Six people were hurt Tuesday morning while evacuating an attraction at Disney's Animal Kingdom.It happened around 10:30 a.m. on the Kali River Rapids ride, WESH 2 News reported.Reedy Creek Fire Department spokesman Bo Jones said the injuries were minor and consisted of bumps, bruises, back and neck pain.
Jones said a ride vehicle stopped while on an incline and five guests aboard were hurt while exiting to a platform. The sixth victim was a Disney employee.Disney spokeswoman Kim Prunty said a safety sensor detected an undetermined problem and stopped the ride.Prunty said the platform was being used during the evacuation, and that was when the failure happened.The ride was closed for several hours so an investigation could be completed. Prunty said the platform is routinely checked each morning, and was found to be working properly on Tuesday morning.Five of the victims were transported to Florida Hospital-Celebration Health and one was transported to Dr. Phillips Hospital.The evacuation platform that malfunctioned was removed, and Disney officials said an alternate evacuation process would be used to evacuate guests if necessary.The ride was tested for function and was running properly, officials said.
30-05-07, 16:46
cybertal
[Nieuws] Ongeluk in Animal Kingdom 29 mei 2007
Breaking News: Accident at Animal Kingdom
May 29, 2007
WDWINFO.COM - (5/29 - 12pm) While details are still sketchy, it appears there has been a major accident at Animal Kingdom this morning that sent several guests to the hospital, and forced an entire section of Animal Kingdom to close down.
According to unconfirmed reports, a piece of equipment being used by workers on a bridge over the ride collapsed, and struck a raft full of guests. According to one eyewitness, the water at Kali River Rapids was "red with blood". Several ambulances and emergency personnel were on the scene. There are no reports of fatalities, but some on the ride were severely injured.
More information to follow as details become available.
Five Walt Disney World guests and an employee were transported to the hospital Tuesday morning after the Kali River Rapids ride at Animal Kingdom was evacuated.
One of the rides' sensors caused the flumes to stop as they were traveling up a steep incline, prompting an evacuation about 10:20 a.m., said Bo Jones, deputy fire chief of the Reedy Creek Improvement District.
A platform designed to help transfer guests from the ride to the exit stairs malfunctioned during the evacuation.
One Disney employee may have suffered a bone fracture and the five guests suffered other minor injuries such as bruises and neck and back pain, Jones said.
The injured people included three teenagers, one 21-year-old and two people in their 40s.
Disney spokeswoman Kim Prunty said the reason the ride stopped is being investigated along with how the evacuation platform malfunctioned.
Kali River Rapids remains closed for now, she said.
"Our primary concern is for those who are impacted by the incident," Prunty said. "We're trying to determine what happened."
Misschien kan een Administrator dit topic even koppelen aan het topic wat ik hiervoor al had geopend zodat het wat overzichtelijk blijft.
Thnx ;-)
30-05-07, 19:46
pascalbrouwers
Re: Ongeluk in Animal Kingdom 29 mei 2007
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calypso
Misschien kan een Administrator dit topic even koppelen aan het topic wat ik hiervoor al had geopend zodat het wat overzichtelijk blijft.
Thnx ;-)
Wil je die ook nog met werk opzadelen.
Hij heeft vakantie....................
30-05-07, 21:52
calypso
Re: Ongeluk in Animal Kingdom 29 mei 2007
Er was toch een alternate!!!!
en anders lekker belangrijk!!
18-03-08, 09:27
barame
Animal Kingdom
Sorry maar ik ben nog niet helemaal "thuis" in dit forum.
Hoe en waar kan ik een nieuwe vraag stellen of een discussie starten.
Ik wil nu b.v. iets doorgeven en vragen stellen over Animal Kingdom.
Mijn vriendin is net een weekje in Orlando geweest met haar dochter en vertelde mij dat Animal Kingdom erg tegenvalt. Zij zagen dat de Bengaalse tijgers in vrij kleine hokken zitten en lopen rondjes om de bomen zo vaak dat het al om de boom is uitgesleten. Vind ik niets voor Amerika overigens. Maar haar dochter kon er wel om huilen. Hier wil ik nooit meer naar toe zei ze. en nog meer dieren in te kleine hokken/kooien. Heeft iemand dit ook ervaren? Ik wilde n.l. naar Animal Kingdom (27 tot 29 april in Orlando) met mijn dochter van 14, maar nu ik dit heb gehoord hoeft het niet meer. Ik heb keuze uit twee parken. Naar welke parken zal ik met haar gaan.?
MGM (Disney Hollywood) en MK? of hebben jullie een betere suggestie.
