Deze mischien?
http://www.xe.com/
Harm
Afdrukvoorbeeld
Deze mischien?
http://www.xe.com/
Harm
Kijk dus voor de actuele dollar koers dus : http://www.xe.com/
En voor het actuele weer in Orlando dus : http://www.wesh.com/weather/index.html
Harm
Ik heb misschien een domme vraag..(sorry daarvoor)
Is het niet slim om al Dollars te gaan kopen, omdat die nu extreem laag staat? Of teminste f in de gaten te houden, en als die nog lager komt te staan, ze dan te kopen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Het is en blijft en gok.
Als je dat zou kunnen voorspellen kun je multimiljoenair worden.....
Dus een goede raad is altijd moeilijk, maar ik zit momenteel in de VS en men begint zich ernstig zorgen te maken over de dollarkoers, dus er bestaat een kans dat de centrale bank als de koers nog slechter wordt de dollar gaat steunen.
Ook als er ergens op de wereld weer iets onrustigs gebeurd kan dat van invloed zijn.
Voor mijzelf heb ik uitgemaakt dat het geen zin heeft om grote bedragen dollars nu te kopen, maar omdat ik in april weer deze kant opga neem ik wel een paar honderd dollar nu vast extra op terwijl ik hier ben.
Maar het blijft koffiedik kijken.
Eric
De "winst" die je maakt met nu al dollars te kopen is vaak minimaal (vergelijk het met de mensen die gauw gaan tanken als de benzine een cent duurder wordt) en dan loop je nog risico met contant geld. Dat weegt zeker niet op tegen de lage koers. Maar goed dat is mijn mening. Ik juig wel hoor als ik de dollarkoers hoor!! En wat betreft de 1,40 voorspelling: deze zomer graag!\\:D/
Als je het risico voor contant te groot vindt kun je ook traveller cheques kopen. Die zijn verzekerd en blijven altijd geldig. Als het zo door gaat ga ik erover nadenken om ze nu alvast te kopen voor een toekomstige vakantie.
Maar 1,40 klinkt helemaal geweldig! \\:D/
wie kan mij een tip geven over geld opnemen? is het goedkoper om hier geld bij de bank te halen of kan ik beter in Florida geld meenemen..is mijn eerste keer dat ik naar Amerika ga en ben evne benieuwd wat beter is.
Hoi nog enkele dagen en we vliegen voor de eerste maal naar florida, gelukkig zullen we daar worden opgevangen door een "local".
Dus vandaag dollars gaan halen en ben daar voor naar Brussel geweest in de zuidstraat of de rue midi.
Het betreffende kantoor heet GOLD4&EX, mijn euro's kunnen wisselen aan 1,3950 wat dus een heel mooie zaak is geweest.
Bij deze hoop ik van dienst te zijn geweest bij iedereen die nog op zoek is naar een goed wisselkantoor want even snel berekend heb ik slecht 0,025 of 1 oude belgische frank per euro commisie betaald.
voorbeeld 100 € x 1.3950 = 139,5 dollar. :-D
Maarre, dat klein geld is toch wel heel makkelijk voor de tol !!!
En je kan natuurlijk ook gepast betalen en niet alléén met groter geld, dat is gemakzucht.
P.S. Dat doe ik nml. ook maar geef al dat klein geld, ook in NL, gewoon aan mijn vrouw en kind om op te maken.
:) ja ik doe dat ook ik geef het ook aan anderen om het uit te geven. Niet gepast betalen is inderdaad gemakzucht, lang leve het plastic geld :)
Waar kan ik beter euro,s voor dollars wisselen?
In de Vs of in Nederland.
Waar krijg ik de beste koers?
Heben de onze in Europa gewisseld. Als de dollar heeeeeeeeeel laag stond.
Is een persoonlijke keuze. Maar als je echt op een paar centen gaat kijken is zo'n reis sowieso al te duur....
Weet iemand of je op dusseldorf airport dollars kan 'pinnen'?
Ik ga namelijk donderdag onverwacht naar US tot dinsdag (m'n nichtje is bevallen van een dochter en die wil ik toch graag in levende lijve bewonderen)
Groet Annette...
