Volgens CNN is downtown disney 1 van de meest veilige plekken op deze aardbodem. Ze beschikken over een klein leger aan beveiligingspersoneel en politie. Zou me echt niet druk maken. En voor de zekerheid niet ingaan op vreemde situaties.
Afdrukvoorbeeld
Volgens CNN is downtown disney 1 van de meest veilige plekken op deze aardbodem. Ze beschikken over een klein leger aan beveiligingspersoneel en politie. Zou me echt niet druk maken. En voor de zekerheid niet ingaan op vreemde situaties.
WFTV.com
Dit was gebaseerd op identificatie door de Connecticut politie. Die lijkt echter wat voorbarig te zijn geweest in haar conclusie en e.e.a. wordt nu weer in twijfel getrokken. Zie ook dit artikel:
http://www.wftv.com/news/13481690/detail.html
Disney heeft het onderzoek stop gezet omdat de "slachtoffers" weigeren om mee te werken aan het onderzoek.
klinkt allemaal wel erg raar.
Bron: http://news.yahoo.com/s/wesh/20070613/lo_wesh/13495898
Na een beetje lezen vraag ik me een beetje af of ze het hele verhaal niet uit hun duim hebben gezogen.
In ieder geval klopt er iets niet.
ERic
Hallo,
Wij gaan in juli 2008 voor de eerste maal naar Orlando.
Het is ons niet duidelijk of je ook voor downtown een inkomsticket moet hebben.
alvast merciekes voor ons te helpen [-o<
groetjes
Sandra :grin:
Nope, geen inkomstticket nodig.
O.a. in dit topic http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3050 kun je alvast wat plaatjes zien ;-)
Voor Down Town Disney heb je inderdaad geen ticket nodig. Wel zijn er in Down Town Disney een aantal dingen waar je voor moet betalen als je daar gebruik van maken.
Ze hebben er een theater waar Cirque du Soleil® La Nouba" speelt en ook een virtueel indoor pretpark DisneyQuest® waarvoor je moet betalen.
Verder is er ook Pleasure Island waar je 's avonds voor moet betalen, maar zoals al eerder gezegd voor het winkelen hoef je niet te betalen.
Geen inkomkosten en PARKEREN is er ook gratis !!!!!!!!!!!
Downtown WDW stond nog niet op ons lijstje, maar wordt er nu dus ook even bijgezet ...\\:D/
Hallo iedereen,
Wij gaan in september 2 weekjes naar Florida, waarvan 2 dagen Orlando. We zijn niet van plan om naar 1 van de Disneyparken te gaan (wel naar Seaworld en Universal), maar ik vroeg me af of het mogelijk is om 's avonds, zonder inkom te betalen, te gaan rondslenteren en/of iets te eten in Downtown Disney. Is dit vergelijkbaar met Disneyvillage in Parijs ? Daar kan namelijk iedereen, ook diegene zonder inkomkaarten voor het Disneypark, binnen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
De toegang voor Downtown Disney is gratis... :mrgreen:
De vergelijking met Disney Village in Disneyland Parijs Resort wil ik liever niet maken...
Downtown Disney is vele malen groter, drukker een een hééééél stuk gezelliger.
Zoals corrus al aangeeft is het vergelijken DownTown Disney met dat wat in Parijs staat niet aan de orde. Elke vergelijking gaat mank. Andere winkels, andere restaurants, andere sfeer, ander klimaat, etc.
Groter, dat klopt. Drukker, zou ik niet durven te beweren. En hééééél stuk gezelliger al helemaal niet. Wat is er dan zo gezellig aan Downtown Disney (buiten de buitenbar en de live muziek bij The House of Blues)? Heb ik iets gemis? Het zijn voornamelijk winkels en restaurants waar mensen met uitgeputte (en dus vervelende) kinderen rondslenteren. Eigenlijk dus meer een plaats die je moet zien te vermijden. Maar ja, als je 's avonds niet in een park zit of naar een dinner show gaat, dan is er in Orlando eigenlijk bitter weinig te doen.
Ik vond het juist een hele leuke "winkelstraat" ook erg gezellig, en ja de grootste Disney winkel ter wereld staat daar...dan is het voor mij al gauw leuk.
Nee zonder gekheid......ik vond het daar echt gezellig....en ik snap ook niet dat iemand zich verveeld in Orlando!!!!!!
Gelukkig geen last van gehad.....
Als je niets om pretparken, winkelen in outlets of dinner shows geeft, dan loop je toch echt het risico dat je je vroeg of laat een keer gaat vervelen. Voor de Disney parken was ik vroeger nog wel warm te krijgen, maar dat is inmiddels echt over. Als ik nu naar b.v Magic Kingdom zou gaan dan zou ik mezelf binnen een uur vervelen. Ik spendeer mijn tijd liever aan andere zaken. Maar goed, smaken verschillen.
even een ander vraagje over dit disney gedeelte.
Ik zie dat dit park tevoet doenbaar is vanuit ons hotel.
Nu is de vraag of men vanuit downtown ook bussen heeft naar de andere parken?
De ballon in DTD Disneyland Parijs krijgt een broertje/zusje.
In DTD WDW krijgen ze net zo'n ballon.
Citaat:
Amid the news of the closure of the clubs at Pleasure Island, Disney has announced it intends to install a 300ft tethered balloon ride to Downtown Disney similar to the one at Disneyland Paris.
