-
Re: Smart Parking Schiphol
Ik heb helaas geen kortingsaktie voor Smart Parking op Schiphol, maar wel een goed alternatief.
Wij hebben in Mei een reis naar Turkije gehad en de auto bij Quick parking neergezet. Dus ook voor lang parkeren, maar lang niet zo duur als bij Schiphol Lang parkeren. Het scheelde per 8 dagen bijna 25 euro. De busrit naar het vliegveld was een kleine 2-3 minuten... Vonden wij de moeite waard om ze eens te testen.
Het is ons heel erg goed bevallen. De auto staat op een terrein waar andere gasten niet op kunnen. De auto word door hun weggezet. De auto staat bij terugkomst klaar bij de poort, dus geen ellenlange voettochten (naar Rome) om bij je auto te komen.
Nee... ik heb geen aandelen.. :sun:
-
Heb gisteren gereserveerd bij Easypark2fly: ging heel makkelijk, betaling vindt plaats op de dag van aankomst dmv pin of creditcard. Het ligt 8 min. vanaf de vertrekhal en je wordt daar met een shuttlebus heen gebracht, bij terugkomst even bellen en je wordt weer opgehaald en naar de auto gebracht. Zelfde opzet als Quick Parking denk ik.
Wij betalen voor 30 april t/m 15 mei € 95
-
@ Simone en Ton
Is er inmiddels zeker wat veranderd.
Voor 16 dagen kom ik nu zo'n EUR 30 duurder uit dan wanneer ik Smartparking op Schiphol reserveer. ( EUR 120 t.o.v. EUR 91)
Knaapje
-
Oeps,
ik ben echt aan vakantie toe...#-o (nog een 2,5 week..)
Ik heb voor onze vakanties regelmatig geprobeerd om Smart Parking te regelen, maar het zat altijd vol.
Mijn vergelijking was ook met de 'gewone' Lang parkeren...
Snorrie...
-
Ik kwam deze zomer voor 3 weken bij Schiphol Smart Parking ook behoorlijk goedkoper uit dan bij de "alternatieven"! Betaalde voor 22 dagen 105 euro op Schiphol
-
Als ik nu zou willen reserveren bij SmartParking van 1-15 mei 2010, krijg ik geen beschikbaarheid. Heeft iemand al voor de meivakantie een parkeerplaats gereserveerd?
-
Zo ver van te voren reserveren kan meestal niet. Dan geven ze aan dat er geen plek meer is.
Kijk je een week of wat later, is er ineens volop plek. Ik denk dat ze, net als de airlines en hotels, een bepaalde marge aanhouden van zoveel dagen te voren.
Dat hebben wij ook al vaker ervaren, dus gewoon blijven proberen.
-
We zullen wel niet meer de 5 euro aanbieding krijgen van vorig jaar dus wilden we er op tijd bij zijn... maar we hebben nog alle tijd!
-
Die 5 euro aanbieding kregen wij (en anderen) via een KLM mailing.
Als die er weer komt wordt dat snel genoeg op het forum geplaatst, maar ik ben bang dat dat er niet zo snel meer in zit.
-
Ik heb 'm destijds inderdaad hier neergezet en er zelf ook gebruik van gemaakt... verwacht inderdaad niet dat het nog een keer zal gebeuren.
-
Ik heb hem destijds ook gebruikt, alleen ben er wel achter gekomen dat er veel goedkopere aanbieders zijn. Quickparking bijvoorbeel, zulke goedkope partijen kun je vinden op www.smartparkingschiphol.com, een erg gemakkelijke en eenvoudige site. Zo hoef je de kortingsacties niet meer af te wachten en altijd de goedkoopste partij vinden. Grtn, Vincent
-
Ik wou uiteindelijk dan maar reserveren, meer dan 14 dgn tevoren, maar helaas was het goedkope tarief op P3 al volgeboekt.
Even op diverse sites gezocht voor alternatieven.
Gevonden op:
http://www.parkeren-nabij-schiphol.n...FQ-A3godjVVqbA
Toen ik ging reserveren bleek een van de bedrijven een veel lager tarief te hanteren, dan op de site genoemd plus nog een extra korting in oktober.
Ik word met de shuttle gebracht en gehaald, mijn auto staat binnen in een bewaakte loods, je hoeft de sleutels niet achter te laten en als aanbieding in oktober voor EUR 76 voor 15 dagen!!
Buitenstalling kan ook, dan is het nog EUR 7,50 goedkoper.
Resultaat is dus, dat ik zo'n EUR 20 goedkoper ben dan het goedkope tarief op P3, de afstand vrijwel hetzelfde is, de auto binnen staat en, denk ik, ook nog wat veiliger.
Knaapje
-
Op deze site kan je zien wat de goedkoopste lang parkeren services zijn bij Schiphol.
Je kan zien wat kosten zijn als je 1 dag of bijv 1 week parkeert.
http://www.lang-parkeren-schiphol.nl/
-
't Is helaas geen 5 euro aanbieding, maar alle kleine beetjes helpen. (zei oma, en ze pieste in de zee....:-&) Van de Schiphol Smart Parking site over vroegboekkorting:
Parkeren voor 8, 15 of 22 dagen blijft voordelig, en kan al vanaf EUR 5,- per dag.
Extra vroegboekkorting
Gedurende de winterperiode (1 november 2009 tot 31 maart 2010) krijgt u nog meer korting krijgen hoe vroeger u boekt. Boekt u bijv. min. 6 weken van te voren, betaalt u voor 22 dagen maar EUR 95,- (4,32 per dag)
-
Een vraagje m.b.t. Smart Parking; (schiphol website linkt voor info hierover helaas terug naar eigen homepage i.p.v. info) op welke wijze werkt dit m.b.t. aantonen dat er betaald is c.q. uitrijden aan eind van parkeerperiode?
Binnenkort vertrekken zowel 2 gezinnen in de familie voor vakantie. De bedoeling is dat gezin1 de auto op Schiphol parkeert als zij weg gaan en gezin2 diezelfde auto mee terug nemen als zij een paar dagen later terug komen. Beide vakanties overlappen elkaar dus. Ze regelen uiteraard dat beiden een sleutel hebben. Wordt het uitrijden geactiveerd door een uitrij-kaart of door de creditcard waarmee betaald wordt? Indien dit op creditcard gaat, dient dezelfde cc aanwezig te zijn bij het inrijden?
-
hi
Geen idee maar is er geen tel-nr dat je kunt bellen?
Ik heb 1x gebruik gemaakt van Smart Parking en inderdaad, credit card invoeren als je arriveert voor je vakantie en weer invoeren als je vertrekt na je vakantie. Het lijkt me
ergens logisch dat dit dezelfde cc moet zijn maar of t ook echt zo is ... ?
-
Ja dezelfde credit card dient gebruikt te worden voor zowel het in als uitrijden.
-
Aanvulling op mijn posting van 18 sept. j.l.:
Ik heb inmiddels de vakantie achter de rug en mijn auto was dus hier geparkeerd:
http://www.airportparking.nl/
Wegbrengen verliep zeer vlot.
Het ophalen duurde even langer, omdat ik op erg lang mijn bagage moest wachten was het busje inmiddels met anderen weg en moest ik wachten tot het weer terug was. Samenloop van omstandigheden.
Echt aan te bevelen, zeker om hem bewaakt binnen te zetten vind ik al een pluspunt en dan ook nog een goed tarief.
Knaapje
P.S. Heb geen belangen bij het bedrijf.
-
Korting Smart Parking Schiphol
Voor wie er wat aan heeft:
Wij hebben als trouwe klant een kortingscode van Smartparking ontvangen.
30% korting op P3 Smartparkeren geldig tot retourdatum 1 Juli 2011.
Zelf hebben we voor de komende vakantie al wat geregeld, dus wij kunnen hem niet meer gebruiken. Misschien iets voor één van de forummers.
Stuur me maar een PB met je e-mailadres en ik stuur de mail door.
First come, first served. Hij is maar geldig voor 1 reservering.
<<Ta2Gerrit; de aanbieding is vergeven.>>
-
je hebt een pb
<<Mod.Ta2Gerrit; ontvangen en verstuurd - de aanbieding is vergeven.>>
-
Wij deden ook jaren lang smart parking vorig jaar geboekt bij central parking je geeft je auto af voor de deur zij zetten hem weg en bij terug komst brengen ze hem weer voor de deur van de aankomsthal en nog voordeliger ook kijk maar eens op hun site
-
Of men gaat er tijdens jouw afwezigheid 1000km mee rijden(scheuren). En kom je hier na de vakantie achter omdat je auto geflitst is tijdens het door rood licht rijden ( Is gebeurd met een forumlid). Nee dank u. Ik parkeer hem zelf wel, en houd de autosleutels in mijn zak. \\:D/
Lees en huiver zelf;
http://smitfamilyopreis.blogspot.com/
-
Dat is iets wat mij ook tegen houdt van Valet Parking en dan nog het risico dat je de sleutels aan iemand geeft die niet van het bedrijf zelf is maar zich er voor uitgeeft. Kom je 2 of 3 weken later terug en dan is je auto al compleet gestript.
Ik hou het wel bij P3
-
Na het verhaal van vorig jaar hier op het forum (en P3 bevalt ons goed) gaan wij ook niet over op dat 'soort' bedrijven, vindt het risico wel groot.