Uit de Dusseldorf airport Guide: Money:There are two banks located on the Departures level, and one on the Arrivals level. ATMs are situated throughout the airport.
Dus dat komt vast wel goed :wink:
Als je een gewone gangbare pinpas hebt is het toch geen enkel probleem direct op de eerste luchthaven in de US te pinnen en daar hebben ze 100% dollars? :lol:
Knaapje
Volgens mij heb ik deze vraag al eens ergens voorbij zien komen maar ik vind 'm zo snel niet: door de verkoop van wat spulletjes heb ik wat contant geld wat ik wil omwisselen naar dollars.
Kan ik dit geld het beste:
* storten op mijn bankrekening en bij de ATM in Amerika weer opnemen
* in NL omwisselen tegen dollars
* in Amerika omwisselen tegen dollars
*4 storten op je bankrekening en via cashback in de US weer opnemen.
Goede koers, geen kosten en veilig.
Anders is de eerste de beste.
Op koerswijzingen in de tussentijd kan je toch niet gokken.
Knaapje
Nu zijn er mensen die hun vakantie geld (geld dat ze willen gaan uitgeven)
allemaal in cash mee nemen.(je kunt het maar geregeld hebben):wink:
Kijk nu naar de pond deze is aardig gezakt. Wanner de dollar weer verder gaat zakken is dit heel interesant om te kopen. Dit kan je aardig wat dollars schelen
Ons lijkt dit mogelijk ook wel wat wie heeft hier ervaring mee en waar doe je dit in nederland bestellen behalve bij de bank of in travellercheques.
Misschien ligt het aan mij maar door die soms hele lange topics raak ik de draad een beetje kwijt en zie door de dollars de bank niet meer \\:D/;)
Maar dit terzijde....
Ik heb het ook niet over een pak geld. Hoeveel cash nemen jullie dan gemiddeld mee 100, 200, 1000 dollar. Als jullie cash vanuit Nederland mee nemen waar halen jullie dit dan. Of pinnen jullie dit op het vliegveld in de usa. Volgens mij is het pinnen met je creditcard niet gratis namelijk.
alvast bedankt.
Ik neem meestal 100 a 200 dollar mee. En zorg ervoor dat je eigenlijk ook wat kleingeld hebt, losse dollars en wat quarters voor de tol.
Als je geld uit de muur trekt met je cc ben je +/- € 4,50 kwijt ofzo.
Je kan dus beter bij een Walmart of Publix geld opnemen met je debitcard (je normale bank/giropas), dit kost je geen extra geld.
Ik haal m'n geld of bij Pott Change als m'n broer er langs komt in Amsterdam (die werkt daar, ik niet), anders gewoon bij het GWK. Denk dat ik nog eventjes 100 of 200 dollar moet opnemen voor de inauguratie van Obama, nu de Dollar nog wat lager is.
Ik heb tegen mezelf gezegd dat als de euro weer op de gunstige koers van 1,50 dollar komt te staan, ik 1000 dollars ga kopen. Tot die tijd wacht ik gewoon rustig af... en mocht het niet gebeuren, dan wordt het gewoon de koers van dat moment.
Ik neem overigens altijd wel zo'n 300 dollar mee naar Amerika en dat haal ik gewoon bij de Rabobank.
Ik probeer meestal wat dollars over te houden, die ik dan vast de volgende keer mee kan nemen. Ook wat muntgeld.
Totaal zoiets van $ 100 a 150.
Bij de eerste gelegenheid, op het vliegveld of bij het shoppen neem ik dan geld op met de gewone bankpas.
Je kunt tegenwoordig "overal" net als hier met je bankpas betalen en geld opnemen, ook veel via extra cashback in de supermarkt.
Je creditcard kan natuurlijk ook.
Met creditcard is meestal het duurste, dan met je bankpas en cashback is gratis, maar meestal beperkt tot zo'n $ 50.
