Dat wordt een moeilijke beslissing...de andere dingen zijn ook leuk, alleen voor de everglades is een halve dag voldoende, maar ja, je bent ook tijd kwijt met rijden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephanie
Moeilijk...moeilijk.
Eric
Afdrukvoorbeeld
Dat wordt een moeilijke beslissing...de andere dingen zijn ook leuk, alleen voor de everglades is een halve dag voldoende, maar ja, je bent ook tijd kwijt met rijden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephanie
Moeilijk...moeilijk.
Eric
We willen drie dagen in Orlando verblijven en dan deze drie parken doen. Met welk ticket kunnen we dat het slimste doen? Met welk park zullen we het minst lang zoet zijn, vermoeden jullie? We moeten tenslotte ook nog shopping time inplannen!
Bedankt alvast!
Bai,
Maartje
Hallo Maartje
Met Sea World en Universal ben je wel elk een hele dag zoet. Kennedy Space Center kan wat korter. Afhankelijk van je belangstelleng. Je moet er echter vanuit Orlando wel heen rijden. Er blijft dus weinig ruimte over om te shoppen. Ik ben bang dat voor deze combinatie geen combie tickets verkrijgbaar zijn . Maar dat weet ik niet zeker.
Harm
Met het Orlando Flexticket kun je naar de twee Universal parken, naar Seaworld, (en evt. ook nog naar Wet & Wild). Je kunt hem ook nog uitbreiden met Bush Gardens. Kennedy Space is een apart ticket.
Eric
Bedankt voor de tip! En kan ik zo'n flexticket beter hier of daar kopen?
Bai,
Maartje
Weet het op het moment niet, dollar staat laag, maar ja en als je daar koopt, komt er 6% state tax overheen.
Je zou de prijzen moeten vergelijken, maar ik weet niet waar.....
Misschien dat iemand anders op dit forum daar uitsluitsel over kan geven.
Eric
Ik zie net wat prijzen op het internet: http://www.ticketmania.com/flextickets.shtml
http://orlando-flex-ticket.discount-...ex-tickets.htm
Orlando Flex Ticket - 4 Attractions Adult $179.95
Age = 10+ Gate Price: $196.97, Our Price: $179.95
You Save $17.02!
Eric
Ik zie hier op dit forum regelmatig, dat mensen van tevoren allerlei tickets willen bestellen al of niet in allerlei combinaties waarvan het de vraag is of ze er als ze in Orlando zijn er wel aan toekomen.
Dat je er niet aan toekomt kan komen door: het weer, je ziet toch andere (leukere) dingen, je bent "versleten" na een paar dagen parken, je komt dagen tekort, enz.
(Ongetwijfeld zijn er waar dit allemaal niet voor op gaat.)
Je kunt met allerlei voorafgekochte tickets best wat voordeliger uitkomen, maar er is dus geen weg terug.
Daarom, verkijk je niet te veel op de (vermeende) voordelen. Ook in Orlando kan je overal coupons vinden voor kortingen op parken.
Loop de lobby in van een hotel of een MacDo, Burgerking of Denny's, op straat en je vindt stapel boekjes met kortingscoupons. Veelal met 10 to 20 % korting.
Of print de Orlando kortingspas reeds thuis.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat je meestal voor Disney weinig tot geen korting vindt.
Groeten
Knaapje
Knaapje heeft inderdaad gelijk, als hij zegt, dat je met een hier aangeschafte ticket een risico loopt dat je het door omstandigheden niet gebruikt.
Het hangt er volgens mij een beetje vanaf, hoe zeker je van je planning bent.
Ikzelf koop inderdaad ter plaatse de tickets, om wat flexibeler te zijn.
Disney tickets zijn inderdaad daar bijna nooit voordeliger maar....ik heb wel een paar keer een ticket gekocht met extra's, bv. 2 dagen extra waterparken of bezoek aan disney quest.
Vorig jaar zomer nog 4 daags hopperpas met 4 x bezoek aan waterpark of quest.
Ik heb echter nog nooit 10 of 20 % korting kunnen vinden op een flexticket daar ter plaatse.
het is dus een beetje afwegen, wat je wilt, en er is geen eenduidig advies te geven.