-
Er zijn bedrijven waar je je sleutels kan meenemen.
Heb zelf goede ervaring met :
https://airportparking.nl/nl/veel-gestelde-vragen/
Hoewel ik mijn sleutels er heb achtergelaten.
Nadat de bagage gelost was, werd de auto naar binnen gereden en werden de sleutels van een label voorzien en in een speciale kluis geborgen. De km stand werd genoteerd op het contract wat ik meekreeg.
Toen ik terugkwam werden de sleutels uit de kluis gehaald en mijn auto voorgereden.
Je mocht zelf niet in de hallen komen, op verzoek mocht ik even om de hoek kijken.
Alles stond er netjes bij. De auto stond op dezelfde plaats.
Als ik zelf weer naar Schiphol zou rijden, stonden ze bij mij boven aan om weer te parkeren.
Als je auto op bijv. P3 buiten staat loop je ook de nodige risico's.
Knaapje
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
knaapje
Er zijn bedrijven waar je je sleutels kan meenemen.
Heb zelf goede ervaring met :
https://airportparking.nl/nl/veel-gestelde-vragen/
Hoewel ik mijn sleutels er heb achtergelaten.
Nadat de bagage gelost was, werd de auto naar binnen gereden en werden de sleutels van een label voorzien en in een speciale kluis geborgen. De km stand werd genoteerd op het contract wat ik meekreeg.
Toen ik terugkwam werden de sleutels uit de kluis gehaald en mijn auto voorgereden.
Je mocht zelf niet in de hallen komen, op verzoek mocht ik even om de hoek kijken.
Alles stond er netjes bij. De auto stond op dezelfde plaats.
Als ik zelf weer naar Schiphol zou rijden, stonden ze bij mij boven aan om weer te parkeren.
Als je auto op bijv. P3 buiten staat loop je ook de nodige risico's.
Knaapje
Maar dit is dan ook geen valet parking:arrow:. Verder heb ik ook wel eens naar dit bedrijf gegeken, maar zie geen voordelen t.o.v. P3. Eerder nadelen. Natuurlijk kun je het wel zien als alternatief voor een vol P3. Enne die sleutels in de kluis? Die kunnen 5 minuten na jouw vertrek er kennelijk ook weer uit :-o
-
.........Die kunnen 5 minuten na jouw vertrek er kennelijk ook weer uit :eek: ...........
...dan neem je ze mee!
Overigens waren ze toen voor 14 dagen ongeveer EUR 35 goedkoper dan P3 en de auto stond binnen.
Op P3 zal het ook niet de eerste auto zijn, die gestript is of helemaal verdwenen.
Knaapje
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael;138541...........\\:D/
Lees en huiver zelf;
[URL
http://smitfamilyopreis.blogspot.com/[/URL]
Helaas laat het "wordt vervolgd" nu al een half jaar op zich wachten....
Knaapje
-
Ik heb gelukkig altijd vervoer van en naar schiphol... \\:D/
Zonder gebruik te hoeven maken van de parkeerfacilliteiten op Schiphol. :-\"
-
Dat scheelt geld. Ik betaal meestal zo'n € 85,- voor 2 weken en € 35,- daar vanaf is natuurlijk wel lekker. Dan heb je trouwens wel een superaanbieding gehad. Overdekt is normaal zelfs € 10,- duurder dan regulier. Goed geregeld.
Wat moest je betalen als ik vragen mag?
Bovenstaande parkeer methoden heb ik minder problemen mee dan valet parking
Maar goed, valet parking? Dat zal voor mij nooit een optie worden.
-
Citaat:
corrus
Ik heb gelukkig altijd vervoer van en naar schiphol... \\:D/
Zonder gebruik te hoeven maken van de parkeerfacilliteiten op Schiphol. :-\"
Dat vind ik ook het beste. Maar ja, kennissen en bekenden ermee lastig vallen doe ik liever niet. Ik ga tenslotte op vakantie. Maar als je een goede deal met familie/vrienden/kennisen hebt, waarom niet. Zolang het maar geen openbaar vervoer is :-&
-
Die anderen gaan ook met vakantie, die breng ik dan op mijn beurt weer weg...
Hier is dus geen sprake van lastig vallen, zoals jij dit noemt. :lol:
-
Goed geregeld. Zou ik ook wel willen.:sun:
-
Citaat:
Michael
Dat scheelt geld. Ik betaal meestal zo'n € 85,- voor 2 weken en € 35,- daar vanaf is natuurlijk wel lekker. Dan heb je trouwens wel een superaanbieding gehad. Overdekt is normaal zelfs € 10,- duurder dan regulier. Goed geregeld.
