Da's idd een mooie oplossing. Welke winkel heb je die gehaald?
Afdrukvoorbeeld
Da's idd een mooie oplossing. Welke winkel heb je die gehaald?
Dat bedoel ik ja. Wereldstekkers heb ik zelf ook. Maar dit was wel een mooi compact model :)
Bijna goed :)
http://www.crsc.philips.com/crsc/ima...nlogo_full.gif
Moet ik nog beter opletten dus http://bestsmileys.com/doh/2.gif http://bestsmileys.com/doh/2.gif
Hey die heb ik nog op het werk liggen die stekkers :-)
Hallo Allemaal,
Ik vroeg me af of ik mijn mobiel en/of video camera makkelijk kan opladen in hotels e.d. Heeft iemand daar ervaring mee.
Lees dit topic eens goed door. Er staat allerlei info over het voltpercentage van opladers 100v-220v, wereldstekkers, stekkerdozen etc.
Grz
Ton
Ga eens naar deze site http://www.omvormer.net/ en veel van je vragen worden opgelost.
Ik heb dit jaar een stekkerblok uit NL meegenomen en daar een US-stekker aangezet. Stekker is hier in FL overal makkelijk te krijgen, de mijne komt van de Walmart ($1,50 of zo).
Het is wel een zooitje onder het bureautje.
http://img338.imageshack.us/img338/2721/zooilp9.jpg
Ik vraag me nog wat af.
Ik heb zo'n (gammelle) wereldstekker. Nu heb ik uiteraard van alles opladers. Nu heb ik gekeken en ze werken ook allemaal op 110. DUS: insteken zou je zeggen.
Maar is het ook mogelijk om een gewone nl stekkerdoos mee te nemen, die in de wereldstekker te doen en dan al mijn opladers tegelijk in de stekkerdoos te stoppen?
Want als ik achterop de stekkerdozen kijk, dan staat daar 16 ~
(onder de 16 staat) 250
Dus vraag me af of die het dan wel doet op 110? Sjouw liever niets voor niets mee (en nee, ik heb geen zin om met een schoevedraaier in de weer te gaan, ik helaas niet zo technisch)
Ik doe de afgelopen jaar niks anders. Gaat prima.
Ook hier (en nu) doen we het op die manier en die kriebels 16/250 slaat op de maximumbelasting van zo'n doos, dus minder kan altijd.
En als je werkelijk een gammele wereldstekker hebt, hier bij de Publix hebben ze voor een paar dollar een nieuwe, die beter past (3-pens) dan onze ouwe gammele, die overigens samen met de kapotte föhn (je moet die niet op 110 laten staan als je weer terug bent #-o) naar de Recycling is gegaan.
We jammer, maar we hebben nu een betere stekker :lol:
okay super
dann kopen we gewoon bij de publix een nieuw stekkertje eraan
stop de stekkerdoos meteen in mijn tasje "mee op vakantie"
Sommige apparaten zullen niet goed opladen omdat die zijn 220V geschikt zijn en niet voor 110V. We hadden een omvormer en die lost dat probleem op.
Kosten zijn ongeveer € 25,-
Wij hebben het opgelost met de prima aankopen uit dit floridaforum, nog bedankt Michael voor de snelle zending !
Wat wij alleen niet begrijpen is dat onze telefoonoplader niet doet wat ie moet doen namelijk de telefoon opladen, vooral handig om straks te kunnen bellen dat we er weer zijn en graag opgehaald willen worden van Schiphol, weet iemand hoe dat kan ??
Een telefoonoplader die niet wil opladen, dat is voor mij niet nieuw. Ook ik heb dit meegemaakt. Ondanks goede voorbereiding (ja, er staat 100-240V input op de lader) sta je dan toch met je handen in het haar. Waarom doet'ie het niet?!?
Je kunt je hoofd er lang over breken, feit blijft dat'ie het niet doet. Ook zijn er vast technici die perfect kunnen uitleggen waarom dat ding niet wil laden (of het wel zou moeten doen), feit blijft dat'ie het niet doet.
Beter: oplossen. Hoe kun je de accu van je telefoon dan wel opladen?
