sja ik heb beide gedaan, en vind dus beide leuk.
Maar mijn voorkeur gaat dan toch naar een 4*hotel
Afdrukvoorbeeld
sja ik heb beide gedaan, en vind dus beide leuk.
Maar mijn voorkeur gaat dan toch naar een 4*hotel
Ik had je beloofd een antwoord te geven op je vraag en hier het berichtje.
Ik ben langst de woning geweest.
Het ziet er allemaal mooi en verzorgd uit maar er was niemand aanwezig.
Als je wil kan ik eens gaan aanbellen en horen wie de huidige eigenaar is.
Laat maar weten...
Nou, als het geen moeite is, dan graag. Misschien dat de huidige bewoner/eigenaar iets meer weet.
In elk geval alvast bedankt voor de moeite.
Even een huishoudelijke mededeling......
Mochten er nog mensen zijn die een villa gehuurd hebben in Davenport.
Houdt er rekening mee dat er aan de weg gewerkt wordt.:o:o
Ze werken nu ter hoogte van Windwood Bay .:!::!::!:
Sand Ridge Drive......
Wij vonden het niet zo n probleem,omdat we op de dag toch veel weg waren,en s avonds laat weer terug waren.:smile:
Ik ben van gisteren terug maar heb een aantal keren langs de woning gereden en op verschillende tijdstippen aangebeld maar telkens was er niemand thuis.
Volgens mij wordt de woning verhuurd en waren er in deze periode geen gasten aanwezig.
In oktober ga ikzelf terug (tussen m'n huurders door) en zal ik het nogmaals proberen als jij zelf nog geen nieuws hebt.
Erg handig deze FAQ om te oriënteren. Nu heb ik in het verleden eens een villa geboekt via <<link verwijderd>> dit was mij zeer goed bevallen en ik zie dat hun tevens (+- 80) vakantievilla's aanbieden in Florida. Dat is ook wel een aanrader en misschien wel noemenswaardig voor in de start topic.
Vraagje inzake betalingen van de villa. Ik kan daar zo snel niet iets over vinden.
Wat is nou vanuit mij als huurder het verstandigst, betalen via paypal ? In het verleden eigenlijk altijd via directe overboeking gedaan. Maar ondanks dat het altijd goedgegaan is, word ik toch steeds voorzichtiger ... Wat is het veiligst om je 'in te dekken' tegen problemen ? Hoe doen jullie dit altijd ?
Hoi Robert-Jan,
Wij hebben 'onze' villa betaald via PayPal, hebben voor de transactie tijdelijk even onze bankrekening aan onze PayPal account gekoppeld.
Normaliter worden er namelijk kosten berekend over je transactie als je creditcard belast moet worden, als je echter een bankrekening koppelt betaal je geen kosten en is de overboeking gratis.
Groetjes vanuit heerlijk koele villa in een warm Davenport,
Pieter
Na vorig jaar in meerdere hotels te hebben gezeten zitten we dit jaar 2 weken lang in een villa in Orlando. Gisteravond zijn we aangekomen en na een kleine zoektocht zijn we aangeland bij de juiste villa. We zitten momenteel in Davenport, in de Loma Linda sub-division, aan de Loma Bonita drive.
Eerste reactie, erg schoon en het ziet er netjes uit. Uiteraard direct het zwembad etc. even geprobeerd en tot op heden slechts 1 minpunt kunnen ontdekken. De bedden zijn (net zoals alle andere amerikaanse bedden) echt aan de kleine kant. Dit mag de pret echter niet drukken. supermarkten bevinden zich op enkele minuten rijden van de vila en ook de aansluitingen naar de hoofdwegen zijn erg goed.
Kort samengevat:
Wat ons betreft een aanrader om een villa te huren!
Ik vindt persoonlijk de amerikaanse bedden wel breed genoeg maar altijd net iets te kort...
Leuk dat jullie op Loma Vista zitten, das vlak bij de Cracker Barrel aan Hwy27, als jullie daar gaan eten, vraag maar naar Shirley :wink:
Inmiddels gisteren teruggekomen uit Davenport :( maar kijken al uit naar onze volgende trip in December 8-):sun:
Groetjes uit een toch wel zonnig NL,
Pieter & Petra
Korte bedden?? Normaal heb je king-size bedden.... zeker in een Villa.... en anders zijn de twin en queens ook niet 'te kort'.....
