heeft er iemand de gps software van florida voor een tomtom 2
dank u
Afdrukvoorbeeld
heeft er iemand de gps software van florida voor een tomtom 2
dank u
Er is er geen van florida alleen, alleen van heel usa. Naar horen. Heb je al navraag gedaan bij tomtom ? www.tomtom.com
Die kunnen je vast verder helpen hoe je hier aan kunt komen.
Ik kon tom tom usa ook nergens vinden en heb toen maar navigon gekocht vond dit ook heel goed werken.
Wat is het verschil tussen TomTom USA en TomTom Europa? Volgens mij zijn ze allebei hetzelfde alleen krijg je er andere kaarten bij.
Harm
Hallo
Omdat het een keer fout gegaan is met mijn TomTom even de volgende vraag.
Kan ik hier in Nederland een route uitstippelen voor b.v. Florida??
Harm
Volgens mij wel. Ik heb nu een Florida map in TT5 geïnstalleerd en kan normaal routes plannen. Ik krijg uiteraard geen "fix" op een kaartpositie, maar dat is volgende week (mits Martinair niet gaat staken...) ook verholpen...
Je kan altijd de Tom Tom gebruiken voor de route naar Kentucky......
(of naar de dichtstbijzijnde slijter)
Eric
Over Tom Tom gesproken, ik heb voor mijn verjaardag een Mio 168 gekregen en die vandaag eens flink uitgeprobeerd. Nu woon ik toch al 21 jaar in dit gebied en ons doel (Mount Vernon, het landgoed van George Washington) heb ik al vele malen bezocht, maar dit ding navigeerde me daarheen via een voor mij totaal onbekende weg! Of het sneller was, dan hoe ik altijd ga... ik weet het niet, er was nogal wat verkeer op de Mio weg, waardoor het net zo lang duurde als mijn gewoonlijke route, misschien langer, maar minder druk.
Ik gebruik TomTom nu ca. 1.5 jaar (in Nederland) en merk ook dat er soms routes worden aangeboden die ik zelf niet had kunnen bedenken. Vrijwel altijd zijn deze routes sneller (o.a. 1 van Eindhoven naar Arnhem en 1 van Eindhoven naar Parijs) of comfortabeler. Wat ook prettig is: als je vaak dezelfde route rijdt, dan kun je (voor de variatie) gewoon eens ergens afslaan of een ander stuk snelweg nemen; TT berekent gewoon een nieuwe route naar je bestemming.
Meest gebruikte feature: berekenen wat de verwachte aankomsttijd is. Als je wordt gebeld in de auto en men vraagt hoe laat je verwacht aan te komen, dan is het antwoord vrijwel zonder uitzondering op 5 minuten nauwkeurig te geven.
Ik heb eenzelfde ervaring. Als je TomTom heen vergelijkt met terug stuurt hij je terug soms via een andere weg. Ook de twee opties “kortste weg “ en “snelste weg” zijn verwarrend. De “snelste weg”gaat via de meest gebruikte weg. Bij de “ Kortste Weg” worden er stukken afgesneden en rijd ik soms over woonerven en weggetjes waar niemand normaal komt, alleen de plaatselijke bewoners. Op de motor is dat soms nog leuk maar met de auto is het wat minder. Zeker is dat hij je perfect naar de plek brengt waar je wezen moet.
Harm
Een navigatie systeem is een slechts een hulpmiddel om van A naar B te komen. Als jij vind dat je een andere weg moet ipv wat Tom Tom aangeeft dan kan dat uiteraard. De computer zal opnieuw gaan rekekenen en de route aanpassen. Zelf heb ik het ook meegemaakt dat ik naar mijn werk reed en een geheel andere route moest nemen volgens het navigatie systeem, dit komt omdat het systeem stond ingesteld op de "snelste route mode".
Gewoon blijven oefenen met het route systeem Harm, dan gaat het steeds beter!
Hallo
Na zo’n drie maanden weet ik wel hoe het werkt. Dat was de vraag ook niet. De originele vraag was
“Hallo
Omdat het een keer fout gegaan is met mijn TomTom even de volgende vraag.
Kan ik hier in Nederland een route uitstippelen voor b.v. Florida??
Harm”.
Dat Tom Tom niet onfeilbaar is blijkt uit het volgend. Als ik invoer een rechtstreekse of kortste verbinding tussen twee punten in mij woonplaats. En deze gaat door het bedrijven terrein dan laat TT mij om het terrein rijden. Als ik zelf er het bedrijven terrein doorga rekent hij onmiddellijk een nieuwe weg uit, en brengt mij langs de juiste weg thuis.
Harm
Ja, ik ben het met Harm eens, hoor. In Nederland kwam onze Tom Tom niet op tijd, dus gebruikten we Destinator, ook erg goed. Maar soms ging hij helemaal uit de weg, heel verwarrend. Als je dan in een file staat wil je gewoon een uitweg. Daarom vind ik, dat een papieren kaart nog steeds onontbeerlijk is!
