-
Re: Douane immigratie airport sanford
Zoals overal heb je vriendelijke en norse mensen.
De laatste kwamen we binnen via Miami. Daar zijn er enkel automaten. De enige beambte die je tegenkomt is er een die een stempel op het papiertje zet dat juist daarvoor uit de printer is gerold.
Her ergste zijn de lange wachtrijen. Dus rennen eens je uit het vliegtuig bent.
-
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat de moeilijk met kinderen doen.
Maar (ik weet niet hoe oud ze zijn) vertel dat ze rustig moeten blijven staan en niet te druk doen.
En ze kunnen mijn kinderen wel ondervragen, maar ze verstaan het toch niet. :D
We hebben er ook wel bij, die echt leuk tegen de kids doen, met grapjes over knuffels enzo.
-
Als je vriendelijk bent zal de immigration officer ook vriendelijk zijn. Geef antwoord op de vragen, ga geen lange verhalen vertellen en je bent er in een wip doorheen. Tegen kinderen doen ze niet vervelend, waarom zouden ze. Sandford is een kleine luchthaven, mijn ervaring was positief. Fijne vakantie en no worries :D
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sonja
Als je vriendelijk bent zal de immigration officer ook vriendelijk zijn.
Ik ben altijd vriendelijk, daarin tegen heb ik wel eens horken tegen over mij gehad.
Of zou het dan toch aan mij liggen :confused:
-
Oké duidelijk... Bedankt voor jullie antwoord.
-
P.s zijn het altijd dezelfde vragen die je krijgt op sanford airport ? Zo ja of nee welke zijn dat dan ongeveer en wordt een ieder persoon apart genomen ?
onze kinderen zijn 4 en bijna 6 vandaar onze ongerustheid dat de kids bang worden
-
NIemand word apart genomen, je gaat als één familie naar de officer en kunt de vragen voor je hele familie beantwoorden.
-
Vragen die je kunt verwachten zijn:
- hoe lang blijf je?
- wat is het doel van je verblijf?
- hoeveel geld heb je bij je?
- waar verblijf je?
-
Gerrit en njjt super bedankt
-
Onze ervaring met Sanford is prima. Gaat heel snel en relaxed. Zijn nu 3 keer via Sanford gekomen en nooit lastige vragen gehad alleen hoelang we bleven meer niet. Stonden binnen now time bij de bagage banden. Ook bij de autoverhuurder gaat het lekker vlot allemaal. Al met al is Sanford wat ons betreft een perfect vliegveld.
-
Mijn ervaring is over het algemeen zeer positief. Op Sanford heb ik nog nooit gerend want er landen relatief weinig vliegtuigen waardoor het bij Homeland ook rustiger is..... Aan mijn kinderen (14 en 7) wordt nooit iets gevraagd, hooguit wordt hun naam op vragende toon genoemd en hoeven ze alleen maar yes te zeggen! Zolang je zelf rustig en vriendelijk blijft is er niets aan de hand.
Ik heb nog wel een andere tip voor je: in het vliegtuig moet je een papiertje invullen met daarop je persoonsgegevens en het adres waar je gaat verblijven (hou dit dus in de buurt in het vliegtuig). Ook moet je op de achterkant vermelden of je levensmiddelen bij je hebt, doe dit wel want als ze je koffers controleren en het blijkt dat je bijvoorbeeld kaas hebt dan kunnen ze wel een beetje moeilijk doen. Wij vermelden het altijd, je koffer gaat dan nog een keer door de scanner vlak voordat je de hal uitloopt en je hebt verder geen gezeur ;).
-
Dank je voor de antwoorden
-
bij de overstappen in Atlanta valt mij het vaak op, dat ze aan onze zoon vragen
of hij vakantie heeft van school...
in Detroit daar in tegen heeft er nog nooit iemand hem dat gevraagd
ervaring met sanford hebben wij niet
-
Wij zijn in Juni van dit jaar op Sanford geland en dat ging prima! Wij mochten gewoon met zn vijven naar de man van de douane lopen en die man was super gezellig.
Hij deed james bond na voor de kids en allemaal andere dingen waar hun mond van open viel.
Ze kregen ook een high five.
Ook vroeg hij aan mij welk werk ik deed en hoelang we bleven.
Er stonden wel norsbokken maar ja, die heb je overal.
-
Tja onze oudste is dan 5 dus die zal het nog niet snappen die vragen ...
-
Oké wel raar hoor allemaal.... Ze kunnen vragen wat ze willen maar ze weten nooit of iemand de waarheid zal spreken
-
En daar hebben deze profilers nou net voor geleerd (Net als de profilers op schiphol overigens)
-
Dat is het inderdaad. De vragen zijn niet belangrijk, wel hoe je overkomt.
-
Citaat:
Njit
Dat is het inderdaad. De vragen zijn niet belangrijk, wel hoe je overkomt.
Nerveus ik dan... Heb ik altijd bij controle douane ook al heb ik niks te verbergen
-
Nerveus is iets anders dan liegen..... ;-)
Geloof me, die douanebeambten (Profilers) zijn erop getraind. Zij prikken dwars door je nervositeit heen.