Meerdere oplossingen. De goedkoopste (vaak) is het zoeken van een andere oplaadbron dan het lichtnet. Heb je een USB-laadkabeltje bij je? Gebruik die dan. Wel met/aan je computertje, want een losse 110V>5V500mah-omvormstekker wil het soms/vaak ook niet doen (Waarom? Zie twee alinea's hierboven: hij doet 't niet). Ook die uit de Florida Forum Shop niet ...
Heb je niet zo'n kabeltje? Aanschaffen bij de Walmart / BestBuy / Weetikveel-electronicawinkel.
Heb je geen laptop? Dan een 110V lader die specifiek voor jouw toestel geschikt is aanschaffen bij één van genoemde winkels. Vaak een dure oplossing. Het kan soms goedkoper. Hoe?
Een autolader aanschaffen. Ja, die werken meestal wel goed. Is mijn ervaring.
Probleem opgelost? Ja, nee, nog niet, want als je weinig rijdt is het lastig opladen als de lader uitschakelt zodra je het contactsleuteltje van de auto er uithaalt. Hmm, dan toch maar een villa met garage huren, waar je de auto in kunt zetten en het contact kunt aan laten zonder dat het dievengilde de boel meeneemt (auto én telefoon). Al zou dat het probleem ook meteen oplossen ...
Nee, dan liever even zoeken naar een 12V aansluiting in je auto die het blijft doen, ook als het contact uit staat. Vaak zit er in de achterbak een extra aansluiting. Voor een (enorme) electrisch gevoederde koelbox die het moet blijven doen ook al staat het contact uit. Of in het dashboardkastje, of de middenconsole tussen de voorstoelen. Of .... op de raarste plekken kom je ze tegen. Lang leve de autobouwers, bij je huurauto krijg je een speurtocht kado!
Zo, vele wegen leiden naar Rome City, IN. Dus dit probleem (deze situatie) is ook wel op te lossen. Zoutzuur erover; opgelost! Zoals mijn scheikundeleraar vroeger zei.
Epiloog/Nabrander:
Is het aan te geven welke laders het nou wel of niet doen? Nee. Als consument vetrouw je er toch op dat een apparaat het zal doen als er 110-240V op staat en je de 110V-voorziening in Florida erop loslaat. Als het niet werkt merk je dat pas ter plaatse en is het een ergernis. Thuis gaan klagen bij de verkoper? Heeft dat zin? Vast wel. Misschien krijg je een "sorry" of its anders waar je in feite niets aan hebt. Misschien doen ze je een autolader kado voor het geval je nog een keer naar het-verre-oerwoud-dat-Florida-heet gaat. Terwijl je zo'n autolader daar net hebt gekocht op aanraden van de één of andere betweter iemand op het Florida Forum ....
Nee, da's niet de oplossig die ik kies. Reizen is verrassen, dus ook op dit gebied. Verrassen wat wel en niet werkt, verrassen hoe je dit ter plaatse op kunt lossen. Of láten oplossen. Want dat vinden de medewerkers op de electronica-afdelingen in Florida wel leuk: zo'n vreemde snoeshaan uit den vreemde die je in gebarentaal uit mag leggen dat ze het hier in de Joe Es of Eeee dan toch beter hebben geregeld dan in het antieke Europa. ](*,)
OK, dat was het weer. Hoofd weer geleegd en vingers moe.
Als laatste: Mijn ervaring is dat de modernste telefoons met de nieuwste techniekjes vaker last hebben van het 110V-spook dan de simpele bel-en-SMS toestelletjes. Vraag me niet waarom, het is een waarneming. De simpele nokiaatjes van 2-3 tientjes doen hun stinkende best voor hun geld, met goed gevolg. Hun luxere broedertjes en zustertjes met (breek me de bek niet open) touchscreen, qwerty, 3G, WDW-apps :roll: en weet-ik-wat allemaal voelen zich vaker tekortgedaan door een gebrek aan voltjes en haperen direct. Waarom? Waarschijnlijk omdat een banaan krom is; als je ze recht zet dan vallen ze om.
Goedemorgen. =D>
Tip van de Maand; Ik zag bij Conrad een multilader voorbijkomen. Lijkt me ideaal.
http://img171.imageshack.us/img171/6026/multilader.jpg
Hier vindt je de link, en dan zoeken op multilader. (hopenlijk doet deze link het wel :-))
Kan mooi samen met een setje Floridastickers in de koffer :mrgreen:
http://www.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/!?perform_special_action=Produktdetail&product_sho w_id=200401&p_page_to_display=fromoutside
Zo werkt de link wel... (hoop ik)
Mooi ding!!!
