-
Re: Auto huur <25
Het is gelukt mensen, ik ook heb via usareisen.de een auto geboekt. We hebben voor de Chevrolet Equinox gekozen, scheelt toch ruim 130 euro met de goedkoopste auto op de Alamo site. En dat duits was ook geen probleem, met google toolbar hele pagina vertaald :)
Nog 13 dagen tot Miami
-
Autohuren onder de 24 jaar
Hallo,
Ik ben Anouk (21) en wil samen met mijn vriend (22) volgend jaar naar Florida gaan. Ik ben er zelf al meerdere keren geweest met mijn ouders, en wil Florida zo graag aan mijn vriend laten zien!
Aangezien we dan dit jaar niet op vakantie gaan ivm kostenplaatje zijn we al een beetje informatie aan het op doen.
Wij willen een auto huren voor 3 weken en als we dit bij dollar doen komen we uit op ongeveer 600,- euro.. voor de goedkoopste auto.
Is dit wat?
wanneer we een jaar zouden wachten, mijn vriend is dan 24, zouden we dan goedkoper een auto kunnen huren? of geldt dat pas vanaf je 25e?
Alvast bedankt!
-
Re: Auto huren: onder de 25 jaar
Waar heb je gekeken voor de prijzen van Dollar? Want ik betwijfel of dit inclusief Underage is.
DriveUSA heeft voor heeft een U25 pakket: http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo-u25/ . En tevens is de Toll een stuk goedkoper bij Alamo.
Pas vanaf dat je 25 bent kun je zonder extra kosten een auto huren. Vanaf 21-24 zul je een toeslag moeten betalen.
-
Wij hebben op www.dollarrentacar.nl gekeken
en daar de leeftijd ingevoerd, 23 jaar en dan komen we op bijna 600,- euro uit.. dat scheelt met Alamo ongeveer 400 euro..
Wij twijfelden zelf ook, maar doordat je bij dollar de leeftijd al moet invoeren leek het ons dat het daar dus al bij de prijs ingerekend was..
Zijn er mensen (onder de 25) die ervaring hebben met een auto huren bij Dollar?
-
Inclusief een Platinum pakket ???
-
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Anouukjjee
Wij twijfelden zelf ook, maar doordat je bij dollar de leeftijd al moet invoeren leek het ons dat het daar dus al bij de prijs ingerekend was..
..en dat is helaas voor jullie niet zo, lees de kleine lettertjes op de site
Citaat:
Minimum driver age 21, except New York. New York minimum driver age is 18. No Maximum Driver Age. Drivers age 18-24 may be required to pay an additional fee locally. Additional drivers may incur additional fees.
Kijk even op www.usareisen.de en kies voor de underage page. Daar zie je dat de laagste prijs voor een week autohuur economy car 260 euro via Alamo is, inclusief eerste tank benzine. Je zult niet snel een lagere prijs vinden, maar zoeken en vergelijken loont.
http://img696.imageshack.us/img696/5...tijd21jaar.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img17.imageshack.us/img17/328...tijd30jaar.jpg
Uploaded with ImageShack.us
-
Hoi,
Bij de meeste grote verhuurbedrijven betaal je tussen de 25 en 30 dollar per dag extra als je onder de 25 bent. Ook kun je niet alle auto types boeken.
-
Iedereen bedankt voor de reacties! We zullen er vandaag of morgen eens even samen naar gaan kijken..
Als we de goedkoopste auto nemen is er dan kans dat je een andere mee krijgt, hogere klasse, omdat die er niet meer is?
De keren dat ik met mijn ouders in Florida geweest ben was dit namelijk wel zo, maar de laatste keer is al weer 4 jaar geleden..
-
Die kans is er altijd. Maar ook in Amerika beginnen ze op de centjes te letten dus de kleine auto's staan er steeds vaker wél..
-
Citaat:
Anouukjjee
Als we de goedkoopste auto nemen is er dan kans dat je een andere mee krijgt, hogere klasse, omdat die er niet meer is..
Het verschil tussen een economy car en een midsize suv is 28 euro per week. Voor 4 euro per dag ga je toch niet het risico nemen dat ze je in een koekblikje met draairaampjes wegsturen?
-
Draairaampjes heb ik daar nog nooit zien staan ;)
-
Citaat:
Njit
Draairaampjes heb ik daar nog nooit zien staan ;)
Ik heb er dit voorjaar nog eentje mee gehad. Voor een uurtje, snel omgeruild voor een GMC..........:grin:.