Ik rijd al jaren door Amerika zonder Gsm, laptop en TomTom etc. En heb altijd contact met thuis gehad en ben nooit verdwaald. Dankzij de TomTom die naast mij zat met een Rand Mc Nally road Atlas. Omdat ik dit jaar een Mio 168 met TomTom heb gekocht wil ik die als “aanvulling” wel eens in Amerika proberen. Vandaar mijn vraag m.b.t. het vooraf plannen van een route.
Harm
Hallo tis nounou hier, heb nog een vraagje wij vertrekken op 9 januari voor 3 weken naar Florida we beginnen in Miami en vertrekken terug in Orlando, is het nuttig om een gps te huren of staat alles er goed aan geduid ?Ik heb al gelezen dat het soms ingewikkeld is ? Het is de eerste maal dat we Amerika bezoeken graag antwoord hierop dank u ! :oops:
Miami is een grote drukke stad. Hier kun je eenvoudig verkeerd rijden.
De snelwegen zijn wel allemaal goed aangegeven. Hier zul je niet echt een GPS nodig hebben. Orlando is echt alles goed aangegeven en is ook erg relaxed rijden.
Een GPS is niet echt nodig. Wij gaan al jaren naar Amerika en gebruiken alleen een Rand Mc Nally road Atlas. We zijn natuurlijk wel eens verkeerd gereden. Maar alles staat goed aangegeven, zeker de straatnamen. Het is alleen even wennen waar de aanwijsborden staan, maar als je dat door hebt is er niets aan de hand. Met een beetje oriëntatie vermogen kom je in zowel Miami als in Orlando altijd op de goede plaats.
Harm
Het grote nadeel van een GPS systeem vind ik, dat je nooit de weg leert, je volgt alleeen de aanwijzingen.
Zonder GPS moet je op de kaart kijken, en begrijp je hoe een stad in elkaar zit.
Het rijden in de USA is heel simpel, alles is goed aangegeven, alleen wordt veel meer dan hier met de windstreken gewerkt.
Dus even op de kaart kijken waar je heen moet, en dan gewoon die richting volgen.
Miami is inderdaad erg druk en groot, en ik ben er heus wel eens verkeerd gereden, maar dat is juist de charme vind ik, en als je je goed orienteerd kom je er altijd.
Eric
Op dit forum is al eerder gediscussieerd over het nut van een gps. Ik ben zelf een groot voorstander van een GPS (bijv. Neverlost van Hertz). Je komt op plekken waar je anders niet zou komen omdat het wat lastig vinden is. In het Neverlost-systeem zijn ook de Yellow-pages opgenomen dus als je Chinees wilt eten toets je dat in en het GPS leidt je naar de dichtsbijzijnde Chinees of als je naar de bios in Winterpark wilt dan kun je dat ook aangeven. Met name als je van tevoren geen hotels o.i.d. boekt is het ook handig als je aan het eind van de dag kunt zoeken naar een motel in een couponboekje en dan het adres kunt ingeven in het gps. Scheelt een hoop tijd en ergernis (zeker na een dagje rijden). Ik huur nooit meer zonder!
Hallo
Ik ben geen voor of tegenstander van het gebruik van GPS. Wij doen het al jaren zonder en vinden prima de weg in Amerika. Ik vind het zoeken en verkeerd rijden , wat zelden gebeurt, zo zijn charme hebben. Zeker als je met vakantie bent. In Orlando en andere steden is de hoofdstraat meestal voorzien van een keur aan eetgelegenheden. Als ergens een hotel is dan is er meestal ook een eetgelegenheid in de buurt. De ruime opzet van de wegen geeft je ook nog eens de mogelijkheid tot keren en het parkeren geeft meestal ook geen probleem, alleen in de grote steden
Harm
Ik ben het helemaal eens met Harm. Al kan ik me voorstellen dat als je een rondreis maakt en beperkt bent in je tijd het wel tijdsbesparend kan zijn als je heel snel je hotel kunt vinden (is mij ook altijd gelukt zonder GPS), bij de attracties komt (voor mij nooit een probleem geweest) en zo. Gemak dient de mens, maar het avontuur is ook leuk!
Als je op 1 plek of inde buurt van de grote steden blijft, heb je inderdaad geen GPS nodig. Wij rijden altijd tussen de 5.000 en 10.000 kilometer als we in de USA zijn en dan is het heel handig. Als je bijv. in Alabama onderweg zin krijgt in Pizzahut is het heel fijn dat je dat in no-time kunt vinden. En inderdaad, wij zijn gemaksmensen......
Bedankt voor de vele antwoorden ik zal het zonder gps proberen !En zo dom zijn we nu ook niet :wink: .Wij hebben al een auto gehuurd bij Alamo zonder gps want ik weet zelfs niet of ze dat ter beschikking hebben . Tot later nounou :lol:
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een Mitac Mio A201. TomTom bevalt prima. Voor onze komende USA reis zijn we dus helemaal voorzien :)
Net niet onder de kerstboom. Of toch wel? Hij is wel even duurder dan de Mio168, maar is dan ook wat sneller en je kan hem gekanteld gebruiken doordat de ontvanger draaibaar is heb ik gezien. ( en als je jarig bent geweest nog gefeliciteerd :lol: )
Harm
Wij deden Sinterklaas :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm
De snelheid is vergelijkbaar met de 168. De grootste voordelen zijn Windows Mobile 5 en de Sirfstar III chipset. En hij is grijs :)
Grijs lijkt mij een mooie kleur. Vast de reden om hem aan te schaffen. :lol: Hopelijk zit de aan uit knop op een betere plaats dan bij de mio 168. Bijna elke keer als ik hem uit het hoesje of uit de standaard in de auto pak start de recorder op omdat die knop er vlak naast zit. Ook hoef je niet meer met een uitschuifbare stylus te werken.
Harm
De aan/uit-knop zit links naast de hardware buttons. Heb er verder geen last van. De stylus is nog steeds uitschuifbaar..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm
Mio 168:
http://www.mio-tech.be/products/gps/...ontal_view.jpg
Mio A201:
http://www.mio-tech.be/products/gps/...ontal_view.jpg
Het is en blijft leuk spul een PDA met GPS ontvanger.
Zelf heb ik een Medion MDPNA 100. De software die er bijgeleverd zit is Navigator 5 van Navigon. Werkt goed maar zoals ik al eerder schreef blijft een GPS systeem een hulpmiddel!
http://www.scapino.nl/data/producten/WL-131-6084-00.jpg
Weet iemand of tomtom usa te downloaden is en zo ja werkt het dan ook
of is het zinloos om je pda mee te nemen?
gr paula ( eigenlijk echtgenoot)
Zie de Huisregels: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=3Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paula
Dit om het Forum niet in problemen te brengen door rechtzaken van TomTom en CoCitaat:
Geen links naar illegale zaken als warez, mp3's, simlocks en dergelijke.
Een PDA meenemen kan best handig zijn hoor, wij nemen hem ook mee..
Ik wou hier even zeggen dat de kaarten perfect werken,wij 3 weken in Canada geweest (off topic)...maar het is om te melden voor diegene een route planner willen aanschaffen voor Florida dat de kaarten Usa/Canada goed zijn.
Dank je voor je reactie. Ik had ook niet anders verwacht dan dat ze goed zouden zijn :)
We hebben 3 1/2 week in Florida rondgetoert met de kaart van TomTom en dat ging inderdaad prima. Ik ga nergens meer heen zonder navigatie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikke
Hi,
Heb een aantal navigatiesystemen uitgeprobeerd. Maar onlangs heb ik van een vriend gehoord over een nieuw systeem, genaamd Nav4all.
Ik heb hem gedownload en het werkt uitstekend, heel erg gebruiksvriendelijk. EN het kost nix, natuurlijk voor een periode... tot 16 aug dit jaar, daarna slechts 10 euro per jaar! Overal ter wereld en in alle talen. Heel geschikt voor op vakantie, niet alleen voor in de auto maar ook voor wandelen, fietsen etc omdat zelfs de kleine wegen zeer gedetaileerd weergegeven kunnen worden. Multi-functioneel dus.
Hier kun je de software downloaden naar je mob.
www.nav4all.nl
Veel plezier~!
Gr,
Daan
De versie die hier vergeleken wordt is een oude TomTom versie. De laatste update van die pagina is 18 augustus 2004!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hans_geurtsen
TomTom is tegenwoordig Booming in de USA. Ze besteden hier nu volgens mij ook veel meer research/geld aan..
Ik heb versie 3 in Florida gebruikt en geen enkel probleem ondervonden, alleen maar gemak van gehad. Ik wil daarmee niet zeggen, dat het de beste is, maar een heel goed bruikbare is het in ieder geval. Kan bijna niet wachten om mijn nieuwe versie 5 te testen.
Knaapje
Hallo Knaapje
Versie 5 of 5.1?? op zich zal het in het rijden niet uitmaken. Met 5.1 kun je echter thuis je route al bekijken.
Harm
Ik ben in het bezit van een pocket pc met navigatie software. Nu was ik op zoek naar kaarten van de USA, nu was ik vrolijk aan het surfen op TomTom.com en zag ik dat het gewoon mogelijk was om deelkaarten van steden te kopen.
Voor 5 dollar koop je een kaart van Orlando, lijkt me een gokje waard toch?
Iemand hier ervaringen mee?
http://tweakers.net/ext/f/0f0b3eed99...e0116/full.jpg
Hoi Gunner.
Ik heb de volledige Tomtom Maps of USA en Canada ooit voor een prikkie gekocht via Ebay. Ik heb de map van Orlando nog niet gebruikt, maar heb al wel ervaring met andere delen van Amerika via Tomtom. Het werkt hetzelfde als in Europa, net zo gedetaileerd. Perfect dus.
Succes ermee!
Twan
Ik heb FL ( van tomtom 5)op mijn MDA staan.
Is vls' mij niet groter dan 50 mb.
Het werkt perfect, en is een grote hulp tijdens je vakantie.
Navigeert beter dan mijn vrouw :wink: , hoe denken jullie hierover :twisted:
HAHAHAHAHA
Grapje