Eric
Eric,
Even voor de goede orde. Ik doel niet op de Flextickets, maar op individuele tickets van allerlei parken zoals Gatorland, KSC, Bush Gardens etc. en als je daar korting op krijgt wordt het verschil met allerlei combitickets duidelijk minder.
Wat jaren terug kon ik met de Orlando pass ergens op I_Drive ook meerdaagse Disneytickets met wat korting kopen.
Daarna heb ik alleen maar losse tickets voor allerlei parken gekocht, omdat we flexibeler wilden zijn. Interesses veranderen nu eenmaal.
Groeten
Knaapje
Volgens mij heb je alleen al door je tickets daar te kopen zo'n 20-25% korting ivm met de lage dollar. Ik zag hierboven de prijs staan van $180: daar komt 6% sales tax bij, dus dat wordt ~$191 en dat is weer ~ 133 Euro.
Dus als je je tickets hier wil kopen zul je onder de 133 Euro moeten uitkomen om goedkoper uit te zijn... Ik heb overigens geen flauw idee wat tickets hier kosten dus het kan zijn (maar lijkt me onwaarschijnlijk) dat ze hier goedkoper zijn.
ik denk dat met deze dollarkoers het alleen maar gunstig is om ze hier te kopen, als je ze in dollrs kan betalen. (dus via het internet) Hier bij een reisburo kopen is zeker veeeeel duurder.
Eric
Bedankt voor alle hulp en het meedenken. Ik was ook niet van plan om te informeren bij een reisbureau of zo, maar om inderdaad te kijken of het via internet goedkoper te regelen valt. Maar ik vind wel dat jullie gelijk hebben dat je daarmee ook een risico neemt, want dan moet je natuurlijk wel gaan. Alles op een rijtje zettend denk ik dat we gewoon daar de kaartjes kopen, hooguit letten op een roze schuur op een bepaalde kruising (was weer een andere tip van één van jullie) waar ze wellicht discount tickets hebben.
Bai,
Maartje
De tickets voor Seaworld en Universal kosten aan de ingang $ 60 per persoon, die voor KSC $ 30, totaal dus $ 150 pp voor de drie attracties. Da's minder dan de FLex-tickets die je rond de $ 180 (4 parken) tot $ 220(5 parken) kosten. Die tickets zijn eigenlijk alleen aan te raden bij een verblijf vanaf 5 dagen, als je die dagen ook alleen aan die betreffende parken besteedt.
Losse tickets kun je daar ter plaatse vaak okk nog iets goedkoper krijgen via de AAA of andere tichetverkopers. Scheelt echt maar 2-3 dollar, maar bij een groter gezelschap en/of meerdere tickets kun je toch nog wel een paar tientjes besparen. En voor die paar tientjes kun je een heleboel leuke dingen kopen bij de Walmart of zo (ben ik een Walmart fan? Welnee .... :wink: )
Ja, Maartje, dat is Yeehaw junction!!! Nog steeds geen website :( , maar wel op de kaart, vlakbij Orlando, bij een afrit van de turnpikeCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maartje
Enne, ik ga naar je shop hoor.....kijk al uit naar de brownies :lol:
Ben ook begonnen met aftellen ( we gaan in de meivakantie) , onze reis heb ik inmiddels uitgestippeld, ticket en hotels geboekt (via het net). Moet nog even een auto regelen en ik vraag me af of het nou handig is om vanuit NL via het internet disneytickets te kopen? Wie heeft daar ervaring mee, met mousesavers bijv., en wie weet waar je anders in MCO meerdaagse tickets kunt kopen (dus niet bij de ingang van WDW)
gr
Carin
ik ga dit jaar voor het eerst naar florida, voor mijn vriend is het de tweede keer. de vorige keer kon je goedkoper kaartjes kopen voor pretparken op de parkeerplaats. Mensen die hun bv hopperpas zat waren ,en er stond nog een dag op, verkochten deze goedkoper aan mensen. is dat nog steeds zo.