Deze dus: http://www.panoramagique.com/rubriqu...?id_rubrique=2
Al zal hij waarschijnlijk wel anders gaan heten. PanoraMagique lijkt me niet een naam die Amerikanen kunnen uitspreken :)
http://www.panoramagique.com/IMG/jpg/IMG_0032.jpg
Zal wel PanoraMagic worden. :)
Het is wel een leuke ervaring om naar boven te gaan :D
ooooh zo cool! Heb hem in Parijs gedaan en hoewel ik het stiekem toch wel een beetje eng vond. Won mijn nieuwsgierigheid het. Vond het geweldig! ;-)
Luitjes,wat vraagjes:
Waar vind ik DownTown Disney en Universal Citywalk?
Ligt dit bij/in de parken zelf of...
Wat is leuker s`avonds,of,waar is er meest te beleven?
Parkeren een probleem?
Zijn de downtown en citywalk te vergelijken met elkaar?
Hoor graag.
Gr.jur.8-)
jurgo.
Down town vind je op disney property. en dat is groooot. Parkeren doe je vlak bij, en wel op loop afstand. Down town = veel te doen. o.a. disney quest cirque du soleil house of blues. allerlei winkeltjes. Market place. een nieuw thema restaurant in dino sfeer. market place etc etc. Ik kom er heel graag.
City walk. = meer op stap gaan, eten en en beetje winkelen is ook leuk Mijn voorkeur = down town. City walk is overigens de entree vd universal parken. sávonds na zessen voor niks noppes parkeren.
Beide vind ik overigens leuker als je sávonds gaat.
Pascal
Parkeren bij Downtown Disney is trouwens ook gratis.
Ik vind DD leuker, maar als je echt wil stappen is UCW waarschijnlijk leuker.
Stappen kan niet meer in DD dus daarvoor moet je wel naar UCW.
Vind ze beide wel erg mooi en groot. UCW veel eten en drinken, wel mooie tenten! Goede sfeer! DTD heel groot, ook veel winkelgelegenheid, Lego-store is super (en goedkoop!!). Disney Store en Rainforest Cafe zijn aanraders. Toen ik er nog de leeftijd voor had wel eens een avond wezen stappen in Pleasure Island. Is heel leuk! Dit jaar geconstateerd dat er nog weinig veranderd is. Ik zou (en ga ik over 3 maanden ook zelf doen) beide bezoeken. Blijven beide fantastisch. Realiseer me dat dit geen antwoord is op de vraag welke te bezoeken! Veel plezier daar! Grt Frank
pleasure island is spijtig genoeg dicht
De clubs zijn dicht. Raglan Road en het nieuwe T-rex restaurant zijn wel open.
spijtig genoeg ga ik de adventures club echt missen die was zo top
Ik vind het leuke van de City walk dat je er altijd doorgaat van de parking naar de beide parken en ook als je hopt kom je er door.
Maar op Downtown is meer te doen en bijvoorbeeld Disney Quest is super om te beleven. Je moet er jammer genoeg wel voor betalen :mrgreen:
Is de Downtown gratis of moet je enkel voor de shows betalen?
De toegang tot DownTown Disney is geheel gratis. Het is een gebied met m.n. winkels, entertainment en restaurants. Je betaalt hier alleen iets als je ergens in één of meer van de gebouwen een dienst afneemt, zoals toegang tot DisneyQuest (ca $35) of La Nouba (vanaf zo'n $80), iets gaat eten in een restaurant of bij een kraampje, of iets koopt in een winkel.
Hier vind je er meer info over.
NB: Zelfs het parkeren is hier gratis.
Ik heb een twee park ticket gekocht en nu mogen wij dus ook naar de City walk, is daar dan wel wat te beleven met twee tieners?? (16 en 14)
Ik zag nl. bij heel veel zaken staan dat de entree 18+ of 21+ is.
Nu denk ik niet dat ze graag gaan "stappen" met hun ouders:cry:, maar het lijkt me wel gewoon leuk om 's avonds ergens wat met ze te gaan drinken ( de "oudjes" dan...)
Groetjes Marja
Nieuwe attractie in downtown tegengekomen via google:
http://disneyshawn.blogspot.com/2009...-and-away.html
Geweldig. Ben benieuwd naar de foto's die hiervan gemaakt gaan worden. lijkt mij een geweldig uitzicht.
een ballonvaart staat op onze planning, als wij erweer heen gaan. wie zorgt voor wat mooie foto's vanuit deze ballon.
Pascal
Net terug uit Florida en we hebben de ballon gezien. Hij was alleen nog niet in gebruik. Waarom weet ik niet.
Wij zitten in een hotelkamer tegenover DD en zien de ballon ook maar heel weinig de lucht in gaan.
Zodra er teveel wind staat is hij buiten bedrijf. De laatste dagen is het hier vrij windy. Er staat op dewebsite:
Weather permitting, the hours of operation are:
Sunday: 10:30 a.m. to 11:00 p.m.
Monday: 10:30 a.m. to 11:00 p.m.
Tuesday: 10:30 a.m. to 11:00 p.m.
Wednesday: 10:30 a.m. to 11:00 p.m.
Thursday: 10:30 a.m. to 11:00 p.m.
Friday: 10:30 a.m. to Midnight
Weather conditions determine the number of Guests who may board the gonola in any given flight.
All flights and times subject to change due to inclement weather.
The ticket is valid only for the date of purchase and all refunds for unused tickets due to inclement weather must be refunded on date of purchase.
Er wordt nergens vermeld waar de grens qua windkracht ligt
We zijn er pas geweest voor de eerste keer, maar ik moet zeggen dat (ondanks de errug leuke winkels) we Downtown Disney toch echt na een paar uur gezien hadden. Tenzij je bij iedere eetgelegenheid wat wil gaan eten :) Een dagje Den Haag is dan toch minstens net zo leuk.