Je hebt in Madrid alleen de uitgaande Schengen paspoortcontrole. Je koffers worden doorgelabeld naar Miami en daar ga je door US immigrations en customs.
Afdrukvoorbeeld
Je hebt in Madrid alleen de uitgaande Schengen paspoortcontrole. Je koffers worden doorgelabeld naar Miami en daar ga je door US immigrations en customs.
Bedankt voor jullie antwoorden. Nu weet ik een beetje wat we kunnen verwachten.
Wij vliegen in April via Brussel naar Madrid en daarna verder naar Miami geboekt bij Iberia maar de vlucht word door American Airlines met airbus 330 gedaan
Dat hangt er natuurlijk wel vanaf op welke vlucht je zit.
Met klm kan je 5 x per dag naar Atlanta. Waarvan 3x met Delta en 2x net KLM.
Zal met Iberia exact hetzelfde zijn
Vanaf wanneer kan je stoelen vastleggen bij Iberia, ik kan bij Iberia zelf (nog) niet inloggen.
Hoe is de ervaring bij reizigers die onlangs met Iberia hebben gevlogen.
Wij vliegen met de Airbus A340-600 (beetje antiek kistje volgens mij haha)
Is het echt zo slecht :( ? we vliegen BRU-MAD-MIA
Ze zijn het interieur van de A340-600 aan het vervangen, laten we hopen dat we tegen die tijd in een vernieuwde zitten. Op de terugvlucht hebben we de A330-300, dat is een nieuwe.
Eventjes gekeken op de website van flightstatus, inderdaad terug hebben wij ook de A330-300!
Heb jij al stoelen kunnen vastleggen, tijdens het boeken was de keuze zeer beperkt zodat we nu ver uitklaar zitten (ook de kinderen) maar zag dat
er nog gewoon beschikbaarheid is, hopelijk kan ik dit wijzigen. Het lukt mij alleen niet bij Iberia zelf...
Wij hebben de stoelen ook niet vast kunnen leggen, maar we zitten wel langs elkaar. Net even ingelogd bij Iberia, en ik kan ook niks veranderen.
hebben jullie rechtstreeks bij iberia geboekt of via reisagent .Ik heb enkel vlucht ref. nr. maar als ik hiermee inlog zie ik nergens mijn stoelnr. staan.
Ik heb geboekt bij Gate1
Zou er iemand willen meekijken naar de volgende vluchten..het lijkt erop dat er bij beide vluchten eigen schermpjes aanwezig zijn, toen ik de reis boekte waren deze alleen bij de terug vlucht aanwezig. Of heb ik niet goed gekeken en is dit nog steeds zo.. (excuus voor de dikke letters ik krijg ze in dit berichtje niet weg)
MADRID naar MIAMI Iberia | IB 6117 bevestigd zondag 27 juli 2014 | duur 9:35MIAMI naar MADRID Iberia | IB 6118 bevestigd woensdag 20 augustus 2014 | duur 8:55
- Vertr:16:25Madrid, Spanje | Barajas MAD | Terminal 4S
- Aank:20:00Miami, Verenigde Staten | Miami International MIA
- Vertr:22:10Miami, Verenigde Staten | Miami International MIA
- Aank:13:05 (+1 dag)Madrid, Spanje | Barajas MAD | Terminal 4S
Je vlucht op de heenreis is met de A340-600 en de terugreis met een A330-300.
Beide hebben personal IFE bij Iberia.
Dank je voor je snelle reactie!
Had daarnet Gate1 even aan de telefoon omdat mijn gereserveerde plaatsen verdwenen waren en heb het direct even nagevraagd van de schermpjes.
Zij konden het niet zien omdat er blijkbaar 2 types zijn van dit vliegtuig, oud en nieuw maar vanmiddag neemt zij even contact op met Iberia om te vragen welk toestel Iberia gaat
inzetten voor deze vlucht.
Daarnet bericht gekregen van Gate1 en inderdaad ook op de heenweg eigen schermpjes.
Gereserveerde zitplaatsen plaatsen die verdwenen zijn zijn dor Iberia verwijderd omdat dit betaalde reserveringen zijn (30 pp per enkele reis dus 360)
Dan maar even wachten en 24 uur van te voren vastleggen.
Wel super service van Gate1 regelen alles netjes en gaan er direct achteraan.