Ghehe ik ben 2 meter lang, en vind de bedjes ook erg kort;) maar ja dat is logisch als je een bed van 2,40 gewend bent.. Maar ach die tijd dat we erop liggen is maar gering en onze opblaasbare bedjes zijn top in het zwembad met een ijskoude bud in onze rechterhand:p maar dat is natuurlijk off topique ;)
Groetjes uit een lekker warm Florida!
Zoals je eerder hebt kunnen lezen zitten wij momenteel ook in een villa, maar nou heb ik een vraag over het afval. We hebben wel een grijze container die we aan de weg kunnen zetten. En dit hebben we ook al gedaan.
Echter houden wij nogal van de goudgele rakkers en hebben ondertussen een mooie verzameling lege flessen verzameld. Mogen deze flessen ook gewoon in de container, of kan/moet je die ergens anders inleveren?
b.v.d.
Alles kan hier gewoon in de container, ze nemen alles mee.
Wel er aan denken dat je geen volle flessen weggooit :mrgreen:
Aanrader Miller Genuine Draft ofwel MGD (niet de 64 low calories, maar de gewone)
ok, das mooi om te weten...
dan het volgende:
we waren dus van plan om alles vanochtend keurig in een grijze bak aan de weg te zetten, echter (door het nuttigen van 'the king of beers') zijn we hier niet aan toe gekomen. Zaterdag zullen we deze villa verlaten, alleen hebben we a.s. donderdag onze laatste kans om de bak aan de weg te zetten. op zicht is dat geen probleem, waar het niet dat we alleen al anderhalve bak kunnen vullen met lege flesjes en ook nog een bak met het gewone huishoudelijke afval. is dit een probleem, of wordt dit opgeruimd tijdens de grote schoonmaak die bij de prijs inbegrepen zit.
Desnoods willen we ook ons afval wel ergens anders heen brengen, mocht dit nodig zijn. Maar waar moet dit dan heen?
wederom b.v.d.
Je kunt ook gewoon de flessen in de dozen doen en die er bij zetten. Gaat ook gewoon mee.
En anders neemt de schoonmaak de zooi wel mee. Niet dat ze er blij mee zijn, maar het gaat mee.
nog nooit een cent extra moeten betalen ;-)
ook wij betalen niets extra
Wij betalen 150$ zoals afgesproken op het contract
Wie kan mij helpen ?????
Ik zoek een villa omgeving Orlando voor 2 volw. met uitzicht......
Ik zou niet graag hutje mutje willen zitten met de buren, maar een beetje uitzicht voor als je 's avonds nog op je lanai hangt is ook wel leuk !
Wij zoeken een luxe villa met pool (en bij voorkeur ook een jacuzzi), wifi en een BBQ. Op welke site kan ik nu op al die dingen zoeken ??
En ik lees her en der dat er sommige wijken aan het verpauperen zijn.
Hoe weet ik nu welke wijken nog aan onze 'eisen' voldoen, dus mooie luxe villa's met zwembaden en een beetje levendig ??
Of is het een idee om aan een golfbaan te zitten (ik kan het niet hoor !!)?
Ik zoek voor mijn gevoel een speld :-?
Sonja
Een villa met uitzicht......uitzicht op? Een vijver, een golfbaan, een meer..... Er staan duizenden villa's te huur, even googelen en je vind ze. Waarom kijk je niet op Google Earth als je een aantrekkelijke villa hebt gevonden? Met streetview rijd je ahw door de buurt.
En wat versta je onder een beetje levendig? Men is daar over het algemeen vrij op zich zelf; de communities zijn erg rustig. Aan een golfbaan is niet ongezellig, maar zelfs dat zorgt voor weinig leven in de brouwerij.
Kies een jonge community, dan heb je geen last van verpaupering. Maar ook in de oudere communities zoals Lindfields is het prima toeven hoor.
Om tot een goede keuze te komen, moet je wel wat werk verzetten maar er is ontzettend veel informatie beschikbaar. Als je wilt kan je per community de criminaliteitscijfers inzien. Google is je vriend.
Verder kan je natuurlijk altijd met de bekende bedrijven overleggen, denk aan usafunvacations.nl, american estates.nl, d-reizen en americanvacations.nl. Voorpret, het kost wat tijd maar je hebt er zo'n plezier van.
Helder.
