Ons verslag over Kelly Park en the babygator die we er zagen lees je hier!
Afdrukvoorbeeld
Ons verslag over Kelly Park en the babygator die we er zagen lees je hier!
Wie weet hoe ver het rijden is naar dit park vanaf Orlando? Wij zitten daar namelijk in een hotel bij Seaworld en willen graag hier een dagje naar toe!
Lang leve Google Maps: http://goo.gl/maps/QVdB
Tussen de 46 en de 52 minuten, reken dus op een uurtje.
Reken inderdaad op ongeveer een klein uurtje rijden :wink:
Kelly Park is echt een aanrader, zie onze blog : http://penpeintheusa-dec2010.blogspo...4_archive.html
( Sorry, de blog is nog steeds niet helemaal af :oops: )
Groetjes,
Pieter & Petra
Kelly park is ook al leuk om een grote wandeling te maken.
Kelly_Park_2010_RickenMandy
Wij hebben er ook lekker gewandeld, gaan we zeker nog een keer doen.
Ga er niet te laat heen in het hoogseizoen en/of feestdagen want vol is vol.
Groetjes Henke.
Hey
In juli gaan wij een bezoekje brengen aan Kelly Park.
Heb ondertussen vernomen dat je bij het huren van de tubes je paspoort als borg kan geven...
Ik voel me hier niet 100% bij, zijn er alternatieven? Wat geven jullie in borg?
iverson
Oud anwb pasje / oude verzekeringspas etc.
Ze nemen alles aan!
MVG
A3
Ok bedankt A3! Dat stelt me toch heel wat geruster ;)
We zijn van plan om er 's middags te BBQ'en. We zullen er op een dinsdag (in juli) rond 10u aankomen. Zijn de BBQ's dan allemaal al volzet of zijn er echt enorm veel? :grin:
We kopen alle benodighdheden onderweg in de Walmart van Apopka.
lijstje :
* houtskool (kan je dit in kleine hoeveelheid aankopen? :grin:)
* aanmaakspul / lucifers
* VEEL vlees :sun:
* groenten (vind je dit makkelijk? Vooraf gesneden bedoel ik dan)
* wegwerpbestek
* drank
Wat missen we nog?
iverson
Alcohol is niet toegestaan, vergeet de sauzen niet en eventueel een aardappelsalade, verse fruitsalade en geniet er lekker van.
Groetjes Henke.
Er zijn een aantal hele grote maar die zijn al bezet en vele kleintjes maar deze staan niet in de buurt van het water.
Ik zou een wegwerp BBQ kopen (1 of meerdere) daar zitten meestal al kolen in.
Alcohol mag dus niet.
Groenten zou mais nemen.
Lekker met boter mmmmm
Misschien een rare vraag maar ik heb dit forum zitten lezen en wilde toch ook een kijkje gaan nemen in augustus.
Maar nu lees ik dat het heel druk kan worden dus vroeg ik me af hoe de schoolvakanties van de Amerikanen zijn.
Gisteren, met dank aan het Florum, genoten van een dagje Kelly Park. De tubes gehuurd bij Ron's (kan niet missen, maar als je 'em mist kom je King's nog tegen om de hoek) voor 3 dollar per stuk. Entree park 5 dollar voor een auto met 4 passagiers. De BBQ's waren inderdaad allemaal al bezet en volop in gebruik toen we om half 10 naar een parkeerplaats zochten.
Met kinderen is een plekje bij de pools in het midden van de te bevaren stroom erg handig, ook een handig uitgangspunt voor het tuben. Neem waterschoenen mee (vooral het eerste deel van de stroom is nogal 'stenig') en voor kinderen is een duikbril geweldig leuk (veel visjes). Off season geen life guards on duty en alleen een automaat voor eten/drinken. Picknick mee dus. Ook handig: ze verkopen in de supermarkt spuitbussen met anti-mug en anti-zon (ze zien eruit als wc-verfrisser), heb je in Kelly Park beslist nodig.
Geen baby-alligators en turtles gezien, wel hagedisjes en een baby-bambi, Bambi erg bijzonder volgens Ron van de bandenverhuur.
Erg de moeite waard, met dank aan uitvinder/ontdekker A3!
Wij zijn eergisteren in Kelly Park geweest. Echt fantastisch. Als tip wil ik mensen meegeven gewoon gekleurde zwembanden in Nederland te kopen bij de Action bijvoorbeeld. Je kunt ze natuurlijk ook huren, zoals wij ook gedaan hebben voor 3 dollar per stuk, maar dit zijn zwarte autobanden. In ons geval was het zo heet, dat de banden bijna niet vast te pakken waren en je je flink kunt bezeren aan de lange ventielen van de autobanden!!
Welja... slepen we ook wel weer mee...
En dat allemaal om een ietsiepietsie te besparen...
Ik huur ze wel lekker...
@corrus: Als je even goed leest gaat het niet om de door jouw regelmatig bespotte besparing van die paar dollar, maar vooral om de lagere temperatuur van een gekleurde band en het ontbreken van een uitstekend ventiel waaraan je je kunt bezeren.
Maar huur jij er gewoon maar een hoor. Ieder zijn ding toch?!?
Ik denk dat je dat soort banden ook kan kopen bij de Wal Mart, Target, Big K of in een Dollar store. Ik heb ze daar wel eens zien liggen.
