-
Re: overstap
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sasja
wij hebben op de terugreis vanuit miami een overstap in washington, met een overstaptijd van 7 (!) uur.
de aankomst is 11.15 uur en vertrek naar amsterdam om 17.59 uur.
11.15u is de landingstijd, daarna ben je nog zo'n half uur tot .... (langer) kwijt aan taxiën en van boord gaan en zo. En als je om 18.00u vertrekt ga dan uit van een boardingtijd een half uur vooraf.
Reken de tijd daartussen zelf maar uit en bepaal of je voldoende tijd over hebt om de stad in te gaan.
-
Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt maar je zou kunnen kijken of je een vlucht later kunt krijgen vanuit Miami?
Wij (vliegen met Delta) en hebben voor de terugvlucht gekeken voor de meest gunstige overstaptijd (via Atlanta naar Schiphol) en hebben zelf ook kunnen "schuiven" met de tijden. Er gaan vaak meedere binnenlandse vluchten per dag.
-
ik vlieg met united, en toen ik (inmiddels 3 maanden geleden) ging boeken
was er geen andere vlucht meer vrij.
heb inmiddels nog gekeken of ik mijn vlucht vanuit washington nog kon vervroegen, maar ook dit lukt niet.
dus dan maar van de nood een deugd maken :p
-
Hallo Sasja
Wanneer gaan jullie .
Wij gaan van 23/3/08 tot 06/4/08.
en wij gaan ook met United airlines;
Op de terugreis landen wij in Washington om 9.38
en de volgende vlucht naar Brussel is om 17.43.
-
Ik heb door het niet goed opletten bij het boeken een overstaptijd van 8 uren. Vorige week kreeg ik een wijziging van 1.35 uur, totaal dus 9.35 uur op het vliegveld wachten. Ook wij willen dus "de stad in".
Ik wacht met spanning je beslissing en/of ervaring af.
-
hallo iedereen,
ik vertrek 4 februari naar argentina,en vlieg ook over washington.als ik terug kom op 25 feb.heb ik 9 uur te wachten voor de terugvlucht.
ik zit met spanning te wachten of het Sasja gelukt is om buiten te gaan en de stad even te bezoeken.
groeten Lieve
-
Voor de mensen die enkele uurtjes in Washington hebben:
op enkele minuten taxitijd (20 $ H/T) is er het Air&Space museum, een zustergebouw van dat in Washington op de mall staat.
Het ligt op de rand van het luchthaventerrein zelf, is dus zeer goed bereikbaar en ... gratis.
Je kan er o.a. een Concorde, een B29 en een Space Shuttle bekijken.
De site: http://www.nasm.si.edu/udvarhazy/
-
een aantal jaren geleden hadden wij ook ong. 8 uur tussen beide vluchten zitten. wij zijn toen met de taxi naar het holocaustmuseum (+ omgeving) geweest en dat lukte allemaal prima. Hadden met de taxi een tijd afgesproken dat hij ons weer kwam ophalen en we waren op tijd weer op het vliegveld en hebben zo toch iets leuks van de dag kunnen maken.
-
Tussenstop in Washington - Washington Monument
Wij vliegen einde maart.
De twee eerste dagen zullen we in Washington doorbrengen, daarna is het richting de zon, Florida.
Door mijn fout bij een online boeking heb ik 4 tickets over voor toegang tot het "Washington Monument" (de obelisk op de Mall in Washington), op datum van 23/03/2008 om 3.30 PM.
Indien iemand interesse heeft om ze voor een prikje over te nemen, graag een PM.
Meer info op http://www.recreation.gov/tourList.d...11&agency=NRSO
Daar zul je zien dat er geen tickets voor 23 maart meer gekocht kunnen worden maar ik heb er dus 4 ter beschikking van een geïnteresseerde.
Groetjes en prettige feestdagen!
