-
Re: Groot probleem denk ik
Geen groot probleem. Die kaartjes blijven gewoon onbeperkt geldig zolang ze niet gebruikt zijn. Je kunt ze dus gewoon bewaren totdat je wel naar Florida gaat. Of verkopen (bijv. via de Florida Forum Marktplaats).
Waar heb je ze eigenlijk gekocht? Er zijn namelijk ticketleveranciers die tegen vergoeding (re-stocking fee) kaartjes terugnemen. Die vergoeding zou je dan kunnen proberen te verhalen op je annuleringsverzekering.
Bijv. op de website van American Estates staat:
Citaat:
REFUND POLICY
Indien u onverhoopt niet naar Florida kunt gaan en de Disney tickets volledig ongebruikt zijn, dan kunnen deze tickets
worden teruggestuurd naar ons voor een volledige Refund, echter onder inhouding van een 15% 'restocking fee'.
-
Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?
Ik heb gisteren eindelijk tijd gehad om de ANWB te bellen.
Het blijkt dat ik in januari verkeerd ben ingelicht want als je een werelddekking hebt dan zijn automatisch de medische kosten verzekerd.
Voor Europa is dit niet het geval en daarvoor bleek ik me wel extra verzekerd te hebben.
Dit is echter niet nodig want mijn ziektekostenverzekering betaald ook alles (dit heb ik inmiddels ook even nagekeken) dus dat heb ik eruit laten halen.
Sorry voor het misverstand.
Jackie
-
Reis annuleren
Hoi allemaal,
We hebben onze reis inmiddels geboekt voor november. Vliegtickets (Martinair), hotels (via de hotelwebsites zelf en via Hotels.com) en autohuur (USAReisen.de) hebben we allemaal zelf geboekt via internet. Nu kregen we afgelopen week het bericht dat mijn schoonvader waarschijnlijk longkanker heeft. Over 10 dagen krijgen we de definitieve uitslag. Vakantie is natuurlijk het minst belangrijke in dit verhaal maar het begon bij mij toch al te malen in mijn hoofd over onze geboekte vakantie...
Uiteraard moeten we eerst de definitieve uitslag afwachten en kijken hoe erg het is als het inderdaad is wat ze denken.
Maar als het echt slecht is en het t.z.t ook slecht met hem gaat gaan we uiteraard niet op vakantie.
We kunnen dit natuurlijk op het laatste moment nog beslissen.
We hebben een doorlopende annuleringsverzekering (Interpolis).
Heeft iemand van jullie al eens te maken gehad met annuleren van de reis ? Ik neem aan dat je alles zelf eerst moet gaan annuleren bij de vliegmaatschappij etc. en dan het geld terugvorderen bij de verzekering ?
En moet je dan ook een "bewijs" overleggen van een arts ofzo ?
Natuurlijk kan ik Interpolis ook zelf gaan bellen nu maar ik wil dat liever nog even niet doen. Maar ik zou graag al wel even willen weten hoe dat in zijn werk gaat mochten we voor die keuze komen te staan.
Alvast bedankt voor jullie reacties !
-
Re: Iemand ervaring met annuleren van de reis ?
Waarom wil je Interpolis hier niet voor bellen? Ze zitten er tenslotte voor. Zij kunnen je exact uitleggen wat je moet doen. Wij kunnen je hoogstens een advies geven maar het is jammer als dat advies onvolledig blijkt te zijn en je geld misloopt.
-
Hoi Njit,
Uiteraard ga ik Interpolis bellen als we meer zekerheid hebben en dan goed informeren wat ik precies moet doen. Maar ik vind het nu nog een beetje te vroeg om dit al te doen omdat we nog geen zekerheid hebben. Ik was benieuwd of er mensen zijn die ook eens een reis hebben moeten annuleren en ik dan dus een beetje weet wat er allemaal moet gebeuren. En natuurlijk stel ik niemand aansprakelijk hier voor onjuiste of onvolledige informatie ;-)
-
Wij hebben zelf een aantal jaren geleden een reis naar de US geannuleerd ivm de aankoop van een nieuwe woning. Wij kregen van onze reisverzekering het volledige bedrag terug. Het ligt erg aan de voorwaarden van de je verzekering wat je terug kan vorderen.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij het advies van Njit; neem even contact op met Interpolis en check je polisvoorwaarden.