Vorig jaar zag ik op het vliegveld in chicago van die oplaadzuilen om je laptop op te laden, heb ik daar een speciale aansluiting voor nodig of is mijn usa stekker voldoende?
gewoon je usa stekker lijkt me genoeg.
+ je Creditcard
Yup, of die van de Florida Forum Shop ;-)Nee, da's gratis. Zie de FAQ op de website van O'hare:
http://img830.imageshack.us/img830/9...areopladen.png
Even een update (zat toevallig toch in dit topic :)); hij is geweldig.
We hebben de lader dus aangeschaft en per direct kan al het andere de teil in.
Hij laadt werkelijk alles, verschillende telefoons, I-pod en Touch en zelfs de TomTom.
En zowel van 12, 220 als 110V. Beste aankoop van de laatste tijd =D>\\:D/.
Zeker een bruikbaar reisdingetje.
Maar ...... er is altijd een "maar":
Veel losse onderdeeltjes = ben ik altijd net dat onderdeeltje kwijt dat ik op dat moment nodig heb ...... :roll:
We hadden nog een oud tasje (van een antieke Nintendo) liggen waar alles precies in paste.
Met zo'n vakje voorop, voor de spelletjes, waar alle kleine prut inzit.
En mijn eega zal er goed op letten dat we alles mee hebben. Geen Maar......., dus :-).
Ik lees dit bericht nu pas.....we gaan zaterdag weg, dus weet iemand of dit app ergens in de buurt van den haag te koop is? MM?
Thanx!
Hallo
Misschien echt een hele stome vraag ( we houden het maar op vrouwen en techniek en blond)
Maar als bij Conrad een multilader bestel heb ik dan alles in huis om opteladen. (telefoon laptop spelcomputers dvd spelers)
Ik heb al via het forum van die verloopstekers besteld maar volgens mij heb ik daar niet genoeg aan??
En als ik hem probeer te bestellen via de site krijg ik ook opeens allemaal extra dingen erbij batterijen en stekkertjes.
Die heb ik toch niet nodig?? toch alleen de multilader zelf??
pfff vrouwen en techniek
wie helpt mij
De lader die wij gekocht hebben (zie bericht 51 van dit topic) heeft diverse stekkertjes erbij die perfect geschikt zijn voor onze telefoons, TomTom en I-Pods.
En dat kan via een Europees, een Amerikaans en autostopcontact, USB en 9V batterij, stekkers bijgeleverd. De laadspanning is 1000mAh / 5 VoltDC
De laptop laad ik op via zijn eigen voeding, waarvoor ik een US netsnoer meeheb, maar ook via zijn eigen netsnoer in combi met een Forumstekker kan.
Dat gaat niet met de multilader. Spelcomputer en DVD-speler wss wel.
Als je bij Conrad wat wil bestellen, geven ze altijd aan wat je er bij nodig zou kunnen hebben, maar je hoeft dat (in dit geval batterijen en USB kabel) zeker niet te nemen.
Aan de multilader heb je meer dan voldoende. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Die lader is idd niet geschikt voor de wat zwaardere electronica, de laptop welke ik gebruik heeft bv een voeding van 19 Volt en 3,42 Ampere = 3420 mAmpere.
Maar voor telefoons en ipod's is hij wel geschikt, voor de rest gewoon de wereldstekker mee en de standaard opladers/voedingen.
Wij nemen altijd 2 wereldstekkers en 2 verlengdozen mee. Daar passen alle adapters in die we nodig hebben.
Grz
Ton
Ja hier weer een vrouwen vraag :lol:
Kan de adapter van de fotocamera gewoon in de wereldstekker en dan in het stopcontact, of gaat dat niet goed met het voltage?
Dat deden wij ook, en zullen dat voor de komende Floridatrip ook wel weer doen.
Maar voor de rondreis van volgende week is het devies; travel light, en is de Conrad lader en de laptopvoeding meer dan afdoende.
Vriend André neemt travel light wel erg serieus. Hij neemt een letterlijk lege koffer mee. Buiten de toilettas zit er niets in. Alles, tot aan ondergoed toe, wordt in de US gekocht :lol: Wal*Mart, here we come.
Dat ligt aan de adapter. Als die 110/240 V vermeldt, dan kan het.