-
Overstaptijd Washington
wij gaan 9 juni - 26 juni naar orlando met ua.
we vliegen heen met ua we hebben dan 2 uur overstap tijd op dulles.
op de terug weg hebben we maar 1 uur in chicago, is dit wel voldoende?
we hebben nog nooit met overstappen gevlogen.
op de terug weg vliegen we met lufthansa, er staat bij met een 767 maar deze hebben ze niet in hun vloot.
heeft iemand deze vluchten al eens gehad?
UA 0947 ams-wash.
UA 1565 wash.-mco
LH 9133(UA 1535) mco-chic
LH 9155(UA 0908)chic-ams
we hebben dit geboekt via seat 24 voor €397 pp
-
Re: overstaptijd
Hoi laan,
Een overstaptijd van 2 uur op washington Dulles moet voldoende zijn. Ik heb zelf al een paar keer een overstap gehad op Washington en dat ging altijd prima.
Washington is alleen voor jou de eerste stad die je binnenkomt in Amerika, dus daar moet je de hele papierwinkel door bij de douane. De koffers moet je van de band afhalen, opnieuw scannen en vervolgens weer op de band leggen. Dit gaat allemaal wel erg snel. Daarna is de verbinding naar Miami meer een busdienst. Je kan zo doorlopen en dat gaat allemaal erg snel.
Waarschijnlijk moet je wel naar een anderre terminal op Dulles, maar ook dat is goed aangegeven. In het vliegtuig verwijzen ze je al naar de juiste terminal en helpen je goed bij vragen. Ik heb zelf altijd een goede ervaring met UA.
Op de terugweg heeft Lufthansa volgens mij de vlucht uitbesteed aan UA (gezien je vluchtnummer). Het vliegveld Chicago ken ik zelf niet. Ik vlieg namelijk meestal in de winter en dan is Chicago vaak dicht vanwege sneeuwstormen. Al een paar keer mijn vliegtuig daardoor gemist, dus ik zorg eigenlijk altijd dat ik via Washington vlieg.
Ik denk wel dat je een goede prijs hebt gekregen voor je vlucht. Zeker in die tijd.
Alvast een fijne vakantie, groetjes, Dennis
-
Re: Overstaptijd
Ik denk zeker wel dat je een goede prijs hebt gescoord!!!
Goed gedaan dus!!!
De vlucht AMS-IAD en IAD-MCO hebben wij al vaker gedaan.
2 Uur is ruim voldoende, je moet idd door de douane heen en immigrations en je koffer van de band halen en opnieuw afgeven.
Dit kost tijd maar met 2 uur red je dat heel erg goed, heb je ook even lekker de tijd om bij starbucks een bakkie te halen.
Aankomst MCO is dan ook heel gemakkelijk, je komt je vliegtuig uit loopt naar de bagageband en klaar ben je, je staat zo buiten.
Zoals Dennis al schreef heb je wrs united vliegtuigen die je terugvliegen vanaf chicago, die hebben wel 767 dus dat komt ook goed.
En een uur overstaptijd moet voldoende zijn op de terugreis want je hoeft dan niets meer te doen, alleen naar je juiste terminal en gate begeven maar je koffers gaan dan automatisch door.
Geen zorgen dus!!!!
-
Hoi wij zaten met hetzelfde dilemma; hebben we genoeg tijd???Je leest enorm veel ervaringen, bij de een gaat het goed bij de ander niet.
We vliegen ook via Chigaco en ons leek een overstap van een uur super maar ik durfde het toch niet aan en heb een vlucht eerder dus met nu 4 uur ertussen helaas.
De reden is dat het de laatste vlucht, die met 1 uur ertussen, was van de dag en dat er dan vaak al vertraging is bij vertrek waardoor er dan nog minder tijd is voor de overstap...dus nog minder dan 1 uur.
Wij nemen nu maar extra boeken mee...Maar de tijd zal het leren, we gaan al over 1 maand dus laat het wel weten als we terug zijn.
Jullie ook veel plezier
-
Informatie over de benodigde tijd kan je o.a. op deze site vinden: http://apps.cbp.gov/awt/
Per dag en per tijdstip kan je de wachttijden zien van diverse luchthavens.
