Reis van Fort Lauderdale naar Miami Beach
Hallo Florida-experts,,
Op 21 december vliegen we (gezin met 3 kinderen) vanuit A'dam via Washington naar Fort Lauderdale. We landen in F Lau. om 21:30 plaatselijke tijd. Vervolgens moeten we de auto ophalen (dollar) en doorreizen naat Miami Beach. Achteraf denken we wel : Is dit wel te doen ? Heeft iemand ervaringen of evt tips ? Is het redelijk eenvoudig om de auto bij dollar op te halen.
Alvast bedankt voor de reacties
Joho
ringfield
Re: Is er wat te doen in Mei ??
Ik ben er van alles tegengekomen, maar weinig bejaarden! Vooral Miami Beach is heel hip, en daar zie je veel jongeren. Ik weet dat er verschillende clubs zijn, maar daarover kan ik je niets vertellen want wij zoeken die niet op.
Verder kent Miami heel wat bezienswaardigheden. Ik zou op Miami Beach zeker het Holocaust Memorial bezoeken, dat is wel erg mooi. Daarnaast kun je heel goed shoppen in Miami en omgeving, en je vind er natuurlijk heel wat stranden.
Wij vonden een bezoekje aan de wijken Coral Gables erg leuk, en ook Coconut Grove zou ik zeker niet overslaan. Heel gezellig, met veel terrasjes en restaurantjes, leuke sfeer. Verder is de Bayside Marketplace wel een aanrader. Hier wordt 's avonds veel gedanst op live muziek, en dat is ook wel een heel leuk sfeertje. Hier vind je o.a. ook het Hardrock Café, en dat mag natuurlijk op jullie lijstje ook niet ontbreken.
Breng ook een bezoekje aan Rusty Pelican, een restaurant met een terras in Miami vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op de skyline van Miami. Vooral rond zonsondergang is dit erg de moeite waard.
Andere bezienswaardigheden in Miami zijn Vizcaya en de Fairchild Tropical Garden. Ik vond dat wel erg leuk, vooral de laatste. Hier kwamen we heel veel leguanen (groot!) tegen, en het is prachtig aangelegd. Maar misschien is dat voor jullie wel van een te hoog bejaardengehalte :wink:
Je hoeft je in elk geval niet te vervelen in Miami, er is genoeg te beleven!
Miami of Fort Lauderdale? Ik kom er niet uit!
Hoi allemaal
Ben flink aan het boeken met [priceline en dat gaat goed! Heb al mooie deals voor onze eerste nacht na aankomst en daarna ook in Naples, sarasota en Orlando (peabody). Nu nog enkele vragen.
De laatste dagen willen we op 1 plek zitten (2 nachten) We vliegen vanaqf Fort L. Is Miami of Fort L leuker om te zitten?
We zijn geen echte party people... gewoon lekker hapje, evt winkelen, zwemmen etc.
Krijg op priceline niets te pakken daar, zelfs als ik boven 100 dollar biedt (op 4 sterren en hoger). Moeilijk!
Maar misschien zeggen jullie wel: Niet doen, ik weet een leuk hotel voor minder dat ook goed genoeg is!!!
Ik hoor graag jullie input hier.
En, als je 1 nacht aan de atlantische kust besteed, waar zou je dan heen gaan? Wat is dan leuk? Palm beach? Cape C?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om deze puzzelstukjes in te vullen...
Groetjes
Carina
Re: Miami of Fort Lauderdale? Ik kom er niet uit!
HOI
Wij vinden Miami de beste optie, je kunt altijd nog naar Fort Lauderdale toe rijden.In Miami vinden wij meer te zien en te doen.Hotels? ja wij hebben via Priceline in het Ocean Spray Miami gezeten, en vonden dit voor 65$ niet duur.Maar als in in SoutBeach wil zitten hebben we de volgende optie gevonden die wij volgend jaar ook gaan inlossen.Het Beachcomber Hotel in South Beach.Kijk maar eens op hun site.
http://www.nassausuite.com/bc/eng/index2.htm
Anthonie
Ervaring hotels in juli op de bonnefooi
Hoi, wij willen volgend jaar juli naar Florida gaan, 2 volwassene en 2 kinderen. We willen graag op de bonnefooi gaan, waarschijnlijk alleen in Orlando vantevoren een hotel boeken. Is dit te doen of zitten heel veel hotels al vol in juli??
Aantal vragen over Miami Beach
Volgend jaar april(van 2 t/m 12), wil ik met me vriendin en mijn ouders naar Miami. Nu heb ik een aantal vragen, sorry als ze al gevraagd zijn.
1) Wat zijn een beetje betaalbare hotels(middenklasse, +/- 50 euro per dag)?
2) Wat zijn de dingen die je daar echt moet zien?
3) Hoeveel graden is het ongeveer in april, in Miami?
4) Hoe ver ligt Orlando(Disney World) van Miami?