Uit het reisblog van 27 maart 2012
Citaat:
Ik kreeg een auto mee; een compact-car. Dat is behelpen hoor, geen cruise control, de airco kent maar één stand en de spiegeltjes, stuurtjes en stoeltjes lijken allemaal kinderspeelgoed......
-
Oh :o Alsof ik de omschrijving van onze Suzuki Alto lees! Bedoel, Airco één stand? De ARKO-stand toevallig? ;)
Voor maar 4 euro per dag meer,... wist ik het wel!
-
Leeftijdsgrens autohuur Vs
Hoi,
Mijn dochter en schoonzoon willen graag in augustus 2013 naar Florida. Hij is dan 24 jaar en 10 maanden oud. Hij is dan al 6 jaar in het bezit van een rijbewijs (behaald 8 december 2006). Nu zien we dat bij het huren van de maatschappijen er een toeslag per dag word gerekend omdat hij nog geen 25 is. De huur word dan wel extreem hoog.
Heeft iemand een suggestie of er een maatschappij is die wel goedkoper is en niet zo halstarrig vast houd aan deze 25 jaar.
Erik
-
Re: Leeftijdsgrens autohuur Vs
Kort antwoord: Nee. Die grens is er nu eenmaal. Daar valt niks aan te doen behalve 2 maanden later op vakantie gaan.
USAReisen.de heeft een Underage pakket. Daarmee betaal je ook wel een toeslag maar wellicht wel betaalbaar voor je dochter..
ps, hoe lang je je rijbewijs hebt is van geen enkel belang. Als je 25 bent en net 1 maand je rijbewijs hebt dan krijg je die auto gewoon mee.
-
Na enig zoeken zie ik dat er bij Sixt wel de mogelijkheid bestaat om voor een redelijke prijs een auto te krijgen.
-
En wat ben je dan kwijt? Sixt is nu niet echt een veelgenoemde aanbieder...
-
Citaat:
Zuiril
Sixt wel de mogelijkheid bestaat om voor een redelijke prijs een auto te krijgen.
Te huren.....denk ik:confused:
Misschien is het goed om even een link naar de site vermelden zodat iedereen de condities kan lezen en, nog beter, van die condities kan profiteren.
Op de site van Sixt staat wel een beetje verscholen
Citaat:
Voor jonge bestuurders wordt een toeslag berekend (zie onze
verhuurinformatie). Deze wordt op de ophaallocatie berekend.
Citaat:
[Leeftijdsbeperkingen
In Florida and Georgia, the following rules apply for the minimum age and possession of a driver's licence::
21 years/1 year for vehicles in groups ECAR to FCAR, MVAR to SVAR, CTAR, CFAR, IFAR.
25 years/1 year for vehicles in groups PCAR, LCAR, FVAR, STAR to XTAR, SFAR to XFAR.
Driving licence for vehicle groups FVAR must include approval for category D1.
EU citizens can drive vehicles with up to 8 passengerseats.
There is no charge for drivers under 25.
Ik vind het niet zo duidelijk of er nu wel of geen toeslag wordt geheven.
-
Nogmaals gekeken en volgens mij is er geen toeslag. We gaan denk ik ook nog maar even telefonisch contact zoeken. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je een fikse borg moet betalen.
http://www.sixtblog.com/travel-advic...arge-under-25/
-
Citaat:
Zuiril
Hmmm..dit is USA site met usa voorwaarden en tarieven. Heb je de huurprijs al uitgerekend en vergeleken met de paketten van de europese aanbieders.? Ik zou er heel erg voorzichtig mee zijn. Tenzij je precies op de hoogte bent van de usa voorwaarden is het lastig (telefonisch) onderhandelen. De bijkomende kosten voor verzekering, taxes, toeslagen en fees vliegen je om de oren.
De ldw kent een eigen risico, wat je weer af kunt kopen en wat je beter maar kunt doen. De aansprakelijkheid is maar tot een zeer beperkt bedrag verzekerd zodat je SLI moet bij verzekeren. Verder geven ze aan dat de volgende kosten niet inclusief zijn:
Citaat:
Additional Driver
An Additional Driver Surcharge of USD 10.69 per day (max. USD 96.30; inclusive of sales tax) applies at the location.
Refuelling Charge
All vehilces are supplied with a full tank of fuel and should be refilled prior to return to Sixt, otherwise our current refuelling charges will apply. This charge includes price of gas and the service to refuel the car. Please see our current pricelist for details on the price per gallon. The price per gallon is also stated on the rental agreement face page at time of pick up.
Alternatively, you may purchase a tankful of fuel at the time of rental at a price that is competitive with local fuel stations and return the tank empty. No refunds will be given for unused fuel.
Other Fees and Taxes
Customer Facility Charge (RCF Charge)
A Customer Facility Charge (RCF Charge) applies for rentals at the following airport branches:
Miami Airport: USD 4.60 per day plus local tax = USD 4.93 RCF Charge per day.
Atlanta Airport: USD 5.00 per day plus local tax = USD 5.50 RCF Charge per day.
Vehicle License Fee
A Vehicle License Fee of USD 2.19 per day (inclusive of sales tax) applies.
Energy Surcharge
An Energy surcharge of USD 1.09 per day (inclusive of sales tax) applies.
Rental Surcharge/County Surcharge
A Florida surcharge of USD 2.14 per rental (max. USD 64.20; inclusive of sales tax) applies.
Verder nog eens naar dezeze tekst gekeken
Citaat:
In Florida and Georgia, the following rules apply for the minimum age and possession of a driver's licence::
21 years/1 year for vehicles in groups ECAR to FCAR, MVAR to SVAR, CTAR, CFAR, IFAR.
25 years/1 year for vehicles in groups PCAR, LCAR, FVAR, STAR to XTAR, SFAR to XFAR.
Driving licence for vehicle groups FVAR must include approval for category D1.
EU citizens can drive vehicles with up to 8 passengerseats.
There is no charge for drivers under 25.
Het lijkt er inderdaad op dat bestuurders onder de 25 geen toeslag betalen mits ze in de genoemde categorie een auto huren. Als je de prijsstelling van Sixt.nl en usareisen.de vergelijkt, valt dit overigens best mee.
-
onze zoon van 24 mocht afgelopen jaar augustus ook ter plaatse nog even 600,00 afrekenen omdat hij geen 25 was.
hoopte nog dat het zwaaien met z'n militaire pas voordeel op zou leveren maar helaas geen korting.
Hou daar maar goed rekening mee.
-
Even een reactie van mijn kant.
Afgelopen vakantie heb ik in de periode 29 augustus t/m 10 september een auto gehuurd bij
Hertz. Ik was destijds (en nu nog steeds) 23 jaar oud. Maar ik werd gematst, bij mij werd er
geen "young drivers fee" toeslag geheven. Dus zo nauw nemen ze het ook niet met hun regels.
-
Resultaten uit het verleden etc etc.. Denk dat dit meer de waarheid is..
Citaat:
Florida Keys Go-er
Dus zo nauw nemen ze het SOMS ook niet met hun regels.
-
Auto huren als 21 jarige
Hallo iedereen,
Deze zomer ga ik twee weken naar Florida en zou graag een auto willen huren aangezien het een stuk makkelijker is om me te verplaatsen en nieuwe plekken te leren kennen. Ik heb al op verschillende websites gelezen dat je als 21 jarige wel een extra fee per dag moet betalen maar ook lees ik dat je je rijbewijs minimaal een jaar moet hebben. en daar wringt het schoentje... want ik heb mijn rijbewijs nog geen jaar als ik daar heen ga. Wel hoorde ik van een vriend van me die vorig jaar naar florida ging dat ze bij de car rental niet eens keken hoelang hij zijn rijbewijs had, wel dat hij echt 21 moest zijn. Zijn ze daar echt zo strikt in dat je je rijbewijs een jaar moet hebben of is er nog hoop voor me?
-
Re: Auto huren als 21 jarige
Citaat:
Em_
ook lees ik dat je je rijbewijs minimaal een jaar moet hebben.
Misschien goed om even een link te plaatsen waar je deze voorwaarde hebt gelezen?
Zie voor meer info ook het bestaande topic over dit onderwerp.
