Re: Dolfijnen spotten in het wild
Gisteren zijn we voor de tweede keer met Little Toot meegevaren en opnieuw een groot succes met dolfijnen gespot. De dolfijnen maakten er weer een hele show van. Dat begon al heel snel nadat we onder de brug door waren in open water, toen zo'n 50 meter van de boot af, eentje een "dolfinarium-stijl" sprong van zo'n 3 meter besloot te maken. Je moet toevallig wel de goede kant op kijken en ik had dat geluk. De meeste dolfijnen waren aan het vissen en dan zie je alleen af en toe een rug boven water komen. Maar een groepje, inclusief een jonkie, besloot met ons mee te zwemmen en er een grote springshow van te maken, toen de boot bij de groep ineens gas gaf.
Het over de top commentaar van de crew terwijl de dolfijnen links en rechts achter de boot capriolen uithaalden had van mij niet gehoeven.
http://www.koenkamphuijs.nl/florida/forum/dolfijn2x.jpg
http://www.koenkamphuijs.nl/florida/forum/dolfijn3x.jpg
http://www.koenkamphuijs.nl/florida/forum/dolfijn4x.jpg
Wij zijn vandaag met Little Toot meegevaren. Helaas hadden wij niet zoveel geluk dan Koen. Hebben van afstand 4 dolfijnen gezien, maar deze kwamen maar af en toe met de rug boven water. Wij stonden achter op de boot en het commentaar van de crew was niet te verstaan. Toen ze de dolfijnen gespot hadden, werd iedereen naar achteren gestuurd, helaas hadden de dolfijnen geen zin en kwamen ze niet met de golven spelen. Ze hebben het twee keer geprobeerd, toen het niet lukte zijn we weer terug gevaren. Wij zagen ze pas na circa drie kwartier varen.
Jammer, Charly, tja het zijn geen showdolfijnen, ze laten zich zien als ze daar zin in hebben, en dan kun je dus ook pech hebben.
Je hebt helemaal gelijk Koen, het zijn geen showdolfijnen en dat maakt het juist extra leuk als je ze wel ziet. Met andere tochten hebben we ze al vaker gezien en er volop van genoten. Gezien de goede referenties die Little Toot altijd krijgt waren de verwachtingen hoog gespannen en dan valt het harder tegen. Had er liever helemaal geen gezien, dan hadden we nog een keer gratis mee kunnen gaan op een andere tour en hadden we misschien meer geluk gehad.Nu hebben we ze slecht van een flinke afstand en heel kort gezien, maar we hebben er wel gezien.
Dit jaar een mooie tour gemaakt met een airboat van 1,5 uur in Homosassa. Wel een stukje rijden als je in de buurt zit van Orlando/Kissimmee, maar zeker de moeite waard. De tour gaat over de Crystal River naar de Golf van Mexico. Naast de grote snelheid van de airboat is het ook een prachtig natuurgebied met vele eilandjes. Dolfijnen te over, ook al zal hier gelden dat het geen Seaworld is. Het is relatief ondiep water, maar toch veel dolfijnen gezien.
http://riversafaris.com/homosassa-ri...t-rentals.html
Wij hebben regelmatig boottochten gemaakt om dolfijnen te spotten. Maar ze lieten zich 9 van de 10 keer niet zien :eek:
Vorig jaar zat ik heerlijk op het strand van Turtle Beach (Sarasota) ik keek uit over zee en toen.......zag ik in de verte allemaal dolfijnen. Ze waren enthousiast aan het springen en gek doen. Ik riep mijn man om ook te gaan kijken, maar helaas....de show was weer voorbij en ik heb ze niet meer gezien :(
Ft. De Soto Park is geweldig. Ik heb bijna altijd gezien dolfijnen. Eens zelfs een pak schaatsen, hebben de vis gejagdt. Als u wilt zeekoeien zien, dan bij de power plant in Tampa
je kan ze ook zomaar tegenkomen bij clearwaterbeach als strandgast . ik stond tot ong mijn borst in het water toen een groep van 4 dolfijnen van links aankwamen zwemmen . ze zochten echt de mensen op en sprongen vrolijk uit het water vlak voor ze . geweldig om te zien maar ze kwamen steeds in ondieper water en ik zag ze op mij afkomen ..... wat een geweldig gevoel en 1 van de dolfijnen zwom op letterlijk 30 cm van mijn benen langs mij heen ..... om vervolgens een meter of 20 rechts van mij zo uit het water te springen voor een verbaasde zwemster die niet doorhad dat ze daar zwommen . een half uur later was er opnieuw een paar dolfijnen die precies betzelfde deden . ik denk dat het een meter of 40 uit de kustlijn was . dat is toch echt wel natuur op zijn best
Wij hebben ze ook bij Sanibel gezien gewoon aan het strand. En pas nog in Cape Coral toen we aan het kayakken waren, zwom er eentje om ons heen. Idd super gaaf zo,
Wij hebben ze ook op Sanibel Island meerdere malen voorbij zien komen. Echt mooi!
Wij hebben September 2016 ook een dolfijnenspottrip gedaan met little tooth. Onze tocht was wel geweldig. Tot 3x toe ongeveer 6 dolfijnen die met de boot meesprongen. Je kon ze bijna aanraken. Het blijft altijd afwachten met dieren in het wild, dat geldt ook voor Airboat tochten e.d. Soms is het geweldig hoeveel wildlife je ziet en soms valt het wat tegen. Ik vind het wel belangrijk dat de dieren zelf de keus hebben om de interactie aan te gaan of niet
Twee jaar geleden gaan kajaken in de buurt van Cape Canaveral. Om te beginnen hadden we ongepland een prive-tour, met een fantastische gids! Toen vroegen we of er soms dolfijnen waren, bleek dat af en toe te zijn maar soms waren er ook weken dat er geen waren. Tot even later 3 dolfijnen recht naar ons kwamen gezwommen, enkele minuten rond onze kajak hebben gespeeld om dan weer door te gaan. Echt fantastisch.
We hebben ook al Fort De Soto bezocht in de hoop dolfijnen te zien, maar helaas toen waren ze andere oorden aan het verkennen ;)
wij hebben een boottocht bij Hubbard's Marina bij John's Pass in Madeira beach gedaan (https://hubbardsmarina.com/dolphin-w...ur-johns-pass/ )
Binnen 10 minuten een groepje van 8 dolfijnen bij onze boot.
Met coupons 18 dollar PP voor 1.5 uur
Afgelopen week bij Daytona Beach diverse dolfijnen zien zwemmen, ook bij Canaveral National Seashores veel dolfijnen en manatees gezien (in de binnen wateren)
Afgelopen week bij de pier in Naples heel veel dolfijnen tegen zonsondergang zo gaaf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cant51
Afgelopen week bij de pier in Naples heel veel dolfijnen tegen zonsondergang zo gaaf.
Klopt... wij waren ook op de pier in Naples afgelopen week en zager er verschillende dolfijnen.
Ook op Captiva konden we er spotten. Dolphine cruise van 1,5 uur met Captiva cruises. Zeker de moeite waard en je krijgt er nog een gids boven op