Wat betreft Animal Kingdom. Ik weet niet in welk park zij geweest is maar Animal Kingdom is 1 van de meest ruim opgezette dierenparken ter wereld. Kan me dus totaal niet vinden in het commentaar van je vriendin.
Overigens is AK geen traditionele dierentuin. Kijk eens wat reisverslagen door om ervaringen te lezen.
Hier is ook veel info te vinden: http://www.allearsnet.com/tp/ak/ak.htm
18-03-08, 10:09
cindy74
Re: Vraagje over Animal Kingdom
Ik snap die commentaar van vriendin helemaal niet het waren de grootste hokken die ik ooit heb gezien . het zijn eigenlijk helemaal geen hokken maar meer weiden waar ze in zitten en de nijpaarden zaten in hokken zo groot en mooi had ik ze nog nooit gezien . Ik zou er naar toe gaan valt het tegen ga je gewoon naar de studios van disney ( als je een parkhopper neemt)
18-03-08, 10:20
barame
Hallo, ik blij met jullie antwoorden. Ik ga nu toch naar AK want ik kon het me al niet voorstellen dat dit in Amerika kan gebeuren. Ik heb ook gehoord (niet van die vriendin) dat je een safari door het prak kan maken. Is dat aan te bevelen?
Wij zijn dol op dieren vooral op dieren waar geen hek onheen zit.
Maar dan nog zou ik graag weten wat de 2 leukste parken zijn voor een kind van 14, en daarna zeur ik niet meer ;)
18-03-08, 10:26
Tinkerbell
Dat is geen zeuren hoor :D
Ook wij vonden AK geweldig en de Safari is gewoon leuk en zou ik zeker aanraden.
Als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor Magic Kingdom kiezen en op de tweede plaats voor Epcot.
18-03-08, 10:37
corrus
In Disney's Animal Kingdom lopen de dieren rond Voornamelijk buiten.
Zeker de Bengaalse tijgers.
Er zit eigenlijk vrijwel niets in hokken... en zelfs de nachtverblijven en/of quarantaine verblijven zijn zeer ruim.
Dus eigenlijk weet ik niet waar dit vandaan wordt gehaald :???:
18-03-08, 11:07
Michael66
Overigens kun je bij Animal Kingdom niet spreken van een dierentuin. Het is namelijk helemaal geen dierentuin, maar een pretpark met een dierenthema. In de meeste delen van dit attractiepark tref je helemaal geen levende dieren aan. Zeker niet in het deel dat "Dinoland USA" heet ...:mrgreen:
18-03-08, 11:23
Njit
Toen het park net geopend was gebruikte ze in hun campagnes ook het fictieve woord "nahtazu" om het park te beschrijven. Als je het uitspreekt klinkt het als Not a Zoo.
18-03-08, 12:39
kol
Het leukste park voor een kind van 14!! Allemaal natuurlijk. Als ik maar één dag had zou ik Epcot of Magic Kingdom bezoeken.
Ik ben het ook met alle anderen eens dat Animal Kingdom heel ruim is opgezet, en dat de dieren er prima verzorgd worden in grote verblijven.
Laat je dochter zelf eens verslagen lezen op dit forum. Zo kan ze zelf kijken welk park haar het meest aanspreekt. :D
18-03-08, 16:33
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barame
Maar dan nog zou ik graag weten wat de 2 leukste parken zijn voor een kind van 14, en daarna zeur ik niet meer ;)
Gelukkig maar dat je bent "bekeerd". Het begrip dierenleed ligt nogal gevoelig, zie de discussie rond circussen, dierentuinen etc. in de maatschappij en bij jonge meisjes in het bijzonder. Ook over Seaworld laait deze discussie regelmatig op. Ook hier heeft het weer te maken met de keuzes die je maakt. Orca's liever in het wild zien? Ga naar Vancouver Island. Giraffen en zebra's? Reis naar de Serengetti woestijn. Overal waar dieren buiten hun natuurlijke leefomgeving verblijven, is wel iets op aan te merken.
AK is een prachtig park, verwar het niet met een dierentuin. Er is geen Disneypark dat niet leuk is voor een kind van 14. Alweer zo'n keuze, lastig he? Niet voor niets is mijn motto: Florida is too much....Succes d'r mee!
06-04-08, 10:31
BonBon
Vraagje over Animal Kingdom
Over 3 weken gaan wij naar Florida! Yesss niet erg lang meer.Maar dat betekent ook dat de definitieve voorbereidingen nu vorm beginnen te krijgen en daarom een vraagje.
Wij gaan een halve dag naar Animal Kingdom. Volgens verschillende reisverhalen prima te doen. Ik heb ook al een aantal keren gelezen dat het beter is om in de ochtend te gaan.