Wat moest je betalen als ik vragen mag?
Het volle tarief (lastminute) voor P3 was zo'n EUR 110 voor 16 dagen en bij hen betaalde ik nog geen EUR 75. Ze waren toen net begonnen en nog wat voordeliger dan nu.
Inmiddels zijn ze duurder geworden en als je dan voor P3 een aanbieding hebt zal het verschil kleiner worden.
Zelf vind ik het toch wat safer overkomen dan P3 en voor mij, als ik alleen reis, nog een bijkomend voordeel, dat ik niet met mijn bagage een half of heel parkeerterrein over moet zeulen.
De reistijd van P3 of het busje van hun maakt niet veel uit.
Maar goed, gelukkig denken niet alle tienduizenden Schiphol-parkeerders hetzelfde anders stond er altijd een file voor de parkeerplaats.
Knaapje
-
Citaat:
Michael
Dat vind ik ook het beste. Maar ja, kennissen en bekenden ermee lastig vallen doe ik liever niet. Ik ga tenslotte op vakantie. Maar als je een goede deal met familie/vrienden/kennisen hebt, waarom niet. Zolang het maar geen openbaar vervoer is :-&
Nu ook een paar keer gedaan met mijn buren.
Een paar weken gelden moesten ze om 05.00 uur op Sh zijn en kwamen om 23.00 uur terug en moesten toen nog 1 uur op de bagage wachten.
Dan ervaar je nog eens hoe fijn autorijden kan zijn ook in Nederland.
Afstand van 100 km 4 keer binnen het uur afgelegd, dwars door de Randstad.
Knaapje
-
Met andere zo'n deal maken is makkelijk als je niet met 4 personen reist, enige optie voor ons is dat er iemand mee rijdt en dan de auto weer mee terug neemt en ons weer op komt halen. Echter terug hebben we altijd meer bagage mee en zou diegene niet meer in de auto erbij passen. :mrgreen:
Voorheen vaak met de trein naar Schiphol gereisd maar de auto is toch wel een stuk prettiger en comfortabeler, en dat mag toch ook wel iets meer kosten dan.
-
..........Echter terug hebben we altijd meer bagage mee en zou diegene niet meer in de auto erbij passen. :mrgreen:
Boedelbak!!!
Knaapje
-
Vorig jaar hadden we ook smartparking P3 gedaan op schiphol en dit jaar weer gereserveerd. Dit jaar was het zelfs iets goedkoper geworden.
Vorige week kreeg ik echter een code in de mail van schiphol voor 10% extra korting, omdat we vorig jaar dat ook hadden gedaan. We hebben echter al gereserveerd dus telt die niet meer voor ons........
Wil iemand die code? Is 1x geldig met terugkomstdatum voor 1 juli.
-
Citaat:
verwijderd
Met andere zo'n deal maken is makkelijk als je niet met 4 personen reist, enige optie voor ons is dat er iemand mee rijdt en dan de auto weer mee terug neemt en ons weer op komt halen. Echter terug hebben we altijd meer bagage mee en zou diegene niet meer in de auto erbij passen. :mrgreen:
Voorheen vaak met de trein naar Schiphol gereisd maar de auto is toch wel een stuk prettiger en comfortabeler, en dat mag toch ook wel iets meer kosten dan.
Hier hetzelfde (4 personenen extra bagage). Afgelopen meivakantie was mijn zus zo aardig om ons te brengen en te halen, maar dit moest wel met mijn eigen auto, anders paste het niet.
Ook heb ik mijn buren wel eens gebracht en gehaald, maar die hebben een kleinere auto, zodat dit altijd in mijn auto moest gebeuren. Mijn auto leen ik liever niet uit (behalve directe familie:D), dus was dit ook geen optie meer. Tevens zijn dit fervente Turkije gangers, wat betekent dat de vluchttijden nogal ehhhh, klote zijn.
Anders ben ik met mijn auto altijd de sigaar =P~.
Citaat:
pumi1000
Vorig jaar hadden we ook smartparking P3 gedaan op schiphol en dit jaar weer gereserveerd. Dit jaar was het zelfs iets goedkoper geworden.
Vorige week kreeg ik echter een code in de mail van schiphol voor 10% extra korting, omdat we vorig jaar dat ook hadden gedaan. We hebben echter al gereserveerd dus telt die niet meer voor ons........
Wil iemand die code? Is 1x geldig met terugkomstdatum voor 1 juli.
Zo iets zoek ik momenteel ook. Maar dan voor de periode december. Helaas dus niet voor ons.
Wel aardig dat je die code op het forum aanbied=D>
-
@michael
Weggooien is ook zonde toch? Het is maar 10%, maar ja toch gauw 8 of 9 euro korting.