Op de heenreis zit je met immigration en customs, dat vraagt nogal wat tijd. 1 1/2 uur moet te doen zijn, maar is niet al te ruim.
De 5 kwartier op de terugreis moet gaan, je kunt dan vrijwel zo doorlopen.
Succes
Knaapje
-
Overstap Washington - Orlando
Hallo,
We hebben zonet onze residocumenten ontvangen van American Estates. En dus ook onze definitieve vluchturen.
We vliegen met United van Amsterdam naar Washington en van Washington naar Orlando. We landen daar omstreeks 15u13 en het vliegtuig naar Olrando vertrekt om 17u15. Is dit voldoende tijd voor een rustige overstap of wordt het nipt en is het aan te raden om ons te haasten?
Als ik niet mis ben moeten we in Washington onze bagage ophalen en door de douane. Lukt dit op zo'n korte tijdspanne? Is het nodig om dan in Washington opnieuw in te checken?
Alle hulp of tips zijn welkom !
-
Re: Overstap Washington - Orlando
wij hebben dezelfde vlucht.Ik heb deze vraag ook al gesteld (zie topic overstaptijd).
Op de heenreis moet je inderdaad je koffers oppikken en weer afgeven.Ik weet ook niet of het tijd genoeg is maar ik denk dat de vliegmaatschappij dit toch weet.Wanneer gaan jullie?
Wij gaan in juni.
-
Ook wij hebben een overstap in Washington. 2 uur zou voldoende moeten zijn. Maar natuurlijk is niet elke vluht hetzelfde. De tijd zal het leren. Voordeel is wel dat je in orlando of waar dan ook in Florida geen strenge paspoort controle heb.
Grz
Ton
-
Hoi,
Wij vertrekken op zaterdag 22 maart ... We zijn al aan het aftellen !
Ik hoop dat alles vlor verloopt ... Vorige zomer hebben we toch een dik uur staan aanschuiven bij aankomst in New York. Hopelijk is het nu anders want bij onze terugvlucht hebben we maar anderhalf uur ... Maar zoals je zegt zou de vliegtuigmaatschappij en American Estates dit toch moeten weten.
Alvast veel plezier in juni !
-
Re: Overstaptijd Washington
Op de heenweg ook bij Dulles Airfield een tussenstop gemaakt (om vervolgens op MCO Orlando door te vliegen). We hadden 2 uur de tijd voor de volgende vlucht, maar de vlucht duurde ietsje langer, waardoor we nog maar anderhalf uur ongeveer de tijd hadden.
Toen nog een paar minuten moeten lopen voor we bij immigration aankwamen.
Dat heeft anderhalf uur geduurt (en we hadden geen verdere inspectie nodig). We waren uiteindelijk 10 a 15 minuten te laat om het vliegtuig te halen NADAT we dus de koffers weer hadden opgepikt en weer hadden afgegeven, weer werden gecheckt (schoenen uit, riem af etc.). Toen zagen we dat ze het vliegtuig even voor ons en nog anderen een kwartier lieten wachten. We stonden vooraan in de terminal toen we zagen dat ie over 5 minuten zou opstijgen. Ik heb me helemaal uit de naad gerend over het vliegveld heen tussen alle mensen door en buiten adem en bezweet het vliegtuig net kunnen halen. Gelukkig waren onze stoelen van te voren al gereserveerd, er kwamen dus nog mensen binnen toen het vliegtuig al helemaal vol zat. Die konden dus mooi uren wachten tot een volgende vlucht.
Als het zo moet met immigration zo lang, wil ik volgende keer geen tussenstop maken (voor zover mogelijk).
De terugweg geen problemen. Ben met de auto van Kissimmee naar Miami Beach gereden. Bij Miami rustig aan ingecheckt, daar nog even gezeten. Koffers gingen direct naar Amsterdam met een andere vlucht. Bij Washington rustig aan naar de gate gelopen, ondertussen nog een lekker broodje bij de Subway gehaald en toen was het nog maar een half uurtje voor we al konden boarden.