Alvast bedankt voor de moeite :!:
Re: Aantal vragen over Miami Beach
Hoi Vincent,
Voor betaalbare hotels zou je gewoon eens op het internet moeten zoeken of de tips m.b.t. hotels op dit forum na moeten gaan.
Dingen die je in ieder geval moet zien als je in Miami bent is Bayside (een gezellige 'boulevard' met allerhande winkeltjes en restaurants aan de jachthaven waar zo goed als iedere avond een live optreden is), Ocean Drive (een zeer bekende straat waar het gaat om zien en gezien worden, het huis van Versace staat hier ook), Lincoln Av. (ook een gezellige autoloze straat met winkels en restaurants). Coconut Grove is ook best leuk om te zien, vooral in het weekend erg druk. De Cubaanse wijk vind ik persoonlijk ook altijd leuk, maar hier moet je vooral overdag naar toe.
's Avonds is het hier niet veilig! En zo zijn er nog veel meer dingen te zien en te doen. Als je echt goed wilt shoppen adviseer ik je om Sawgrass Mills Mall op te zoeken. Echt een megagrote mall!:lol: En als je toch naar Bayside gaat, is het erg leuk om een boottocht te boeken die langs de huizen van de sterren vaart. Erg leuk om te zien!
Wij zijn twee keer in april geweest. 1 keer was het iets frisser, zo rond de 23 graden (als je dat echt fris mag noemen...). Maar het jaar daarop was het iedere dag rond de 30 graden. Er valt dus niet concreet te zeggen wat de temperatuur is, maar over het algemeen is het gewoon lekker weer!
Orlando ligt op een uur of 3 rijden bij Miami vandaan. Als je dus naar een park wilt, adviseer ik je om in ieder geval een nachtje in Orlando te blijven. Want 3 uur heen rijden en een hele dag in een park vertoeven is best slopend. Als je dan ook nog 3 uur terug moet....
Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt. In ieder geval wens ik je alvast heel veel plezier!
Groeten, Britt
Bedankt voor je reactie.
Heb nou het Sonesta Hotel op het oog. Kent iemand dit hotel? (http://www.sonesta.com/coconut_grove/) en kan iemand mij vertellen of het een beetje goed gelegen ligt?
Is er een mogelijkheid om met de trein naar Orlando te gaan? Of moet je echt persé met de auto?
Met 23 graden kan ik ook al leven, zolang de tornado's wegblijven ;)
Hoe ver is dat winkelcentrum? Ik weet dat het in Sunrise ligt. Hoe ga je daar het beste heen?
Beste Vincent, allereerst natuurlijk hartelijk welkom op dit forum.
Hardstikke leuk plan om volgend jaar met je vriendin en ouders naar Miami te gaan.
Gezien je vraagstelling vermoed ik dat dit je eerste keer die kant op is.
Ik zou je in ieder geval aanraden nu meteen naar de boekwinkel te rennen, en een goede (bv Capitool) gids over Florida te kopen.
Maar los daarvan.
Wat zijn jullie precies van plan in Miami te gaan doen? Gaan jullie voor een strandvakantie? Dan ga je in april volgens mij naar de verkeerde plek.
Zowieso is de strandbeleving in Florida anders als bij ons. Geen drukke stranden met allerhande eet- en drinktentjes.
In april zijn de stranden nagenoeg uitgestorven.
Verder begrijp ik dat jullie niet van plan zijn een auto te huren. Je moet je echter wel realiseren, dat je zonder auto erg onthand bent. Ondanks het feit dat er wel degelijk openbaar vervoer bestaat, is dat niet op toeristen ingesteld, en kost het heeeeel veel tijd.
Je zou dan zeker een hotel in SoBe moeten nemen, dan kun je tenminste nog lopend naar de winkels en restaurants.
Shoppingmalls kun je zonder auto eigenlijk niet heen.
Orlando is vanaf downtown Miami echt wel 4 uur rijden met de auto, tenminste als je echt hotel ---> hotel rekent.
Verder vind ik in Orlando veel meer te doen dan in Miami, en ook zijn de hotels een stuk voordeliger.
Misschien een paar dagen Miami, en dan door naar Orlando? En toch maar een auto?
Lees maar eens goed verder op dit forum, en we zijn altijd bereid om je vragen te beantwoorden.
Eric
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Vincent Morit
1) Wat zijn een beetje betaalbare hotels(middenklasse, +/- 50 euro per dag)?
2) Wat zijn de dingen die je daar echt moet zien?
3) Hoeveel graden is het ongeveer in april, in Miami?
4) Hoe ver ligt Orlando(Disney World) van Miami?
1) Voor 50 euro per dag slaap je niet in Miami. Een beetje OK hotel begint pas vanaf de 100 euro per dag (let wel, dit is de prijs per KAMER, niet per PERSOON). Kijk eens rond op Expedia.nl, Hotels.com etc
2) Dit is voor iedereen verschillend. Lees eens wat reisverslagen door.