-
Je hoeft er echt niet tegenop te zien hoor, je bent er zo doorheen. Zonde van je energie om je er van te voren zo druk om te maken, is echt niet nodig!
-
Citaat:
b767-300er
Nerveus is iets anders dan liegen..... ;-)
Geloof me, die douanebeambten (Profilers) zijn erop getraind. Zij prikken dwars door je nervositeit heen.
het is hun beroeps dus dat zala wel goed zitten
Citaat:
José
Je hoeft er echt niet tegenop te zien hoor, je bent er zo doorheen. Zonde van je energie om je er van te voren zo druk om te maken, is echt niet nodig!
Aard van het beestje denk ... Hahaha
Dat is wel waar
-
Wij zijn net terug. Voor het eerst via Sanford gevlogen. Mijn indruk is dat het veel relaxter is dan MCO. Mijn vader draagt een corset voor zijn rug. Deze moest op MCO helemaal uit, wat best lastig is. Op Sanford werd hij met een handscanner gescand en kon deze gewoon aanblijven.
Het komt allemaal net wat minder streng over op Sanford.
Enige nadelen zijn alleen dat het 30 minuten verder rijden is en (naar mijn mening) een minder mooi vliegveld is. Er is ook minder te doen. Ook miste ik de shutle van en naar de gates die bij mij het Orlando-gevoel oproepen :-)
-
Taxi prijs tips Sanford Airport
Iemand tip over de kosten voor een taxirit naar WDW vanaf airport sanford ?
p.s staan er direct taxi's bij het verlaten van airport sanford ?
dank alvast
-
Re: Taxi prijs tips Sanford Airport
Via de volgende pagina vind je alle mogelijkheden vanaf Sanford. http://www.orlandosanfordairport.com...mo_shuttle.asp.
Stuur ze een email voor een prijs. ongetwijfeld staan er ook taxi's voor de deur. Biedt Arke geen shuttle service aan?
-
Niet direct aan arke gevraagd. Maar wij zijn toch met 4 personen en bagage dus een reguliere taxi wordt lastig.
vandaar mijn vraag of er diverse taxi's staan.
ik ga ff je link checken .
dank ebelix
-
Je hebt shuttle busjes waar de bagage makkelijk in gaat. Deze moet je ook van te voren reserveren.
-
Oké dus zomaar op de bonnefooi taxi zoeken met zoveel personen en bagage gaat niet lukken dus
-
Is een huurauto geen optie? Ook al is het voor een dag
-
Nee Nijntje. Wel de laatste 4 dagen in orlando hebben we een huurauto.
maar de eerste dagen zijn we 5 dagen in de parken.
Dus alleen de rit heen ga ik geen auto voor huren
-
Wij hebben ook al een paar keer een auto voor een dag gehuurd (via Alamo) en deze de volgende dag ingeleverd bij Disney Magnolia Golf (ligt op het Disney terrein). Veel goedkoper dan een taxi! Wij hebben de luxe van een eigen auto daar maar voor het vervoer van en naar het vliegveld hebben we toch een auto nodig waarin 4 mensen en een aantal koffers passen :).
-
Ik ga voor een shuttle busje denk ik
-
Ik denk dat je van de prijs schrikt....... Met een shuttlebusje van Orlando International is al 75 dollar voor 4 personen, Sanford is nog verder dus ik vermoed dat dat nog duurder zal zijn. Maar goed, je moet doen wat jij wilt!
-
150 dollar voor een private shuttle bus... Niet goedkoop wel lekker ruim.... Zo een reis is al niet goedkoop dus die ene luxe taxi moet toch kunnen
-
Zoals ik al zei moet je doen wat jij wilt, voor rond de 50 dollar huur je een ruime auto en kun je voor die andere 100 dollar leuke dingen doen ;)
-
Doe ik ook bieg... Evengoed bedankt voor de tip
-
Re: Vliegen van/naar/via Orlando (Sanford)
VRAAG:
Weet iemand of je voor 4 personen met 4 grote koffers en 2 handbagage stukken gelijk een soort van taxibusje kan krijgen op sanford airport als je geland bent ? Of moet je deze van te voren reserveren ?
er staan uiteraard gewone taxi's maar daar is tekort ruimte in voor ons.
-
Ferry, ik denk dat je er van tevoren eentje moet reserveren. Op bijgaande link zie je alle shuttle-services: http://www.orlandosanfordairport.com...mo_shuttle.asp
Groetjes!
-
Dank bieg
Maar het lijkt mij dat er wel meer grote groepen of gezinnen met veel bagage aankomen op sanford die geen shuttle gereserveerd hebben ! Zal daar enkel bii aankomst de gewone taxi's te krijgen zijn ?
-
Waarom voor het onzekere gaan als je met een reservering zekerheid hebt. Er zullen ook wel taxi busjes zijn maar wellicht net niet op het moment dat jij aankomt.
Daarnaast zijn dit vluchten waarop veel mensen een pakketreis hebben waarbij transfer naar het hotel apart er bij geboekt is of al in het pakket zit. Ook zullen veel mensen een auto in het pakket of apart gehuurd hebben. Relatief weinig mensen zullen een taxi nemen.
mag ik vragen wat de weer stand is tegen het reserveren van een shuttle of een busje?