Ja, nu je het zegt...het spreekt eigenlijk voor zich, dat krijg je he, als je vanalles "snel" wil doen!
Gelukkig ben ik wel wijzer geworden van de antwoorden, maar wat als er een boot bij het huis zit, mag je daar dan zelfs zonder bewijs mee varen?
Afdrukvoorbeeld
Ja, nu je het zegt...het spreekt eigenlijk voor zich, dat krijg je he, als je vanalles "snel" wil doen!
Gelukkig ben ik wel wijzer geworden van de antwoorden, maar wat als er een boot bij het huis zit, mag je daar dan zelfs zonder bewijs mee varen?
Als wij volgende maand in Florida zitten, overwegen we om een dagje een boot te huren (vanuit Ft Myers en omgeving). Je kan dan door de Mangroves, naar verlaten eilandjes, lekker cruisen, snorkelen, dolfijnen / manatees spotten, etc. Lekker picknick mand mee en zo. Alleen .... wel vrij prijzig. Een hele dag kost je al snel $ 400. Maar je hoeft geen ervaring te hebben met varen.
Bijvoorbeeld deze boot:
http://www.stumppassboatrentals.com/...ats.deckBoat24
Iemand tips / ervaringen ? Mijn vrouw wil dit graag, ik twijfel best nog wel .... :?
Ik heb 2 jaar geleden mijn vaarbewijs gehaald, is alleen maar theorie.......... 2 jaar geleden en vorig jaar heb ik op het Gardameer ook een boot gehuurd (lengte 9 m en 350 pk) en in principe stelt het niet echt veel voor. Belangrijkste (en moeilijkste) is gewoon als je weer moet aanmeren. Vaar rustig naar de kant toe, kijk waar evt. de golven vanaf komen en de mensen van het verhuurbedrijf zorgen verder wel voor het aanmeren. En voor die prijs.... zeker doen! Ik was beide keren € 350,- kwijt (exclusief de diesel met een verbruik van ongeveer 1 op 5) voor 1 dag.
En qua verbruik kun je het ook nog eens zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt. Ga je een beetje rustig om met de gashendel dan valt het verbruik nog wel mee.
Maar het is wel een onvergetelijke dag, heerlijk met een boot op het water!!
Jet ski's mogen niet verhuurd worden aan mensen onder de 18 jaar.
Prive mag er gevaren worden op een jet ski vanaf 14 jaar.
Een ieder die aan bovenstaande voldoet en is 22 jaar of ouder of in het bezit van een boters safety certificaat mag zelfstandig varen.
Een persoon 14 tot 18 jaar mag de huur ski besturen zolang er een adult op de ski aanwezig is die ten aller tijde het veiligheids koort aan hem of haar heeft gekoppeld.
De 14 jarige hoeft hier geen boters safety certificaat voor te hebben.
Wat is je twijfel precies?Citaat:
Iemand tips / ervaringen ? Mijn vrouw wil dit graag, ik twijfel best nog wel .... :?
Wat ik nou leuk vind aan een hele dag op een bootje ronddobberen .... Is het niet te lang; ik heb het idee dat ik het wel gezien heb na 30 minuten .... :roll:
En dan is 400 dollar wel veel geld natuurlijk.
Precies ja .... ](*,) Maar goed, als vrouw en kids het dan weer helemaal geweldig vinden .... Alleen, dat kan ik me dan moeilijk voorstellen :-k
Ligt er misschien een beetje aan WAAR je gaat varen.
Op een groot open water zonder speedlimit en de gaskraan wijd open, krijg ik het gevoel van......
Als "beroeps" zal ik even met je meedenken.:grin:
We zien de hele zomer van mensen die dit soort avontuurtje leuk lijkt maar na afloop?
Oh het ziet allemaal heel gezellig uit maar de eerste ellende begint meestal al als ma er achter komt dat er of geen toilet aan boord is of een soort van publieke k.... emmer.
Vergis je ook niet in het aan en af meren. Meerdere keren met eigen ogen gezien dat dit onderhand tot moord en doodslag leidt tussen de anders zo gezellige echtgenoten.
Pa zwetend aan het roer,ma gillend met een touwtje,haakstok en de beroemde blauwe bollen in de hand hopeloze pogingen doen om een of andere bolder te raken.En om een of andere geheimzinnige reden is de wind altijd af als je aan moet weren.