Mijn vraag: Als je in de middag gaat,mis je dan echt een heleboel? Zien we dan helemaal geen dieren meer, of is het alleen minder? Kortom...MOETEN we echt 's morgens of is het 's middags ook nog steeds prima te doen?
Alvast bedankt voor de reactie!
groeten Bonnie
06-04-08, 11:05
Disney_steph
Is een halve dag niet erg kort?
Het is zo op de plattegrond te zien best een groot park?
Ik ga ook over 3 weken, ben wel benieuwd ook naar het antwoord:)
06-04-08, 11:17
Yvet
Vroeger zou ik gezegd hebben, ja een halve dag is te doen.
Maar tegenwoordig niet meer.
Ik raad aan de ochtend vanwege dat je meer dieren ziet en ze meer aktief zijn.
Het is niet zo als je de middag gaat er geen dieren meer zijn maar wel minder.
Als je een halve dag doet kun je ook maar de helft doen. Je hebt nu met de shows waarvoor je bij Nemo een half uur tot uur van te voren in de rij moet gaan staan geen halve dag strategie meer om alles te doen.
Kijk wat je wilt gaan doen en bekijk wat je wilt overslaan, en ga dan kijken of je dat in een halve dag kunt doen.
Reken wel op wachtrijen van een half uur tot een uur per attractie.
06-04-08, 12:13
BonBon
Bedankt voor je reactie!
06-04-08, 12:49
calypso
Een halve dag voor dit park is echt te weinig, hier is zoveel te zien, daar heb je toch een hele dag voor nodig.
Trouwens dit park sluit toch al vroeger dan de andere parken ivm de rust van de dieren dus daarna zou je nog de rest dan kunnen doorbrengen in een ander park.
06-04-08, 12:57
bluedolph1n
Ik ben er geweest toen het park nog niet zo erg lang open was, en nog niet alles af was.
Toen had je inderdaad geen hele dag nodig, maar hebben we er alsnog tot een uur of 3 half 4 of iets dergelijks rondgelopen.
Aangezien het park daarna nog uitgebreid is verwacht ik inderdaad ook dat het een halve dag echt te weinig is.
Groetjes, Sandra
06-04-08, 13:10
Marjol
Je hebt zeker wel een hele dag nodig om Animal Kingdom goed te bekijken en alles te doen.
Wij hebben vorig jaar de safari 's-middags gedaan, maar hebben inderdaad maar weinig dieren gezien. Dit jaar gaan we dat dus als eerste doen :)
06-04-08, 20:50
Disney_steph
Ben blij dat wij de hele dag gaan:)
We gaan er ook ontbijten...ben zeer benieuwd!
06-04-08, 22:30
LSL
We zijn gisteren terug thuis gekomen :(
Betreft Animal Kingdom een goede raad: ga tegen openingstijd en begeeft je recht naar de Kilamanjaro safari. Indien er daar al een wachttijd zou zijn neem je een fastpass en ga je enkele ritjes maken in de Everest railway (5 minuutjes stappen, daar loop je dan nog zo binnen (meerdere keren zelfs).
De safari per vrachtwagen is één van de mooiste zaken die we in Disney gezien hebben, precies echt. Na de safari kun je een extra stukje te voet doen (15 min.), je ziet dan enkele gorilla's en andere dieren van zeer dichtbij, een aanrader !
Opgelet : later op de dag is zowel bij de safari als op de railway de standby wachtrij groot.
Als je het een beetje goed plant kun je na de middag (+/- 16u) volledig rond zijn.
De wildwaterbaan (Kali river) vonden wij maar niets, je wordt als je een beetje pech hebt met de zitplaats echt zeiknat (je zit vastgeriemd en kunt niet onder de fontein onderuit) en verder is het maar een kort ritje. Dezelfde attraktie in de Efteling is een heel stuk aangenamer !
Ook de parade vonden wij maar flauw in vergelijking met die in de andere parken. Voor kinderen is het misschien wel leuk.
De 3D film (a bug) is daarentegen wel goed met enkele speciale verrassingen.
De Dinosaur rit is ook een aanrader, een fastpass is hier absoluut noodzakelijk, de standby wachttijden zijn (heel) lang.
Een absolute must-do is de Lion King show !
06-04-08, 22:37
Disney_steph
Bedankt voor de tips, ik ga ze sowiezo meenemen!!!:)
07-04-08, 11:49
Yvet
Ohw de Kali River Rapid is juist 1 van onze favo's....
Waarom....
Wij gaan in mei, zo ergens in de middag is het bloedje heet en AK is 1 van de heetste parken want het heeft weinig schaduwplekken.