Knaapje
Hoeveel dollars mag je maximaal meenemen bij vertrek vanuit Belgie? Of is dit vrij. Ben namelijk van plan om wanneer hij 1.50 staat om er voor 1500 € in te slaan.
Je mag maximaal US$ 10.000 cash invoeren in de Verenigde Staten.
Maar waarom wil je persé 1500 euro (een pak geld dus) meenemen... blijft altijd riskant, ivm verlies...
Wisselen jullie euro's in voor dollars hier in NL voordat je weggaat?
Zo ja, hoeveel meestal?
Is het omwisselen hier voordeliger of daar?
Gezien de nogal schommelende koersen zit ik in tweestrijd namelijk!
Is zeer verschillend, de een kiest ervoor om zijn geld daar ter plaatse te pinnen bij de ATM (pinautomaat) en de ander kiest ervoor om geld mee te nemen, danwel een beetje danwel een groter bedrag.
Ik denk dat je zelf moet kijken hoe je normaal op vakantie gaat en dat gewoon naar amerika ook op die manier doen.
En de koersen kan niemand voorspellen, je kan gokken om op ene bepaald moment met ene gunstige koers alvast te kopen. Dan weet je in ieder geval wat je wel voor koers hebt gehad maar je zult pas weten of het goed was als je de rest van de periode kijkt wat de koersen zijn. Het is wat dat betreft net de beurs, het kan dalen maar kan ook stijgen.
Als je contante dollars wil kopen, moet je inderdaad op die (1.22) koers letten.
Maar normaal pak je de middenkoers, die bepalend is voor als je met CC of pinpas betaald.
Hallo,
Wij nemen denk ik zo'n 500 dollar mee voor de reis en de eerste dagen, en de rest wil ik zo veel mogelijk met cc betalen. Ook kleine bedragen.
Je kan daar toch ook overal met je cc betalen???
Groetjes, Ingrid
Wij konden overal pinnen met een sns bank pas en de oude blauwe giro pas behalve in de restaurants van downtown disney daar lukte het niet.
Wij hebben vorig jaar 0 (nul) dollar meegenomen en direct na de landing gepind. Op alle vliegvelden waar je aankomt zijn pinautomaten zat (ATM heten ze daar) .
Wij hebben alleen de dollars bij ons die we nog over hadden van de vorige vakantie. En zodra deze op zijn pinnen we. Bij sommige ATM's moet je een fee betalen van $ 2,-- en bij sommige niet. Verder gebruiken we ook de creditcard. Lekker makkelijk.
Groetjes,
Bianca
Is er trouwens een limiet aan wat je qua dollars mag in voeren naar de usa? Ik neem aan van wel, maar weet iemand hoeveel
Ja, dat is er...
Max. US$ 30.000,- aan contanten...
Ik hoop dat je daaraan genoeg hebt. :D
Ik dacht dat het $10.000 was ? Dus ik neem gewoon altijd te weinig mee ;-)
Dat staat nl. hier. Of ken jij een andere regeling ?
Ik wilde flink gaan shoppen, maar denk dat ik met 10.000 wel genoeg heb, haha. Helaas mogen we geen 10.000$ aan spullen mee terug nemen. bedankt!
ik heb vandaag al wat besteld, 200$ voor 141,22 bij de rabobank, weet alleen niet of er nog provisie op komt, maar dat zie ik dan wel.
Vorig jaar ook bij de rabobank besteld. Ze hebben inderdaad een prima koers. Ik heb toen €6,50 provisie betaald. Werd later van mijn rekening afgeboekt.
ik heb toevallig gisteren bij de Postbank gekeken en die gaven nu bijna 1,39 met 4 euro kosten bij 100 dollar en 5,50 euro voor 200 dollar. http://www.ing.nl/particulier/betale...ands-geld.aspx
dollar (USD)bedrag 139,00 koers 1,381670 totaal 100,60 Subtotaal 100,60 tarief 4,00 Totaalbedrag 104,60 https://buitenlandsgeld.ing.nl/ing/images/spacer.gif
Maar kan je ook eigenlijk als niet klant van een bepaalde bank daar wel gewoon geld wisselen?