Maar de heenweg was echt niet fijn. Daarna toen nog op Orlando nog een uur in de rij gestaan bij Dollar om een auto te huren...
-
Wat een verhaal zeg.... pfffff lijkt me echt naar.
Maar goed dat jullie je instap kaarten al hadden, maar wat nu als je het vliegtuig echt mist, sta je bij het volgende vliegtuig met je instap kaart van de vorige......hoe gaat dat, weet iemand dat?
groetjes sylvia
-
Dan krijg je gewoon een nieuwe instapkaart voor de eerst beschikbare vlucht. Dat kan ook een andere maatschappij zijn dan die waarbij je oorspronkelijk hebt geboekt. Indien je overigens niet binnen de gestelde tijd bij de gate aanwezig bent, dan worden je stoelen gewoon weggegeven aan mensen die op een wachtlijst staan voor de betreffende vlucht. Gereserveerd of niet.
-
Citaat:
JKG
Op de heenweg ook bij Dulles Airfield een tussenstop gemaakt (om vervolgens op MCO Orlando door te vliegen). We hadden 2 uur de tijd voor de volgende vlucht, maar de vlucht duurde ietsje langer, waardoor we nog maar anderhalf uur ongeveer de tijd hadden.
Dat was mijn ervaring twee weken terug ook. Allereerst een vertraging (harde tegenwind) van 30 minuten en dan een lange rij bij Immigrations. Ik hadin totaal echter 2,5 uur, dus voldoende. De lange rij bij Immigrations kun je nou eenmaal aantreffen. Als er net voor je een ander vliegtuig uit Europa of waar dan ook vandaan is geland, dan staan er net 300 mensen voor je neus, plus de mensen die eerder dan jij uit hetzelfde vliegtuig zijn gekomen.
Wat ik wel op IAD heb gemerkt is dat de beamten van Immigrations tegenwoordig wel heel erg hun best doen om de rijen zo kort mogelijk te houden. Er staat iemand aan de voorkant van de rij om de mensen zo snel mogelijk naar een loket te verwijzen en bij de balies wordt zo snel mogelijk gewerkt. Toen ik niet snel genoeg mijn linkervinger op de scanner legde zei die man ook nog: "Linker". Over inleving in je klanten gesproken.
Maar het blijft natuurlijk altijd vervelend om onder tijdsdruk van een volgende vlucht in een lange rij aan te sluiten.
-
hallo allemaal
op de terugreis moet ik ook overstappen naar waschington ,heb je dan ook al die poespas die je moet doorlopen of is het anders omdat je uit Amerika gaat want met de overstap heb ik ook maar 1u40min groetjes allemaal!!!!
-
Vanuit Amerika vertrekken met een tussenstop gaat allemaal veel soepeler, geen immigratie en de koffers worden doorgestuurd naar bijv. Amsterdam.
Doch doch doch, wij vertrokken uit Miami via Washington met een klein uur vertraging, zodat we nog maar een kleine 45 min. overhadden.
Maar Washington is heel simpel en op de terugreis goed te doen hoor.
Ik kreeg een overzicht van het vliegveld in het vliegtuig in handen en kon me goed orienteren dat we bij aankomst in Washington naar links moesten lopen.
PS
Er waren mensen die naar Londen moesten en door de vertraging nog maar 15 min. overhadden, dat is zweten, groeten Arie.
-
kleine tip ook voor als het bij de immigratie allemaal lang duurt ](*,)(bijvoorbeeld doordat er meerdere vluchten tegelijk binnenstromen e.d. ) : kijk of je iemand van het personeel danwel jouw airline vind ( ze lopen meestal rond daar in de buurt) en meld gewoon dat je een connecting flight naar bijv. Orlando hebt en de tijd dringt, je zult zien dat ze alle moeite doen om je te helpen je aansluiting te halen. tenminste dat is mijn ervaring :wink:
-
Je moet op Washington ook ff opletten als de rij erg groot is bij immigration dat je de rechterrij pakt.. die is voor Non-US Citizens.... maar daar wordt je ook wel op gewezen als het druk is. Die bordjes zie je pas later, maar wij stonden ook een paar minuten in de verkeerde rij. Zonde van de tijd.