Iberia is bezig hun oude Airbus A340-300's af te stoten en hun nieuwere en grotere Airbussen A340-600 worden omgebouwd naar het nivo van de nieuwste Airbus A330 van hen. Dus nieuwe stoelen met schermpjes. Op de route naar Miami gebruiken ze beide toestellen. Ik ga het in december meemaken want wij vliegen dan vanaf Dusseldorf via Madrid naar Miami met Iberia.
Hi, wij hebben onze vakantie gevlogen met Iberia en met verschillende ervaringen. Op de heenweg hebben we in een oude Airbus gevlogen en waren hier heel blij met de beenruimte. Nadeel is dat deze geen eigen entertainment scherm hebben maar was geen probleem omdat ik tablet voorzien had van films en spellen.
Op de terugweg zijn we met de nieuwe of ongebouwde Airbus gevlogen maar moet zeggen dat de beenruimte hier wel tegenviel en een stuk oncomfortabeler reis had dan de heen weg. Het entertainment scherm is btw wel geweldig en zeer uitgebreid.
Personeel is aardig en je kan nadat de maaltijd ronde is geweest zo vaak drinken halen als je wilt.
Op 16 december met een Airbus A320 van Iberia-express van Dusseldorf naar Madrid gevolgen. Zeer krappe beenruimte en stugge stewardessen. Gelukkig duurde de vlucht maar twee uur en een kwartier.:( Was ook net lang genoeg!
Verder vanaf Madrid naar Miami met Iberia. Gevlogen met en nieuwe Airbus A330 die over een fantastisch PE systeem beschikt. Stoelen zijn redelijk maar ook niet meer dan dat. De lompe en ronduit onvriendelijke stewards konden mij minder bekoren. Ze spraken ook slecht engels. Mijn kinderen werden overgeslagen toen er drankjes werden uitgedeeld. Sorry kon er ook niet eens af. Zelfs de captain was slecht te volgen toen hij via de te zachte intercom probeerde in zijn beste engels met een loodzwaar spaans accent wat vluchtgegevens door te geven met de passagiers. Hoop maar dat de verkeerstoren hem wel kon verstaan. Vlucht verliep verder vlekkeloos maar ik vlieg nooit meer met Iberia.:(
Wij vliegen aankomende zomer met Iberia naar Miami,
zijn er nog mensen die ervaring hebben met Iberia?
Ja wij . Half oktober met ze gevlogen naar Miami ,om acht uur in de ochtend met Iberia Express en rond twaalf uur van Madrid naar Miami. Prima vluchten gehad en goed gezeten,afstanden op vliegveld zijn wel erg groot en wij moesten met een metro van aankomst naar vertrek hal. Tijd was erg krap.Het toestel was behoorlijk opgeknapt met veel privé entertainment ,gewoon eten en veel onverstaanbaar Engels sprekende bemanning . Terug gevlogen met BA via London.
Wij kwamen aan om 10.35 en we vlogen weer om 11.55 uur. Het is een gigantisch uitgestrekt vliegveld waar je behoorlijke afstanden moet overbruggen. Tussen hal 4 waar we aankwamen en hal 4C waar je vertrekt rijdt een people mover daar doe je ongeveer 10 min over en dan douane en security controlle. Bij de vertrek gate stond men ons op te wachten en konden we langs de wachtrij hollen aangezien in de hoek waar we vertrokken alle vliegtuigen naar de USA gingen.
Probeer dus tussen Amsterdam en Madrid zo veel mogelijk voorin te zitten. Je kan 24 uur voor je vertrek je stoelen reserveren.
Fijne vlucht en Madrid ben je zo vergeten.
bedankt voor de tip:cool:
wij hebben bijna 2,5 uur overstaptijd maar we zijn nog nooit via Madrid gegaan.
2 1/2 uur is absoluut te doen. Ik ben meermalen op Madrid overgestapt en ja, het is uitgestrekt maar doordat je geen langdurige formaliteiten hebt zoals bij overstap op een Amerikaans vliegveld, heb je genoeg tijd. De vliegtuigen naar Amerika zitten heel ver achteraan in de internationale hal, je gaat daar nog een keer door een controlepunt.
Ik heb de aanbieding van Iberia geboekt begin dit jaar voor 430 euro via zaventem, iemand nog recent goede of slecht ervaringen?
Zaventem is door alle gebeurtenissen momenteen niet de fijnste airport om van te vertrekken...
de veiligheidsmaatregelen aldaar reizen echt de pan uit.