-
Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van dit nare bericht, het komt enorm hard aan als je zoiets te horen krijgt daar weet ik helaas alles van.
Echter loop nu niet te hard van stapel met denken over annuleren. Wij dachten toen in eerste instantie ook meteen aan de geplande vakantie en hoe of wat maar je schoonvader zal er denk ik niet mee instemmen als hij hoort dat jullie willen annuleren.
Het eerst belangrijke voor jullie is om even de verdere onderzoeken en resultaten af te wachten en ondertussen veel te praten, zodat het niet alleen maar in je hoofd blijft rondspelen want dat lost niets op.
Verder moet je gaan genieten van de tijd die er straks nog blijkt te zijn, vaak is er met medicatie of bestraling/chemo nog wat tijd te rekken, laten we hopen dat dat voor jullie ook geldt.
Als je een paar weekjes verder bent sta je heel anders t.o.v. je reis, nu is die niet belangrijk maar straks kan het even de ontvluchting zijn van alle stress en zorgen voor genoeg energie om het vervolg straks aan te kunnen van wat komen gaat.
Volgens mij hebben we in het voorjaar ook bij iemand een soortgelijk voorval gehad alleen weet ik daar niet meer de hoed en de rand van.
Laat je vakantie even voor wat het is en probeer eerst de rest te verwerken/accepteren voor zover dat mogelijk is met dit soort dingen. Zorg dat je er bent voor je schoonouders die het nu ook heel moeilijk hebben, zeker als ze al lange tijd samen zijn is de acceptatie van dit erg moeilijk voor de partner.
STERKTE
-
Allereerst heel veel sterkte.
Zoals mijn voorgangers al schreven loop niet te hard van stapel.Het is natuurlijk moeilijk te bekijken voor een ander maar dit soort dingen strekt zich meestal over een lange periode uit.
Wat betreft annuleren kun je toch echt echt beste gelijk contact opnemen met je verzekering.Daar zijn ze voor en ze kunnen met je "meedenken en advies geven".
Wat betreft annuleren zelf kan ik alleen maar vanuit onze positie kijken maar we hebben letterlijk nergens geen problemen gehad.
Air Berlin rekende 20 Euro annuleringskosten,Expedia een tientje per hotel en Hertz helemaal niks. Dit zijn natuurlijk wel allemaal andere firma's.
De hotels die we direct geboekt hadden waren met een druk op de knop geannuleerd. Disney was het aller makkelijks,die boden gelijk aan om het geld terug te storten of een reservering voor een jaar later.
Overleg met je schoonouders en probeer toch te genieten.
Klinkt hard ik weet het maar mijn motto is echt pluk de dag zeker nu ze twee nieuwe tumoren bij mij gevonden hebben. Veel succes.
-
Los van alle verdriet en schrik die er natuurlijk is, mag je niet vergeten dat de verzekering een zakelijke overeenkomst is waarin ingewikkelde spelregels gelden. Hoe lastig ook, hou het hoofd koel bij dit soort zaken en lees de voorwaarden. Lukt dit niet, zoek dan hulp bij je verzekeringsadviseur.
Zo staat er vast in de voorwaarden:
Citaat:
Verzekerd is:
1. ernstig ongeval, ernstige ziekte of overlijden van verzekerde of zijn bloed- of aanverwanten in de 1e of 2e graad, alsmede zijn huisgenoten
voorzover er sprake is van, respectievelijk reële kans bestaat op direct levensgevaar
Ik zou dus zeker contact opnemen met de verzekeraar. Waarschijnlijk is hier ook een clausule over waarin bijvoorbeeld staat:
Citaat:
U en de verzekerde(n) zijn verplicht om ons zo spoedig mogelijk nadat u van de schade op de hoogte bent, in kennis te stellen van de schade en de schade zoveel mogelijk te beperken en de aanwijzingen die wij geven, dan wel de aanwijzingen van de door ons aangestelde expert op te volgen.
Dus neem hoe dan ook zo snel mogelijk contact op en laat een dossier aanleggen. Annuleer onder geen voorwaarde zonder dat je hierover schriftelijk toestemming van de verzekeringsmaatschappij hebt.
-
Wij hebben dezelfde verzekering, en ik heb het even opgezocht.
Van Interpolis.nl:
Met de Doorlopende Annuleringsverzekering hebt u recht op vergoeding als u:- een reis- en/ of huurovereenkomst moet annuleren. Hieronder vallen alle van te voren geboekte en betaalde zaken, zoals: uw vlucht, uw appartement of hotel, eventuele overboekingen en gestorte inschrijfgelden
- later vertrekt naar uw vakantiebestemming
- voortijdig terugkeert van een vakantiebestemming
Natuurlijk moet u daarvoor wel een goede reden hebben. Bijvoorbeeld:- een familielid (eerste of tweede graad) wordt ernstig ziek of overlijdt
- u raakt onvrijwillig werkloos
- u komt tenminste acht uur te laat op een vakantiebestemming door een bus-, trein- of vliegtuigvertraging
Max. €3000 vergoeding per verzekerde.
Wellicht is het verstandig de verzekering toch op de hoogte te stellen van de situatie, zonder een beslissing te nemen. Misschien kunnen zij meer advies en duidelijkheid geven.
Veel sterkte deze periode.
-
Bedankt voor jullie berichtjes en meeleven. Ik zal binnenkort (als we de officiele uitslag hebben gehad) contact opnemen met Interpolis en het hen voorleggen.
Dan zal ik met hen verder bekijken hoe en wat. Maar het is in ieder geval prettig om te lezen dat annuleren "een druk op de knop" zal zijn (uiteraard wel na overleg met Interpolis). Dat geeft mij al weer wat meer rust.
En inderdaad...we moeten dit maar stap voor stap bekijken. Het is inderdaad misschien dan juist wel fijn om er even tussenuit te kunnen gaan met ons gezinnetje. Afwachten dus maar....
Tinkerbel: heel veel sterkte toegewenst...ik hoop en duim dat je nog heel veel mooie reizen naar Florida mag gaan meemaken.
-
Hallo allemaal,
Vorige week had ik dit onderwerp gestart. Mijn schoonvader heeft inmiddels de uitslag van de onderzoeken gekregen en heeft longkanker zoals er al gedacht werd. Het "goede" nieuws is dat er geen uitzaaiingen gevonden zijn. Doordat hij hartpatient is kan hij niet worden geopereerd maar er zal wel bestraling volgen. We hopen dus dat hij nog even bij ons mag blijven...
Intussen durven we ook wel weer aan onze vakantie in november te denken en waarschijnlijk zullen we ook wel kunnen gaan.
Inmiddels heb ik ook contact gehad met Interpolis en de vraag voorgelegd. Mocht hij tzt toch heel erg ziek zijn dan kunnen we de reis annuleren en krijgen we geld terug.
Dat is in ieder geval een geruststelling. Ik dacht: ik laat het nog even weten...
-
Wij hadden het zelfde probleem met mijn moeder, keelkanker + een zware operatie.
We zijn toch op vakantie gegaan en zijn na 2 weken toch terug naar huis moeten komen.
Via de annuleringsverz. de niet genoten vakantiedagen +kosten terug gekregen.
Ze hebben wel contact met de behandelaar op genomen. Wij hebben het risico genomen en het heeft verkeerd uitgepakt. je moet toch doen wat je gevoel je ingeeft. Wij hebben wel 2 weken een stralende vakantie gehad ondanks het
abrupte einde. Uiteindelijk is mijn moeder ook weer opgeknapt en loopt ze weer rond.
-
Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering
Aankomend jaar 2012,
Gaan we met 6 volwassenen naar Florida , natuurlijk mag een bezoek aan Disney weer niet ontbreken.
Zelf wil ik in nederland voor ieder Disney hopper passen aankopen voor 7/8 dagen , deze zijn verkrijgbaar bij oa Holland International.
Nu komt de vraag , is het verstandig de tickets mee te verzekeren in de annuleringsverzekering ?
Mede omdat,, stel dat we het moeten uitstellen door wat voor reden dan ook, dan zijn de tickets in ieder geval ( volgens mij ) altijd nog geldig zolang ze nog niet gebruikt zijn ? ook al heb je geen No Expiration option genomen.
Het zou dus onzinnig zijn om voor een annulering te betalen terwijl ze gewoon gebruikt kunnen worden.
met deze vraag zit ik een beetje voor dat ik daadwerkelijk boek, want dan zal ik ook op moeten geven wat te verzekeren bij het reisbureau.
Wat is jullie mening.
Gerard.
-
Re: Disney tickets wel of niet meenemen in annulerings verzekering
De tickets gaan pas in op het moment dat je ze gebruikt (ook zonder no experation optie). Als je reis dus niet doorgaat dan kun je de tickets gebruiken tot St. Juttemis. En omdat ze niet persoonsgebonden zijn kun je ze altijd aan iemand anders verkopen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Gerard056
Het zou dus onzinnig zijn om voor een annulering te betalen terwijl ze gewoon gebruikt kunnen worden.
met deze vraag zit ik een beetje voor dat ik daadwerkelijk boek, want dan zal ik ook op moeten geven wat te verzekeren bij het reisbureau.
Ik zou ze zeker niet verzekeren... :D
-
Een aantal verkopers van de tickets bieden de mogelijkheid om de tickets (ongebruikt) terug te sturen. Je krijgt dan je het aankoopbedrag terug minus een "restocking fee" van zo'n 10 tot 15 procent van de aanschafwaarde. Bij annulering kan je die fee aan je verzekering opgeven.
-
Citaat:
trails
De tickets gaan pas in op het moment dat je ze gebruikt (ook zonder no experation optie). Als je reis dus niet doorgaat dan kun je de tickets gebruiken tot St. Juttemis. En omdat ze niet persoonsgebonden zijn kun je ze altijd aan iemand anders verkopen.
Dat hangt van het type ticket af. Als men een "UK-ticket" -eigenlijk een ticket voor alle inwoners van de EU die via Disney UK gekocht kan worden maar een UK-ticket genoemd wordt- gebruikt, dan zit er wel degelijk een verloopdatum op! Deze tickets zijn enkel geldig in het jaar waarin ze uitgegeven worden. Zou een reis dus onverhoopt niet doorgaan en over het kalenderjaar getild moeten worden dan zijn de tickets niet meer te gebruiken. Het meest verstandige is dan ook om bij OAD na te vragen welk type ticket het precies is, een MYW-ticket (US) of een Ultimate (UK) ticket. Overigens kunnen sinds kort de Ultimate tickets ook geupgrade worden tot een annual pass. Nog een aantrekkelijke optie ook in bepaalde situaties. Zo heb ik omgerekend een ruime $100,- bespaard door eerst een 14day Ultimate te kopen voor de prijs van een 7day Ultimate (de welbekende actie) en deze eerder deze maand in de US te upgraden tot annual pass.
Gerard; zoals Michael al terecht stelt is het belangrijk te weten welke fees OAD oplegt en welke mogelijkheden ze bieden. Sowieso zijn Nederlandse operators......... niet erg flexibel of financieel aantrekkelijk in dit soort dingen. Daarnaast is het dus belangrijk om te weten welk type ticket je hebt. De no expiration optie is daarbij niet direct van belang. Die optie doet weer wat anders. Jij wil no expiration. Dat houdt in dat je het aantal dagen parktoegang binnen 14 dagen vanaf de eerste dag dat je het ticket gebruikt moet "opmaken". Daarna zijn ze niet meer geldig. Zou je wel een no expiration nemen, dan geldt de max. 14 dagen na eerste gebruik niet. Kun je de dagen die over zijn bij wijze van spreke nog 5 jaar later opmaken.
Dat gezegd hebbende; vergelijk prijzen HEEL goed! Tickets in NL kopen is zelden goedkoper of makkelijker. Via de UK is goedkoper voor wat "langere" trips, die mailen je een voucher waarmee je de tickets zo op kunt halen bij de 'will call' bij elk park. Via de US geldt hetzelfde als je de tickets los koopt, koop je ze als onderdeel van een pakket dan zullen ze bij incheck al klaar liggen (lees; op de kamersleutel gezet worden). Daarnaast zijn er nog websites waarbij je tickets kunt kopen voor zowel de US als UK-versie, die nog weer goedkoper kunnen zijn. Die sturen tickets (direct na betaling) op naar het huisadres. Hierin wat tijd investeren en inlezen welke optie wat kost en kijken wat jullie willen, kan je al snel een leuk bedrag besparen zonder dat het echt rompslomp of risico oplevert.
Zelf heb ik helaas een trip dit najaar moeten annuleren, lag onverwacht in het ziekenhuis te vechten voor mijn leven. Ticket los gekocht via WDTC UK dit jaar (goedkoper dan via tussenpersonen) en dus niet te annuleren en niet overdraagbaar naar volgend jaar. De trip is verzet naar december - vandaar dit tijdstip van posten-. Het werd al snel duidelijk dat ik nu beter uit zou komen met een annual pass omdat er voor najaar 2012 weer een trip gepland staat. Mijn 14day Ultimate ticket is dus geclaimd op mijn doorlopende reisverzekering en klaar was Shockblade. Tot een maand later bekend werd gemaakt dat Ultimate tickets vanaf dan upgradeable zijn tot annual pass. Het rekenwerk gedaan en verdraaid; de goedkoopste weg was om via WDTC UK een 14-day Ultimate te kopen en hier ter plekke te upgraden. Omgerekend heb ik daar totaal $448,- voor betaald waar die via de US een dikke $550,- kost.
Terug naar 2008; weer Ultimate tickets gekocht voor dit keer iedereen in de groep. Ook dat was een december trip. Toen gekocht via undercovertourist. Op een later moment kwam er een trip voor sept 2009 in de agenda, waardoor een annual pass aantrekkelijker was. Oeps. Echter; bij UCT kon destijds binnen het kalenderjaar geannuleerd worden. Ik heb mijn ticket terug gestuurd en inderdaad; binnen 2 weken na ontvangst stond het betaalde bedrag min een heel klein bedrag aan processing fees weer op mijn creditcard.
Het hangt echt volledig af van het type ticket wat je wilt gaan kopen/koopt en via welke verkoper. Die combinatie bepalen de spelregels en daarmee welk financieel risico je kunt lopen wanneer een trip onverwacht niet door kan gaan. En daarmee kun je dan weer bepalen of het een acceptabel risico en bijhorende kostenpost is of een die je liever verzekerd.
-
De annuleringsverzekering dekt de kosten van de annulering.
Citaat:
Met de Annuleringsverzekering worden bij annulering voor aanvang van de reis als gevolg van een ernstige gebeurtenis, zoals een ongeval, ziekte of overlijden van familieleden in de 1e of 2e graad de volledige annuleringskosten vergoed. Bij tussentijdse afbreking van de reis wordt het niet-gebruikte deel van de reissom vergoed. De vergoeding is maximaal €1.500,- per persoon per reis, en €6.000,- per jaar.
Je verzekert dus niet de Disneytickets, maar de totale kosten van je reis. Wanneer de reiskosten hoger zijn dan 1500 euro per persoon kan je voor de Luxe annuleringsverzekering kiezen. Deze kost bij de ANWB 0,85 cent per maand meer dan de standaardverzekering en dan is er geen maximum aan de vergoeding.
-
Ik vind de optie om ze bij een tussenpersoon te kopen met de optie om ze eventueel terug te sturen (-/- 15% fee) wel een goed alternatief (was hierboven ook al vermeld door Michael). Mocht je dan niet kunnen gaan heb je toch een groot deel van het geld terug.
-
Heeft iemand ervaring met de doorlopende reis- en annuleringsverzekering van de VGZ?
Ik vind hem zo goedkoop en nu vraag ik mij af of dit kan kloppen en of er inderdaad alles bij zit wat belangrijk is of dat ik iets over het hoofd zie.
Gr. Claudia
-
Re: Reis- en annuleringsverzekering
Ik heb de doorlopende reisverzekering.
Ik weet niet wat je "belangrijk" vindt, maar mijn ervaring met VGZ en de voorloper IZA/SIZ (was een merk van VGZ) waar ik eerst bij zat zijn verre van slecht.
Wat je goedkoop vindt weet ik ook niet, maar vorig jaar betaalde ik voor vrijwel dezelfde verzekering onder SIZ-label zo'n 15% minder.
De verzekeringen worden ondergebracht bij Mondial een grote speler op dit gebied. Daar worden bijv. ook de verzekeringen, die je via Expedia afsluit ondergebracht, maar de voorwaarden zijn niet hetzelfde.
Je kunt de voorwaarden en dekkingen downloaden en dan zie je duidelijk of het in je behoeften voorziet.
P.S. een tip terzijde.: Je kunt van VGZ een Engelstalige brief krijgen, dat je bij hen verzekerd bent voor ziektekosten. Handig voor bijv. USA waar je pasje niet geldig is.
Aanvulling: Ik zie nu, dat de nieuw af te sluiten verzekeringen via Unive lopen en niet meer via Mondial.
En ja goedkoop? Een uitgebreide verzekering komt voor 2 personen toch op zo'n EUR 190 per jaar als je bij VGZ/Unive verzekerd bent tenminste.
-
Let er wel op dat de meeste reis en annulerings verzekering een bepaald maximum hebben voor de reissom.. Bij ons was dit EUR 3.500 euro en hebben hem dus voor 1 jaar moeten verhogen... Dit is iets wat wij niet wisten maar gelukkig ons verzekeringskantoor wel ;) Vraag dit dus goed na!
-
Let ook op de voorwaarden wanneer je zelf een reis samenstelt. Wanneer er bij een van de losse componenten om welke reden dan ook een kink in de kabel komt, waardoor je van (een gedeelte van) de reis moet afzien, is dat geen garantie op een volledige vergoeding van de overige componenten. Bij een pakketreis die je bij een reisbureau koopt, is dit wel het geval en veel zelfboekers zijn niet op de hoogte van het verschil in benadering.
Stel bijvoorbeeld dat het vliegschema van je vakantie wordt aangepast; je vertrekt later of je moet eerder terug ten gevolge van een aswolk boven IJsland. Je annuleringsverzekering dekt dan misschien wel de kosten de vliegtickets, maar je zit wel met de overige componenten in je maag.
Lees de voorwaarden in je polis en kijk voor meer info op deze site. Voor deze gevallen heeft de ANWB bijvoorbeeld de aanvullende verzekering voor zelf samengestelde vakanties. De premie bedraagt zo'n zestig cent per persoon per maand extra.
Tip van Ton:Het verzekerde bedrag van de annuleringsverzekering is gemaximaliseerd, kijk voor de juiste bedragen in je polisvoorwaarden. Met een vliegticket, verblijf in een villa en autohuur kan ja al snel boven het maximaal verzekerde bedrag uitkomen. Verzekeren tot een hoger bedrag kan op verzoek, maar dit brengt ook kosten met zich mee. Een voordeliger oplossing kan zijn om de auto bij de verhuurder zelf te huren. De huur wordt in dat geval pas na afloop van de huurperiode voldaan. Je kunt dan de huur op het allerlaatste moment gratis annuleren. Let op: het annuleren tijdens de huurperiode brengt natuurlijk wel kosten met zich mee. Overwinteraars en andere langverblijvers huren in verband hiermee het best meerdere periodes een auto. Mocht er zich tijdens het verblijf iets voordoen, dan hou je de schade zo beperkt mogelijk.
-
Dank jullie voor de antwoorden. Hier heb ik echt veel aan gehad.
Alleen dat gedeelte met de auto meteen bij de verhuurder huren begrijp ik niet helemaal.
Zou je mij dat nog een keer willen uitleggen:confused::o?
-
Het is ook erg technisch, maar misschien helpt deze uitleg waarin e.e.a. wat uitgebreider wordt behandeld:
Stel dat je zelf een reis van drie weken organiseert die uit vier componenten bestaat: Airporthotel, vliegtickets, autohuur en accomodatie ter plekke. Alle componenten moeten voor vertrek betaald zijn, dit komt op 2500 euro. Het maximumbedrag dat de annuleringsverzekering volgens de polis vergoedt, bedraagt 2000 euro. Je loopt dan zelf een risico van 500 euro als je de hele vakantie zou moeten afblazen.
Een optie is om het verzekerd bedrag voor de vakantie te verhogen. Dit maakt wel dat je premie omhoog gaat waar je binnenkort ook nog eens 21 % BTW (moet zijn assurantiebelasting) over mag schuiven ipv het huidige tarief van 7 % (moet zijn 9,7 %)
Wanneer je de auto zelf (bijv) via Alamo huurt en je kiest er voor om de rekening achteraf te betalen, kan je die boeking op het laatste moment zonder kosten annuleren. Stel dat de autohuur om een bedrag van 700 euro gaat. Dan heb je dus nog maar 1800 euro aan je vakantie betaald en is het maximumbedrag dat de verzekering bij onverhoopte annulering zou vergoeden, wel voldoende. Zelf loop je geen risico meer; je kunt de autohuur immers vlak voor je de auto ophaalt, indien nodig kosteloos annuleren.
Het is en blijft een kwestie van vooruit plannen, rekenen en voorwaarden vergelijken. Bij achteraf betalen loop je bijvoorbeeld zelf het koersrisico.
Voor de geluksvogels die wat langer dan een drieweekse vakantie kunnen blijven: Floridagangers die bijvoorbeeld drie maanden in Florida verblijven, doen er verstandig aan om de autohuur bijvoorbeeld in 3 delen van precies vier weken op te splitsen, in plaats van het bedrag van 3 maanden huur in de annuleringsverzekering op te nemen. Risico dat je niet loopt, hoef je immers niet te verzekeren. Stel dat je na twee weken terug naar huis zou moeten, dan kan de verhuurder je aan het huurcontract van drie maanden houden. Heb je de auto per vier weken gehuurd, heb je drie huurcontracten waarvan je de laatste twee kosteloos kunt annuleren waardoor je de schade behoorlijk beperkt. Deze drietrapsraketmethode heeft overigens meer voordelen. Voor huurperiodes langer dan een maand kan de verhuurder eisen dat je je eenmaal per maand met de auto op het verhuurstation meldt. Wanneer je dan toch twee keer extra naar een verhuurstation moet, kan je net zo goed de auto retourneren en een nieuwe, volgetankte ophalen!
-
...........Een optie is om het verzekerd bedrag voor de vakantie te verhogen. Dit maakt wel dat je premie omhoog gaat waar je binnenkort ook nog eens 21 % BTW over mag schuiven ipv het huidige tarief van 7 %.............
Ton,
Maakt voor het onderwerp wel niets uit, maar om spraakverwarring e.d. te voorkomen;
Het huidige tarief assurantiebelasting (en dat is wat anders dan BTW) is 9,7 % en wordt volgens de plannen dan 21% wat toevallig gelijk is aan het hoge BTW-tarief.
Beide belastingen hebben niets met elkaar te maken.
Je hoeft je niet te schamen voor deze uitspraak want zelfs premier Rutte laat op TV blijken, dat hij niet weet waar hij het over heeft.
Knaapje
-
BTW: Je hebt helemaal gelijk!
-
Nog even een aanvulling voor de geluksvogels: de meeste reisverzekeringen kennen een maximale verblijfsduur van 60 dagen, wil je langer in het buitenland verblijven dan heb je een z.g. aanvullende verzekering nodig. Bij de ABNAMRO b.v. is dat de 'lang in het buitenland' verzekering, die sluit je dan af voor het aantal dagen dat je daadwerkelijk in het buitenland bent. Let wel: het is een aanvulling op je bestaande doorlopende reisverzekering.
-
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ING voor twee personen. Het verzekerde reisbedrag voor het annuleringsdel is 1500 euries pp. De vluchten betaal je natuurlijk per persoon, maar villa en auto niet. Zouden ze dat bedrag dan toerekenen naar de persoon die op het huurcontract staat of zouden ze dat ook wel door tweeen delen. Waarschijnlijk kan ik dat wel in de kleine lettertjes van de voorwaarden vinden maar die zijn niet alleen doordat de letters echt klein zijn, ook door het taalgebruik, moeilijk te lezen. Misschien heeft iemand hier het antwoord paraat.
-
Citaat:
Tini
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ING voor twee personen.
Mooi, dan gelden de voorwaarden ook voor die twee personen! Van de twee personen is een de polishouder, de ander wordt misschien niet met naam genoemd maar er is een geboortedatum vastgelegd, toch? Schadebedragen worden aan de polishouder uitgekeerd, het totale verzekerde bedrag is dus 3000 euro in jullie geval. Geen zorgen dus, lijkt mij. Behalve dat je de voorwaarden nog even moet nagaan over de reizen die je zelf samenstelt. Zoals je in het bericht 31 hierboven kunt lezen, zitten daar soms nog wel wat addertjes onder het gras.
-
Ik heb ook een reis en annuleringsverzekering bij ING en heb gevraagd of zelf samengestelde reizen geboekt via internet onder de dekking vallen.
Dit is het antwoord:
Citaat:
In uw e-mail vraagt u ons of de dekking van uw Annuleringsverzekering ook geldt voor (delen van) reizen en vliegtickets die u niet via een reisbureau heeft geboekt. Graag informerne wij u hierover.
Zelfgeboekte (delen van) reizen en vliegtickets vallen onder de dekking van uw Annuleringsverzekering. Voorwaarde daarbij is dat de annuleringsverzekering binnen 14 dagen na boeking van reisarrangement of het afsluiten van een huurovereenkomst afgesloten is.
-
Wij hebben al jaren een doorlopende reisverzekering incl. Annuleringsverzekering bij de Aegon. Afgelopen zomer hebben wij onze vakantie moeten afbreken wegens ziekte. Om eerder naar huis te kunnen vliegen hebben we heel veel geld bij moeten betalen. Bij thuiskomst heb ik het hele verhaal voorgelegd aan de reisverzekering. Ondanks dat we zelf de keuze hebben gemaakt om naar huis te gaan en niet ter plaatse naar een dokter zijn geweest krijgen we nu toch het hele geclaimde bedrag terug. Dit betekend dat we de bijbetaling van de vlucht, het niet gebruikte hotel en de resterende dagen autohuur terug krijgen. Ik vindt dit toch heel erg netjes van de Aegon.
-
Welke doorlopende reis en annulering heb jij ?
Ik ben even aan het kijken om mijn doorlopende reis + annulering te vernieuwen maar de keuze is enorm.
Welke heb jij ben je tevreden en heb je er wel eens gebruik van moeten maken.
Hoor het graag
-
Re: Welke doorlopende reis en annulering heb jij ?
Ik heb de doorlopende reis- en annuleringsverzekering van ING. Met eenmalige uitbreiding werelddekking. Ik heb er 1 keer gebruik van moeten maken. Dit werd snel en duidelijk afgehandeld. Verzilveren van ING rentepunten leverde € 15,- korting op.
Ik vraag mij altijd wel af of je van reisverzekeraar kunt veranderen als je al geboekt hebt. Polis van de annuleringsverzekering moet toch altijd ingaan maximaal een x-aantal dagen na boeking ? Of houden ze er bij een claim rekening mee dat je eerder ergens anders verzekerd was?
-
Ik ben verzekerd bij ZLM een doorlopende reisverzekering wereld dekking en annuleringsverzekering. Ik heb het nooit nodig gehad, totdat ik vorig jaar mijn autosleutel kwijtraakte tijdens een verblijf op een camping in de Belgische Ardennen. Kostenpost was €175, ik was in de steekproef gevallen en mijn zaak werd door een extern buro behandeld. in eerste instantie was men niet bereid om de schade te vergoeden, toen ik meldde dat ik daar gratis kon overnachten omdat ik kosteloos op de jaarplaats van mijn ouders stond met mijn tent. Na tussenkomst van de camping eigenaar die afdracht toeristenbelasting wist te overleggen, zijn ze toch tot uitbetaling overgegaan...
-
Wij zijn verzekerd bij Mondial, voorheen Elvia, met werelddekking, zowel reis- als annuleringsverzekering.
Nooit gebruik van gemaakt tot vorig jaar een Turkse buschauffeur mijn airporter liet vallen en de volgende dag zag ik dat het scherm van mijn ereader kapot was. Na het opsturen van het schadeformulier plus kopie factuur kreeg ik binnen een week 75% overgemaakt, hij was al meer dan 2 jaar oud. Keurig toch?
-
Ik heb alles via de ANWB lopen, hardstikke goed geregeld allemaal
-
Citaat:
hockey
Ik vraag mij altijd wel af of je van reisverzekeraar kunt veranderen als je al geboekt hebt. Polis van de annuleringsverzekering moet toch altijd ingaan maximaal een x-aantal dagen na boeking ? Of houden ze er bij een claim rekening mee dat je eerder ergens anders verzekerd was?
Dat vraag ik mij nou ook af! Ik ben nu bij de ING verzekerd(doorlopende reis en annulering) Wil eigenlijk overstappen want er zijn goedkopere alternatieven die hetzelfde bieden en zelfs een lager eigen risico hebben. Vorig jaar fotocamera van 3 jr oud verloren. Nieuwwaarde was 350 euro, kreeg 20 euro vergoed. Ging 100 euro eigen risico af.
-
Wij hebben een reisverzekering bij KBC lopen voor het ganse gezin, nog niet nodig gehad tot nu toe.