Yep, ik zou ook een stoel nemen voor de kleine. Dat is denk ik toch wat meer ontspannen reizen, zo leuk is dat vliegen toch al niet ;-).
Ben wel erg benieuwd hoe onze dochter het gaat vinden en of ze niet het hele vliegtuig wakker houdt ;-).
Afdrukvoorbeeld
Yep, ik zou ook een stoel nemen voor de kleine. Dat is denk ik toch wat meer ontspannen reizen, zo leuk is dat vliegen toch al niet ;-).
Ben wel erg benieuwd hoe onze dochter het gaat vinden en of ze niet het hele vliegtuig wakker houdt ;-).
Misschien heb ik het hier weleens gepost, maar ik weet het niet meer. Toch wel een grappig verhaal in deze draad:
Ons dochtertje was dus 20 maanden toen ze voor het eerst meeging naar Florida. Ze had nog nooit eerder gevlogen, dus het was voor ons best spannend. Zou ze het leuk vinden, of niet?!
Alles ging goed; tijdens het taxiën viel mevrouw in slaap (in haar "grote" autostoel dus in de vliegtuigstoel). Dus wij waren al opgelucht! Dat ging een goeie vlucht worden!
Toen we eenmaal op goeie hoogte waren en de gordels los mochten, werd mevrouw echter ineens wakker en begon gelijk een keel op te zetten :shock: . Wat we ook probeerden; mevrouw hield haar mond niet meer dicht :oops: . Ik had een rugzakje voor haar ingepakt met wat speeltjes, cadeautjes, snoepjes en drinken, en ze had van Martinair ook een rugzakje gekregen met vanalles en nog wat. Dus wij dachten dat ze dat wel leuk zou vinden.... Niet dus; wat we ook gaven, ze moest niks hebben. Alleen maar huilen. Dat ging echt een héle lange tijd zo door (lijkt ook nogeens langer natuurlijk...) De steward en stewardessen kwamen ook geregeld proberen of ze krentjes ofzo wilde, maar nee hoor. Ze wilde écht niks!
Op een gegeven moment kwam de steward weer langs (Sebastiaan, een echte "stewardess".) en vroeg of Meike misschien even wilde "helpen" in het keukentje. Wij zaten op de laatste rij, dus tegen het keukentje aan. Hup, mevrouw uit haar autostoel en mee met Sebastiaan. En ze hád me toch een lol daar!!! De steward en stewardessen waren met haar aan het zingen, ze deden dansjes, ze mocht helpen... helemaal goed! Toen heeft Sebastiaan dus het autostoeltje ergens anders gezet, ze kon dus in de grote vliegtuigstoel gaan zitten. En toen was het goed!!! Mevrouw wilde allebei de rugzakjes, ze wilde alle snoepjes, ze wilde drinken, cadeautjes uitpakken, spelen, kleuren en ga zo maar door. We waren heel erg opgelucht natuurlijk.
Wat later kwam de purser om te vragen of mevrouwtje zin had om een eindje te gaan wandelen :lol: , dat was natuurlijk prima. Ze zijn een poosje weggeweest. Wij zagen hen naar voren lopen en ze bleven maar weg. Na een tijdje werd mevrouw weer bij ons gebracht. Ze was even de piloten gedag wezen zeggen en had dus in de cockpit gezeten! Wij vlogen in december 2001 en toen was het niet meer toegestaan om in de cockpit te komen, maar zij mocht mee! (met de purser wel te verstaan...)
De rest van die vlucht hebben we geen kind meer aan haar gehad. Onze ervaringen met het vliegtuigpersoneel (Martinair in dit geval) is heel erg goed. Dus mocht je kindje vervelend gaan doen, dan doen de stewardessen echt wel hun best om het kindje wat op te beuren.
In 2004 vlogen we van San Francisco terug naar Amsterdam. Op de luchthaven zeiden we tegen Meike: "kijk, die stewardessen gaan ons terug naar huis brengen" en Meike ging (natuurlijk...) gelijk staan kletsen met die meiden (ze was toen vier jaar). In het vliegtuig werd ze "herkend" door twee stewardessen. Ze zeiden dat ze wel wat hulp konden gebruiken en of Meike hen wilde assisteren. Dat werd niet tegen een dove gezegd natuurlijk. Hup, Meike op het karretje met tax-free spullen, stewardessenschort en -jasje aan en daar ging ze! Heel het vliegtuig door, in uniform, om spullen te verkopen. Was echt super (was KLM).