3) Het gemiddelde weer kun je hier zien: Link. In april dus ongeveer tussen de 18 en de 28 graden..
4) Hier kun je je route plannen: Map 24 - USA. Reken op 4 uur rijden.
Citaat:
Vincent Morit
Ik zal overleggen of we toch geen auto moeten huren, is dat een beetje betaalbaar in Amerika?
Kijk hier bijvoorbeeld eens voor de prijzen: Link
Ga daarbij minimaal uit van een All Inclusive (B) pakket. Ik ga er trouwens vanuit dat je 25 jaar of ouder bent. Daaronder moet je namelijk toeslag betalen. Onder de 21 wordt het helemaal lastig.
Citaat:
Vincent Morit
Ik ben ook niet zo'n attractie mens, en aangezien Orlando voornamelijk uit pretparken bestaat(toch??) vind ik Miami meer aanspreken.
Dit klopt natuurlijk wel een beetje maar een attractiepark in Orlando kun je niet echt vergelijken met wat er in Nederland staat. De tip van Eric over de Capitool gids is denk ik wel een goeie. Dan kun je je een beetje een beeld vormen..
Citaat:
Vincent Morit
Aan zo'n gids zat ik inderdaad ook te denken!
Capitool is een goeie!
Citaat:
Vincent Morit
Ik ga niet om het strand naar naar Miami, maar meer gewoon voor het relaxen, shoppen etc.
Daarvoor hoef je niet in Miami te zijn, daar zijn nog veel meer plaatsen voor te bedenken, vooral aan de westkant van Florida, maar ook Orlando is daar zeer geschikt voor. Kijk eens een reisgids in, Capitool is een hele goeie!
Citaat:
Vincent Morit
Ik heb geen idee waar SoBe ligt :-\".
South Beach = Miami. In diverse reisgidsen vind je er een heleboel info over, Capitool is wel een goeie met veel info.
Citaat:
Vincent Morit
Ik zal overleggen of we toch geen auto moeten huren, is dat een beetje betaalbaar in Amerika?
Via de zoekfunctie op dit forum kun je een heleboel info over autohuur vinden. Kijk ook eens op http://florida.startpagina.nl
Citaat:
Vincent Morit
Ik ben ook niet zo'n attractie mens, en aangezien Orlando voornamelijk uit pretparken bestaat(toch??) vind ik Miami meer aanspreken.
In Orlando is zoveel meer te doen! Als je dan toch de Capitool gids hebt aangeschaft, kun je daar een heleboel info uit halen!
Citaat:
Vincent Morit
De helft van de vakantie verhuizen naar een ander hotel zie ik ook niet echt zitten, omdat je dan alles weer in moet pakken.
Da's nog altijd beter dan voor een dagje 4 uur heen en 4 uur terug naar Orlando te rijden.
Hai Vincent,
Een leuk goedkoop hotelletje is het 3 sterren Dorchester hotel, ligt midden in het Art deco destrict en vlakbij South Beach. Dit hotel kost bij Oad slechts 20 euro per nacht (op basis van logies). Een nadeeltje is het parkeren van je eventuele huurauto, dit kost 18 dollar per dag.
Leuk om te doen is ook het Seaquarium of een boottochtje maken om huizen van the rich and famous te spotten. Op iedere hoek van de straat kun je deze tochtjes boeken evt. in combinatie met een bustour door Miami die oa. Coral Gables, Little Havana, en downtown Miami aandoet.
In ieder geval heel veel plezier daar,
groeten Veronique
Hoi,
Het Sawgrass Mills Mall ligt op ongeveer drie kwartier rijden bij Miami vandaan. Als ik er ben, rij ik er zo naar toe, maar om dat nu zo uit te leggen... dat gaat me niet lukken. Weet ook niet precies welke afslag etc. je moet hebben. Maar... Sawgrass Mills is heel bekend, dus vraag je aan de concierge van je hotel hoe je moet rijden, krijg je zonder twijfel meteen een kaart met driving directions! En ik las dat je o.m. om te shoppen naar Miami gaat, dus zoals eerder gezegd; deze mall dan niet overslaan! Ik weet eigenlijk niet of je er ook makkelijk met OV kan komen, wij hebben altijd een auto tot onze beschikking. Vinden wij echt een 'moetje', maar volgens mij ben je er al enigszins uit en huur je toch een auto. Verstandig!
Groeten, Britt
Alternatieve verblijfplaatsen in buurt van Miami Beach
hallo,
ik ben druk bezig mijn reis naar miami, volgende zomer, aan het plannen.
Het grootste probleem voor mij is het zoeken van een verblijfplaats.
De enige mogelijkheid die ik tot nu toe heb gevonden, zijn hotels (en dan nog wel in overvloed) en die vragen toch wel veel geld. Nu vroeg ik me toch af of je bvb geen campings, gastgezinnen, of andere mogelijkheden hebt die wat lager in prijs liggen. Liefst op , of toch zeer dichtbij, Miami Beach.
Iemand suggesties?