Re: Stroomvoorziening in hotels
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lannie
En als je zo stekker nodig hebt, waar kun je die dan kopen?
Die heb je inderdaad nodig, te koop bij Gamma, Blokker, ANWB etc etc....
http://home.tiscali.nl/~cb006453/cur...oto/tips01.jpg
http://www.mcsnet.nl/media/reisstekker.jpg.jpg
http://www.planetoutdoor.nl/producti...stekker-kl.jpg
Voor je camera en laptop: even kijken wat er op de adapter van het apparaat staat. Als er staat "input: 110-230V" dan gaat het helemaal goed. Als er alleen maar 230V staat, dan heb je een omvormer nodig.
Ter geruststelling: de meeste (recente) adapters van laptops en camera's kunnen alle voltages tussen 110 en 230V aan.
Thanks! Ik ga van de week meteen op pad om er één aan te schaffen!! Jolanda
laatst waren er ook bij kruidvat en Appie Heijn in de aanbieding als ik me niet vergis.........................
Succes met zoeken........................(vorig jaar bij blokker gehaalt)
Ene weet niet of je het andere topic hier over hebt gelezen, de meeste nemen ook een (g*%$#@ hoe heet z'n ding ook al weer???????) een met waar je meerdere stekkers in kan gebruiken te gelijkertijd.
Dus heb je maar een reisstekker nodig en kan je meerdere apparaten op laden.
Gr. Monique
Citaat:
bono
Ene weet niet of je het andere topic hier over hebt gelezen, de meeste nemen ook een (g*%$#@ hoe heet z'n ding ook al weer???????) een met waar je meerdere stekkers in kan gebruiken te gelijkertijd.
Dus heb je maar een reisstekker nodig en kan je meerdere apparaten op laden.
een meerderestekkerstegelijkdoos oftewel een Stekkerdoos :)
Gisteren reisstekker gekocht bij de Blokker, er zitten stekkers bij voor meerdere landen, kosten € 2,50!! Ik zag ze verderop in het forum staan voor veel meer geld. Dus mensen naar de Blokker.
Jolanda
Hoi,
heb ook nog een vraagje.
Deze zomer een fototoestel gekocht in florida waar een printer bij zat.
Nu moet ik voor die printer een goede stekker hebben.
Kan ik met de stekker die ik in blokker koop ook m'n amerikaans apparaat hier in vlaanderen laten werken?
Dat apparaat zal niet alleen de juiste stekker maar ook het juiste voltage moeten hebben.
Kijk eens op de adapter die erbij zit of er 110V-220V op staat.
Citaat:
wippelgem
Hoi,
heb ook nog een vraagje.
Deze zomer een fototoestel gekocht in florida waar een printer bij zat.
Nu moet ik voor die printer een goede stekker hebben.
Ik breng veel spullen voor famalie en vrienden, maar in het geval van een printer oid die dus in NL blijft en niet elke vakantie meegaat, knippen wij de USA stekker er af en zetten er een NL op.
Ik zie al dat het verschil 110v en 220v bekend is voor cameras e.d.
Maar let op, vooral de dames, wij zitten op een frequentie van 60hz, dit geeft nog al eens problemen met haardrogers e.d.
Wees er dus zeker van dat dat soort apparaten op 110v/60hz werken.
en zou het lukken om het amerikaanse stopcontact af te knippen en er eentje van ons op te monteren?
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Citaat:
Marcelg
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
ik zie dit als een ja op mijn vraag????
een stopcontact eraf knippen is wat lastig ...........
een stekker zou wel eens kunnen lukken ..............
http://www.thailandreisgids.nl/uploa...topcontact.jpg
Citaat:
jottemi
Oh... is dat zo???
ok; ik geef toe, klein foutje van mij!
maar serieus nu, zou het lukken als ik de STEKKER afknip en er eentje van bij ons op hang?
Het is maar een stekker. Of je die nou in een verlengdoos doet of dat je de stekker vervangt maakt natuurlijk niet uit...
Citaat:
Njit
Het is maar een stekker. Of je die nou in een verlengdoos doet of dat je de stekker vervangt maakt natuurlijk niet uit...
Maar wel zielig voor dat snoer, zo'n geamputeerde stekker... :-(
tja, zaterdag gaat er dan ook een herdenkingsdienst door voor de stekker.
Iedereen die wil kan een bijdrage sorten op mijn rekeningnummer om zo zijn/haar medeleven te betuigen!:-)
Nog even een waarschijnlijk op het oog onnozele, maar best wel een belangrijke tip.......ik ben naar Brazilie geweest waar ze dus ook 110 volt hebben, hou er rekening mee als je bijvoorbeeld een wekker van hier mee neemt dat hij best op 110 volt kan werken, maar dat door het andere voltage de wekker in kwestie achter kan gaan lopen (soms) tot 10 minuten (heeft te maken met het aatal hertz), best rot als je daardoor een bus of iets mist, zo duurt het ook langer voordat accu`s enzovoorts opgeladen zijn....dus vooral batterijen.......
Een wekker op stroom meenemen?
Ik denk dat niet veel mensen dat doen.
In ieder hotel staat een wekker op je kamer. (of je weet hoe je die moet instellen is een tweede).
Verder voor een paar euro koop je bij V&D of zo een prima reiswekker op batterijen, als je al niet je telefoon daarvoor gebruikt.
Begrijp nu waarom sommige mensen zoveel bagage moeten meeslepen.
Eric
Ja ik zou dat ook niet zo snel meenemen maar ja ik weet dat er dus mensen zijn die werkelijk alles meenemen.....geloof me