Ik maak er wel een beetje onduidelijk bericht van, hopelijk begrijpen jullie het.
Ja, hoor, we begrijpen je bericht wel.
Waar jij het over hebt, zal ongetwijfeld nog steeds gebeuren. Maar houd je er wel rekening mee, dat
A: De passen zijn strikt persoonlijk, dus officieel mag het niet eens
B: Je kan volgens mij aan de passen niet zien, hoeveel dagen er nog op staan.
Conclusie: Als je het doet, is het voor je eigen risico, ikzelf zou het nooit doen.
Eric
"Scalping" zoals dit officieel heet in Amerika is inderdaad niet toegestaan. Ik heb geen idee wat de straffen zijn, maar het strafrecht van Amerika kennende is het vast niet leuk!
Wil je wat spanning en risico's nemen op vakantie, dan moet je dat zeker doen. Wie weet doen de passen het nog, maar de kans is groter dat ze helemaal niet meer werken. Weg vakantiedollars. En ergernis is volgens mij niet zo gewenst tijdens de vakantie van je leven. En dan achteraf nog klagen dat je in Florida opgelicht wordt waar je bij staat. Dus: gewoon niet doen.
Zoek liever een betrouwbaar ticketcentre waar je een beetje korting krijgt en geniet van het plezier dat je hebt in de parken. Geniet, en vertel na je vakantie hoe je genoten hebt.
Hoi,
Is het ook mogelijk om de Fun In The Sun kaarten in te ruilen voor echte kaarten in DownTown Disney, i.p.v. bij het Tranformation & Ticket Center dat bij het Magic Kingdom ligt ?
Hoi
als je bedoelt of je je vouchers kunt omwisselen dan kan inderdaad ook in downtown Disney en wel bij de Guest Services deze ligt in het marketplace gedeelte van downtown (dat is het gedeelte met alle Disney winkels).
Afgelopen jaar hebben wij hier onze vouchers ook omgewiselt en dat beviel goed we waren meteen aan de beurt er was niemand.
we wilde de eerste dag toch niet naar een park maar zijn alvast wat gaan winkelen in downTown en meteen ff naar DisneyQuest geweest.
Op het West-End gedeelte zit ook een Guest Services waar je je vouchers kunt omruilen voor tickets. Meestal sluit dit om 23.00 uur.
Daarbij komt dat de biometrische apparatuur nu voor vrijwel alle tickets is ingeschakeld. Voorheen was dit alleen voor jaarpassen en FITS, maar nu ook voor de Magic Your Way meerdaagse hopperpassen. Als jouw handstructuur dan niet "toevallig" 100% overheen komt met die van de eerste gebruiker, dan dien je je te legitimeren en alleen als de naam in je ID overeen komt met die op de pas dan mag je naar binnen.
Ik heb ook een vraag over kaartjes.
Wat is verstandiger: kaarten bestellen via internet vanuit hier in NL of ter plekke daar kopen??
Dat ligt er aan welke kaart je wil bestellen. De FITS kun je in Florida niet kopen, dus dat moet je hier doen. Voor Magic Your Way passen kun je online een korting krijgen.
hallo
ik weet dat je nu met die vingers scan door de controle moet, dit heb ik zelf elke keer moeten doen.
maar een keer dus niet en dat was toen het zo hard regende dat we alleen de kaartjes door dat apparaat heen moesten halen en zo konden door lopen.
Ik heb trouwens ook gezien met kinderen dat die zo maar wat deden met de vingers of helemaal niets met de vingers en konden zo doorlopen.
dus zo nauwkeurig is het ook niet met de vingerscan.
Dan heb ik ook een vraag over kaartjes.
Wij zijn 4 dagen in orlando waarvan we er 1 naar epcot gaan, en 1 universal en 1 island of adventure, en 1 dag tussendoor ergens vrij.
Hoe zit het dan met de kaartjes?
is het dan zo dat je voor 1 disneypark (epcot in dit geval), dus de hoofdprijs moet betalen, omdat we maar 1 van de X parken bezoeken?
En de universal parken zullen we dan gespreid bezoeken over in iedergeval 2 dagen.
betekent dat dan 1 ticket per dag, of is er dan ook nog een soort combi mogelijk?