Met uitzicht bedoelde ik dus:
niet op de achtertuin/zwembad van je overburen kijken......
aan water zou geweldig zijn, omdat mijn man graag een hengeltje uitgooit !!
En dat is dus het punt: er staan echt 1000-den villa's te huur, zoveel dat ik het niet meer weet !! Is een lage prijs wel goed of moet ik het duurder zoeken om echt kwaliteit te krijgen ??
Ik heb alleen wel gelezen dat sommige wijken achteruit aan het gaan zijn en dat men beter een villa kan huren aan een golfbaan voor kwaliteit.
Nu weet ik echter niet eens wat ik kan verwachten, want ik heb tot nu toe alleen maar in hotels en resorts geslapen...... Hoe weet ik trouwens wat een 'jonge' community is ?? Ik lees alleen namen van villawijken.....
Ik ben van plan via AE te boeken, omdat de totaalpakketten best gunstig zijn met vlucht, huurauto en twee villa's in verschillende delen van Florida. Tot nu toe kon ik mijn voorkeuren niet kwijt, maar zal eens verder informeren.
Zoek aan de Golf van Mexico ook een villa, liefst met zeezicht, maar weet niet of ik dan in Naples moet zitten of Marco Island ??
Alvast bedankt !!
Florida is een fantastisch vakantieland. Een geslaagde vakantie vraagt veel voorbereiding. Je kunt dit doen door er veel tijd in te steken en alles uit te pluizen. Voor sommigen is het verstandiger om gebruik te maken van de kennis van het reisbureau. Een forum is geen reisbureau, hier wordt meer informatie uitgewisseld. Maak eerst je eigen plan en vraag dan adviezen en tips, dat werkt vast prima. In jouw geval heb je, als ik je goed begrijp, nog helemaal geen idee en dan wordt het heel lastig om je verder te helpen. Toch wat tips en opmerkingen:
Citaat:
. Graag gedaan!
Wij hebben eerst gekeken op de site van USAfunvacations welke villa's er binnen ons budget waren. Vervolgens hebben we telefonisch contact gehad met USAfunvacations over onze voorkeuren. Uiteindelijk is het Lindfields geworden. Deze was € 100,00 duurder dan de overige villa's die ik had uitgezocht, maar de ligging heeft de doorslag gegeven. Het is voor ons ook de eerste keer dat we in een villa gaan en er zal achteraf best wel iets zijn waarvan we zeggen: "hadden we maar...". Maar iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren dat het moeilijk is om alle ervaringen van anderen mee te laten wegen in je eigen beslissing.
En lekker rustig, met een leuk sluipweggetje (Funie Steed Road) richting Disney.
Publix, Walmart en Supertarget op 5 min., evenals de meeste grote ketenrestaurants.
Zo te lezen hebben wij een goede keuze gemaakt. Rust en toch dichtbij de drukte. Daar houden wij van. In augustus 2011 zullen wij onze ervaringen laten weten.
Op dit moment genieten we eerst nog van een dik pak sneeuw hier in het hoge noorden.
Bedankt alvast voor de adviezen hoor !!
Ik lees me gek...... Ik heb me 4 jaar voorbereid op onze reis naar West-USA van afgelopen september en op die fora heb ik ook supertips opgedaan.
Ik merk alleen wel dat dit gewoon een stukje lastiger is. Gewoon omdat er zo ontzettend veel villa's zijn en even zoveel aanbieders !!
Ik zal AE contacten en ik zal zeker nog andere offertes de deur uitdoen.
Ben benieuwd......
Wij hebben vorig jaar een week een huisje op het strand van Ft Myers Beach (Golf van Mexico) gehuurd. Deze huizen zijn op palen gebouwd ivm het hoge water tijdens orkanen, maar staan direct op het strand. Vanaf ons terras zagen wij dagelijks dolfijnen voorbij zwemmen. In Ft Myers Beach zijn direct op het strand relatief veel huizen te huur, in allerlei prijsklassen. Bekijk ook eens met google earth dit gebied.
Succes, kijk eventueel op ons weblog, op dag 13 zie je wat wij daar gehuurd hadden.
www.medemaatjes.blogspot.com
Wat een leuk reisverslag !!
We hebben inmiddels onze reis al geboekt bij America Estates met een Disney superior villa met zwembad omgeving Orlando en een villa met zwembad en aanlegsteiger op Marco Island.