Nu vliegen we weer met Martinair en Meike vroeg al of ze weer zou mogen helpen in het vliegtuig :razz: ! Wij zijn benieuwd.....
Ik zal eens proberen of ik een foto van ons mevrouwtje in stewardessen uniform hier op kan krijgen...
http://inlinethumb06.webshots.com/46...600x600Q85.jpg
http://inlinethumb18.webshots.com/47...600x600Q85.jpg
Ik heb geprobeerd de foto's zelf hier te plaatsen, maar ik krijg het niet voor elkaar! Dan de links maar...
Wij zijn net terug van een tripje Florida, met onze 10 maanden oude dochter. We hebben haar autostoel (een Maxi-Cosi Tobi) meegenomen in het vliegtuig (Delta) en hadden ook een vliegtuigstoel voor haar betaald. Als je geen stoel gekocht hebt, dan mag je ook het autostoeltje niet mee de cabine in nemen, zelfs niet als er "toevallig" wel plaats is. Normaal gesproken zetten we dat autostoeltje met een driepuntsgordel vast, maar in het vliegtuig werkt het met alleen de heupgordel (om de basis van het stoeltje) ook prima. We hebben in 4 Delta-vliegtuigen gezeten en als laatste in een klein KLM-toestel van Kopenhagen naar Amsterdam. Die begonnen ineens wel moeilijk te doen over het autostoeltje. Officieel mag je van KLM alleen een autostoeltjes gebruiken dat geen bevestigingspunt voor een gordel aan de bovenzijde heeft, dus alleen met een heupgordel. Wij gaven aan dat ons autostoeltje die niet had (terwijl elke leek kon zien dat er wel twee gordelsloten aan de bovenzijde zaten) en mochten toen bij de gratie van de purser het stoeltje wel meenemen in de cabine.
We hebben zelf ook een Stokke Xplory en die ook meegenomen. Daarvoor hebben we ook de speciale transporttas aangeschaft, waar de gehele Stokke in kan (zowel met de bak als met het zitje - niet allebei tegelijk natuurlijk). Aan de gate checken we de ingepakte Stokke in en krijgen die op bestemming ook weer aan de gate terug, niet bij de normale bagage dus. Houd er wel rekening mee dat je in de USA zowat elke 50m wordt aangesproken op die "excellent stroller" en vragen krijgt waar je die kunt kopen, of die duur is en aansluitend het verhaal hoe een dochter/buurvrouw/achternicht nu zwanger is en op zoek is naar een stroller en dat deze wel heel geweldig is....
Weet iemand tot hoeveel jaar kinderen in een autostoeltje moeten zitten.
Mijn kleinkinderen van 6/7 /en 8 jaar gaan volgend jaar mee
Moeten zitten ... geen idee. Maar het is wel zo veilig om een autostoeltje te gebruiken. Of in ieder geval een stoelverhoger (ook handig dat de kids wat makkelijker naar buiten kunnen kijken ....).
Voor mijn zoon van 7 1/2 jaar is afgelopen zomer gewoon zijn eigen autostoeltje meegegaan in een koffer, en volgend jaar gaat 't ook weer mee.
Ja, zijn te huur voor zo'n $ 5+tax per dag. Maar vaak van matige kwaliteit en in matige staat. Neem zo mogelijk je eigen stoeltje mee (in het vliegtuig mag het mee de cabine in, of als ruim-bagage). Als je huurt ben je al gauw ruim $ 70 kwijt voor twee weken, en voor minder koop je al een leuk stoeltje bij WalMart. Zie www.walmart.com. Kopen is dus ook een optie.
All children under the age of 18 must be buckled up while riding in any car, pickup truck, or van on Florida's roads, no matter where they are sitting in the vehicle.
Children through the age of 3 must be secured in a federally approved child-restraint seat.
Children ages 4 through 5 must be secured by either a federally approved child-restraint seat or a safety belt.
Wij hebben nu al twee keer ons eigen autostoel meegenomen en de ervaring daarmee is gewoon uitstekend. Als je er een daar koopt bij de WalMart zou je toch vanaf de luchthaven al iets moeten verzinnen. Verder zit je kind heerlijk in het vliegtuig en zal het ook lekker slapen omdat de stoel bekend is, bij ons was dat in ieder geval zo.
Ik ga zekers niet meer zonder naar de States zolang ze in een stoel moet.
Groetjes
Gwenda
waar zetten je kind & stoel neer dan?
Baby moet toch op schoot?