Ik kom er niet echt uit.
behalve dat het erop lijkt dat we de volle pond moeten betalen uiteindelijk aan de kassa's van die parken.
Of weet iemand hoe het werkelijk zit?
Universal Combo's vind je hier: http://themeparks.universalstudios.c...g.OFFER_left_1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny
'2 Day 2 Parks' Combo dus.. Aan die 3 extra dagen zul je weinig hebben maar het scheelt toch weer $10
Voor Disney betaal je idd de hoofdprijs van een One Day Ticket ($60)
Ik was vorige week voor 2 volwassenen en 1 kind $ 178 kwijt voor eendaagse tickets voor Disney aan de ingang. Veel $$$$ maar goedkoper vind je ze nauwelijks, of je moet er vele miles voor omrijden en dan is de benzine duurder (zelfs in de VS).
Hoi,
Wij gaan in oktober naar Disneyworld florida en nu hoorden we bij het boeken dat de kaartjes veranderd zijn.
Ik dacht dat we nu de 7days Magic Your Way hopper ticket hadden.
(k zou het even precies moeten opzoeken)
Wij gaan 14 dagen en zitten in Animal Kingdom en in Yachtclub.
Zijn we er dan van verzekerd dat we en alle parken in kunnen en ondertijds kunnen switchen tussen parken en ook alle waterparken kunnen bezoeken?
K ben er nog niet helemaal wijs uit.
Heb al op de disneysite gekeken.
Groetjes,
Angelina
Als je 7 dagen MYW Hopper hebt, dan mag je gedurende die 7 dagen onbeperkt tussen de 4 themaparken "hoppen". Let op: als je NIET de optie "Water park & more" hebt genomen, dan mag je dus NIET in de waterparken Typhoon Lagoon & Blizzard Beach. Ook toegang tot de clubs van Pleasure Island, DisneyQuest en Disney's Wide World of Sports is dan niet inbegrepen. Heb je deze optie WEL genomen (dan heb je feitelijk een MYW Premium, i.p.v. een MYW Hopper), dan mag je naast de 7 dagen themapark ook 5 dagen in een waterpark of Pleasure Island Club, DisneyQuest of Wide World of Sports.
Aangezien je 14 dagen verblijft en "slechts" 7 dagen in de themaparken mag, lijkt het zinvol om ook de "Water Park & More" optie te nemen. Je mag dan 7 dagen themapark + 5 dagen waterpark combineren (=totaal 12 dagen dus). Let op: stel dat je overdag naar een waterpark gaat en 's avonds naar Epcot om het vuurwerk te bekijken, dan lever je zowel een "waterpark-dag" in als een "themapark-dag".
Je kan de waterpark option gewoon daar ter plaatse aan de kassa bijkopen, en dat is met de huidige dollarkoers waarschijnlijk nog voordeliger ook.
Volgens de Disneysite, kun je zelfs gedurende je verblijf daar nog je tickets aanpassen.
Eric
Inderdaad kun je geen waterparken e.d. bezoeken met dit ticket maar op deze site http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/tickets.htm kun je alle prijzen en info vinden over de tickets. Wij hebben zelf gekozen voor een MYW premium ticket voor 10 dagen, die bestaat zelfs ook, het verschil met een 7 daags ticket is heel weinig en je kunt ook nog eens een uurtje teruggaan naar een park om bijv. het vuurwerk te bekijken, zeker als je in een Disney resort verblijft is dat ideaal. Jullie zitten op loopafstand van Epcot als je in de Yachtclub verblijft!
En je kunt inderdaad je ticket upgraden maar....je moet dat wel direct doen als je je tickets afhaalt want als je ze eerst een paar dagen gebruikt en dan pas upgrade dan moet je veel meer bij betalen. Je ruilt nl. je oude tickets in en als je die al gebruikt hebt, dan krijg je er veel minder voor terug dan als je dat direct doet, dan hoef je nl. soms maar een paar dollar bij te betalen![/url]
Volgens mij hebben we zo'n pas waar je en de waterparken en de disney parken mee kunt bezoeken.