Michael66; misschien hadden we wel hetzelfde vliegtuig.. tenminste, ik vloog 29 febr. met United 0947. En we hadden inderdaad andere vliegtuigen die ong. tegelijkertijd aankwamen uit Europa. De beambten daar waren wel erg vriendelijk en niet streng ofzo. Fotootje, fingerprint... enz... maarja, dat met je vingers mag ook weer bij Disney en bij Universal.
-
Wie heeft tips voor overstappen/overstaptijd in Washington?
Met name de terugreis hebben wij maar 1uur en 20 minuten om over te stappen op onze vlucht naar amsterdam. Is dit voldoende? en hoe kan je het beste zo snel mogelijk bij de gate zijn waar je vertrekt.
De heenreis hebben we 3 uur dus dat is wel voldoende . Hoe kan je zorgen dat je met 4 pers. bij elkaar zit?
-
Re: Wie heeft tips voor overstappen/overstaptijd in washington?
Citaat:
dam
en hoe kan je het beste zo snel mogelijk bij de gate zijn waar je vertrekt. De heenreis hebben we 3 uur dus dat is wel voldoende . Hoe kan je zorgen dat je met 4 pers. bij elkaar zit?
Oeps, dit zijn wel allemaal vragen over onderwerpen die al veel malen aan de orde geweest zijn. Misschien handig als je eerst zelf de zoekfunctie gebruikt. Mocht je dan nog met vragen zitten, kan je ze altijd nog stellen.
In zijn algemeenheid hoef je je geen zorgen te maken; de overstaptijd is voldoende. Je hoeft immers alleen maar over te stappen. Je loopt in een kwartiertje naar de juiste gate en wacht tot het vliegtuig vertrekt. That's it.
Bij elkaar zitten is een kwestie van de site van United bezoeken. Zorg dat je je gegevens bij de hand hebt. Met een beetje klikken, stel je zo je stoelnummers vast. Je kunt ze ook bellen.
-
1.20 uur is meer dan voldoende voor de terugreis, je hoeft niet eens snel te lopen.
Met 4 personen bij elkaar moet je regelen bij je airline, via internet of telefonisch.
Of dat jou reisbureau het voor je doet. Lukt dat niet, dan vroeg inchecken.
-
Citaat:
dam
Met name de terugreis hebben wij maar 1uur en 20 minuten om over te stappen op onze vlucht naar amsterdam. Is dit voldoende? Hoe kan je zorgen dat je met 4 pers. bij elkaar zit?
Als je overstapt worden je koffers meteen doorgecheckt naar het vliegtuig richting Amsterdam daar hoef je dus in tegenstelling tot de heenreis niets meer mee te doen. :D
Je loopt dus naar de gate (wordt prima op de borden aangegeven) waar je vlucht vandaan vertrekt en in ons geval was dat ook zo'n 10 minuten. Mocht je met United Airlines gaan en het reisburo je stoelen niet heeft geregeld (lijkt me sterk) kan je met je confirmation of e-ticket nummer het zelf regelen of gewoon even controleren waar je zit via de volgende link:
http://www.united.com/page/article/0,6722,50446,00.html?navSource=Dropdown07&linkTitl e=checkin
Succes.
-
Re: Wie heeft tips voor overstappen/overstaptijd in Washington?
Voor de rest is Washington een drama airport, met die rare karretjes die je van terminal naar terminal brengen. Ondanks dat Schiphol inmiddels veel te duur wordt, is het nog steeds het beste vliegveld wat ik ken....
/RdP
-
Re: Wie heeft tips voor overstappen/overstaptijd in Washington?
Ik vond het juist super goed geregeld op Washington Airport,zo zie maar weer hoe meningen verschillen:-P
-
Re: Overstappen Washington
Nu we de actuele vluchttijden hebben gekregen, blijken we op de heenweg en terugweg een extra uur in Washington gekregen hebben. Op de terugreis hebben we 6 uur. Wie heeft tips over wat te doen in die 6 uur.
