nauwkeuriger bekijkt zie je, dat er inderdaad maar 1 maaltijd en 1 (fris)drankje inbegrepen is.
Bij de duurdere boekingsklassen staat n.l. duidelijk, dat er 2 maaltijden enz. inbegrepen zijn.
Bovendien staat er bij de goedkopere klassen, dat je verder bij het Grand Cafe terecht kunt. EUR 2,50 voor een bakkie of frisdrank. EUR 2 voor een gevulde koek.
Op de terugweg een bakkie en een gevulde koek en je voelt je weer op het werk in de cantine.;-)
Tussen de regels door staat alles er wel, maar niet erg duidelijk.
Knaapje
Maar soms is de waarheid gewoon hard en laat de consument zich gewoon bij de neus nemen. En om dat te voorkomen, moet hier op het forum toch echt even duidelijk worden gezegd dat de marketing jongens bij Arke lekker bezig zijn en dat je dat maar beter goed kunt begrijpen, voor je boekt.
Ze laten jou kennelijk geloven dat je lekker in het vliegtuig kunt blijven zitten in Orlando. En je bent er hardstikke gelukig mee. En dan komen er allerlei wijsneusjes jou vertellen dat de regeltjes in de USA nu eenmaal anders zijn en dat Sanford je POI is, met alle gevolgen van dien. En dat vind jij dan weer niet zo positief....... =P~
Niks nieuws onder de zon, bij de Romeinen ging het hoofd van de boodschapper er ook al af, als ze slecht nieuws voor de keizer hadden. Toen een andere keizer in zijn blote kont aan het volk werd getoond, hield iedereen wijselijk zijn mond, wie kent het sprookje niet!
De vondst rechtstreekse vlucht met overstap is geniaal maar zit echt in de categorie: Nieuw, instant omelet, hoeft alleen nog maar gebakken te worden. In de supermarkt krijg je vervolgens gewoon een doosje eieren mee. Geeft niks, als je er maar gelukkig mee bent..:wink:
@ Knaapje.
Dat lijkt me dan ook een hele toestand worden. Op de eerste plaats krijg je al de verontwaardigde passagiers die zien dat de premium classe twee maaltijden krijgt en dus gaat zeuren van waarom hunnie wel en wij niet :mad:.
Als ik dan op de menu kaart kijk zie ik dat de stewardessen bij Arke bevordert zijn tot veredelde snack warm maaksters.
"The Flying Hot Toasties "of zoiets.:razz:
Lijkt me vooral leuk als er midden in de nacht gegeten of gedronken moet worden. Eerst de stewardess oppiepen dan bestellen,vervolgens komt het eten eraan,passagier hijst zich uit zijn stoel,moet in de bagageruimte boven hem zijn portemonnee gaan zoeken,betalen, eten,portemonnee weer opbergen,weer de stewardess pieperen om de rotzooi op te ruimen en ondertussen proberen de buren te slapen.
En nee zeggen mag natuurlijk niet want dan regent het daar weer klachten over.
Ik vind het al een hele toer om 's nachts van het toilet gebruik te maken zonder iedereen aan te stoten of lastig te vallen. :oops:
Wij zijn van plan om met onze 2 kindjes naar Orlando te vliegen in April 2011.
Nu heb ik vernomen dat Martinair ermee stopt en alhoewel er op de website staat dat ze doorvliegen tot nov 2011 kan ik daar toch geen vlucht meer vastleggen NA januari 2011.
Arkefly begint ook met rechtstreekse vluchten naar Miami (voorkeur is Orlando maar maar Miami is voor ons ook nog oké)...maar die starten pas vanaf juni 2011 ...dus voor ons ook geen oplossing....
Verder heb ik hier op andere forums ook al gevonden : via AIRBERLIN , maar daar zijn geen plaatsen boekbaar voor zaterdag 9 april!
Dus om even samen te vatten : ik ben op zoek naar rechtstreekse vluchten naar Florida voor in de periode April 2011. Of dit nu vanuit Amsterdam of Brussel of Dusseldorf ofzo is , maar voor ons minder uit...wij willen gewoon liefst rechtstreeks vliegen omdat we met kleine kindjes zitten en 1 vlucht zal al lang genoeg duren denk ik.
alvast bedankt!
Dat zal dan vanuit Duitsland, Ierland of Engeland gaan moeten, naar Orlando.
En in geval van Miami komt daar Frankriijk bij.
Dan is rechtstreeks niet echt meer rechtstreeks, want er komt minimaal een fikse autorit bij.
Arkefly vliegt overigens wel rechtstreek op Orlando, maar alleen de heenweg. Zie dit topic.
Alleen nog niet wanneer jullie willen, helaas.
Volgens mij kan je dan alleen met air berlin naar miami rechtstreeks. Bijvoorbeeld op ebookers.nl vanaf 647 euro pp
Of United/Lufthansa, zowel vanaf Düsseldorf als Frankfurt.
Of naar Ft Meyers
http://www.airberlin.com/booking/fli...N=DUS&NACH=RSW
De KLM gaat rechtstreeks op Miami vliegen vanaf 27 maart 2011, kosten ticket rond de 600 euro. 10 uur heenvlucht, 8h50 terugvlucht.
Dan een uurtje of 4 rijden naar Orlando.... en je reistijd is hetzelfde als met een overstap onderweg ;-)
Hoe zo alleen de heenweg, waar blijkt dit uit?? Heb ik iets over het hoofd gezien?
We willen volgend jaar weer graag gaan, maar op de site van Arkefly kan ik niets vinden over de terugreis vanaf Orlando SFB
Onze voorkeur gaat inderdaad ook uit naar rechtstreekse vluchten en wij zijn nog even aan het kijken welke maatschappijen rechtstreeks vliegen en kwamen zo bij Arkefly terecht, wie o wie kan hier meer over vertellen
De terugreis gaat via Miami...
Air Berlin vliegt van Dusseldorf naat Ft.Myers rechtstreeks. En KLM naar Miami als ik me niet vergis.
Het is eigenlijk een vlucht naar Miami met tussenlanding in Orlando(Sanford).
Dus terug ga je van Orlando(Sanford) eerst naar Miami en dan naar A'dam.
Je kunt het o.a. zien aan de vluchtduur. Heen nog geen 10 uur en terug haast 16 uur.
Alleen heen kan je dus van een directe vlucht spreken, maar de marketing jongens en meisjes van Arke denken daar anders over.
Knaapje
Ik heb een heerlijke vlucht gehad met KLM, rechtstreeks naar Miami. Genoeg beenruimte en mijn eigen video. Zelfs het eten was te pruimen.
Daarna op de airport overnacht in het Miami Airport Hotel en de volgende ochtend de huurauto opgehaald, en relaxed via de Turnpike naar Orlando rijden = 4 uur.
Gerucht gaat dat deze vlucht in 2012 niet meer in het pakket zit......
Zelf verbaas ik me erover dat iemand die naar Orlando wil, naar Miami vliegt en dan de rest in vier uur (!) rijdt om een overstapje te vermijden. Maar ieder zijn meug--> boer---> varken.....:oops:.
Zeggen wij ook vaak tegen elkaar, maar voor een goede prijs gaan we toch overstag. Terwijl ik er niet aan moet denken om vanaf Parijs te vliegen, terwijl dat toch zelfde idee is .... :-k Toch vinden wij het (lange) rijden in de US helemaal niet zo erg, vreemd ... Maar in januari vliegen we dus heen en terug naar/vanaf Miami, terwijl we in Orlando gaan zitten :-s
Tot de zomer diesntregeling zit deze vlucht zeker nog in het pakket maar daarna is het maar de vraag. Dat zal bijna met alle voormalige Martinair bestemmingen het geval zijn. Past eigenlijk niet helemaal in het plaatje van de KLM.
Iedereen die ik hoor of spreek zijn toch wel tevreden met de reis naar Miami met de KLM en de vlucht is ook goed gevuld. Ook de business class en dat verbaasd me dan weer. Ik kan me ook indenken dat Delta deze vlucht gaat overnemen. Ze zijn toch bezig om een kleine hub te vormen in Miami. Hebben ook al een directe vlucht naar London en de vluchten binnen Florida (Orlando en Tampa) zijn ook afgestemt op deze intercontinentale vluchten.
De toekomst zal het leren maar van mij mag de vlucht in het schema van de KLM blijven. Het liefst zelfs met een dagelijkse frequentie.
Teleton, ik voel mij niet aangesproken hoor, het 4 uur rijden naar Orlando had ik als optie aangegeven. Zelf zijn wij dit keer de volgende dag doorgereden naar Naples aan de Mex.Golf (waar ik momenteel nog zit). En voor de terugreis vanaf Miami zorgen wij ook in de buurt te zijn dus hoeven we niet speciaal vanaf Orlando te rijden voor die rechtstreekse vlucht.
Mattrob, als we de keuze hebben: ook wij zouden liever 4 uur door Florida rijden, dan het overstapgedoe op een amerikaanse airport meemaken.
Dat zeiden ze bij Martinair ook altijd en toch werden vluchten zomaar verwijderd uit het vluchtschema.
Geruchten binnen de KLM gaan over het schrappen vanaf 1 maart, maar ja, het zijn nu nog maar geruchten.
Maar we hebben ook een spreekwoord waar rook is is .... .
Het moet wel zwaar verliesgevend zijn wanneer de KLM tussentijds besluit om een route te stoppen. Hou er ook rekening mee dat deze route wereldwijd in de spotlight heeft gestaan ivm de twitteractie waardoor de vluchten een week eerder zijn begonnen. Trekken ze de stekker eruit dan is het ook wereldnieuws.