Wij rekenden inderdaad ook op 12 dagen dat je dan hebt, bovendien willen we ook nog naar Universal twee dagen en Seaworld trekt me ook wel erg (hadden we vorig jaar geen tijd voor)
Dus ik denk dat we dan zo wel aardig uitkomen.
En ja, tuurlijk heb je tijd te kort voor alles, maargoed, goeie reden om volgend jaar of jaar daarop weer terug te gaan, niet waar? :D
Maar het is inderdaad wel handig om goed te beseffen dat je ook twee dagen in 1keer kan verspillen.
Moeten we in de planning even goed rekening mee houden......
Nog een vraagje over die andere parken: DisneyQuest, Pleasure Island en zo.
Zijn die leuk om te doen, of is dat meer zo van leuk als extra optie?
DisneyQuest is leuk als je van videogames e.d. houdt. Je kunt er bijvoorbeeld ook je eigen virtuele rollercoaster ontwerpen en die vervolgens in een simulator ook daadwerkelijk berijden! Op de bovenste verdieping is nog een lounge waar je ook gratis kunt internetten.
Pleasure Island is het uitgaansgebied in WDW; je vindt er 8 clubs en een aantal winkels. De winkels mag je gratis binnen, maar voor entree tot de clubs moet je dus een optie gebruiken. Met kleine kinderen wat minder geschikt overigens, al zijn er ouders die (tot regelmatige afkeuring) er zich niets van aantrekken en toch hun kleine kinderen (ik ben zelfs baby's in kinderwagens tegen gekomen in de Adventurer's Club...) meeslepen. Als je kindloos wil uitgaan (er is ook een oppasservice in WDW), dan moet je Pleasure Island zeker niet overslaan. Ga je in de avond met de kinderen op pad in Downtown Disney, dan heb je meer aan Downtown Disney Marketplace of West-side. Dat is gratis toegankelijk, dus dat kost je ook geen "dag" van je MYW. Het geheel van Downtown Disney Marketplace, Pleasure Island en West-side is onderling op loopafstand en heeft een bus-service naar de resorts.
Nadat we ons flink verdiept hebben in de pretparken die Orlando rijk is, hebben we uiteindelijk besloten wat we willen gaan zien in de drie dagen die we in 2006 in Orlando zijn!
We willen twee dagen naar Disney en 1 dag naar Universal Studio's. Nu vraag ik me af of er ook een combinatieticket voor de parken bestaat. Ik zag dat er Florida tickets zijn waar je ook entree hebt voor Sea-World, Kennedy-Space Center en een tour op de Everglades. Aangezien we die bezieniswaardigheden ook gaan bekijken, is een combinatie met die attracties ook prima! Dan zijn we in 1 keer klaar!
Kan iemand me hierin adviseren?
Daar ben je heel snel mee klaar: Er bestaan geen combi tickets waar Disney ook bij zit.
Je zult voor die 2 dagen Disney gewoon apart kaartjes moeten kopen.
het is jammer, maar het is niet anders.
Ik adviseer je trouwens ivm. de huidige dollarkoers de kaartjes ter plaatse te kopen, dan ben je flexibel tot het laatste moment, en voor die twee dagen is het prijsverschil, als dat er al is, minimaal.
Eric
Ik was er al een beetje bang voor, maar ik wilde voor alle zekerheid toch eventjes de experts hier raadplegen!
Losse disneykaarten kopen dus.
Alle Disney Tickets kunnen ter plaatse gekocht worden (behalve dus de FITS pas, dat is een Europees iets). Vooraf bestellen zul je ook weinig mee besparen..
Ja dat begreep ik al, het voordeel is dan wel dat ik niet meer in de rij hoef te staan bij de kassa, of vallen de rijen daar wel mee?
Ik zag dat je in Nederland alleen 3-daagse hopperpassen kunt bestellen en wij hebben er maar twee nodig. Ben blij dat ik weet dat ik die ook aan de kassa kan krijgen. Was bang dat ze aan de kassa alleen kaarten verkochten voor één van de parken en dus zonder hopper optie!