-
Nagenieten van je vakantie? Misschien heb je de tijd om even rond de luchthaven te gaan kijken. Zou niet te veel plannen.
Grz
Ton
-
Luchthaven heb je in een uurtje wel gezien denk ik ;) Nu nog die andere 5u invullen.
-
Die 6 uur is van landing tot opstijgen. Landing + taxiën + uitstappen is vaak nog een half uur, boarden voor je tweede vlucht + taxiën + opstijgen ook een 45 minuten. Per saldo heb je dan max. 5 uur. Eventuele vertraging van je 1e vlucht niet meegerekend.
Je zou evt. naar het Smithsonian Air & Space Museum kunnen, wat vlakbij de luchthaven is en er schijnt een rechtstreekse shuttlebus heen te rijden. Lastig alleen als je handbagage bij je hebt, die moet je meenemen, want er zijn geen bagagekluisjes op bagagedepot of zo op het vliegveld.
Vlieg je met United? Dan kom je aan en vetrek je vanuit het C/D gebouw. Stervensdruk daar (vaak) en lange rijen voor de etenstentjes en zo. Als je tijd hebt kun je beter naar het B-gebouw gaan, daar is het heerlijk rustig en kun je ook snel en gemakkelijk wat te eten en drinken kopen.
Kijk ook eens in mijn reisverslagen van dit jaar (zie de link onderaan dit bericht), ik heb beide reizen ook 6 uur overstaptijd gehad.
-
Als je toch tijd genoeg hebt om het volgende vliegtuig te halen, lekker rustig aan doen. Kan je lachen hoe anderen voorkruipen om maar vooral ergens als eerste te zijn... En inderdaad, in het B-gebouw kan je goed zitten en lekker koffie drinken. Je instellen op en toegeven aan wachttijd scheelt ook wel zo veel. En ach, uiteindelijk zal je zien dat zelfs die uurtjes aan de grond in DC voorbij vliegen...
-
We hebben net weer een flight change, of eigenlijk cancelation, gehad.
We vliegen nu een uur eerder van IAD naar MCO, want de vlucht van 17.00 uur is geschrapt en we gaan nu om 16.02 uur. Normaal zou ik het toejuichen, want dan kom je ook een uur eerder aan, ware het niet dat onze AMS-IAD vlucht pas om 14.59 uur landt :sad:
Een uur en drie minuten lijkt me redelijk onmogelijk als overstaptijd, dus een mail is al richting Cheaptickets, dus dat wachten we maar af.
Nu weet ik dat er een site is waar je de overstaptijden per vliegveld kunt checken, maaaaarrrrrr ik weet het adres niet meer.
Iemand suggesties ?
-
Onmogelijk lijkt het me niet, maar het moet niet druk zijn bij immigratie en bij de metaaldetector. Dan zou je het nog wel eens net kunnen redden. De ene keer was ik in 30 min. klaar (immigratie + metaaldetector), de andere keer duurde me dat 1 uur en 3 kwartier en was het vliegen naar de gate.
Ben benieuwd wat Cheaptickets gaat zeggen. Ben je nog een beetje vlot met rennen? Anders zou ik nog even elke dag gaan trainen, zodat je dan met uitmuntende conditie zo naar de gate kan rennen. :)
-
Wat Cheaptickets gaat zeggen?
Ze zullen eerst gaan proberen om te boeken... maar meestal lukt dat niet (meer)
Daarna zullen zij een brieje sturen waarin ze het zaakje uitleggen.
Doorgaans zal het wel lukken die overstap (meestal is de aankomst op IAD iets vroeger), maar je moet wel mazzel hebben...
@Willem
Nét even in Worldspan gekeken...
United: Washington Dulles (IAD)
Van International naar Domestic = 65 minuten
Dus theoretisch zou je dit kunnen halen...
So keep your fingers crossed... :mrgreen: