Op deze manier kom ik er dus niet uit,, dank voor alle input.
Afdrukvoorbeeld
Op deze manier kom ik er dus niet uit,, dank voor alle input.
Corrus,
Ik weet niet wat je allemaal exact bedoeld, maar ik geef juist aan hoe de regels in elkaar steken.
Medeformummer "Verbeek" benadrukt dat nog eens dat ik het bij het juiste eind heb (mede gezien mijn werkachtergrond, en geeft de suggestie dat ik dat wellicht ook even aan Jetair kan doorgeven)
En vervolgens ga jij er tegenin en haal je de wetgeving erbij (die ik ook allang had weergegeven)
I really don't get it.
Bullyleo, de wetgeving is duidelijk en geldt voor iedere airline, dus ook voor Jetair.
Dat de klantenservice kennelijk verkeerd is ingelicht is ronduit beschamend.
Samengevat: zodra je land in Amerika dan moet je uit het toestel en door de douane en controle. Daarna kun je weer in het (zelfde) vliegtuig en je reis vervolgen naar elke ander plaats binnen de VS.
Er er is trouwens wel een uitzondering op deze regel: bij vluchten met airlingus via Dublin kun je al in Dublin door de douane gaan en wordt de vlucht Dublin-Amerika gezien als binnenlandse vlucht. Dont ask me why maar profiteer ervan als het kan :up:
Klopt, daar vindt in Dublin al de immigration en customs plaats.
Moderator,het respect is er echt wel hoor en ben ervan overtuigd dat dit wederzijds is.
Zowel Corrus als b767-300er zijn overtuigd van hun gelijk.
Maar Bullyleo ontvangt dan weer een mail van Jetairfly met tegenstrijdige info.
Ja wie zou niet twijfelen?
Ik woon in Zandvoorde,deelgemeente van Oostende.
Oostende is de thuisbasis van Jetair.
Ik zal er volgende week eens proberen langs te gaan en de situatie voorleggen met de uitleg van Corrus en b767-300er.
Hopelijk volgt dan een rechtzetting.
Keep you posted.
B767-300er: heb je een idee wanneer jetair zijn prijzen vrij geeft voor april 2015? ik twijfel sterk om de gok te wagen en te wachten t.o.v. airberlin. ik wil geen overstap doen, de customs nagelaten in Miami. thx voor de info.
Ik verwacht ergens in okotber.
wij zijn een aantal jaar geleden eens naar Mexico gevlogen met Jetait en zijn toen ook in Miami geland(om passagiers op te pikken)
wij zijn zeker niet moeten uitstappen toen.
Weet niet of dat onder dezelfde regeling valt maar dat is dan toch ook anders dan hier wordt gezegd ?
Oldgrumpy, je zegt het zelf al. Naar MEXICO gevlogen. Dan ben je, zelfs als je het toestel verlaat, alleen maar in transit.
Natuurlijk ga je dan niet langs de Amerikaanse immigratie. Je blijft en gaat toch niet naar de USA.
Maar wel als je , waar dan ook in de USA gaat verblijven moet je bij de immigratie langs.
En, neem dit maar aan van mij, wat b767-300er opschrijft klopt altijd. :o
Ik heb veel van zijn inzendingen gelezen en ook zijn website bezocht www.vliegschemas.nl/forum en ben ernstig onder de indruk van zijn kennis. :-)
76-er, ben ik toch even nieuwsgierig.
Mijn ervaring is dus niet via de USA verder maar ik heb toch redelijk veel internationale vluchten gemaakt waarbij ik gestopt ben in vele landen.
Ik geef maar een voorbeeld.
Nederland via diverse landen en tussenstops op weg naar Australie.
Een paar maal mag je er niet uit en een paar maal wel.
Als je er wel uit mag kan je alleen wat rondjes lopen in de Tax-free ruimte en krijg je een transitcard.
Is het nu zo dat als je via de USA naar wat voor bestemming dan ook ALTIID langs de immigratie moet?
Dat is dan voor mij iets nieuws.
Zo zie je maar weer. Je bent nooit te oud om iets te leren. :-)
Klopt, zodra je maar 1 voet (of wiel) op USA bodem zet moet je door immigratie en dien je in bezit te zijn van geldige ESTA.
2 uitzonderingen. Vanaf Dublin kan je daar al door immigratie en reizigers met de Canadese nationaliteit op doorreis naar Canada hoeven geen ESTA te hebben (maar wel door immigration)
Bij andere landen heb je dit nagenoeg niet, zoals je zelf al schetst. soms wel en soms niet van boord, al dan niet in een transit ruimte.
Misschien een hele blonde vraag maar ik begrijp onderstaande regel niet van Jetairfly.
De maximum afmetingen van de bagage bedragen 80 x 60 x 25cm, maar het totaal mag nooit 158cm overschrijden.
Die afmetingen die zij opgeven zijn toch 165 cm!
# Hannie, ik lees het zo max 80 hoog, max 60 breed en max 35 diep.
Maar het totale aantal cm mag niet meer zijn dan 158 cm.