Wij hebben zo 'n gekleurde band vorig bij de Publix gekocht, hij werd ook nog gratis opgeblazen! De band is de hele vakantie meegegaan, dus best goede kwaliteit!
Ik heb het net in een ander topic ook al gevraagd (sorry) maar ik twijfel over Kelly Park. Aan de ene kant lijkt het me erg leuk om daar op zo'n band te rond te dobberen daar maar aan de andere kant lijkt het mij ook wel eng met het wildlife daar :oops:. Dan is de lazy river in Typhoon Lagoon of Blizzard Beach toch wat veiliger lijkt mij? :lol:
Wie is heeft er recente ervaringen met het dobberen in Kelly Park en het tegenkomen van wildlife?
Wie weet ga ik alleen kijken en niet ronddobberen, angsthaasje he? :oops:
Lannie: Allereerst zijn de autobanden vaak groter en dikker en dus steviger. Wij maken ze altijd nat met koud water en als je de ventielen aan de onderkant richting water laat hangen heb je een perfecte plek. Mickey 99: als je van mooie natuur houdt en eens iets anders wil zien dan een pretpark dan is dit een geweldige ervaring. Als je het echt eng vindt zou je een opblaasboot mee kunnen nemen, misschien voel je je veiliger dan.
Wij zijn wasberen tegen gekomen (die hebben het vooral op het afval voorzien) en ga ze vooral niet voeren want deze beesten dragen vaak ziektes met zich mee en ze kunnen aardig krabben heb ik gehoord. Schildpadden liggen te zonnen op boomstronken aan de kant, in het water zie je vissen en ja wij hebben een keer een mini alligator gespot. Nou was die banger voor ons dan wij voor hem....mijn zoon vond het vooral geweldig! Wij vonden het dorpje Mount Dora ook erg leuk, google maar eens. Het is vlakbij Kelly Park.
Wij zijn herten , otters , wasberen , schilpadden en ja ook vissen tegen gekomen . Maar die doen je niets ......... . Je mag dit echt niet missen is vooral geweldig na al die pretpark drukte
Wat doen jullie dan met je kostbare spullen? Laat je die in de auto? Meenemen op z'n autoband lijkt me niet aan de orde....#-o
@Mickey99: wasbeertjes, schildpadden, waterslangen, visjes. Maar zijn er nu twee keer geweest en hebben niks engs meegemaakt.
Geen Kelly park voor mij dus! Alleen het idee dat ik een slang kan tegen komen give me the crieps!
Alleen al voor de natuur en de prachtige wandeling is Kelly Park de moeite waard, even zitten aan de rand van het water, wij gaan er regelmatig naar toe en elke keer is het anders.
Groetjes Henke.
@Mickey99; sterker nog je kan hier heel veel informatie over vinden op het internet. Het komt geregeld voor dat er slangen worden gesignaleerd in de Disney waterparken. Het was voor mij in ieder geval een reden om voor Aquatica te kiezen ;D
Kelly park hebben wij vorige week ook weer bezocht en het was weer ontzettend leuk. Wij hebben deze keer tubes gehuurd bij Ron's en je moet inderdaad de band wel nathouden want ze worden behoorlijk heet in de zon. De natuur is er prachtig en wij hebben alleen maar waterschildpadden en vissen gezien in het heldere water.
Wij hebben alleen de autosleutels meegenomen (in een ketting om je nek) en alle andere spullen gewoon in de auto gelaten. We zagen dat veel mensen gewoon hun koelboxen en andere spullen gewoon laten staan terwijl ze in het water zijn.
Probeer buiten het weekend te gaan, dan is het wat rustiger.
Zijn er nog dagen in augustus aan- of af te raden voor een bezoek aan Kelly Park. Wij willen het dit jaar zeker gaan bezoeken, dus alle tips m.b.t. het bezoek zijn welkom. Ik heb al begrepen dat vroeg aanwezig zijn wel handig is. Hoe zit het met waarde volle spullen (portefeuille, los geld e.d.) We zijn met z’n vieren dus wil allemaal te gelijk in het water maar ja waar laat je dan die spullen? In de waterparken heb je kluisjes ik verwacht dat niet in een natuurpark dus hoe doen jullie dat?
Wij hebben onze spullen gewoon laten staan terwijl we in het water waren en het waardevolle in de auto gelaten
@Mickey, sja ik ben dus ook niet zon held, we houden het maar bij kayakken:)
Zit alleen nog te twijfelen, Kelly park of Wekiwa park.Wat is mooier?
Wij zijn zeker van plan om in oktober een bezoekje te gaan brengen aan het Kelly Park!
Heb veel handige tips voorbij zien komen.
Wat is dit toch een fijn forum!
Hallo,
Wij gaan sinds 2004 elk jaar naar Kelly Park. En het is (en blijft) GEWELDIG! Kayakken (let op: is anders dan kanoën) is er super.
Een link voor 'n betrouwbare 'outfitter' hiervoor: http://kingslandingfl.com/
Op onze bezoeken zagen we al vissen, schildpadden, slangen, alligators, herten (veel!), eekhoorns, otters, wasberen en........een zwarte beer!
Kijk even op onze reisverslagen voor foto's & uitgebreide verhalen!
have fun.
A3
Is er een minimum leeftijd voor kelly park..... m.a.w. kan je daar ook naartoe met een kind van anderhalf?
groetjes
Ellen
Neen je kan zo met een kindje naar binnen . Er is ook een zandbak en een klein gedeelte met ondiep water .