Meest gekke ervaring was dat een van de jachten zichzelf opgehangen had in de sluis. Ze kregen de touwen niet meer los en het water zakte zo'n acht meter weg. En maar gillen om een mes terwijl het jachtje letterlijk in de lucht hing.
En ja je moet toch al een zeer grote natuurliefhebber zijn om een hele dag tussen de muggen door te varen.
Denk er nog eens goed over na :mrgreen: :mrgreen:
Wij hebben ook het idee om een boot te huren. Heb weliswaar geen vaarbewijs maar toch ..... Moet lukken denk ik. Heb ooit van een forumlid volgende link gekregen
http://www.frenchysjetski.com/boats.html
Aan de westkust van Florida zijn er genoeg mogelijkheden om een boot te huren. In Hudson bijvoorbeeld, of bij John's Pass village bij Madeira Beach. Bij die laatste heb ik jaren geleden een aardig bootje gehuurd voor een paar uur, maar tegenwoordig verhuren ze alleen jetski's voor zover ik weet. Ook leuk natuurlijk. Ik kan me niet herinneren dat er een verzekering bij zat. Vaarbewijs in ieder geval niet.
Hudson biedt meer mogelijkheden (met wat googlen).
Heb navraag gedaan m.b.t. verzekeren. Dit is het antwoord:
There is no insurance to cover damages available , only liability insurance.
Ik denk dat liability insurance te vergelijken is met WA en zal naar alle waarschijnlijkheid schade aan derden dekken. Zeker weten doe ik dat niet!
Zijn er mensen die hier meer over kunnen vertellen! Zonder verzekering het water op gaan lijkt me zeker in de VS een behoorlijk risico!
Bovenstaande klopt.
Zonder verzekering het water op? Ieder voor zich, zonder verzekering een scooter huren?
Twee boot ongevallen in de laatste 10 jaar in Key West, een 13 jarige jongen had een boot gestolen en vaarde over een peuter (dodelijk).
Een volwassene vaarde in een andere boot (dronken B.U.I) 2 zwaar gewonden.
Ik zit liever op het water dan op de weg.
Een boot huren zonder ervaring? Nee, No!!!!!!!!
Wij kunnen ook een boot huren in cape coral hij is van de eigenaar van de villa die wij huren . Dus het is geen goed idee om het water op te gaan zonder enige ervaring .
Ik zou toch zeker even iemand goed laten uitleggen hoe alles op en aan de boot werkt en bestudeer de Florida boaters safety rules.
Als je er de tijd voor neemt kun je het doen, je kunt nooit ervaring hebben als je niet ergens aan begint, maar loop niet zomaar naar een verhuur bedrijf en pik even een boot op voor een halve dag.
http://myfwc.com/RULESANDREGS/Rules_Boat.htm#educ
en/of
http://myfwc.com/SAFETY/Safety_Boat_...ard.htm#online
Sorry voor de domme vraag maar hoe vind je in godsnaam de weg terug ? Wij zitten in een villa langs een kanaal maar er lopen er wel 100 in cape coral dus hoe vind je de juiste terug ? Heb je op een boot ook een gps die je de weg verteld en hoe stel jeje gps dan in .
broodkruimels ..... ?
^^^^^hahahahhahahahah heb ik niet aan gedacht . Ik zal zekers voor heks spelen .
Of je doet het gewoon net als de rest van Nederland. Gewoon het water op gaan,niet gehinderd door enige nautische kennis en als ultieme wegwijzer een autokaart uit 1960 aan boord hebben :razz:.
Vooral het Best Autoboek is erg favoriet om te gebruiken.
een goed advies is niet doen als je er niks van kent
Beetje bij beetje kom je er best uit, of is het zo dat miljoenen mensen het kunnen en dan zou jij het niet kunnen, het kan wel erg prettig zijn als er eerst iemand met je meegaat die ervaring heeft, er zijn idd GPSen voor op de boot met natuurlijk water kaarten er in, sommige zijn programeerbaar.
De GPS is een hulp middel, je moet nog steeds kunnen navigeren zonder.
Hallo allemaal,
Nog een aantal weekjes dan is het zover, Florida here we come!
Ik vroeg mij af of 1 van jullie ervaring heeft met het huren van een (speed) boot langs het strand.
Het is dus niet voor te vissen maar meer een beetje varen, snorkelen... Je kent het wel.
Hebben jullie nog tips trucs? Het gaat vooral om de ooskust. De eerste 2 weken zitten we namelijk in Orlando en de laatste week in Miami Beach.
Alvast bedankt!