Wij vliegen in augustus via Zaventem en hopelijk dat het dan sneller gaat. Zullen wel 3 uur eerder op het vliegveld zijn. Onze vlucht gaat al om half acht in de ochtend en wordt dus erg vroeg opstaan :( met een autorit van +/- 1,5 uur.
in 2014 met Iberia gevlogen. Heen weg was top maar terug was een stuk minder.
wij vertrekken ook half augustus en hebben besloten een dag eerder te gaan en een hotel te nemen, voor ons gevoel minder stress:cool:, ligt niet aan Iberia maar aan de omstandigheden met controles.
Eljo gaan jullie dan ook eerst naar Madrid? En wat was minder op de terugweg, ander type vliegtuig?
Wij vliegen dit jaar met BA via London. Zie onderstaand onze ervaring met Iberia.
Citaat:
wij hebben onze vakantie gevlogen met Iberia en met verschillende ervaringen. Op de heenweg hebben we in een oude Airbus gevlogen en waren hier heel blij met de beenruimte. Nadeel is dat deze geen eigen entertainment scherm hebben maar was geen probleem omdat ik tablet voorzien had van films en spellen.
Op de terugweg zijn we met de nieuwe of ongebouwde Airbus gevlogen maar moet zeggen dat de beenruimte hier wel tegenviel en een stuk oncomfortabeler reis had dan de heen weg. Het entertainment scherm is btw wel geweldig en zeer uitgebreid.
Personeel is aardig en je kan nadat de maaltijd ronde is geweest zo vaak drinken halen als je wilt.
Wij zijn afgelopen dinsdag (2 augustus) met Iberia van Zaventem naar Madrid gevlogen. Helaas is onze ervaring niet echt goed te noemen. Omdat we hadden gelezen dat de wachttijden op Zaventem flink konden oplopen zijn we vroeg naar de luchthaven gegaan. De vertrektijd stond op 7.55 uur, daarom zijn we met de bus van 4.00 uur naar het vliegveld vertrokken. De controles op het vliegveld vielen erg mee. Voor 4.30 uur zijn we al in de vertrekhal. Helaas is er nog niet te bekennen bij de balie van Iberia en moeten we tot 5.15 uur wachten tot er iemand komt. Als we in het vliegtuig zitten blijkt dat ze een ander vliegtuig hebben dan eerst stond ingepland, hierdoor moet er een extra controle worden uitgevoerd en vertrekken we 40 minuten te laat. Hierdoor dreigen we onze aansluitende vlucht te missen. (Onze overstaptijd is namelijk maar 1,5 uur).
Als we in Madrid aankomen gaat het allemaal snel en zien we dat het boarden voor onze aansluitende vlucht nog niet is begonnen. Onze vreugde dat we de aansluiting gaan halen is van korte duur want iets na de geplande vertrektijd (11.55 uur) verdwijnt de vlucht zonder mededeling van de borden. Bij de informatiebalie horen we dat de vlucht is gecanceld. (Later horen we dat er geen vliegtuig beschikbaar was!). In eerst instantie moeten we ons melden bij de informatiebalie van Iberia, hier staan een enorme groep mensen (heel vliegtuig) en er is maar 1 mevrouw aan het helpen. Later komt er iemand bij en die loods ons het vliegveld over en bij de douane krijgen we de mededeling dat we ons moeten melden bij de customer service. Gelukkig weten andere passagiers de weg en door deze te volgen komen we bij de customer service uit. Ook al staan we vrij vooraan in de rij, we moeten toch ruim 5 uur wachten voor we aan de beurt zijn. Het gaat erg traag, er zijn weinig mensen aan het helpen. Zo hebben de eerste passagiers twee uur aan de balie gestaan. Uiteindelijk krijgen we te horen dat alles vol zit en dat er voor ons maar één vlucht beschikbaar is. De volgende dag vliegen we naar San Juan (Puerto Rico), waar we weer moeten overstappen naar een volgende vlucht naar Miami. Onze vlucht zou om 11.55 uur vertrekken en het is uiteindelijk ongeveer 19.00 uur als we het vliegveld verlaten richting ons hotel.
De volgende dag blijkt de vlucht naar San Juan vertraging te hebben, waardoor we alweer de aansluitende vlucht dreigen te missen. Uiteindelijk heeft de aansluitende vlucht ook vertraging en daardoor halen we toch de aansluiting. Wat ons vooral heeft gestoord is de slechte communicatie en dat het allemaal zo lang heeft geduurd.
Tijdens het wachten horen we van verschillende mensen dat zij al twee of drie dagen "vastzitten". Een volgende keer denken we wel extra na voor we weer een vlucht met Iberia boeken.
Ik las een en ander op jullie blog. Gisteren is een ander forum lid op dezelfde tijden vertrokken met Iberia. Ben benieuwd hoe het hun is vergaan. Ik zelf heb het 2x meegemaakt met British Airways maar daar was het goed geregeld. Het enige probleem de laatste keer was dat niet alle koffers mee waren gekomen door de korte tijd die we nog hadden door de vertraging. Ze stonden ons netjes op te wachten op het vliegveld in Tampa om dit ons te vertellen. Kregen gelijk een creditcard met 100 dollar er op. Koffers werden de volgende dag bezorgd in het hotel.
Wow ik hoop dat het bij ons beter verloopt, wij gaan ook binnenkort met Iberia, zo'n horrorvlucht wens je niemand toe. Ik hoop dat je vakantie daar het een beetje goedmaakt.:cool:
Ja hoor, de vakantie maakt het helemaal goed. Ik begrijp ook dat het kan gebeuren, het is vooral de manier waarop er bij Iberia mee werd omgegaan en dat het allemaal zo lang duurde voordat we de tickets voor een nieuwe vlucht hadden, wat ik vervelend vond. En dat je het allemaal maar moest zelf moest uitzoeken, het was niet meer dan netjes geweest als ze hadden gezorgd voor goede communicatie over hoe en wat.
en welke compensatie hebben jullie gekregen?
We hebben een klachtenformulier ingediend en daar hebben we nog niets op gehoord. De compensatie die we hebben gehad was een hotelovernachting en bonnen voor een lunch, diner en ontbijt.
En natuurlijk de 600 euro per passagier waar je recht op hebt.....
Ja maar daar zal je wel wat moeite voor moeten doen
Ze zullen niet uit hun eigen gaan compeseren je zal zelf een brief moeten sturen of via bv www.euroclaim.nl of www.vluchtvertraagd.nl moeten doen
Zij brengen overigs wel 25% kosten in rekening als je je geld hebt middels het no cure no pay system
Die bedrijven zijn veel te duur..
Ik heb dit ook al eens voor meerdere forumleden hier gedaan.
Wij hebben via de site het klachtenformulier ingevuld en op die manier om compensatie gevraagd. Dit formulier werd ook uitgedeeld aan de passagiers, maar toen wij aan de beurt waren zij de dame achter de balie dat we het formulier beter via de site konden invullen. Wel heb ik een blad meegenomen waarop stond wanneer je recht hebt op compensatie als je vertraging hebt. Hier stond inderdaad op dat je op lange afstandsvluchten recht hebt op € 600 pp indien je meer dan vier uur vertraging hebt. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat we inderdaad de € 600 pp zullen krijgen.
Weet iemand of je ook je kosten kunt declareren bij de reisverzekering zoals hotelovernachtingen die je niet hebt genoten en een dag autohuur die je hebt gemist?
Jazeker. Daar is je reisverzekering voor.
Net terug en ik kan zeggen het enige wat niet was verwacht is dat wij we op weg van Brussel naar Madrid en Madrid terug naar Brussel moesten betalen voor de drankjes en eten, buiten dat geen klagen gehad over de plaatsen, zeker niet van Brussel naar Madrid het vliegtuig was voor denk ik de helft gevuld en we kregen de plaatsen met extra extra veel beenruimte waar je normaal voor moet bijbetalen. De vluchten gingen allemaal op tijd dus al met al zeker meegevallen. Inderdaad soms wat stug personeel maar gebeurd vaker dus daar heb ik me ook niet echt druk over gemaakt. En wat betreft overboekingen, die hebben we meegemaakt op weg van Miami naar Madrid bij anderen waar 4 mensen helemaal in paniek waren toen hun vlucht werd uitgesteld naar de volgende dag bij een andere maatschappij nml American Airlines, dus het gebeurd overal.
Ook een weekje terug vanuit miami met iberia
Prima vlucht gehad qua prijs/kwaliteit verhouding
Zou het zo weer doen
Overstaptijd in madrid 1 uur 40 is makkelijk te doen terug hadden we 1 uur 10 was ook ruim voldoende
Op heenvlucht was eten prima terug iets minder helaas