<< En daar hebben we de berichten inmiddels naar toe verplaatst >>
-
Re: Auto huren als 21 jarige
Citaat:
Em_
Hallo iedereen,
Deze zomer ga ik twee weken naar Florida en zou graag een auto willen huren aangezien het een stuk makkelijker is om me te verplaatsen en nieuwe plekken te leren kennen. Ik heb al op verschillende websites gelezen dat je als 21 jarige wel een extra fee per dag moet betalen maar ook lees ik dat je je rijbewijs minimaal een jaar moet hebben. en daar wringt het schoentje... want ik heb mijn rijbewijs nog geen jaar als ik daar heen ga. Wel hoorde ik van een vriend van me die vorig jaar naar florida ging dat ze bij de car rental niet eens keken hoelang hij zijn rijbewijs had, wel dat hij echt 21 moest zijn. Zijn ze daar echt zo strikt in dat je je rijbewijs een jaar moet hebben of is er nog hoop voor me?
Volgensmij is dit gewoon mogelijk bij Almao icm het "Gold underage pakket" ik zie niks over minimaal 1 jaar rijbewijs in de voorwaarden.
Citaat:
AGE REQUIREMENTS AND FEES
Minimum Age – Renters and additional authorized drivers must be twenty-one (21) years of age or older, except where
provincial or state law provides otherwise or for rentals of Large Vans (seating capacity of 10 or more persons), renters and
additional authorized drivers must be twenty-five (25) years of age or older. In the states of New York and Michigan,
Renters and additional authorized drivers must be a minimum of eighteen (18) years old. In the province of Newfoundland,
the minimum age for all rentals is twenty-five (25) years old.
Young Driver Fees – Unless included in the Rate Product, an additional young driver fee may apply for each Renter and
additional authorized driver as follows:
Age Originating Rental Location Additional Fee
21-24 years old All Provinces and States Except New York and Michigan $25.00/day
18-20 years old New York State $66.00/day
21-24 years old New York State $23.50/day
18-20 years old Michigan $26.00/day
21-24 years old Michigan $14.00/day
Renters and additional authorized drivers who are between eighteen and twenty (18-20) years old are restricted to the rental
of economy through intermediate class vehicles only in New York and economy through full size class vehicles in Michigan.
Renters and additional drivers who are between twenty-one and twenty-four (21-24) years old are restricted to the rental of
economy through standard class vehicles only in New York and economy through full size class vehicles and minivans only
in Michigan.
All fees are subject to change at Provider’s sole discretion.
-
Ik weet niet meer waar, maar ik heb het ook weleens voorbij zien komen. Net als een leeftijd begrenzing naar boven op 75 of 80 jr bijv.
Misschien staat het meer bij brokers op hun sites dan bij de verhuurmaatschappijen zelf. Zal wel net zoiets zijn als het intern. rijbewijs, bij de een hele verhalen erover en bij de ander niets.
Aanvulling:
Bijv. op de FAQ van eautohuur.nl:
Vraag: Wat is de minimale en maximale leeftijd om een auto te huren?
Antwoord
http://www.eautohuur.nl/images/site_...site/minus.gif
Antwoord: De leeftijd om een auto te huren verschilt van land tot land en per leverancier. Ten tijde van uw reservering wordt u op de hoogte gebracht van de restricties ter plaatse, het wordt ook aangegeven op uw reserverings coupon. Als u jonger bent dan 25 jaar of ouder dan 65 jaar en u heeft twijfels of vragen neem dan contact op met onze klantenservice op 0800 022 9672 en wij nemen alle mogelijke opties met u door.
Bijv. Europcar heeft het in zijn voorwaarden staan:
Verplichte legitimatie
Vergeet niet onderstaande documenten mee te nemen bij het afhalen van uw huurauto. Deze dienen allen op naam te staan van de hoofdbestuurder. Europcar behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren:
• Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit)
Expedia.nl:
De huurauto ophalen
Huurders en extra bestuurders moeten minstens 12 maanden in het bezit zijn van een rijbewijs.
-
Re: Autohuur: Alamo (2)
Hoi allemaal :)
Ik ben wat onderzoek aan het doen naar het huren van een auto onder de 25 jaar voor 4 weken.
Misschien dat deze link al bekend is bij jullie, maar ik deel hem toch maar even: http://uscarhireoffers.alamo.co.uk/m...n=car-hire-usa
Via deze link krijg ik een goedkoper aanbod + een free driver dan via alamo.co.uk
Verder heb ik nog een vraagje over de verzekeringen. Ik heb hier al veel over gelezen, maar vind het toch best lastig om te bepalen of ik dan niet nog wat verzekeringen mis. Het volgende blijkt uit de voorwaarden:
CDW – Collision Damage waiver
All inclusive rates include CDW, which contractually waives or limits the renter’s liability for damage to or loss of the vehicle
Liability Cover
All inclusive rates provide the renter and authorized drivers up to an aggregate, single limit of $1,000,000 for claims that may by made by others against the renter and authorized drivers for bodily injury, death and/or property damage arising out of the use or operation of our rental vehicle.
Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000. UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption, who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.
Is dit voldoende of moet er nog iets bij?
-
Re: Autohuur: Alamo (2)
Ik neem aan dat je dit ook aangevinkt hebt?
- Young driver (under 21-24 years)
Verder zit alles wat van belang is erbij:
- Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
- Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
- Unlimited Mileage
- 1 Additional driver
Je kan dit ook nog vergelijken met http://www.alamo.co.uk/brits . Verzekeringen zijn daar hetzelfde. Verschil zit hem in de tank benzine en de extra bestuurders.
-
Klopt, die heb ik aangevinkt. Bedankt voor de link! Ik heb zojuist via /brits geboekt.
Ik zie nu dat er bij de Collision Damage Waiver geen (USA: No Excess) staat vermeld. Betekent dit dat er een eigen risico verbonden is aan de verzekering? Ik kan hier namelijk niets over vinden op de voucher :confused:
-
Je hebt geen eigen risisco. Enige wat ze je nog aan kunnen smeren is Road Side Plus. Deze hoef je niet te nemen.
-
-
Autoverhuur 'Jonge' bestuurder (-25 jaar)
Beste Forumleden,
Van 2 Juni 2015 tot en met 26 Juni 2015 zal ik samen met mijn vriendin Florida rondtrekken met de wagen. (Miami - Oostkust - Orlando - Westkust - Keys -Miami)
Gezien we een eerste maal gaan heb ik enkele vragen aangaande het huren van een wagen:
1) Autoverhuur: Waar huur ik als 'jonge' bestuurder (-25jaar) het voordeligste een auto?
2) Verzekering: Welke verzekeringen moet ik me zeker aanschaffen?
3) GPS toestel: Kopen, huren, .. ?
4) Tips: Gezien het onze eerste 'Florida-roadtrip' zal worden zijn ALLE tips voor onderweg uiteraard van harte welkom! ;)
Thx!
-
Re: Autoverhuur 'Jonge' bestuurder (-25 jaar)
1) USA-Reisen/Drive-USA heeft een Underage pakket voor bestuurders van 21-24: http://www.drive-usa.de/rental-cars/...formation.html .
2) Zorg ervoor dat je tenminste SLI en CDW/LDW hebt.
3) Huren is altijd duur. Andere opties zijn navigatie installeren op je mobiele telefoon of ter plaatse aanschaffen
4) Lees de diverse subfora eens door :)
-
Hellup! Vorig jaar naar tevredenheid geboekt bij usrentacar.co.uk, ik kijk gisteren en denk 'oh dat boek ik morgen wel'. (prijs: 997,- E) Inmiddels is het morgen en de prijs staat op E 1443,-! Balen!
Heb dit hele subforum doorgelezen maar ook op de genoemde sites zie ik veel te hoge prijzen. Wel kan ik bij Sixt voor om en nabij de duizend euro boeken, echter zie ik dat die tolkosten enorm oplopen en vraag ik mij af of ik voor mijn vriendin (ook under 25) ook weer een extra toeslag moet betalen.
Zijn er nog mensen met (andere) adviezen?
Betreft: 07/07 - 27/07 Miami Int. Airport 2 personen 23jaar. Het liefst Fullsize.
-
-
http://www.usareisen.de/mietwagen/pr...016&dt=12%3A00
Misschien de prijzen op deze site eens een tijdje in de gaten houden. Zolang de Euro zwakker blijft worden zal het steeds duurder worden :-(.
-
Bedankt voor de tip Alex! Uiteindelijk heeft je tip onze boeking net gekruist. We zijn via uscarhire voor €1146,- verzekerd van een fullsize met alle benodigde verzekeringen en additional underage driver(van National). Vorig jaar waren wij voor een soortgelijke periode absoluut minder kwijt, het blijft een dure hobby. Aan de zonnige kant: over twee jaar zijn we in ieder geval van de underage surcharge af.
-
^ Als jij maar betaalt schat.. Haha! Grapje. Blij dat we een huurauto hebben, nog een paar jaar en dan is het een stuk goedkoper!