Baby moet alleen op schoot als je geen stoel betaald hebt. Wij betalen altijd gewoon een stoel en plaatsen dan de autostoel op de vliegtuigstoel. Ze slaapt héérlijk tijdens de reis - en wij ook.
Hallo,
Wat mij niet duidelijk is hoe gaat dat in de USA met leeftijd of lengte voor kinderen in een autostoel?
InNED is het naar lengte 1.40 en in europa bijna overal maar bij het verhuurbedrijf van de auto kon ik er niet uitkomen hoe de regels zijn.
Wie weet het wel?
Gr Astrid
Zoiets? Meer info hier.Citaat:
Flordia laws are as follows
Kids below 4 years old are required to be in a car seat. Children over 4 it is recommended to be in a booster seat although it isn't required.
* Rear facing seats should never be used in the front seat if the vehicle contains an active passenger-side airbag. Although not mandated, the safest place for your child of any age is in the back seat of the vehicle.
** Independent of regulations, children between the ages of 4 and 8, or weighing under 80 lbs, should sit in a booster seat.
Depending on what state you are currently in depends on how much you will pay. You can get booster seats from about 30 dollars to about 70 dollars. Car seats are about 130 dollars at walmart unless they are on sale in which case you can get them for as little as 70 dollars. If you do purchase a car seat I would reccomend one that converts from a rear facing seat with a five pound minimum to a booster seat with a hundred pound maximum. It is the only one you will have to buy for your child.
Dit zijn de minimum-eisen, hier moet je dus aan voldoen. Maar gezond verstand zegt dat je gewoon zelf ook even moet nadenken wat het veiligste is voor je kind en jezelf. ALS er ooit iets gebeurt en je hebt niet de veiligste manier gekozen ....](*,)
Is een booster seat een stoelverhoger ?
Grz
Ton
De wetten van Flordia zijn als volgt de Jonge kinderen onder 4 jaar oud om in een autozetel worden vereist te zijn. De kinderen meer dan 4 wordt het geadviseerd om in een hulpzetel te zijn hoewel het niet wordt vereist. * Breng het onder ogen zien van zetels groot zou moeten nooit in de voorzetel worden gebruikt als het voertuig een actief passagier-zijluchtkussen bevat. Hoewel verplicht gesteld niet, is de veiligste plaats voor uw kind van enige tijd in de achterbank van het voertuig. ** de onafhankelijke van verordeningen, kinderen tussen de leeftijden van 4 en 8, of het wegen onder 80 pond, zou in een hulpzetel moeten zitten. Afhankelijk van welke staat u momenteel binnen bent afhangt van hoeveel u zult betalen. U kunt hulpzetels van ongeveer 30 dollars aan ongeveer 70 dollars krijgen. De zetels van de auto zijn ongeveer 130 dollars bij walmart tenzij zij op verkoop zijn waarbij u hen voor zo weinig kunt krijgen zoals 70 dollars. Als u een autozetel koopt die ik reccomend die omzet van een achter onder ogen ziende zetel met een vijf pondminimum in een hulpzetel met honderd pondenmaximum. Het is enige u voor uw kind zult moeten kopen
Dit is de tekst in het ned vetaald op een vertaal site en het komt er op neer in NED zijn de kinderen beter beschermd door de wet als in FL . Ik neem de tipter harte en koop wel een stoeltje bij de wallmart Jauwk is wel 6 maar een iel mannetje liever een paar dollar voor een zitverhoger als rariteiten waar je niet opzit te wachten.
Gr Astrid
Wij gaan over 4 weken naar florida met onze zoon van 3,5 jaar, voor hem hebben we een autozitje zo'n lage lichtgewicht. Die nemen we dus mee.
Maar onze dochter is 10 maanden en die heeft nu een maxicosy en die willen we eigenlijk thuislaten.
Nu willen we graag een stoeltje huren of kopen daar, maar ik schrok van de huurprijs, 7.50 euro per dag en dat maal 14 dagen.
Maar heb je daar goedkopen winkels waar je ze kunt kopen?
Anders huren we hem gelijk op het vliegveld.
Bedoel je zoiets ?? Deze is dus van de Walmart, het is natuurlijk even afwachten of ie daar ook daadwerkelijk is maar er staan er meerdere (vergelijkbare) op de site voor rond de $50. Lijkt mij goedkoper dan huren (we waren zelf op zoek naar booster seats, vandaar dat ik ze tegenkwam).
dat scheelt zeker een hoop geld. En ik vindt het een super leuk stoeltje.
Waarschijnlijk zullen we hem dan ook nog mee naar huis proberen te nemen.