Je kan dus niet drie keer het max aantal cm gebruiken
Oh ja, dat kan ook.
Weet iemand hoe strikt ze hierin zijn bij Jetairfly?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Vlieg ook met Jetair in februari. Had 1,5 week geleden ofzo een vraag gesteld over handbagage bij Arke, over de afmetingen. Netjes antwoord gekregen. En was blij met het feit dat er geen maximum aan gewicht was.
Toen die mail dat het over gaat naar Jetair, wist ik natuurlijk al van te voren, maar nu moet je je ook houden aan de handbagageregels van Jetair, doei handbagage zonder max. gewicht... (was net van plan om wat geurkaarsen van Bath en Bodyworks terug in de handbagage te doen...)
Ben ook benieuwd naar Jetair in het algemeen.
Ik weet in ieder geval dat je maar 1 stuks handbagage mee mag nemen bij Jetair, dit in tegenstelling tot andere maatschappijen. Dat wordt een leuke uitdaging :). Verder schijn je geen eigen eten mee aan boord te mogen nemen (weet niet of dat ook vanaf Schiphol gaat gelden maar voor Brussel wel). Ik neem toch de gok om mueslirepen en zo mee te nemen, ik mag toch aannemen dat dat wel toegestaan is? We laten wel weten hoe Jetair is bevallen Cindy!
Geen eigen eten meenemen?
Kan ik me wat vloeistoffen aangaat wel voorstellen.
Maar dat je helemaal geen eten mag meenemen vind ik eigenlijk een beetje absurd.
Niet alleen is (extra) voedsel in het toestel peperduur maar ook waardeloos voedsel
Alles vol met suikers!
Mijn vrouw eet erg "low Carb" en het grootste gedeelte van het voedsel wat je krijgt eet ze gewoon niet.
Dus ze neemt altijd zelf h.e.e.a. mee.
Is goed Bieg :)
Dat van die handbagage heb ik ook ergens gelezen, maar ook weleens bij andere maatschappijen. Heb zelf altijd een rugtas met mijn laptop en opladers en leesvoer enzo, en dan nog een losse, kleine, handtas met alle papieren, geld, paspoort, mobiel, kortom: mijn hele hebben en houwen.
Zal die handtas dan in die rugzak gepropt moeten worden?
En heb ook altijd zelf broodjes mee. Nou, ben benieuwd...
Ik zit ook een beetje met stoeien met jetairfly.
Wij hebben onze tickets geboekt bij vliegtickets.nl voor een arke vlucht.
En hebben los via arke onze bagage bijgeboekt.
Maar nu heeft vliegtickets.nl er helemaal jetairfly van gemaakt. (dit wisten wij al via vliegschemas)
Maar wij hebben geboekt volgens de regels van arkefly, dus ga ik er gewoon van uit dat we geen gewichtslimiet hebben.
Ga maar eens een bel rondje maken.
Cindy, ik heb het nagevraagd bij Jetair en er werd dus specifiek gezegd 1 stuks handbagage dus geen extra tas :(. Ik baal daar ook van want ik gebruik mijn trolleykoffertje altijd als extra bergruimte voor de terugreis dus dat wordt een beetje anders nu!
Voor wat betreft eten staat het volgende op de website:Beetje vreemd vind ik het inderdaad wel want het eten is meestal niet super.....Citaat:
U kunt eten meenemen voor consumptie tijdens de vlucht. Let op, dit kan enkel indien u deze etenswaren ná de douanecontrole in de taxfree zone op de luchthaven heeft aangekocht. In geval van allergische reacties op sommige voedingsmiddelen kunt u, als u een medisch attest voorlegt, een eigen bereide maaltijd meenemen aan boord.
Ik zag eerdere berichten dat er ook op de heenweg een tussenlanding op Miami gemaakt zou worden als je naar Sanford vliegt, als ik echter onderstaande lees is dit niet zo...
Brussel - Orlando-Sanford Orlando-Sanford - Brussel
JAF623 JAF518
za 01/11/2014 vr 07/11/2014
08:00 - 14:05 15:25 - 09:20
tussenlanding op Miami
Dit heb ik gekopieerd uit onze reserveringsbevestiging!
Bieg, het toestel vliegt Brussel-Miami-Sanford-Amsterdam.
En terug natuurlijk.
Ik denk dat je hier alles kan vinden:
http://www.vliegschemas.nl/index.htm
Frans1949, wel typisch dat dat dan niet vermeld wordt op onze reservering. Bovendien hebben wij geboekt met vertrektijd 8 uur 's morgens en nu wordt overal 11.45 uur genoemd. Ik ga morgen maar eens even bellen want dit is wel erg verwarrend!
N.a.v. mijn berichtje aan Jetairfly via Facebook kreeg ik onderstaand antwoord:
De vlucht naar Orlando is op dit moment inderdaad een rechtstreekse vlucht, zoals op het moment van boeking. De vlucht vertrekt om 8u 's morgens en komt in Orlando aan om 14u05.
Je kan dit altijd nakijken door in te loggen met je reservatienummer en familienaam van de eerste passagier op de boeking op Mijn Jetairfly.com, daar kan je de vluchturen raadplegen.
Had het gezien op FB. Wel fijn dat ze zo snel reageren. Heb ook even een vraag gesteld in die FB post. Kan nl niet inloggen op Jetair. Vind het maar verwarrend allemaal.
Had vorige week een mailtje gekregen van TUI, over de overgang naar Jetair, en gevraagd of ik nu de handbagageregels van Arke moest hanteren of die van Jetair. Dat laatste was het geval.
Heb heen Economy en terug Comfort, scheelt ook nog weer in hoeveel handbagage je mag... Ga morgen maar even bellen ook denk ik.
@Cindy,
Als jij bij arke hebt geboekt, gelden volgens mij gewoon de regels van Arke.
Jij kan er ook niks aan doen dat arke de vlucht over heeft gedaan naar Jetair.
Ik heb mijn bagage bijgeboekt bij Arke, 40 kilo terug, Ga nu dus niet de 20 kilo jetair aanhouden.
Volgende week op mijn werk maar eens wat rond bellen. (daar is het "gratis")
Ruimbagage zou je normaal gesproken de Arke regels mogen hanteren. Handbagage is anders, daar gelden denk ik de JetAir regels.
Dit is ook zo bij andere maatschappijen waarbij er sprake is van Code Sharing.
Heb net een fijn chatgesprek gehad met arke.
Als je de koffers van 20 kilo hebt bijgekocht dan krijg je het geld terug.
Zoals wij 40 kilo terug dan mag dat terug mee.
De handbagage is idd 10 kilo. Maar hun zeggen dat je daar geen last van hebt, omdat de afmetingen van arke fly ook voor ongeveer 10 kilo staan.
(dan kennen ze mij nog niet :)).
Over het meenemen. of het niet meenemen van etenswaar wist ze niks.
O,ja je mag geen vloeistoffen meenemen. (dat wist ze me wel te vertellen).
Maar ik moest er van uit gaan dat alles het zelfde bleef behalve het toestel.
Daar ga ik dan maar van uit.
Klopt Marjolijne van die ruimbagage. Heb zelf 10 kg bagage bijgekocht, zodat ik nu 30 kg heen en (vooral!!) terug mee mag. En dat blijft gewoon zo staan, dat kan ik ook zien in "Mijn Arke". Een deel van de kosten van dat bijboeken is verrekend in mijn boeking, omdat je bij Jetair de eerste 20 kg gratis mee mag.
Voor mij zal het heen 6 kg handbagage zijn (Economy) en terug dan 10 (dan Comfort)
En idd, mij kennen ze dan ook nog niet haha. Paar geurkaarsen in glas mee terug, en dat tikt lekker aan... Nu dus maar niet. Koop dan wel weer Yankee Candle in NL ;)
Met mijn gewone bagage kom ik dan wel uit met 6 heen en 10 terug. Denk ik... haha!
Haai
Ik heb ook geboekt met Arke. Ik vlieg in april.
Heenvlucht rechtstreeks met JetAIRFly en terug met Arke ( reisburo)
Heen gelden de regels en richtlijnen van JetAirFly. Dus wel eten aan boord en wij vliegen comfort dus 30 kilo bagage mee.
Opvallend was trouwens dat de tickets goedkoper waren toen ik ze boekte bij het fysieke reisburo. Dus echt in de winkel. Scheelde 90 euro op drie tickets.
Etenswaren niet meenemen is een broodje aap.
Verder geldt: wat je boekt krijg je. Heb ej 40 kilo geboekt dan mag je 40 meenemen.
Handbagage is altijd van de uitvoerende partij. Dat is bij elke codeshare zo.
Jetair mag je handbagage niet onderzoeken op inhoud.
Dit mogen alleen mensen van de beveiliging. Deze werken in opdracht van de luchthaven en niet van de Airline.
Dat zou dus betekenen dat je op geen enkele vlucht vanaf Brussel eten mee mag nemen. Flauwekul dus.
Ook in de arke voorwaarden staat dat je zelf meegenomen drank niet mag nuttigen aan boord. Nooit op gecontroleerd. Drank gekocht op de airport, gesealed en wel kan zo mee aan boord en kan je ook zo opdrinken.
Je hebt gelijk. Ik ben er op de website www.vliegschemas.nl/jetairfly.htm onterecht vanuit gegaan dat de samenwerking met Amsterdam op de genoemde route eind oktober al startte.
De eerste vlucht in die samenstelling is echter op 3 november en dientengevolge wordt er op 1 november op afwijkende tijden en routing gevlogen.
Excuses voor de verwarring ontstaan door de informatie op mijn website. Zal een en ander spoedig aanpassen.
Heb jij al eerder met Jetairfly gevlogen b767-300er? Zo ja, dan zal ik met een gerust hart mijn boterhammetjes meenemen!
Neem je Bammetjes maar mee hoor!
Heb met alle TUI Maatschappijen gevlogen. Dus ook met JetAir.
Dan kan ik ook met een gerust hart mijn bammetjes meenemen :D
Grappig dat het ook in de voorwaarden van Arke staat, is me nooit opgevallen.