Het is vandaag bevestigd dat de KLM stopt met de route naar Miami. Eind maart is de laatste vlucht. Bron www.luchtvaartnieuws.nl
Ik vind het jammer. Ik vond het een fijne route. Nu kunnen we alleen nog met Arke rechtstreeks naar Florida vliegen.
Ik hoor het NET ook via via ... En wij hebben die vluchten geboekt voor de zomervakantie ... Dat is goed balen ... :roll:
Ben benieuwd op welke manier ze dit gaan oplossen voor de mensen die al geboekt hebben? Al blijft het weer een Martinair smaakje houden als de mensen met tickets het weer via via moeten horen.
Ik heb van iemand in Miami gehoord dat Martin gestraft is. (was iets gevonden in de lading) en niet meer op miami mocht vliegen.
Ik baal ook flink... wij zouden 18 april met KLM naar Miami vliegen. Ze kunnen nog niets zeggen over alternatieven... :(
Het lijkt erop dat alleen arkefly nog een soort van alternatief gaat bieden...
Ik had vanmorgen ook al met ze aan de lijn gehangen, we moeten afwachten ... Maar in principe worden we omgeboekt via Atlanta. Ik vind dat op zich nog niet eens zo erg; wellicht kunnen we hier gebruik van maken en dagje later gaan (wat eigenlijk de bedoeling was) of zelfs naar Orlando. Afwachten maar, denk niet dat ik iets kan versnellen O:)
Inderdaad, de KLM houdt de vluchten naar Miami voor gezien per eind maart 2012.
Bron: luchtvaartnieuws.nl
Quotes:
KLM houdt Miami binnen het jaar voor gezien
KLM houdt het slechts een jaar vol op de directe route naar Miami.
De stad in Florida werd in maart van dit jaar aan de dienstregeling toegevoegd, maar eind maart 2012 worden de directe vluchten gestaakt.
De lijndienst is niet rendabel en ook de vooruitzichten zijn niet goed, zo bevestigt KLM dinsdag aan luchtvaartnieuws.nl.
Miami wordt nu nog vier keer per week door KLM aangevlogen met een MD-11.
KLM pakte de lijndienst naar Miami dit jaar weer op na een afwezigheid van zeven jaar.
KLM hoopte met Miami zowel zonaanbidders als zakenreizigers aan te trekken. Sinds juni is ook ArkeFly op de route actief, dat zich voornamelijk op vakantiegangers richt. De luchtvaartmaatschappij van TUI Nederland doet Miami aan in combinatie met Orlando.
Wie in de zomerdienstregeling rechtstreeks naar Miami zou vliegen, kan via Atlanta reizen. Passagiers mogen van KLM ook hun geld terugvragen.
Ja balen....
Net zo'n fijne vlucht gehad, mooi toestel zo'n MD-11!!
Nou ja, maar hopen op een goed alternatief....
Ik vraag me af of het echt niet rendabel is naar Miami, onze vlucht zat anders propvol!
KLM, maak dan bijv 3 vluchten per week!!
Ik weet dat KLM ermee stopt om op Miami te vliegen vanaf Amsterdam.
Dan hou je, volgens mij, alleen ArkeFly over die vanaf NL non stop vliegt maar wat vliegt non stop vanaf Dusseldorf of Brussel?
Volgens mij is er via Brussel altijd een overstap.
'Wat er vliegt' zal volgens mij een vliegtuig zijn.:wink:
Wie (welke maatschappij) : Delta Airlines vanuit Brussel rechtstreeks op Orlando (hangt er ook vanaf in welke periode je boekt) -> kostprijs bijna het dubbele van deze met 1x tussenstop
Rechtsreeks op Miami heb ik niets gevonden.
Ik heb inderdaad alleen ArkeFly gevonden en vanuit Dusseldorf heb ik ook net AirBerlin non stop gevonden.
Prijzen van ArkeFly zijn nog niet bekend voor november. Heeft ArkeFly wel eens "werelddeal" weken? Misschien dat er dan ook een leuk prijsje voor Florida voorbij komt :razz:
Vaak is het hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. Dit gaat echter niet altijd op.
Zo heb ik in november mijn tickets geboekt voor april en de goedkoopste mogelijkheid genomen van 13 dagen. Nu was vorige week ineens het ticket voor 16 dagen een stuk goedkoper. Tegen 27 Euro wijzigingskosten heb ik nu de tickets gewijzigd en gaan we lekker 2 hele weken!
Arkefly heeft een tussenstop op Orlando, en vliegt daarna door naar Miami. Vanaf Miami naar Amsterdam vliegen ze wel rechtstreeks. Zo is het in iedergeval met de tickets die ik onlangs heb geboekt voor april.
Zoals al gezegd, Air berlin vliegt vanaf Dusseldorf rechtstreeks. Bijna de enigste geloof ik.
Lufthansa vanaf Düsseldorf International.
Wij gaan morgen (!) met die vlucht rechtstreeks naar Miami.