Gr,
Bjorn :sun:
Ik heb voor de vakantie een boot gehuurd bij --> http://www.boatrentalsofkeywest.com/index.htm
Maar dan zul je wel naar Key-West moeten. Boothuur thv Miami Beach is mij helaas niet bekend.
Vanuit Orlando kun je toch ook gewoon naar de westkust rijden? Hier zijn bootverhuurders zat :grin:
Wij hebben in 1999 een speedboat gehuurd bij Marco Island (Naples). Behalve dat het een vrij prijzige activiteit is ( toen zo'n $250 p/d) is het ook een geweldige ervaring. We zijn niet de zee op geweest, maar gewoon wat cruisen op de binnenwateren en rondom de eilanden die daar zijn. Behalve in de zgn 'manatee zones' en op drukke plaatsen/havens was er geen speedlimit. Dus het gas kon regelmatig vol open. Enige ervaring is wel vereist, want de snelheden gaan toch al gauw naar de 80 km/h.
Vergeet niet dat de oostkust van FL de oceaan kant is, vaak hoge golven en wilde branding. De westkust is (meestal) veel rustiger.
Wij zijn van plan om in november ergens (homosassa /crystal river iod) een pontoon boot te huren om een dagje mee te varen. Gewoon rustig in de natuur, misschien een hengeltje uitgooien. Koelbox mee, manatees spotten en gators ontwijken :)
Zo'n pontoonboat heb ik ook eens gehuurd. Is geweldig relaxed en ruimte in overvloed :)
Duidelijk het word dus de west kust :)
Wij hebben zelf een boot gehad dus ervaring is er wel, is dat een beetje te doen vanaf Orlando naar de west kust?
We zijn met zijn 4en, 2 stellen dus de kosten word verdeeld dan valt het huren van een boot best mee.
Thanks,
Bjorn
Van Orlando naar de Golf is, afhankelijk waar je wil zijn, vanaf ruim 1 ½ uur sturen.
Dat is goed te doen, heb je misschien nog een tip qua stad(je) waar het mooi/leuk zou zijn een bootje te huren?
Bedankt.
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven. We hebben wel diverse plaatsen aangedaan, maar dat is al heel wat jaren terug. Het enige wat ik zo nog weet is dat Hudson een leuk vissersplaatsje was/is.
Maar gelukkig hebben we deskundigen genoeg "aan boord" :lol:.
Over twee weken varen wij een dagje op een boot bij Fort Myers Beach, gehuurd bij Holiday Watersport.
YouTube Filmpje van de boot die we daar huren
Een forummer gaf een keer de tip voor Frenchy's jetski and boat rental, ten zuiden van St Petersburg. Vele mogelijkheden daar!
http://www.frenchysjetski.com/
Die tip heb ik overigens zelf dankbaar overgenomen om daar misschien zelf binnenkort de lokale wateren te verkennen.
En de forummer blijkt te zijn: Michael. Bedankt!
Yep http://www.frenchysjetski.com/boats.html Daar haden wij ook een boot gehuurd.
Hieronder twee links met wat beelden.
http://mkjvandijk.blogspot.com/2008/...sch.html#links
http://kerstinflorida.blogspot.com/s...max-results=17
Groet Michael.
Wij hebben vorig jaar ook bij frenchy's gehuurd, op aanraden van Michael.
We gaan aankomende zomer nog een keer, het was dus bevallen... :grin:
http://rick-mandy-jasper-2010.blogsp...-en-grand.html
Op het blog zie je een filmpje van afgelopen zomer, gemaakt in de speedboot.
Op dit filmpje, zie je hoe dicht de dolfijnen langs ons zwemmen..
Kijk eens aan, wat een prima reclame. Nu weet ik het zeker! Thanks.
Dit stond ook op ons ToDo-lijstje.................... Maar is nu met stip gestegen:grin:
Wat een geweldige filmpjes, ik geloof graag dat jullie het een hele ervaring vonden. Ik hoop dat wij dit ook over een paar weken kunnen zeggen. :wink:
Ik weet zeker dat jullie het leuk vinden, echter in de weken dat jullie gaan zijn er geen Dolfijnen .... Dat vind Frenchy te duur om die erbij te huren..
Ik dacht dat de pelikanen wel te zien zijn, deze vliegen het hele jaar rond st Pete Beach, daar heeft hij gewoon een jaar abonnement op.
Tenzij hij deze heeft opgezegd natuurlijk?
:grin::grin: