En nu ligt alles even plat i.v.m. de vulkaanuitbarsting op IJsland. Geen piloot kan meer wat zien door de aswolk. Zal wel een zooitje zijn op de luchthavens......
Afdrukvoorbeeld
En nu ligt alles even plat i.v.m. de vulkaanuitbarsting op IJsland. Geen piloot kan meer wat zien door de aswolk. Zal wel een zooitje zijn op de luchthavens......
Ik ben alvast aan het kijken waar ik vooraf kan reserveren om te parkeren voor 19 juli tm 14 aug.
Wie heeft er een goede ervaring met welke parkeermogelijkheid vlakbij de luchthaven DUS met transport/shuttelbusje naar de luchthaven. Wij vliegen met Airberlin.
P5. Je stapt zo in de shuttle trein.
Angelique,
Ik reserveer altijd parkeerplaats P4 op Dusseldorf Airport. (http://www.duesseldorf-international.de/dus_nl/ )
Vanaf P4 inderdaad met de Sky-train en dan stap je uit in de hal waar je je kunt inchecken.
Wij hebben dit afgelopen mei ook weer gedaan (en ook voor komende mei trouwens).
Even je creditcardgegevens invoeren, van/tot welke datum/tijd en je bent altijd verzekerd van een parkeerplaats. Extra kosten voor het reserveren zijn 6 Euro.
En, zou je bij de parkeerplaats aankomen en er staat VOL, dan kun je altijd naar binnen, jouw plaats is namelijk gereserveerd. Even je creditcard in het apparaat voor de slagboom duwen zodat ze kunnen "zien" dat jij het bent en gereserveerd hebt en de slagboom gaat voor je open ;)
Maar, zou je wat minder willen betalen dat kan natuurlijk ook, even je dag/datum/tijd invoeren en je krijgt alle mogelijke opties van p-plaatsen/prijzen te zien voor de voor jou van toepassing zijnde periode.
@ Chicco,
ik heb gekeken op de door jou opgegevens site en dan kom ik op
69 euro +6 euro reservering op reserve parkeerterein P24 weet jij of hier iets van een shuttle is oid, niet zo fijn anders om met 4 kinderen en 6 koffers nog een stuk te moeten lopen .
http://parkplatzreservierung.duessel...t_spar&lang=nl
Gevonden hoor er is gewoon een shuttle bus aanwezig op P24 dat is dus 75 euro voor bijna 4 wkn ! Wat een verschil met brussel,.=D>
@Chicco68;
weet je ook de max hoogte wat een auto kan zijn of is het buiten
@ Angelique,
Klik maar eens op je eigen link en dan op P24, daar staat in ieder geval Shuttle bij vermeld en wordt de route van de Shuttle in het rood aangegeven.
Zou je voor P4 kiezen dan kun je met je koffers de Sky Train.
Edit: Lees nu pas je rode text :oops:
@ Brutus,
Op bijv. P4 (garage met verdiepingen) is de max hoogte 2,10m op bijv P24 is geen max hoogte omdat dit buiten is.
Anders even mijn vorige link aan klikken, als je dan op de P-plaats gaat staan met je muis krijg je de max hoogte direct te zien.
@ Chicco,
geeft niks weet ik het nu helemaal zeker :wink:
@ Brutus,
in mijn reservering P24 stond een lengte van voertuig max 5 meter en hoogte maakt inderdaad zoals Chicco al schreef niet uit.
park and travel
Voor de mensen onder ons die in het bezit zijn van een gehandicapten parkeerkaart: je kunt op het vliegveld van Dusseldorf GRATIS parkeren. Parkeren op P1. Bij aankomst gewoon een kaartje trekken. Bij vertrek het knopje van de intercom indrukken en doorgeven dat je een gehandicaptenkaart hebt. Er komt dan een medewerker om je kaart te controleren en om de slagboom voor je open te doen. Vrienden van ons hebben dit afgelopen zomer gedaan en ik heb een bevestigende mail van het vliegveld van Dusseldorf dat het inderdaad zo werkt. Dus, als je zo'n kaart hebt, doe er je voordeel mee. Het geldt niet voor brengen en afhalen van passagiers.
Zojuist een overnachting geboekt bij Holiday Inn Düsseldorf Airport-Ratingen.
3 volwassenen en 1 kind van 11 jaar op één kamer (2 double beds) voor € 64,10 (zonder parkeren).
Je betaald € 44,10 per kamer met 1 volwassene en per extra volwassene komt er
€ 10,00 bij. Online krijg je meteen 2 kamers als je 3 volwassenen ingeeft. Even gebeld met het service nummer. Kreeg Engeland aan de lijn. Meerdere volwassenen op de kamer was geen probleem. Meteen telefonisch geboekt.
Welk adres (voor Tomtom) gebruiken jullie eigenlijk voor parkeren Dusseldorf (P24).
Die Anschrift des P24 lautet: vor/via Frachtstrasse 25 - 40474 Düsseldorf.
Dit staat op de site van vliegveld Düsseldorf.
Bedankt,..
Gewoon intikken vliegveld Düsseldorf en je komt vanzelf bij het vliegveld. Eenmaal aangekomen daar is het een kwestie van de borden volgen. Elke parkeerplaats staat duidelijk aangeven.
Ben een beetje vergeten een hotel te boeken voor de nacht voor vertrek (nacht van 30-6 op 1-7). En parkeren.
Heeft er nog iemand tips of een gunstige aanbieding gezien voor een overnachting en/of parkeren bij de luchthaven van Dusseldorf?
Zojuist een hotelovernachting geboekt voor 13 augustus 2012 bij Holiday Inn Airport Ratingen in Düsseldorf. 2 volwassenen en 1 kind. Eén kamer met twee 2-persoons bedden voor € 61,85. Vorig jaar hebben we ook vroeg geboekt. Later liep de prijs zelfs op tot € 185,00. Dus het loont wel om vroeg te boeken. Hotel is ons goed bevallen. 10 minuutjes rijden naar het vliegveld.
Weet iemand waar je het beste kunt parkeren voor een betaalbare prijs bij dusseldorf flughaven? jaren geleden hebben we via reisbureau onder het maritimhotel geboekt voor 65 euro voor 8 dagen maar kan dit niet meer terug vinden voor een betaalbare prijs. Beste optie wat ik kan vinden is 85 + 6 euro bijkomende kosten, dan parkeren op een parkeerplaats en niet parkeergarage.
Iemand nog een goed advies?
Wist niet waar ik het moest plaatsen daarom hier neergezet.
@ ronenivonne.
Ik weet niet waar jullie precies wonen in Limburg maar bekijk de mogelijkheid van een taxi eens.
Wij worden gehaald en gebracht met een taxi voor minder dan wat drie weken parkeren kost plus geen gesjouw met koffers.
Zoek op de ste van Dusseldorf airport eens naar parking P23 of P24 en P25.
Als er nog plaats is natuurlijk.
Als ik me goed herinner moet je per week betalen.
Wij hebben op p24 geparkeerd, om en nabij €65 waren wij kwijt voor 2 weken.. En was makkelijk te doen vanuit Sittard..
Wij parkeren altijd in Parkhaus 7, heerlijk met je karretje lopen naar de terminal (overdekt!!). Probleem van de monorail vind ik dat je alle koffers van de kar moet halen en in de monorail moet slepen. Als je dan ook nog 2 kids en een buggy moet meenemen is dat niet relaxed hahaha.
Volgens mij hebben we net geen € 100,- betaald voor 3 weken, goed te doen dus. En vanuit het Heuvelland uitstekend te doen (en dan zeggen ze ook nog dat wij Limburgers niet mobiel zijn :) )
Gr. Saskia
Het zelfde als Saskia, ook wij parkeren bij P7, heel gemakkelijk allemaal.
Bedankt voor de info tot zover, hebben ze bij P7 en P24 ook een beetje "brede" parkeer vakken of staat alles hutje mutje op elkaar?
p24 is niet overdekt, je moet met een bus naar het vliegveld en terug. Idd een beetje lastig met een buggy en koffers. En verwacht niet dat een chauffeur helpt [-X..
Een parkeerplaats heb ik echt moeten zoeken, uiteindelijk naast een vak geparkeerd.:-$
Dus ik zou dan toch voor p7 gaan :razz:
Als we een vroege vlucht hebben boeken wij een kamer in hotel Van der Valk in Dusseldorf. Je kan er gratis je auto twee weken laten staan op de parking.
De volgende ochtend ben zijn we goed uitgeslapen en komen we niet oververmoeid aan op de luchthaven (wij hebben een goede drie uur te rijden). Een gratis shuttlebusje brengt je naar de luchthaven. Bij terugkeer moet je wel een taxi nemen.
Wij betaalde voor 27 nachten p24 59,- + 6 euro.
Er was genoeg ruimte (niet overdekt) op de parkeerplaats, busje komt je halen en brengt je naar de vertrekhal. In ons geval hielp de chauffeur netjes met de koffers. Het is ons bijzonder goed bevallen,..
@brin;
wij doen exact hetzelfde volgend jaar, overnachting bij van der valk en tegen 7 uur naar de luchthaven met de shuttlebus.
http://parkenflughafendus.de/index.p...l§ion=home
Kijk hier eens... Wij hebben dat afgelopen zomer gedaan, je rijdt naar de vertrekhal, de medewerker neemt je auto mee en parkeert deze in een bewaakte garage. Na terugkomst even bellen, 5 minuten later wordt je auto voorgereden bij de aankomsthal. Mooier is er niet... Je loopt zo de vertrekhal in zonder treintje, slepen met je koffers, gewoon trolly pakken en naar de incheckbalie lopen....
8 dagen buiten parkeren voor 39 euro...
Greetz, Remco
@Tile
Het is heel wat relaxer vertrekken ;-) Ontbijtje nemen we dan wel op de luchthaven.
Veel plezier in ieder geval!
@r.teeuwsen: Bedankt voor de tip!
Ik denk dat wij dit komende zomer ook gaan proberen.
P23 kan ik niet meer reserveren en de andere parkeerplaatsen zijn verder weg of een stuk duurder (P7). En die valet-service lijkt me wel heel fijn!
@Dutchcruisers: Daar krijg je geen spijt van, het klinkt decadent om Valet Parking te doen, maar het is zo relaxed en nog goedkoper ook ;-)
Is er geen speciale topic over, volgens mij heeft dit nu niets meer met Air Berlin te maken.
<<Moderator Michael66: Juist. En daarom heb ik alle berichten die met parkeren op DUS te maken hebben vanuit het Air Berlin topic naar het Dusseldorf topic verplaatst.>>
Wij hebben gereserveerd voor P23 en overnachten bij Van der Valk :D Als ik nu de verhalen over de valet parking lees begin ik een beetje spijt te krijgen. Wat heerlijk decadent en makkelijk ;D
Nou inderdaad, ik zat afgelopen zomer ook te twijfelen, maar een Hotel overnachting voor 4 personen (2 kamers) was veel meer dan 100 euro, en als we terug kwamen moest ik op eigen gelegenheid naar van der Valk zien te komen.... Ik kwam toen die Valet parking tegen en heb die geboekt, meteen de auto laten wassen en uitzuigen, kreeg hem werkelijk waar tip top terug! Ideaal... en ik was nog minder dan 120 euro kwijt voor 22 dagen ;-) incl. het wasprogramma! We landen om iets voor 7 uur in de ochtend, reden om half acht weg vanaf de vertrekhal en om half tien waren we weer thuis in Purmerend (200 km) >> een aanrader dus!
Dit jaar hebben we de mazzel dat we 'goedkope' Air Lingus tickets hebben vanaf Amsterdam ;-) dus laten we Air Berlin even links liggen....
Wij zijn ook aan het zoeken wat we op vertrekdag zouden doen, vlucht vertrekt maar rond 13u maar vermits we ook eerst 2,5 uur moeten rijden en ruim vooraf moeten ter plaatse zijn gaan we een sleep & fly arrangement zoeken...
Dat is minder vermoeiend en minder stress, ook al omdat we niet op het spitsuur moeten rijden. Ik heb toch al enkele sites gevonden met mooie aanbiedingen. Je kan in een Novotel of Holiday Inn Express boeken voor ongeveer 120 euro (kamer 2volw. + 2 kinderen) inclusief ontbijt, parking en shuttle heen / terug naar luchthaven. Dat is ongeveer 30 euro meer dan 3 weken lang parkeren op de luchthaven zelf...
Zie voorbeeld http://www.hotels-and-parking-at-the...esseldorf.html
@christiand
En wat doe je dan als je terugkomt?
In je blog meen ik te zien dat je om 08.45 uur op Dusseldorf staat, bagage, douane en met de shuttle naar je auto.
Lange reis, slecht geslapen en voor je het weet sta je pas om 11 a 12.00 uur bij de auto.
Dan heb je er zo'n pakweg 33 uur opzitten, rij je dan zo naar huis?
Knaapje
Heel goede vraag, daar zijn we nog niet helemaal uit, mogelijk nemen we dan ook een kamer. Zou ik liefst het moment zelf beslissen naargelang hoeveel slaap/rust op de terugvlucht maar dan is de prijs in het hotel wss een pak hoger. Even een powernap nemen in een Etap hotel is misschien ook nog een optie.
Ik weet wel niet hoe je aan de 33u komt... we zijn 15u30 onderweg, tel daar nog ongeveer 4u30 bij voor vertrek en 2u na aankomst en ik tel 22u wat ook nog de moeite is maar toch geen 33u.
PS de prijzen in mijn vorige post blijken meestal exclusief btw te zijn, naargelang het hotel.