En Walmart zit die een beetje overal, wij zitten in Kissimmi?
Walmart zit inderdaad gewoon in Kissimmee, dus ik zou het gewoon proberen om het daar te krijgen. Dat doen wij ook voor de boosterseats!
Hallo,
Nemen jullie je kinderen dan het eerste ritje van het vliegveld naar hotel/huis/wallmart gewoon zonder zitje mee?
Doen de amerikanen daar niet moeilijk over met al hun overdreven regels en verzekeringen?
Die van mij zijn dan 5 en bijna 7 en naar wat ik heb gelezen zijn ze dan niet verplicht om in een zitje te zitten in de VS? Ik vind het zelf wel zo fijn voor ze dus vandaar. Maar goed, het is voor iedereen anders denk ik, ik lees dat genoeg mensen zelf een zitje meenemen. Wij reizen het liefst (in ieder geval heen :) ) met zo min mogelijk bagage.
Wij nemen voor onze jongste (2.5 jaar) haar eigen autostoel mee en voor onze oudste (5.5 jaar) huren we daar een boosterseat. En het slepen van de autostoel valt ook reuze mee wanneer je de stoel vast kunt maken aan je handbagage trolly.
Of hem op een soort onderstel kunt zetten en zo mee kan nemen.
http://www.travelingwithkids.com/pro...image/1214.jpg
Heb je ook aardig wat bekijks op het vliegveld en het voordeel vind ik dat onze dochter er gewoon in kon blijven zitten.
Groet Annette...
http://www.walmart.com/catalog/catalog.gsp?cat=110234
Wij hebben mijn dochter van drie en een half gewoon het eerste ritje in de riem gezet. De volgende dag naar wlal mart gereden en daar een stoeltje gekocht (roze met bloemetjes.....kijk die hebben ze niet in Nederland) dus we hebben hem ook weer mee genomen. In het vliegveld kregen we er een zak om heen.
Maar als je misschien geen gesleep wil met je buggy (je lichtgewicht neem je waarschijnlijk mee tot aan de gate maar ik beodel de wagen waar je mee de parken in wilt en zo)...dan kun je overwegen om een combi te kopen zoals in de link hierboven.
mooie buggy met maxi cosy achtig zitje voor 169 dollar.
Bij ons was een auto stoeltje aanwezig in de villa die wij gehuurd hadden, zo goed als nieuw met de orginele doos en beschrijving, vrij te gebruiken voor de huurders, dus als je een villa hebt gehuurd snuffel eens rond in de garage of in de kast van de kinder kamer.
Volgens het gasten boek moest er zelfs een buggy aanwezig zijn maar die hebben we niet kunnen vinden,als je er toch een moet kopen ze zijn veel goedkoper als in nederland en de printjes van de bekleding zijn lekker fleurig!
Sommige auto's (vaak de minivans) hebben een ingebouwd kinderstoeltje:
http://img65.imageshack.us/img65/674...dseats1kp5.jpg
Ik lees jouw berichtje over autostoeltjes. Wij gaan samen met onze zoon van bijna 2 in oktober met een camper cruisen. Het lijkt me zon gesjouw om dat autostoeltje mee te nemen. De buggy moet nl ook al mee. Waar kan je ze dan huren? Waar we onze camper gaan huren kan het in ieder geval niet.
Als je geen zin hebt om een autostoeltje mee te nemen. Dan zou ik zeker niet huren maar er 1 kopen in bv de Walmart. Scheelt een hoop geld.
Wij gaan 13 maart 2009 weer naar Orlando hebben een auto gehuurd bij Hertz Fullsize car.
Nu weet ik niet omdat er een baby meegaat van dan 10 mnd of het verstandig is een autostoeltje te huren bij hertz of er een vanuit nederland mee te nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Huren is niet echt goedkoop, voor dat zelfde geld en soms nog goedkoper zou ik in florida een nieuwe kopen, misschien kun je met hertz afspreken om het stoeltje maar voor bv 2 dagen te huren en in die tussen tijd zelf een nieuwe te kopen, vaak hebben de verhuur bedrijfen rondom orlando verschillende drop off points waar je ( misschien) het auto stoeltje kan inleveren zodat je niet helemaal weer terug hoeft naar het vliegveld.
Een stoeltje uit nederland mee nemen kan natuurlijk ook, het enige nadeel vindt ik altijd dat het best wel een gesleep is en er niet altijd even voorzichtig mee om gesprongen wordt .
Kijk eens op de site van bv wallmart naar de prijzen van een stoeltje, dan zul je zien dat de prijzen reuze meevallen , je hebt dan een schoon en veilig autostoeltje van een goede kwaliteit, en mocht het stoeltje in nederland overbodig zijn, zet het op een verkoopsite en je verdient je geld zo weer terug.
Hallo allemaal
Ik ga samen met mijn vriend en mijn dochter van 14 maanden 6 weken naar Californie. (Sorry, later doen we florida een keer aan) Maar nou heb ik een vraag. Alle autostoeltjes in nederland worden vast gemaakt met een driepunts gordel en in het vliegtuig en in amerika volgens mij met een tweepunts gordel. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Wij willen heel graag de maxi cosi tobi meenemen in het vliegtuig en in de camper. Wie kan ons helpen met de oplossing.
Groetjes Karlijn
In het vliegtuig inderdaad met een tweepuntsgordel. Geen probleem, past er goed omheen, strak aantrekken en alles zit goed vast.
In de auto: gewoon achterin met een driepuntsgordel. Net zoals in NL/BE.
En weet je ook hoe het in een camper gaat? Alvast heel erg bedankt. Ik maak me gelukkig geen zorgen meer.
groetjes
Wie heeft er recente ervaring met het meenemen van een autostoeltje (categorie 9-18 kg, dus géén maxi cosi) op een vlucht van Martinair?
Op hun site staat dat het mag, maar ik vind op internet ook verhalen over dat de bemanning het alsnog kan weigeren en dat het niet gebruikt mag worden tijdens starten en landen.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar recente ervaringen.
Wij hebben vorig jaar voor onze zoon van toen 3 jaar een auto stoel verhoger meegenomen en gewoon in het vliegtuig gebruikt, echter werd ons bij de 3e vlucht verteld dat het met starten en landen niet gebruikt mocht worden.
Dus daarna hebben wij hem bij starten en landen onder de stoel geschoven en tijdens het vliegen de kleine erop laten zitten, zo kon hij spelletjes spelen op het schermpje van de stoel voor ons.
Bewust hebben wij toen niet zijn grotere (lees uitgebreidere) autostoel meegenomen die wij gebruiken voor de langere autoritten thuis.
Verder in Amerika hadden wij de equinox met 3 punt gordels.
Vorig jaar zijn we onze stoel kwijt geraakt na het inchecken, waarschijnlijk gestolen. Nu willen we de stoel meenemen het vliegtuig in maar het lijkt me niet echt handig zo'n bakbeest mee het vliegtuig in en door de gangpaden.
Weliswaar geen ervaringen met Martinair, maar wel met Lufthansa.
We hebben een autostoeltje gekocht in de US bij de Walmart. Eentje die goedkoop, licht en FAA approved was. Laatste was wel belangrijk, omdat ze op de terugvlucht op beide vluchten (MCO-FRA en FRA-AMS) daarnaar gekeken hebben. Dochter heeft er heerlijk in gezeten.
Wij hebben vorig jaar gebruik gemaakt van een heel handig systeem ´wielen onder je autostoeltje´ Het had wel wat aanpassingen nodig voor een EU autostoel (wij hebben een Romer King), maar ik moet zeggen het is echt een uitkomst. Kijk maar een op http://www.travelingwithkids.com/pro...l.php?prod=434 Bij Delta was het in ieder geval geen enkel probleem en we konden het autostoeltje op deze manier ook door het gangpad heen krijgen.
Mocht je interesse hebben je mag hem van ons overnemen als je wil.
Groet Annette...
Onze kinderen van 6 en 7 gaan deze keer mee, vorig jaar naar Madeira hebben ze in het vliegtuig gewoon op de stoelverhoger gezeten. Ik wil die stoelverhogers ook meenemen in het vliegtuig naar Miami (martinair). Zijn ze verplicht om in de huurauto in een stoelverhoger te zitten ? Een gordel om is natuurlijk vanzelfsprekend en voor de kinderen is het ook makkelijk omdat ze dan wat meer naar buiten kunnen kijken, maar wat zegt de wet ? In de reispapieren staat dat ze tm 6 in een stoelverhoger moeten.
Per staat verschillend. Zie hier: http://www.iihs.org/laws/childrestraint.aspx
Maar ik zou persoonlijk gewoon voor de meest veilige optie gaan...
THx, duidelijke site !!
tussen 4 en 5 jaar mogen ze in een volwassenen gordel. Ik ga voor de veilige optie en neem voor allebei de kinderen de verhoger mee.