Ff zeiknat worden in KRR en het is heerlijk afkoelen.
Met de zon en warmte zijn we in 10 minuten van zeik en dan echt zeiknat naar zo goed als droog....
07-04-08, 12:27
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvet
Ohw de Kali River Rapid is juist 1 van onze favo's....
Ff zeiknat worden in KRR en het is heerlijk afkoelen.
Met de zon en warmte zijn we in 10 minuten van zeik en dan echt zeiknat naar zo goed als droog....
Probeer Islands of Adventure eens, daar fris je pas van op...[-o<
Sinds vanavond ben ik een nieuw lid van het forum. De reden is dat we, mijn vriendin en ik, binnenkort naar Florida gaan.
Mijn vraag is hoe heftig Expedition Everest is. Ik heb begrepen dat er stukken in het donker en achterwaarts gaan. Ook zouden er bunnyhops inzitten. Ik wordt snel misselijk van bunnyhops en wil mezelf vooraf beschermen door een reistabletje in te nemen. Is dit wijs of kan ik beter niet erin gaan?
Gr. Matthieu
05-07-09, 21:00
cindy74
Re: Expedition Everest
Mijn vriend word snel misselijk heel snel maar in deze achtbaan werd hij helemaal niet misselijk. Maar het is wel een heftige met stukken in het donker en achterwaarts.kijk hier maar eens krijg je een goed zicht over hoe hij is ik weet zeker dat je er spijt van gaat hebben als je hem niet doet
05-07-09, 22:30
Lea
Hij is leuk!!!
4 keer er in geweest vorig jaar.
Alleen de laatste keer duurde het maar en we hoorde maar niks de rij liep niet door.
Na 3 kwartier eindelijk konden we weer verder , wat bleek het was weer even flink gaan regenen en hadden ze de baan stil gezet.
Blijkbaar nooit gehoord van dat even om te roepen of zo.
Maar al met al als we volgend jaar weer richting Orlando gaan hij staat zeker op het program.
05-07-09, 23:41
liesje1967
@cindy74
Zie er gaaf uit dat filmpje...
18-07-09, 22:06
Eddy76
[Gerucht] Animal Kingdom krijgt Journey To The Center of the Earth in 2012/2013
Volgens de laatste geruchten zouden de Disney imagineers bezig zijn met gedetaileerde attractie concepten voor het langverwachte Beastly Kingdom gebied.
De Dragon’s Tower coaster die eerst zou komen is 100% geschrapt, maar Disney zou nu bezig zijn met een attractie dat een copy zou van Journey To The Center of the Earth uit Tokyo DisneySea.
Deze attractie zou gepland zijn voor een opening in 2012/2013.
In Tokyo maakt de attractie gebruik van een next generation versie van het Test Track ritsysteem om een high speed dark ride experience te creeren inclusief een ontmoeting met de grootste animatronic ooit door Disney gebouwd.
Het voorstel voor deze attractie is gemaakt en de basis plannen liggen nu bij het management voor goedkeuring.
18-07-09, 22:08
Njit
Re: Animal Kingdom krijgt Journey To The Center of the Earth in 2012/2013??
Ik heb Journey mogen doen in Tokyo DisneySea. Erg gave attractie. Alleen wel een beetje raar om twee bergen te bouwen in Animal Kingdom..
02-10-09, 16:01
vondutchga
Backstage Expedition Everest
van morgen in alle vroegte voordat het park opende zijn we met ongeveer 20 cast members naar een backstage toer van Mt. Everest geweest.
Erg leuk, binnen in de berg en langs de baan wandelen.
The Yetti ontmoet en natuurlijk tot slot nog een rondje :)
Helaas dacht ik dat we geen fotos mochten maken dus geen camera bleek dat het wel kon dus heb ik alleen wat fotos op mijn telefoon gemaakt die ik verkeerd instelde dus nu heb ik alleen wat kleine fotos.
dit lijkt me geweldig om een keer te zien zeg! Ik heb ooit gesolliciteerd bij een bedrijf dat rollercoasters maakt maar ben helaas niet aangenomen.
02-10-09, 19:14
Lea
Re: Backstage Expedition Everest
Oei die trap langs de baan, is toch behoorlijk hoog en steil lijkt me, weet het niet zo precies meer maar kan zijn als je op die trap loopt dat het minder erg is.
Maar leuk hoor om dat zo te kunnen zien.
02-10-09, 19:31
vondutchga
het was inderdaad vrij hoog en steil, maar was wel erg interessant.
02-10-09, 20:06
JKG
He grappig, zat er anderhalve week terug nog in. :)
Het is wel een kort baantje hoor, maargoed.. leuk om het zo eens backstage te zien!