Maar ik werd wel heel nieuwsgierig naar het huisje op Fort Myers Beach !! Waar hebben jullie die op de kop getikt ??
Ik ga je reisdagboek nog zeker een paar keer lezen, want het is ongeveer dezelfde route, dus leuk voor de tips !!!
Sonja
Misschien een gekke vraag, maar hoe veilig is het momenteel om via een site als b.v. VRBO zelf een villa te huren inplaats van via een reisorganisatie? En dan bedoel ik de economische trubbels in Amerika, waardoor veel mensen niet meer aan hun financiele verplichtingen kunnen voldoen en hun huis/ vakantiehuis aan de bank terug geven. Zodat vakantiegangers naar hun gehuurde huis kunnen fluiten:shock:.
Ik vraag dit omdat bij het laten opmaken van een offerte bij een grote bekende reisorganisatie, ons ten stelligste werd afgeraden zelf een huis te huren om bovenstaande redenen.
Ik heb dit meegemaakt afgelopen maart/april voor de meivakantie. Het echtpaar dat de villa beheerde lag in scheiding en moesten het huis verkopen. Ondanks dat ik enorm baalde heeft het voor ons goed uitgepakt omdat er genoeg huizen in de verhuur staan, ook last minute (tegen een lagere prijs vaak zelfs). We kregen direct het geld (voorschot) terug dus ook daar geen problemen.
Natuurlijk zullen er andere ervaringen zijn maar dit is tot nu toe onze enige wat mindere ervaring, verder hebben we nu het derde huis gehuurd van een particulier (altijd Engelsen) en tot nu toe bevalt dat uitstekend. Ik zou het dus zeker niet afraden.
Dat zou ik ook zeggen als ik een zaak had en de potentiele klant de neiging had om ergens anders te gaan kopen [-X :mrgreen:
Dat is op zijn minst verstandig. Geen garantie, natuurlijk, maar de meeste Engelsen hebben hun huis(zen) gekocht toen de pond nog 6 kilo waard was, als belegging, dus die zijn meestal wel betaald en hebben dus minder risico in forclosure te vallen.
Wij huren de laatste jaren ook altijd particulier, en ook altijd van Engelsen.
Nogmaals, geen garantie, maar het geeft ons wel een goed gevoel, hoewel je natuurlijk net zo goed van een medelander kunt huren, lijkt mij.
Nogmaals, geen garantie, maar het geeft ons wel een goed gevoel, hoewel je natuurlijk net zo goed van een medelander kunt huren, lijkt mij.
Unquote
Ben ik het helemaal mee eens :wink:
Bij het huren via een particulier weet je tenminste ook waar je terecht komt en dat moet je bij reisorganisaties nog maar afwachten natuurlijk.
Groetjes
Anita
Engelse huiseigenaren zijn er ook meer dan genoeg, dat was me al eerder op gevallen. Maar is wel een slimme tip, die hebben idd minder last van de algemene malaise in Amerika. Thanks Cloggie en Gerrit, daar kan ik wel wat mee:D
Gerrit, je hebt helemaal gelijk, zou ik als eigenaar ook zeggen ja, haha
En Anita, dat vind ik dus ook: als je zelf een villa zoekt, weet je tenminste WAAR je terchtkomt, en dan is het ook m'n eigen keuze, en daarnaast zoek ik ook gericht op alles wat ik wil, en of je dat via de reisorganisaties krijgt is nog maar afwachten.
Ik zoek een villa voor 5 volwassenen, en ik wil het liefst 3 queen/king bedrooms, en ZEKER geen disneykinderkamers, hoe leuk ze er ook uit zienO:). Dat kan ik mijn 23 jarige zoon niet aandoen:cry:, dus zoek ik daar gericht op.
Heb een mooie villa op t oog in Calabay parc bij Tower lake, tussen Davenport en Haynes city. Kent iemand dit?
@Sonja
Hoi Sonja,
Wij hebben dit huisje, "Love Shack" is de naam, gehuurd via sun palace vacations
Het huisje was niet super luxe maar de locatie was wel echt super, bijna prive strand voor de deur.
Vanaf het terras zag je dagelijks dolfijnen langs zwemmen:-). En de mooiste sunsets die ik ooit gezien heb. Op het strand van Ft Myers Beach zijn heel veel huisjes en huizen te huur, er is keus genoeg.
Groet Christa